Sari la conținut

Incepator batran


th3c0d3r
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Dupa cum zice si titlul sunt un incepator batran, am 42 de ani, in urma cu 4 ani am facut scoala de moto, mai aveam vreo 2-3 sedinte pana la examen, a venit toamna, iarna, viata, pandemia, etc, s-a dus naibii.

Acum m-am reapucat de scoala si vreau sa iau carnetul anul acesta.

De ce vreau A-ul? Pai ar fi 2 mari motive:

1) Pot explora mult mai repede drumuri de munte pe care sa le bat apoi cu MTB-ul.

2) Mobilitate in trafic.

 

Marea mea intrebare este legata de mobilitatea in trafic, nu vorbesc neaparat de oras, pentru ca acolo ma descurc cu mijloace de transport alternativ, ci mobilitatea pe drumurile tarii care-s din ce in ce mai horror de nu-mi mai vine sa plec din casa.

De exemplu, Pitesti - Sibiu, care este media de timp pe 2 roti fara riscuri inutile si fara sa ramai fara permis?

Stiu ca este relativ greu de cuantificat, dar cat de obositor considerati a fi drumul de mai sus cu motocicleta vs 4 roti, vorbesc de conditii ideale, fara ploaie, etc.

Nu iau in calcul factorul de "fun" aici, garantat un drum cu motocicleta va fi mai placut decat unul cu masina!

Doresc sa aflu cat mai multe informatii pentru a putea decide daca merita investitia (si) intr-o motocicleta si echipament pentru drumuri pe asfalt sau raman doar cu plimbarile pe drumuri forestiere.

 

Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Ca idee si eu cam tot asa m-am apucat. Zic de varsta nu de motiv. De ce zic nu de motiv - pt ca te minti singur. Nu vei face mult mai rapid drumul respectiv, fara a iti asuma riscuri. E adevarat - motocicleta depaseste instant orice dar stai cu ochii cat cepele tot drumul, in special daca e aglomerat. 
Motocicleta e distractiva pe curbe si pe drumuri libere. In trafic aglomerat nu mai e la fel de fun. Zic aglomerat pt ca acolo ai un avantaj fata de masina pe portiube pitesti sibiu. 
Iar, ar un avantaj major in oras, pe aglomeratie. Dar o compari fix unde nu e in avantaj fata de o masina - drumuri lungi, de viteza, si plictisitoare. 
Zici mai sus de conditii ideale - alea ar fi 20-25 de grade, soare. Mai multe grade si e cald. Si transpiri. 
Stiu ca nu e f incurajator ce zic, dar nu te mintii singur. O valea oltului aglomerata nu e mai fun cu motocicleta decat cu masina. A, ajungi mai repede? Da. Cu 30 de minute. Nivelul de alerta. Mare ca toti dobitoci vor sa depaseasca pe contrases. Asta daca e vreun blocaj pana in Sibiu. Altfel, ca timp e asemanator. 

 

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, th3c0d3r a spus:

De exemplu, Pitesti - Sibiu, care este media de timp pe 2 roti fara riscuri inutile si fara sa ramai fara permis?

Stiu ca este relativ greu de cuantificat, dar cat de obositor considerati a fi drumul de mai sus cu motocicleta vs 4 roti, vorbesc de conditii ideale, fara ploaie, etc.

Salutare! Important este sa iti placa mai mult sa faci un drum cu motorul decat cu masina. Eu nu cronometrez niciodata calatoriile lungi. De regula, merg in ritm sustinut, dar imi place sa fac pauze mai dese. Uneori mi se ia sa tot depasesc la limita si ma limitez doar la depasiri de "melci".

Oricum, raspunsul la intrebarea ta depinde de experienta si asteptarile fiecaruia. Ca incepator, sa nu te astepti la performante remarcabile.

Investitia in motocicleta merita daca iti place sa o calaresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, th3c0d3r a spus:

Salut,

 

Dupa cum zice si titlul sunt un incepator batran, am 42 de ani, in urma cu 4 ani am facut scoala de moto, mai aveam vreo 2-3 sedinte pana la examen, a venit toamna, iarna, viata, pandemia, etc, s-a dus naibii.

Acum m-am reapucat de scoala si vreau sa iau carnetul anul acesta.

