-
Număr conținut
6.218 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
-
Zile Câștigate
3
Profil
-
Sex
Male
-
Permis moto din
1988
-
Motocicleta
BMW R1200RT
-
Numar moto
B 237 UTU
Informații profil
-
Motociclete detinute
Mobra HOINAR, Honda TRANSALP
-
Alte autovehicule si vehicule
Renault Koleos, Renault Master
Vizitatori Recenți Profil
Silver Arrow's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Da si nu. Fiecare activitate umana produce poluare. Asta este. Poluarea este o forma a entropiei. Probabil, nu am date, daca socotesti cat poluezi de ex. ca sa fabrici panouri solare si apoi imparti aceasta poluare la cantitatea de energie electrica produsa, poate este posibil ca amprenta de CO2 per kWh sa fie mai mica (de-a lungul vietii panoului) decat daca ai arde gaz sau carbune. Este o presupunere, nu am cifre care sa confirme sau sa infirme. Oricum e complicat pentru ca centrala clasica are nevoie de mentenata, reparatii, piese schimb etc, care inseamna tot poluare. Ceea ce insa este sigur, este ca UE muta poluarea in curtea altora. Cum? Pai panourile solare sa fac in alta parte de lume, litiul se extrage de la alti amarati carora le se distruge panza de apa freatica, etc, si drept urmare poluarea este in curtea altora. La fel si cu curentul electric produs din gaz sau carbune: construiesti centralele pe alte continente si apoi cari energia electrica prin sarma pana in Europa. Posibil ca UE sa ramana mai putin poluata decat restul planetei, dar este o chestiune de timp pana ajunge poluarea si in UE. Acuma trebuie avut in vedere ca sunt doua aspecte ale poluarii cu ICE: gazele cu efect de sera si poluarea cu monoxizi si particulaefine PM2,5 si PM10. Daca la treaba cu gazele cu efect de sera in principiu nu conteaza unde poluezi, in UE sau in alta parte a lumii, in schimb poluarea cu monoxizi si particule fine este o poluare locala si este una din cauzele problemelor de sanatate tot mai des intalnite mai ales la oraseni. Asadar o analiza cu poluarea EV vs ICE trebuie sa fie facuta cum trebuie, cu bune si cu rele. Ceea ce insa a facut complet gresit UE este ca s-a bagat ea in ''piata'' ca sa spun asa si a incercat o reglementare complet neinspirata a acesteia, respectiv a fortat o trecere la EV-uri. Si se stie ca daca nu lasi piata sa decida ea, rezultatele sunt de obicei proaste, chiar daca pana la urma decizia pietei va fi cea anticipata.
-
Ce sa spun, am si eu un prieten care are pe langa masina cu motor termic si o Tesla. A facut 5 drumuri lungi prin Europa, peste 5-6000 km la un drum, si de cand a cumparat masina nu a trecut pe la service. Tot ce a inlocuit a fost un filtru de polen. Asadar avand in vedere ca are peste 50.000 Km cu masina, la capitolul mentenanta cred ca Mircea are dreptate. Din punctul tau de vedere, tu ai pus problema raportat la masina ta, EV este inutila. Nu ar fi rau ca vehiculele electrice sa devina obligatorii in marile orase la anumite servicii cum ar fi: transport in comun, taxi, aprovizionare, posta, curieri etc, adica acolo unde numarul de km sunt predictibili, activitatea este ciclica si cu timpi de pauza clari, si se va putea astfel elimina o sursa constanta de poluare. Daca tot esti fericit posesor de Logan (motorizare nemuritoare acel 1,4 MPI, sa nu renunti la ea), ia priveste in urma ce campanie anti Logan a existat in Germania la momentul aparitiei ei pe piata. Nu mai tii minte treaba cu testul elanului, ca vai de mine se rastoarna poporul german cu ea, ca are doar 3 stele NCAP si este nesigura. etc. Si totusi s-a vandut. Motivele au fost diverse, si evident tineau de cum arata viata celor care au cumparat. Si astazi e plina Germania si Europa de Dacia de toate felurile, mai ales Sandero si Duster. De fapt tu si @Keyser Söze aveti niste argumente statistice legate de siguranta, timpi de incarcare, autonomie etc, care va fac sa considerati ca un EV nu este ceea ce va trebuie acuma. Dar iata ca sunt destui oameni care gasesc masina utila , si prin ei se tine in functiune o idee care evident ca evolueaza. Legat de baterii, nici aici nu se sta pe loc. Ai vazut ca fac chinezii in Ungaria o fabrica de baterii pe baza de sodiu, care desi au densitate energetica mai mica decat la cele li-ion, sunt mai ieftine si mai putin toxice. Poate ai urmarit ca exista o firma din Ungaria care a primit licenta de exploatare a sarii din Romania. Ti se pare ca @mircea.cazachevici vrea sa iti impuna sa iti iei masina electrica? Cine vrea sa iti impuna sa devii vegan, sa iti iei bici sau masina electrica? Ah, ca au venit cu unii cu ideea ca dupa 2035 nu mai se pot inmatricula decat masini electrice. Aici putem discuta pe acest aspect al obligatiei, desi noi nu avem anumite date si statistici privind evolutia inmatricularilor si mai ales cum a evoluat poluarea in marile orase. Sunt tari care au interzis WC-ul in fundul curtii, este musai sa ai fosa septica, altele care au interzis si fosa septica si trebuie musai sa te legi la canalizare care duce la o statie de epurare. O fi bine, o fi rau ..... Cert este ca la noi WC-ul in fundul curtii inca este de baza (vreo 7 milioane de romani se bucura de el). Panza de apa freatica nu se face praf astazi de la acele WC-uri , dar timpul lucreaza.... Gata, haide ca nu am mai scris de luni de zile atata.
