Sari la conținut

Silver Arrow

Super Membru
  • Număr conținut

    6.174
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    3

5 Urmăritori

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    1988
  • Motocicleta
    BMW R1200RT
  • Numar Moto
    B 237 UTU

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Mobra HOINAR, Honda TRANSALP

Vizitatori Recenți Profil

8.455 citiri profil

Silver Arrow's Achievements

  1. Cu scuzele de rigoare o sa imi permit un off-topic, desi este legat si de acest topic. Mi-as permite cateva constatari: s-a pus de curand in discutie ca forumul o sa moara. Verificati cati membri mai noi sau mai vechi au disparut definitv. Oare de ce? Din punctul meu de vedere agresivitatea de limbaj a unora, sexismul si misoginismul, bulling-ul fata de cei care incearca si ei sa apara pe aici, multe nesanctionate de catre moderatori, face ca lumea sa nu se mai simta confortabil pe forum, iar cei mai noi sa plece dupa primele cateva postari. Un motociclist veteran, care spre deosebire de multi dintre noi chiar merge cu motorul sau mai nou cu scuterul, mai ca nu a fost facut verde in fata ''mosh bashinos'' pentru ca a avut indrazneala sa ne povesteasca ceva despre motociclism. A reactionat rapid si ferm vreun moderator? Nu-mi aduc aminte sa o fi facut. Vin copii sau debutanti pe aici, cer un sfat, si repede sunt luati agresiv in varful bocancului pentru greseli gramaticale, pentru prostiile tehnice pe care le mai spun, sau pur si simplu pentru naivitate. Mai oameni buni, sunt adolescenti trecuti printr-o scoala stramba din Romania, pentru care noi suntem in principiu de vina, si voi ii dojeniti. Ei sunt victimele, nu infractorii. Si evident ca dupa aceste ''sfaturi'' dispar pentru totdeauna de pe forum. Acuma vine o fetita, impresionata de povestea Sabinei, ne impartaseste niste ganduri, asa cum a simtit ea, si este luata la rost fara menajemente. Aveti pretentia sa gandeasca ca un om mare? Si bineinteles se porneste misoginismul, mai ca nu se spune direct ca femeile sunt niste proaste care nu au ce cauta pe motor (ca barbatii sic!). Moderatorii stau cuminti si cumva accepta tacit situatia. Si cand o colega rebufneste, se activeaza moderatorii, este luata repede la rost, si i se sterge postarea. Cate fete s-au inregistrat pe forum in 2024 si 2025? Pe strada vad din ce in ce mai multe fete pe motor. Sunt convins ca acest forum a fost facut de oameni pasionati de motociclism, si majoritatea celor care i s-au alaturat impartasesc aceeasi pasiune. Acceptarea unei sectiuni de social si politica a fost o eroare care a facut mult rau. Nu neaparat prin subiectul in sine cat mai ales prin discutiile si limbajul folosit. De asemenea tolerarea unor comentarii de orice alta natura decat despre motociclism a facut ca lumea sa plece de pe aici. Nu dau sfaturi, nu este forumul meu, dar faptul ca moderatorii nu au reactionat rapid la derapaje de limbaj decat cand anumiti membri au fost ''atinsi'', in opinia mea a condus la ceea ce a ajuns astazi forumul. Acest forum trebuie sa fie doar despre pasiunea noastra comuna, iar orice alt comentariu sau thread despre orice altceva, sau care contine remarci rasisite, xenofobe, antisemite, misogine, politice etc sa fie eliminat. Ca sa ramana vorba doar despre motociclism. @Kristian nu este vorba de a impaca lumea, este vorba de a avea o directie clara in care se doreste sa mearga forumul. Cui ii place directia participa, cui nu sta deoparte. Nu exista ''se sterg'', este o persoana care ''le sterge''. Nici nu trebuie data o explicatie de ce a fost stearsa o postare sau cine a sters-o avand in vedere ca este un forum privat si cei care il conduc decid ce trebuie facut. Nu vad o problema cu asta. Doar ca dupa parerea mea, forma asta de disculpare nu isi are locul. Cu speranta ca nu am suparat lumea, doresc tuturor o zi buna.
