Senzorii de presiune au 2 mari dusmani, caldura si apa (condensul) din lichidul de frana. Cel mai repede cedeaza senzorul pentru etrierul spate prin simplu fapt ca frana spate functioneaza si atunci cand folosesti doar frana fata, nu doar la actionarea franei spate. In plus, vasul pentru lichid de pe spate este mai predispus la a forma condens si implicit la o franare mai slaba, caz in care pompa va incerca sa refaca forta de franare necesara marind presiunea in circuitul secundar. Daca presiunea citita este prea mica motorasul va functiona pana cand presiunea in circuit va fi ok, dar de multe ori se ajunge la a se arde motorasul. Daca presiunea este prea mare, de obicei datorita depunerilor, pompa intra in protectie si se opreste, singura varianta de a opri pompa cand ramane un motoras activ sau cand pompa intra protectie este de a opri motocicleta din cheie, caz in care mai exista o sansa de a salva pompa de ABS.
la partea cu frana reziduala sunt responsabile valvele de ''eliberare'' care sunt actionate fix invers fata de pompele de ABS mai noi. practic sunt active pe toata perioada franarii si dezactivate doar cand trebuie sa elibereze, fata ce cele noi care se activeaza cand trebuie sa elibereze frana. Pentru a avea o frana cat de cat decenta trebuie sa actionezi frana de mai multe ori pentru a suplini diferenta de presiune creata de valve si motorase.