-
@Keyser Söze te salut. Daca esti constient ca timpul este cea mai pretioasa resursa in viata, lucru in principiu corect, desi din punctul meu de vedere sanatatea este cea mai importanta resursa, nu vad de ce il irosesti intr-o discutie absolut sterila. Sunt oameni care apreciaza masinile electrice, cum este colegul @mircea.cazachevici, iar altii, cum esti tu sau @Ruginel, care le considera inutile. Ce bine ca (inca) avem posibilitatea de a alege ce masina sa ne cumparam, desi optiunile de viitor cel mai probabil vor fi: masina chinezeasca electrica sau masina chinezeasca cu motor benzina/diesel. Fiecare are motivele sale, care probabil tin de cum este aranjata viata, si drept urmare discutia este inutila. Singura diferenta importanta intre parerea ta si a lui Mircea, este ca el povesteste din perspectiva unuia care a folosit ambele tipuri de masini, pe cand tu ti-ai format o parare doar pe baza informatiilor adunate de la terti. Ai spus ca doresti o parere reala si obiectiva. Pai sincer cum sa obtii mai multa realitate si obicetivitate decat de la o persoana care detine o masina electrica, ba chiar a avut mai multe si acuma isi mai cumpara inca una? Realitatea si obiectivitatea tin de viata fiecaruia, iar Mircea le-a prezentat asa cum se vad in viata lui.
-
Silver Arrow îl urmărește pe Contestatie amenda parcare , Ulei BMW 1200 RT și Scutere "fara permis"
-
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Daca aveam unde sa il pun, mai precis daca mai aveam banii sa ma apuc de hala, ca terenul il am, discutam. Spatiul actual este limitat. M-am oprit la doua modele: Ginmitsu de 400x400 mm https://www.sainsmart.com/products/4040-pro-max si alti chinezi, numiti Doi Copaci TwoTrees de 600 x 500 mm https://twotrees3d.com/products/twotrees-6050-cnc-router-machine Dar mai am de sapat, ca sunt destui. Toate CNC-urile sunt China, indiferent cine si de unde la vinde. -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Incurcatura avanseaza Avem vreun coleg posesor de CNC de banc, cu freza? Cam asa ceva: Poate sa fie si alta culoare -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Multumesc pentru recomandari. Cand vine strungul o sa ii fac o proba pe bancul de lucru pe care il am. este destul de solid pentur prelucrat ceva piese cilindrice mici Dimensiunile pieselor pe care le fac in acest moment sunt mici, de genul 40-60 mm lungime si diametru 6-8-10 mm. Materialul folosit este aluminiu, poliamida si poliuretan. Problema cu masa solida si grea este ca nici podeaua atelierului nu este din beton ..... Si o sa fac si niste poze cu strungul evident -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Multumesc de sfaturi. O sa incerc sa gasesc o solutie cu blat metalic. Nu fac sudura in atelier. In privinta nivelarii cunosc aspectele si am sculele necesare. Stiu ca masa trebuie sa fie grea pentru a reduce vibratiile. Problema cu umiditatea si deformarile blatului din lemn este intr-adevar de luat in seama. Oricum blatul de lemn urma sa fie ramforsat pe dedesubt cu teava rectagulara. -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Iti recomand ca pe langa filtrul de aer sa iti iei un regulator de presiune cu manometru, pe care sa il reglezi la 6 bar, sau cat o sa vezi tu ca este bine ca sa mearga vopsitoria cum trebuie. Este cineva care tocmai isi face un banc de lucru sau pur si simplu are nevoie de un blat de fag de 40 mm grosime? Trebuie sa iau un blat pentru bancul strungului si din pacate dimensiunile sunt de 2500 mm x 1500 mm. Asa ca ies doua bancuri mai mari de 2500 x 750, sau doua de 2000 x 745 si inca unul/doua de 1500 x 500 / 750 x 500. Eu as dori varianta a doua. Asa ca poate luam placa impreuna. Nu este chiar ieftina, trece de 2000 de lei. Daca persoana este din Bucuresti sau spre Ploiesti, ofer caratul blatului . -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
