Sari la conținut

BiroCatalin

Membru
  • Număr conținut

    339
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Banat
  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    Yamaha TDM 850, Suzuki GSX750F
  • Numar Moto
    In regula
  • Club
    Retired

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Mz ETZ 125, Izh Planeta 2, Yamaha Virago 535

Vizitatori Recenți Profil

1.107 citiri profil

BiroCatalin's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut. Altă zi, altă dilemă ... Mi-am comandat rulmenți pentru roata față , după lungi căutări și nelămuriri am luat Koyo 6303-2rsc3. Cei originali sunt Koyo 6303 TT și așa ceva nu se găsește nicăieri. Sunt ok cei comandați de mine? La cei originali doar unul avea simeringul de etanșare și doar pe partea exterioara, cel de pe partea cu senzorul de viteza nu avea deloc. Să le scot simeringurile la cei noi și sa bag vaselină mai rezistenta la temperatură sau să îi las cum au venit? Mulțumesc!
  2. Am cautat si pe alte forumuri din alte tari si am gasit problema. Arcurile alea trebuie schimbate din cand in cand, se scot cele trei nituri se inlocuiesc arcurile si se nituieste la loc. Sunt tutoriale pe youtube inclusiv pentru tdm dar la noi nu gasesc arcurile cu pricina. Mai caut.. Cu axele cu came am rezolvat. https://www.kedo.de/produkte/60311/1/1.html Am gasit in germania, kit de reparatie cos de ambreiaj, las linkul aici poate va mai avea cineva nevoie vreodata.. Nu e chiar ieftin dar cred ca e mai ok decat sa cumpar alta oala sh si sa aiba aceeasi problema. Se gaseste si pe ebay tot la nemti, la noi nu am gasit.
  3. Deci nu ar trebui sa ma ingrijorez..? E prima data cand folosesc belray, tot motul am folosit si eu pana acum.
  4. Placile sunt ok, au 3mm grosime fiecare. Manualul spune ca limita e 2.8mm dar arcurile sunt praf. Au 4.9mm si cartea spune minim 5.3. Am sa schimb oala ca nu imi place cum joaca arcurile alea dar nu acum ca nu mai am fonduri... Inca o chestie, am scos uleiul pentru toata operatiunea asta si e cam negru. Uleiul are cam 250km, Bel-ray 10w40. La gsxf nici dupa 5000km nu e asa negru. Nu miroase a benzina, care ar putea fi problema?
  5. Nu lipsește nimic, am verificat in service manual. Arcurile rosii sunt fixe in locasurile lor dar celelalte 4 albastre au joc de 1-2 mm. Doar pe cele 4 se vad urme de frecare, cele rosii sunt neatinse. Nu gasesc nimic in manual despre asta... Si arcurile care preseaza placile de frictiune sunt uzate. Dupa cum arata siguranta piulitei care tine ambreiajul si celelalte suruburi nu cred ca s-a umblat niciodată la ambreiaj.
  6. Lantul de distributie arata bine, nu are zale blocate si statea intins intre pinioane cand l-am verificat. Intinzatorul lucreaza si mai are ceva pana sa ajunga la capat. Si patinele arata bine, nu au urme de frecare pe ele. Pinioanele arata si ele ok, nu stiu dupa ce sa ma mai uit la capitolul distributie. Cred ca am gasit, totusi, doua posibile cauze. Arcurile de la ambreiaj, cele din poza, freaca in tija care vine de la schimbatorul de viteze la selector. Se vede in poze. Despre a doua posibilitate nu stiu, axul care vine din cutie, pe carte e prins ambreiajul, are o bataie cand il misc rapid stanga-dreapta. Jocul ala nu e prea mare..? VID_20200605_164848.mp4
  7. Da, uzura e pe partea care e jos, spre ciulasa, cand cama incepe sa apese paharele. Cand camele incep sa atace rezistenta depusa de supape impinge axul in sus si atunci ar trebui sa apara uzura in partea de sus, nu? La mine e chiar in partea de jos. Se vede si in ultimele doua poze pe care le-am pus.
  8. M-am gandit si eu la asta dar nu e pe partea opusa, e pe lateral... Am luat un micrometru imprumut si le-am masurat. Axele sunt aproape ca noi, au cotele din manual. Prietenul care mi-a dat micrometru a spus sa curat putin rizurile cu pasla si nu ar trebui sa imi faca probleme. Adevarul e ca am mai facut asta la masini cu smirghel foare fin dar nu prea sunt de acord cu genul asta de reparatie.. Maine ma apuc sa desfac tot motorul, vreau sa vad cum se prezinta vibrochenul si sa masor uzurile. Pana la urma tot gasesc sursa zgomotului. Cu siguranta voi veni cu intrebari noi :)) Multumesc tuturor pentru ajutor!
