yglos
Membru-
Număr conținut
152 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Sex
Male
-
Motocicleta
Japoneza Euro 5
Vizitatori Recenți Profil
yglos's Achievements
Contributor (5/14)
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
Recent Badges
-
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Luciane, nu ai inteles ce am vrut sa spun. Eu am spus ca sa verifice plasticele la rece ca sa fie constienti de faptul ca in clipa 2 poate veni asfaltul peste ei. Chiar si dupa 10-20 de km de mers pe asfalt rece si umed la 10-15 grade anvelopele tot plastice vor fi. Hai sa eliminam offtopicul si sa ne concentram pe subiect. Nu sunt de acord ca 7-15 grade in aer este cald pentru anvelope moto si am argumentat de ce: Pentru ca sunt plastice pur si simplu la acele temperaturi pe umed. Pe uscat e alta treaba. Acolo au posibilitatea sa se incalzeasca. Tanarul care a luat tranta aia in video pe FB la intersectia cu virajul la stanga avea exact ingredientele spuse de mine: Plastice pe mobra, reci, ud si rece pe jos, viteza 10-20 km/h. Nu a franat cu fata ci a virat ceva mai hotarat. Nu poti da vina pe el in acest caz ci exclusiv pe gumele de kakat. Fiind tanar nu a constientizat faptul ca producatorii sunt atat de nenorociti cu anvelopele moto ca sa iti puna viata in pericol. Ma bat cu morile de vant....pur si simplu nu am cu cine... Ai o atitudine primitiva de automobilist din anii 90 care spunea la vremea aceea ca nu are nevoie de anvelope de iarna pe masina ca nu e nevoie la noi in Romania, de parca nemtii inventasera degeaba apa calda (a se citi anvelopele de iarna) Pe cine incerc eu sa conving ca motociclismul este azi exact la acel primitivism auto din anii 90? Soferii batman din anii aceia erau ca majoritatea riderilor care au scris pe aici ca riderul conteaza si nu anvelopele. Cred ca m-am inselat in privinta constientizarii acestor pericole MAJORE legate de lipsa clasificarii anvelopelor moto de catre marii producatori pe partea de aderenta la franare. Prea putini spre deloc cer asta. Iar cum noi comunitatea moto nu o cerem, nici producatorii nu o sa ne spuna adevarul. Riderii sunt liberi sa isi rupa gatul pe riscul lor, asta e concluzia trista. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Eu unul consider topicul foarte util, nici vorba de batut campii de catre nimeni. Fiecare isi da cu parerea proprie subiectiva iar de la fiecare avem de invatat cate ceva in lipsa unor clasamente oficiale care sa ne duca la o alegere mai buna a anvelopelor moto. Pur si simplu nu conteaza experienta mea sau a altora pe mobre, (ca fapt divers am undeva la 50000 km pe doua roti si doua V-Strom, deci nu ma consider nici incepator si nici veteran, dar pe 4 roti am peste 500.000. km si aici chiar sunt veteran, iar ca varsta am trecut de 50) dar conteaza sa facem macar un clasament al anvelopelor bune pe suprafete umede SI RECI. Subliniez suprafete RECI intre 7-18 grade celsius in aer, dar la sol ceva mai putin, caci la cald nu se prea simt diferentele intre anvelopele moto spuse de colegi ca fiind bune si testate de mine unele din ele. Daca pana acum ceva timp nu prea existau anvelope moto cu M+S deci facute din material mai moale dar mai uzabil, azi au aparut astfel de anvelope. Ma intereseaza in mod special experienta unora dintre rideri cu ele, atat cat au. Sa ne spuna diferenta fata de vechile clase de anvelope moto fabricate mai mult pentru vara. Eu unul stiu sa merg incet si pana acum am evitat orice pericol in trafic pe orice suprafata, dar topicul se vrea a fi util mai ales pentru cei aflati la inceput de drum si care pot sa isi ia anumite informatii utile de aici ca sa incalte mobrele. Ati vazut si voi probabil filmulete pe net zilele astea cu rideri incepatori care au luat trante la viteze incredibil de mici de 10-20 km/h la efectuarea unui viraj in intersectii pe asfalt umed si rece. Poate unii dintre voi nu realizeaza pe ce plastice merg, dar le recomand tuturor celor care merg pe umed si rece sa opreasca dupa 50 de m de la pornire si sa puna dreq mana pe anvelope ca sa vada cat de plastice (sau nu) sunt. Eu unul asa am facut si am evitat pericolele pana acum. Incerc sa ii constientizez si pe altii de acest lucru. Asta e tot. -
Multam fain guys, eram constient de asta, deci le spun si eu pas....:) Biscuiti si pateu din cutii, in rest mancam pe la cazarile unde mergem departe de pasuri.