  2. Prima masina a fost in 1991 o Dacia 1310 MLS (fabricata in 1986) cumparata cu 500 DM din Germania, de la Dresda. Motorul, ce putea fi in 1988 decat o Mobra Hoinar.
  3. Confirm ca Renault se tine bine dpdv al ruginii. Inca mai am un Master, fabricatie 2004. Am avut si un Ducato. Motor bun, caroserie catastrofa.
  4. Ai avut tu ghinion. Exista si destui barbati care fac la fel. Este un mod de gandire al unora, cum ca daca nu esti suparat/certat nu stii cum este cand esti fericit. Sau si mai grav au impresia ca astfel vei fi mai fericit cand esti fericit. Am intalnit astfel de oameni, de ambele sexe.
  5. Salutare! Da, in principiu problemele colegului se rezolva luand la verificat fiecare conector. Asta daca nu exista solutii de tipul ''functioneaza si asa''. Nu are rost sa verifice conductorii electrici. Acuma 20 de ani se faceau cum trebuie.
  6. Ai citit pe diagonala ce am scris. Mai citez ce am scris: ''Uleiul nu conduce curetul electric si daca nu exista o forta de apasare suficienta intre contacte poti avea iarasi probleme'' La motocicleta ta faci cum doresti. Uleiul este un material inflamabil si acesta este principalul motiv pentru care se evita a fi folosit pe contacte electrice. Ma bucur ca tu si @Nguyen si multi altii ati avut noroc sa nu ia foc nimica. Si imi doresc sa ramana la fel. Dar nu da sfatul cu ulei pe langa contacte electrice si unora care nu cunosc cum se face treaba corect, nu la noroc. Daca tie ti s-a parut sfatul lui tataie bun atunci mergi pe el mai departe. Motocicleta mea din 2001 nu are probleme cu contactele electrice, fara vaselina. Oi fi avut eu noroc....
  7. Asta nu se face. Daca vrei musai , exista pasta electroconductoare. Uleiul nu conduce curetul electric si daca nu exista o forta de apasare suficienta intre contacte poti avea iarasi probleme. E drept ca poate nu mai oxideaza partile expuse al contactelor.
  8. Avand in vedere suma avansata de catre MotoS Garage poate ar trebuie sa vezi unde gasesti un cablaj nou gata facut Cam asa arata cablajul principal: Uite un furnizor de la care am mai cumparat piese: https://yoshiparts.com/parts/motorcycle/honda/products/cb600/2006-italy-cb600fa/18664424_55?one=[["year_list"%2C"2006"]]&two=[["note"%2C"VIN%23+ZDCPC360-6F100001"]]&diagramItemId=1393277&productId=73024863 Este pozitia nr. 12. Momentan nu au, (de aceea nu apare numarul 12 in desen) dar poti trimite un mesaj sa afli cand mai aduc. Costa in jur de 300 USD + transport si vama si TVA o sa ajungi poate la 500 USD, oricum nu la 2000€.... Te duci pe site-ul de mai sus, si pui motorul corect (introduci VIN-ul) si vezi exact ce cablaje ai nevoie. Mai ai ceva cablaje micute: in spate ; Pozitia 6 costa vreo 25 USD iar pozitia 24 vreo 20 USD La motor: Pozitia 14 face vreo 40 USD Si te uiti tu pe unde or mai fi. Daca tot vrei sa faci lucrare asa de ampla, o faci cum trebuie. Tu decizi daca merita investitita.
