Salutare,
Am si eu o problema cu Mobra, un F650GS single spark din 2001.
Situatia sta cam asa:
-Am avut probleme cu incarcarea- nu voia nici cum sa incarce mai mult de 14v la relanti si cum acceleram scadea
-Verificat releu incarcare, are bube, cumparat altu montat azi pe mobra
-Verificat stator-dat jos de pe mobra si verificat si vizuat, totul pare in regula. Nici o rezistenta intre faze, nici un contact la nul, cu motorul pornit (cand pornea) incarca turat pe la 80V.
Astazi a venit releu de incarcare si am zis sa montez toate taraseniile la loc. Zis si facut, montez statorul pe capac, pun capacul la loc cu garnitura facuta din silicon, pun noul releu de incarcare inapoi, pun bateria cu gel scoasa de la incarcat.
Zic ca toate ar trebuii sa fie bune. Pun contactul- par cam slab aprinse luminile in bord- verific bateria- scade drastic in tensiune (de la 13 cat avea data jos a ajuns la 10 in mai putin de 1 minut). Zic ca o fi bateria proasta, pun fire de la masina, eviden ca nu se mai descarca in halul ala dar cand dau pe starter, face un click (ca un scurt ceva) si nici nu se gandeste sa invarta.
Bag de seama ca am un scurt pe undeva destul de nasol. Incep sa deconectez din treburi sa vad pe unde ce si cum. Deconectez releu de incarcare= acelasi simptom. La fel si cu statorul, luminile spate, semnalizarile, claxonul. Cu toate astea deconectate motoreta se comporta la fel. Cum pun contactul, cum manca din baterie.
Verific statorul iar, nici o buba. Verific si releu de incarcare- si asta zice ca-i ok. Desfac plusul sa vad ce pierderi de curent am, 0.06 amperi. Cand pun contactul, zburda pe la 7-8 amperi.
Electrician nu-s, da din ce vad eu am un scurt pe undeva si numai cand pun contactul. E posibil sa fie contactul dus? Ca altfel, zic in prostia mea, trebuia sa am pierderi de curent fara sa pun contactu'
Orice sugestii is bune venite ca am ramas far' de idei.
Cu respect,
Razvan