  9. Am ajuns la atelier si am mai facut doua poze. Axul de la admisie nu are rizuri, doar cel de evacuare.Ce nu inteleg e de ce e uzura doar pe jumatate din circumferința, cum se vede in poze. Lagarele nu au nici cea mai mica urma de uzura pe ele. E posibil sa nu fie perfect rotund axul?
  10. Eu cand m-am hotarat sa imi iau tdm am intrebat pe unde am putut, am citit pe forumuri si am auzit numai de bine.. Zgomotul care ma speria pe mine se aude din zona lantului de distributie si se aude indiferent de turatie. Parca se accentuează cand las acceleratia in timp ce scade turatia. Il aud si in timp ce merg daca bag capul dupa parbriz. De aia am ajuns la concluzia ca e lantul pe duca dar se pare ca lantul e ok. Alta chestie pe care am observat-o abia zilele trecute e ca daca trag ambreiajul se aude o bataie si cand il las bataia dispare. Inca nu am ajuns sa desfac si ambreiajul am zis sa incep cu ce parea mai grav. Mai pot folosi axele astea cu came macar anul asta? Voiam sa plec luna viitoare cu el in turul tarii..
  11. Nu am facut decat 9000 km de cand l-am luat. Am dat jos axele cu came sa schimb pastilele de la supape. Partile care stau in lagarele care tin axele arata cam ciudat. Se simt putin cand dau cu unghia pe ele. E de rau? Am masurat si axele si camele si lagarele si par a fi in paramatrii, cel putin la masuratoarea cu sublerul, micrometru nu am.. Am uitat sa specific ca pe axul de la evacuare uzura nu e uniforma, circulara. Pe jumatate din circumferinta are rizuri cum se vad in poze si pe cealalta jumatate e oglinda ca si cum nu ar fi perfect rotund si doar jumatate are contact cu lagarii. Nu stiu daca am explcat foarte bine, eventual mai fac ceva poze maine.
  12. Nu cred ca e cazul pentru ca nu a crescut niciodata nivelul uleiului si nu parea sa aiba benzina in el cand l-am schimbat cu toate ca era cam negru. Nici nu consuma ulei desi multi spun ca tdmurile au problema asta. Am masurat azi jocurile supapelor si la 4 dintre supapele de admisie jocul e mai mic de 0.15 doar cele din spre mijloc, din spre interiorul motorului, au 0.15. La evacuare toate au 0.25 sau pe aproape dar lera de 0.30 nu intra la niciuna. Nu pot face masuratori foarte exacte ca lera mea e din 0.5 in 0.5mm. Ma asteptam sa gasesc jocuri mai mari, nu mai mici. Oare s-au adancit supapele in chiulasa?
  13. Cred ca intinzatorul lucreaza, arcul era comprimat cand am desfacut surubul care il tine. Am impins pistonasul intinzatorului si merge. Daca il imping din partea cealalta, cea de catre patina, se blocheaza. In bord motorul are 35.000km si tind sa cred ca sunt km reali.
  14. Salutare! Mă poate ajuta cineva cu un sfat? Se aude un țăcănit destul de puternic din zona lanțului de distribuție, se aude destul de tare și în mers dar cel mai rau se aude când e motorul rece. Am tras motorul la TDC, am slăbit întinzătorul și l-am depărtat cam 3 mm de blocul motor. S-au auzit două clickuri. L-am strâns la loc, am verificat dacă nu a sărit distribuția și am pornit motorul. Zgomotul a rămas la fel. Am dat întinzătorul jos și mai are inca 5 trepte până la întinderea maximă. Mi-a spus cineva să bag o șurubelnița și să împing pistonașul întinzătorului până la capăt că întinzătoarele astea automate se blochează și cică trebuie ajutate... E ok să fac asta? Care e limita maximă, când trebuie schimbat lanțul? În manual nu am găsit nimic despre asta, zice doar că trebuie schimbat dacă are zale blocate sau cu defecte. Clipul l-am pus orientativ, nu se aude prea bine. Mulțumesc anticipat! VID_20200521_142316.mp4
  15. Da, teflonul e aproape intact. Sunt doar cateva zone in care e putin ciupit pe margini. In cazul asta bataia care se aude când dau in gropi ramane un mister... https://motociclism.ro/topic/85575-grupul-posesorilor-de-yamaha-tdm/?do=findComment&comment=4524149
×
×
  • Creează nouă...