  9. Seara buna. Exista diversi furnizori de inele de roata. Trebuie sa stii dimensiunea inelului. O gasesti pe inelul original. Ca idee , un inel de roata de Suzuki Intruder.125, roata fata, costa cam 1000 lei. OEM. Dar poti sa intri pe un site de piese originale Honda si o sa afli si codul. Ma duc sa mai lucrez un pic la roata si trimit imediat o poza cu marcajul de pe inel, sa vezi ce info ai nevoie @shashka la mine este J18xM2,15 Si evident sa vezi cate spite ai ca sa cauti inelul care trebuie. Sunt multiplu de 4. Avand in vedere ca sunt perechi de spite incrucisate pe fiecare parte, e logic. Pentru un XL500 (daca asta o fi modelul tau) am gasit acest cod de inel: 44701-KA2-771 Nu am avut un VIN ca sa confirm ca este codul corect Piesa am gasit-o de noua la niste olandezi de la care am mai cumparat si pot sa iti confirm ca sunt seriosi: https://www.cmsnl.com/products/rim-front-wheel_44701ka2771/ Pretul este cam lafel ca la Suzuki: un pic peste 1000 de lai, fara transport. Olandezii au un depozit mare si mai gasesti piese de la mobre mai vechi. Am gasit piese originale de Suzi, care la importatori nu mai existau. Sper sa iti fie de folos.
  10. Bine ca macar acuma stim cate roti cu spitze ai reparat la viata ta
  11. Insist sa mi-o faci tu. Am incredere ca o sa iasa beton. Da-mi de stire cum facem sa ne vedem sa iti dau roata. Vorbesc serios. Nu am timp, am multa treaba si uite ca de aproape 10 zile stau pe loc.
  12. Cred ca daca i-o faci cadou nu are nimica impotriva. Ce rost are sa dai banii pe un inel nou daca cel vechi nu este deteriorat grav? Dar uite, daca imi dai 1000 de lei cat ma costa un inel nou la roata mea, sa stii ca ii primesc Ca sa nu ma mai muncesc sa repar indoiturile. Si daca tot te pricepi iti dau sa si montezi roata.
  13. Respitarea se poate face destul de usor, daca inelul rotii (obada) nu este praf. Schimbi spita cu spita si gata treaba. Iti mai trebuie un pic de ureche muzicala ca sa strangi spita cea noua la aceasi nivel cu vechea spita, chestie pe care o faci dupa cum suna cand dai usor cu cheia in ea. Asa a iesit roata spate. Daca inelul este praf si trebuie sa o si centrezi, atunci iti trebui un pic de rabdare , un stand pe care sa asezi roata (200-400 lei) , o cheie de spite (Decathlon) sau o cheie fixa (uzual de 5). Daca vrei sa fi tipicar mai cumperi si un comparator cu suport magnetic. Eu am unul pe care il folosesc si la alte lucrari: https://micron-tools.ro/comparatoare-digitale/set-ceas-comparator-digital-cursa-12mm-citire-0-01mm-cu-suport-magnetic-80kgf.html Roata spate mi-a iesit bine (poza de mai sus), un pic am de furca la roata fata care are niste deformari de ceva gropi. Aici trebuie sa vad daca ii dai de cap. Sper sa o pot face fara o presa. Daca nu, sunt si eu curios cine are o presa pentru asa ceva. Nu am mai precizat ca in prealabil scoti anvelopa de pe roata ... Si legat de roti cu spite in Bucuresti: a facut fii-miu pana la Transalp, si cat a fost el la birou i-am facut o surpriza si i-am rezolvat pana. Am gasit o vulcanizare care a stiut sa scoata anvelopa si ii inlocuiasca camera. https://www.google.com/maps/place/ZMF+Garage/@44.3839321,26.1389862,18.49z/data=!4m6!3m5!1s0x40b1fe749c1b9607:0xa23c7433f2fd5a37!8m2!3d44.383996!4d26.1385801!16s%2Fg%2F1tf22lbh?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDUwNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D ZMFGarage, un flacau tinerel pe nume Andrei. Lucreaza cu atentie. Ce nu aveau, si am avut eu: pudra de talc. Au o masina de dejantat cu bacuri mai ridicate astfel incat poate prinde roata si daca are discurile de frana montate pe ea.
  14. Corect. Pompa de benzina se raceste cu combustibil si in lipsa lui se poate arde. Legat de mizerie nu cred ca este vreo diferenta cu rezervorul plin sau gol, avand in vedere ca pompa trage combustibilul de pe fundul rezervorului. Ceea ce am dorit sa spun a fost ca daca se aprinde becul , nu esti in pericol iminent sa ramai in pana de benzina.
  15. Toate autovehiculele au sistemul de avertizare gandit ca sa te mai tina benzina/motorina un minim de 50 km.
×
×
  • Creează nouă...