De ce vreau A-ul? Pai ar fi 2 mari motive:

1) Pot explora mult mai repede drumuri de munte pe care sa le bat apoi cu MTB-ul.

2) Mobilitate in trafic.

 

Marea mea intrebare este legata de mobilitatea in trafic, nu vorbesc neaparat de oras, pentru ca acolo ma descurc cu mijloace de transport alternativ, ci mobilitatea pe drumurile tarii care-s din ce in ce mai horror de nu-mi mai vine sa plec din casa.

De exemplu, Pitesti - Sibiu, care este media de timp pe 2 roti fara riscuri inutile si fara sa ramai fara permis?

Stiu ca este relativ greu de cuantificat, dar cat de obositor considerati a fi drumul de mai sus cu motocicleta vs 4 roti, vorbesc de conditii ideale, fara ploaie, etc.

Nu iau in calcul factorul de "fun" aici, garantat un drum cu motocicleta va fi mai placut decat unul cu masina!

Doresc sa aflu cat mai multe informatii pentru a putea decide daca merita investitia (si) intr-o motocicleta si echipament pentru drumuri pe asfalt sau raman doar cu plimbarile pe drumuri forestiere.

 

Multumesc.

 

Cum spune colegul, mai sus, nu te minti. Fii sincer cu tine insuti... motocicleta nu este un vehicul utilitar, ci unul de loisir. Mai pe sleau spus, motocicleta este un moft! Ne luam maotociclete pentru ca ne plac si pentru ca ne place sa ne dam cu ele. In rest, tot ceea ce poti face cu o motocicleta, poti face si cu o masina potrivita sau alte mijloace de transport alternative. Unde mai pui ca mersul pe motocicleta vine la pachet cu unele "placeri" precum riscurile si vulnerabilitatile pe care ti le asumi in trafic, ploaie, vant, praf, transpiratie, frig, caldura excesiva, animale cu doua si patru picioare, care iti ies in cale, pain in the ass, etc, etc. desigur, echipamentul si dotarile motocicletei compenseaza, pana la un punct, unele dintre aceste neajunsuri, dar trebuie sa le ai in vedere atunci cand decizi sa te apuci de sportul asta. S-ar putea sa iti placa si atunci ti-ai gasit o (noua) pasiune pentru care sa traiesti sau nu iti va placea si vei renunta in timp. So.. incearca sa constientizezi foarte bine motivele pentru care vrei sa faci trecerea la doua roti, apoi ce vrei sa faci cu motocicleta la modul concret si, nu in ultimul rand, ce buget esti dispus sa cheltui pentru moftul asta. In functie de raspunsurile la aceste intrebari, iti vei alege si tipul de motocicleta care raspunde cel mai bine nevoilor tale. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, th3c0d3r a spus:

Marea mea intrebare este legata de mobilitatea in trafic, nu vorbesc neaparat de oras, pentru ca acolo ma descurc cu mijloace de transport alternativ, ci mobilitatea pe drumurile tarii care-s din ce in ce mai horror de nu-mi mai vine sa plec din casa.

 

Nu iau in calcul factorul de "fun" aici, garantat un drum cu motocicleta va fi mai placut decat unul cu masina!

Doresc sa aflu cat mai multe informatii pentru a putea decide daca merita investitia (si) intr-o motocicleta si echipament pentru drumuri pe asfalt sau raman doar cu plimbarile pe drumuri forestiere.

 

 

Gandeste-te. O sa fii incepator. Urca-te-n masina, cauta o bucata libera de drum, mergi cu viteza ta de croaziera, asigura-te ca nu-s alte masini prin preajma si tranteste o frana brusca. Masoara distanta de franare. 

 

Incearca (nu prea tare si progresiv) sa franezi pe mobra in aceeasi distanta de la jumatatea vitezei. Noteaza-ti impresiile :D

 

Nu, n-o sa fie mai placut pe mobra. O sa fie mai riscant (indubitabil), cam la fel de lent (daca-i dai, intri in alta categorie de risc) si mai stresant. Vorbim de drum cu trafic pe el, nu liber. Si daca-i liber, tot trebuie sa fii atent la lucruri care nu prea te deranjeaza in masina: noroiul pe unde-a iesit tractorul din camp cinci minute inainte, pete de motorina sau ulei, denivelari longitudinale in asfalt, samd, samd, samd.  Obositor deci.