@Kassu intrebarea este daca micronii inidicati in nivelul de filtrare sunt si in realitate. Iti recomand o firma cu care lucrez de mai bine de 10 ani si au marfa de calitate: https://www.airtechsolutions.ro/ Te consulti cu ei, le spui ce vrei sa faci si te consiliaza ce sa folosesti. -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Pe langa pistol nu uita ca la fel de important este aerul comprimat: debit si calitate (adica sa nu aiba apa). M-am luptat niste luni de zile cu o automatizare a unei linii de vopsire si ne-am dat seama pana la urma ca problemele de calitate erau date de debitul de aer instabil (a cumparat clientul inca un compresor) si calitatea aerului (a cumparat si un uscator de aer). Deci sa ai un compresor capabil si sa ii pui filtre de apa, eventual doua in cascada. Nu am mai adus in discutie calitatea vopselei, ca asta este o chestiune clara. A fost si Optimum pe lista scurta, dar puterea mica a motorului (600 W fata de 1,4kW la Wabeco) precum si faptul ca este asamblat in China, m-a determinat sa merg cu Wabeco. Posibil ca si la Wabeco strungul sa aiba piese de origine China, dar macar asamblarea si verificarea este facuta in Germania. Alegere corecta cu clestii Unior. Din astia am si eu de vreo 15 ani. -
Contestatie amenda parcare
topic a răspuns lui Silver Arrow în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
A fost o greseala de eroare ... -
Contestatie amenda parcare
topic a răspuns lui Silver Arrow în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
Corect. Fii-miu a fost amendat si i-au si ridicat masina (a costat o gramada de bani) pentru ca nu era masina la min 25 m de coltul intersectiei (asa zicea pe PV), pe o strada absolut necirculata lunga de vreo 100 m De fapt un vecin a fost suparat ca a parcat ''pe locul lui'' si a chemat prietenii de la Locala.... In continuare sunt masini parcate din cap in cap de strada si nu le ridica nimeni. -
Contestatie amenda parcare
topic a răspuns lui Silver Arrow în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
Asta e tema principala. Tarii cat mai multi bani la buget. Din orice si mai ales de la oricine (care nu este ''de-ai nostri''). -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Silver Arrow în mavetzul Service si intretinere curenta
Cred ca era @pinnochio Ca idee , am avansat in discutie cu cei de la Wabeco. Sa vedem cat costa transportul pana in RO. Am renuntat la Vevor, eBernado etc @MotoS Garage multumesc de sfat. A fost decisiv in achizitie avand in vedere ca nu am experienta cu strunguri China. O chinezarie facuta sa mearga cum trebuie ai spus ca o sa ajunga pe la circa 2000 € Am batut palma cu Wabeco. Am primit un pret bun - 2.650 €, si sper ca pe 9-10 octombrie sa am strungul la atelier. E drept ca o sa mai coste ceva transportul - vreo 150 €, si in banii astia am primit cateva scule. O sa revin cu poze. -
Contestatie amenda parcare
topic a răspuns lui Silver Arrow în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
@StefanRadu probabil ca nu ai avut inca treaba cu ''justitia'' din RO. Cu astfel de spete inseamna sa bagi bani in buzunarul avocatilor, care te vor taxa la fiecare infatisare, iar la final vei constata ca ai platiti mult mai mult decat costa amenda, si eventual (slabe sanse) daca castigi nu mai primesti cele 2 puncte de penalizare. Sistemul este gandit ca sa te faca sa renunti. Cum spune romanul: ''nu se merita''
