Sari la conținut

alinixovici

Membru
  • Număr conținut

    38
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    UK
  • Motocicleta
    BMW R1200GS

Informații profil

  • Motociclete detinute
    BMW F650 Funduro, BMW R1100GS
  • Interests
    diverse

Vizitatori Recenți Profil

376 citiri profil

alinixovici's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. ati mai avansat cu planificarea? Eu sunt aproape sigur pe ultimile doua sapt din iulie. Pentru a mai castiga ceva timp voi traversacu ferry ul peste noapte de la kiel la goteborg si inapoi de la stavanger la hirstals
  2. Eu merg cu anakee3 de ceva vreme (kilometri) si nu am nimic sa le reprosez. E adevarat ca merg in principal pe asfalt umed ud, usor umed, si orice alta ce umed posibila. Poate eu sunt mai putin pretentios. » Post actualizat in 23 Jan 2018 15:42 Eu prefer o versiune de haine incalzite - hanorac, nadragi, talpici + ghidon peste care pun un costum de vara goretex. E mult mai compact si mai usor - cam scump dar confortabil. Iti recomad sa iti cumperi haine si sa nu improvizezi daca nu vrei sa te prajesti - iti trebuie si un controller ca sa variezi (nu merge rezistor) si protectie la supreatemp/scurt circuit. De regula costumele incalzite sunt diferite fata de incalzirea in scaun: in scaun ai un filament electric metalic care se incalzeste, Hainele inclazite cat de cat ok au incalzire un filament bazat pe fibra de carbon care este extrem de flexibil si fin astfel incat nu il simti prin geaca. Hanoracele au incalzite maneci, spate fata si guler - f important cand te bate vantul.
  3. Greu de crezut. de obicei cel mai probabil este decembrie-martie. Exista harti si o gramada de site-uri care fac predictii. Tine de pozitia planetei, activitatea solara, vreme etc. etc Cu cat esti nord cu atat ai mai multe sanse, dar o poti vedea si din nordul Scotiei daca ai noroc. Daca asta e target-ul, cauta intial site-uri cu prognoze.
  4. Si pe mine ma bate gandul foarte serios la asa ceva. Numai ca eu ma alatur de la Hamburg (sau de undeva din Olanda caci vin din UK).
  5. Flux inductor, indus, complicat. Vezi sa nu te traga curentul. Apropos, cat mai e o priza la Hornbach? Am auzit ca au reduceri. Multa sanatate si doamne'ajuta
  6. Eu iti propun sa redenumesti obiectull masina de cc cu perii si sa te intorci pe la cursuri. Iti recomand Fransua sau I.S.Gheorghiu sau Bala » Post actualizat in 09 Oct 2017 18:01 Incercam simplu: Putere=cuplu x turatie turatie -> tem (tensiune elctromotoare indusa) cuplu -> flux (curent si arie) U=R*I rezulta: Sarcina impune curentul, turatia impune tensiunea generata. Celor licentiati care privesc o masina electrica ca o sursa de curent le urez succes in cariera lor de ingineri de vanzari intrerupatoare si prize.
  7. Mult succes. Intre timp joaca-te cu un programel inainte sa dai banii. De exemplu gasesti aici: http://www.femm.info/wiki/HomePage ca sa vezi cum e cu tensiunea curentul campul si magnetul. Nu cred ca putem gandi un motor/generator + actionare pe forum si fara cunostinte de baza. cat despre lipit magneti pe suprafata unui cilindru, vorbim dupa ce ii lipesti (in pozitia si cu polaritatea pe care o doresti) - cauta pe net sunturi magnetice, poate te ajuta. Detalii pe PM daca chiar te intereseaza contructia de masini electrice/actionari. Pate te invat sa faci si un automobil electric pt o teza de doctorat, cine stie...... Salutari
  8. Eu zic sa mai dai o tura pe scoala sau sa te plimbi cu motocicleta si sa lasi pe altii sa se ocupe de subiecte similare. - alternator -> generator sincron cu poli in gheare de cuplu mic, turatie mare (cuplu mic->curent mic -> 10-15A max, cateva mii de ture), excitatie DC - robust, funtioneaza la turatii mari, de regula tri sau hexa fazat, randament f prost (cam 60%) dar robust mecanic si ieftin de produs. Pentru a regla output-ul se regleaza curentul (tensiunea) excitatiei iar rezultatul se redreseaza. Se poate regla si combinat. - demaror - motor de CC clasic cu perii, excitatie cu magneti permanenti (de regula) de cuplu mare, turatie mica (cuplu mare->curent mare->50-60A, cateva sute de ture). Este un motor de turatie mica si cuplu mare (curent mare - 50-60A). Are infasurari de curenti mari (spire putine si groase), Nu functioneaza perioade indelungate nici la curenti mari (incalzire+ scantei pe colector) nici la curenti mici (uzura accentuata perii - nu uita, sunt perii de curenti mari, cu consistenta ceva mai diferita decat a unui motor de rasnita de cafea - mult mai dure si forte de apasare pe colector sensibil mai mari) Sa te vad cum reglezi tu excitatia cu magnet permanent (sau iti faci tu invertorul tau si surplusul il pui pe rezistente -> se transforma in troleibuz). Avand in vedere ca ai spire putine (dar groase) tensiunea generata va fi o puta de furnica Sa te vad de altfel cum pornesti tu cu alternatorul ->la acest tip de masina electrica nu exista sursa de cam magnetic invartitor (daca o sa alimentezi excitatia - este o excitatie de statica CC - nu o sa porneasca in veci). Acest camp magnetic invartitor il produci invartind de rotor mecanic Tine minte urmatorul principiu de scoala generala: Putere=cuplu (curent) x turatie (tensiune). La putere constanta, creste cuplu -> scade turatia sau scade cuplu -> creste turatia. Nu intru in detalii de reglaj/redresare. Unica varianta e sa iti construiesti motorul/generatorul tau care nu va merge bine nici ca demaror nici ca alternator, dar va merge - eventual mai impingi tu, mai scoti din consumatori etc. Putem discuta mult pe acest subiect, dar cred ca nu e locul. Iti urez succes.
  9. suspectez o problema in circuitul de semnalizare. verifica contactele de la releu sa nu fie oxidate. daca ai led after market nu cumva rezistorul este cam mare? daca nimic din toate astea, e posibil sa ai un scurt pe instalatia de semnalizare. ar fi bine sa masori si tensiunea la bornele alternatorului daca ai cu ce.
  10. Cel mai probabil releu. Cu motorul oprit masoara tensiunea la baterie. Trebuie sa fie aprox 12V. Porneste, asteapta 2-3 min si masoara din nou. Trebuie sa ai in jur de 13.8 V. Daca rensiunea este preamica (sub 13.5V) accelereaza si masoara in timp ce accelerezi. Daca tensiunea variaza(creste) cu turatia aatunci este releul. Daca nu trebuie investigat alternatorul.
  11. Cand? Cand ? unde? Sunt undeva la Tara in solihull
×
×
  • Creează nouă...