 

Cu mobra potrivita si experienta poti merge mult mai repede decat cu masina, intr-adevar. Dar nu si sigur. Rapid si sigur se exclud pe drumul public.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă iei motocicleta sa stai în coloana și sa mergi cu 50/h mai bine te lipsești, mult mai confortabil cu masina. 

După ceva experienta de mers pe 2 roți poți începe sa mergi în ritm mai susținut,  sa te bagi (in limitele decentei , nu cu 200/h între sensurile de mers). Eu prin oraș cu scuterul , în București, fac 20 de minute oriunde. În afara pe moto merg, nu stau în coloana și timpii sunt semnificativi mai reduși fata de mașini. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi de la Oituz și până aproape de Onești am mers cu tigaia in spatele unui tir (30/h) și al unei dube (60/h la limită de 100). Dacă eram cu mobra, depășeam fără stres, dar pe 4 roți nu-i amuzant, mai ales că în față mai aveam 7-10 mașini. In concluzie: dacă iei mobra să mergi în spatele afumătorilor, mai bine cu tigaia, măcar nu ți-e frig/cald, nu te plouă. Și mai fumezi pe drum.

42 de ani... bătrân?! Plm, sunt bătrân?! 🤣 Nicidecum, sunt alții cu dublul anilor care încă merg pe două roți (motorizate). Așa că nu renunța la visul tău. Spor! 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei în trafic pe o bandă, ex. valea Oltului, se fac coloane în spatele vehiculelor lente. Între ele surprinzător, sunt muulți km liberi.

Cu motorul depășești cu ușurință coloanele vehicul după vehicul apoi între, liiber! 

Ultima oara pe vreo 140km Bascov-Tălmaciu am prins vreo 20 de coloane, adică maxim 3-4km de vehicule, restul liber. 

Dacă stai cuminte în coloană, vei avea aglomerat... 140km. 

Și fără nici o distracție... :closedeyes:

Editat de September
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, th3c0d3r a spus:

Salut,

 

Dupa cum zice si titlul sunt un incepator batran, am 42 de ani, in urma cu 4 ani am facut scoala de moto, mai aveam vreo 2-3 sedinte pana la examen, a venit toamna, iarna, viata, pandemia, etc, s-a dus naibii.

Acum m-am reapucat de scoala si vreau sa iau carnetul anul acesta.

De ce vreau A-ul? Pai ar fi 2 mari motive:

1) Pot explora mult mai repede drumuri de munte pe care sa le bat apoi cu MTB-ul.

2) Mobilitate in trafic.

 

Marea mea intrebare este legata de mobilitatea in trafic, nu vorbesc neaparat de oras, pentru ca acolo ma descurc cu mijloace de transport alternativ, ci mobilitatea pe drumurile tarii care-s din ce in ce mai horror de nu-mi mai vine sa plec din casa.

De exemplu, Pitesti - Sibiu, care este media de timp pe 2 roti fara riscuri inutile si fara sa ramai fara permis?

Stiu ca este relativ greu de cuantificat, dar cat de obositor considerati a fi drumul de mai sus cu motocicleta vs 4 roti, vorbesc de conditii ideale, fara ploaie, etc.

Nu iau in calcul factorul de "fun" aici, garantat un drum cu motocicleta va fi mai placut decat unul cu masina!

Doresc sa aflu cat mai multe informatii pentru a putea decide daca merita investitia (si) intr-o motocicleta si echipament pentru drumuri pe asfalt sau raman doar cu plimbarile pe drumuri forestiere.

 

Multumesc.

 


Salut.

Ce vrei tu sa-tincunatificam este imposibil. Pentru ca fiecare isi stabileste propriul sistem de risc. Ce inseamna risc inutilmpentru tine s-ar putea sa fie risc util pentru mine. Si asa mai departe. Pe de alta parte media de viteza pe tronsoane de drum aglomerate si in conditii de risc nu foarte ridicat, creste odata cu experienta la ghidon si cu talentul. Niciodata n-o sa poti sa scoti acelasi timp tu, fata de mine care am 150.000 km la activ, pastrand riscul in aceleasi limite. La fel cum poate tu dupa 5-6 ani de motociclit o sa scoti timp mai bun decat mine dupa 15, daca tu esti talentat la condus si eu sunt complet netalentat. Deci sunt o gramada de variabile care influenteaza cat face un motociclist de Pitesti la Sibiu.
Dar ca idee, Bucuresti-Brasov intr-o sambata cu colane nesfarsite pe Valea Prahovei: eu 2 ore, prieteni cu masina 5. In alta sambata, in afara concediilor, cu colana doar in punctele sensibile (Comarnic, Busteni, etc) eu 1,5 ore, prietenii 3 ore. 
Mobra este o lesinatura de KLE500, deci nu merge 200 pe autostrada, n--am ramas niciodata fara permis in 15 ani de motociclit, n-am avut niciun accident mai mult decat o tamponare la 10 la ora prin Bucuresti. Asta ca sa-ti faci o idee cat de aiurea merg.

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Azi de la Oituz și până aproape de Onești am mers cu tigaia in spatele unui tir (30/h) și al unei dube (60/h la limită de 100). Dacă eram cu mobra, depășeam fără stres, dar pe 4 roți nu-i amuzant, mai ales că în față mai aveam 7-10 mașini. In concluzie: dacă iei mobra să mergi în spatele afumătorilor, mai bine cu tigaia, măcar nu ți-e frig/cald, nu te plouă. Și mai fumezi pe drum.

42 de ani... bătrân?! Plm, sunt bătrân?! 🤣 Nicidecum, sunt alții cu dublul anilor care încă merg pe două roți (motorizate). Așa că nu renunța la visul tău. Spor! 👍


Omul cand a zis batran, s-a referit pentru apucat de motociclism, nu pentru mers pe mobra de ani de zile.

Dupamparerea mea, cu cat te apuci de motociclism mai tarziu, cu atat ai mai multe sanse sa scapi cu viata. Eu m-am apucat pe la 30 cu adevarat, cred ca daca ma apucam la 20 nu mai stateam acum de vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand plec undeva cu moto sau cu auto pe o ruta ,stiiuta ca fiind aglomerat,gen Tranfagarasan,Transalpina,A2...etc,plec foarte devreme,la 2-3 noaptea pentru Transfagarasan de exemplu.

Moto,un Intruder M800,viteza max.100,chiar si pe autostrada,la 7 eram sus la Balea,cand coloanele de masini urcau,eu coboram deja 😜,mers pe racoare tot drumul,relativ liber,sunt rau de caldura,nu rezist imbracat in piele si cu casca integrala la peste 25 grade daca stau in aglomeratie.

Stiu ca  mersul noaptea este riscat,dar si ziua sa stau sa fac slalom nu imi placea.

Nu ma bagam la depasiri peste linia continua sau alte chestii care te pot lasa pieton,ca am nevoie de permis .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.08.2022 la 23:11, Speedy.K a spus:Omul cand a zis batran, s-a referit pentru apucat de motociclism, nu pentru mers pe mobra de ani de zile.Dupamparerea mea, cu cat te apuci de motociclism mai tarziu, cu atat ai mai multe sanse sa scapi cu viata. Eu m-am apucat pe la 30 cu adevarat, cred ca daca ma apucam la 20 nu mai stateam acum de vorba.

 

Eu la 36 am luat permisul pentru moto, deci nu-i mare diferență.

Și da, ai dreptate, experiența la volan m-a ajutat enorm să conduc mobra. Poate sunt alții talentați din naștere, eu în 6 ani și vreo sută de mii de km am văzut (și făcut, recunosc) destule, unele din vina mea, altele că m-a luat valul, dar ce-am văzut prin țară n-am văzut în afara granițelor ei. Să recunoaștem, se conduce haotic, mulți se cred zmei, deci decizia de a lua o mobra la o vârstă la care se presupune că ne-a venit mintea la cap e una înțeleaptă, aș zice. Iar dacă își ia o mobra "prietenoasă" (nu vreo rachetă), sunt sigur că plimbările îi vor ridica moralul.

Baftă! 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.08.2022 la 9:14, th3c0d3r a spus:

Marea mea intrebare este legata de mobilitatea in trafic

 

Eu zic ca-ti pui prea multe intrebari, fa pasul si gata... adesea din prea multe calcule ajungi sa faci numai greseli. Ia permisul, cumpara o mobra si mergi cu ea iar apoi vezi tu daca ai facut alegerea corecta sau nu. Asta sa fie paguba in loc sa regreti ca iar nu ai permis si motocicleta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fiu in locul initiatorului, as lua permisul (ca tot a facut scoala), 2-3 zile inchiriata o mobra ...... si as vedea dupa, daca-i cazul sa-mi cumpar una.

 

Virsta este mai mult decit ok, eu am inceput la @31-32 ani .... si pina acum nici un uscior rupt in @16 ani de condus frecvent moto. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu fiu ipocrit, recunosc ca am luat calea motociclismului in cautarea unui mijloc de transport alternativ automobilului. Am facut scoala moto, mi-am luat motor si echipament si am constatat in scurt timp ca imi place motociclitul. 

Eu la inceput nici nu mi-am pus intrebarile astea.

Pentru inceput ia-ti un motor si un rand de echipament decent si daca vei constata ca nu iti place motociclismul vinde-le. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, CipRo a spus:

Ca sa nu fiu ipocrit, recunosc ca am luat calea motociclismului in cautarea unui mijloc de transport alternativ automobilului. Am facut scoala moto, mi-am luat motor si echipament si am constatat in scurt timp ca imi place motociclitul. 

Eu la inceput nici nu mi-am pus intrebarile astea.

Pentru inceput ia-ti un motor si un rand de echipament decent si daca vei constata ca nu iti place motociclismul vinde-le. 

 


Desi eu mi-am luat permis si mobra ca sa fiu ca Rossi, abia apoi descoperind marile avantaje ale mobrei cavmijloc de locomotie, si eu zic ca sfatul asta e bun. Incearca si vei vedea daca iti place. Daca nu, o sa pierzi ceva banuti la revanzare, dar cam atat.

Bine, sa fiu ca Rossi mi-a ramas in cap, dar asta e alta discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru oraș și poate navetă, mi se pare că da, poți pune pe listă mobilitatea ca motiv de a trece la motocicletă.

la drum lung, nu aș considera asta un motiv valid, din experiența personală: chiar dacă merg mai repede decât aș merge cu mașina, fac pauze mai dese și mai lungi. Dacă adun și celelalte dezavantaje față de auto (riscuri, expunere la vreme, limite de bagaje), deja nu mai pot spune că aleg motocicleta pentru mobilitate. La drum lung, sunt cu totul altele motivele: e fun, te pasionează, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut. Am 41 de ani si am luat carnetul anul trecut. Moto anul asta in Mai. Nu ma simt deloc batran, ba din contra. Cred ca viata acum e cea mai frumoasa. Ai experiente pe care altii nu le au si inca multe de explorat. Moto o folosesc aproape zilnic. Dar ... din ce inteleg tu vrei moto doar ca sa te deplasezi mai repede. Nu stiu daca este cea mai buna abordare. Moto este un stil de viata si o simtire. Nu stiu daca este cea mai buna comparatie, dar cred ca este ca perscuitul. Ori iti place, ori nu. Nu stiu daca este cale de mijloc. In plus, senzatiile sunt cu totul altele. Nu o sa mai ai siguranta din masina!!! Dar nici senzatii ca pe moto nu poti avea cu masina! Din pacate soferii din Romania inca nu "vad" motociclistii in trafic. Asta duce la tragedii.

Daca vrei moto doar ca sa ajungi mai repede la munca ... mai gandeste-te!

Sfat prietenesc ... ia carnetul si apoi cauta un amic sa-ti imprumute o mobra pentru cateva ore/zile. Daca inca te pasioneaza, dupa o astfel de experienta, incearca mai multe tipuri de moto. Parerea mea este sa nu-ti iei vitezana. Eu am un naked si e SUPERBA in oras. Si daca vreu sa ies din oras imi ofera tot ce am nevoie sa pot face un drum de mare, o Lepsa sau doar o plimbare oricum ar fi ea, mai linistita sau mai in forta.

Nu lua ceva doar de dragul de a lua pentru ca se poate sa-ti para rau.

In rest, drumuri bune si asfalt uscat! (pe 2 sau pe 4 roti) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Ardean Bogdan a spus:

daca vreu sa ies din oras imi ofera tot ce am nevoie sa pot face un drum de mare, o Lepsa sau doar o plimbare oricum ar fi ea, mai linistita sau mai in forta.

Mai puțin o minimă protecție la vânt. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...