-
Amintiri la gura sobei: Grossglockner 2018
topic a răspuns lui yglos în Sam_UnQiuLul POZE & FILME - Calatorii in STRAINATATE
Multumesc mult. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Asa e cum spui in mare parte. Si pe GS-uri exista functia TC iar cine il dezactiveaza nu are decat de pierdut la siguranta si uzura pneuri. Apropo de TC, azi am iesit cu baietii la o tura si am testat Tourance-urile noi cu doar 7000 km facuti. Pe aceleasi suprafete cum am testat anul trecut Bridgstone de fabrica si aceleasi temperaturi de 13-15 grade in aer. Iti spun ca la rece Metzeler patina cu TC si in a 3-a, in timp ce Bridgestone numai in a 2-a anul trecut cu 16500 de km facuti. La cald (cam 35 de grade pe ele la suprafata) se comportau ceva mai bine dar in general tot mai slabe ca uzatele Bridgestone pe care le-am schimbat anul trecut. Concluzia este dupa cum a zis colegul @smar2: Metzeler cu DOT dupa 2021 nu mai are calitate. Tot ce am scris eu aici este din propria experienta de zeci de ani cu anvelopele, nu din auzite sau alte surse. Eu am pus informatiile ca sa ii ajut si pe altii iar cine vrea sa auda bine, cine nu, sa beleasca ochii la tik-toisti. Da, fac o comparatie cu anvelopele auto pentru ca sunt facute din material mult mai soft si implicit aderent vs stratul de uzura de la anvelope moto. Ce e rau in comparatia asta? Noi incercam pe cat posibil ca sa avem cele mai bune anvelope pe mobre. Ca unii se ocupa toata ziua cu carcoteala e problema lor. Eu unul astept informatii la subiect despre comportamentul diferitelor branduri de anvelope pe suprafete umede. Acesta este subiectul topicului iar cine are ceva de zis sa o spuna. Sa pastram topicul curat. -
Sunet vant la viteza peste 100km/h
topic a răspuns lui yglos în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
Pai ceva nu e in regula la tine. Ori zgomotul de fond e prea mare, ori sunetul de la SENA sau ce intercom ai.... Ca sa explic putin: La mine zgomotul de fond al motorului si al vantului nu cred ca trece de 60-70 db la o viteza de 130-140 km/h de croaziera pe autostrada sa zicem. In acest mod am nevoie de 75-80 db in difuzoare ca sa am un raport semnal zgomot de 10-15 db si sa aud bine sunetul intercom. Nu fortez nota cu volumul intercom ca sa nu fie prea puternic. Daca ar fi sa pun niste dopuri care atenueaza 15 db de ex, ar fi necesar ca sa fortez sunetul intercomului la maxim, deci nerecomandat. In plus dopurile iti atenueaza suplimentar zgomotul traficului, ceea ce este foarte periculos pentru tine ca rider si pentru alti participanti la trafic. Casca in sine antifonica atenueaza destui db ca sa poti auzi bine traficul. -
yglos îl urmărește pe Alpi si desigur Grossglockner și Amintiri la gura sobei: Grossglockner 2018
-
Up! 2025. Rog recomandari de un restaurant bun pentru masa de pranz pe acest traseu Großglockner de la cei care au fost in 2024-2023 pe acolo. Multumesc.
-
Amintiri la gura sobei: Grossglockner 2018
topic a răspuns lui yglos în Sam_UnQiuLul POZE & FILME - Calatorii in STRAINATATE
Up! 2025. Rog recomandari de un restaurant bun pe acest traseu de la cei care au fost in 2024-2023 pe acolo. Multumesc. -
Sunet vant la viteza peste 100km/h
topic a răspuns lui yglos în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
Touring-ul face o mare diferenta fata de altele dar si casca + deflectorul. Cum folosesti tu dopurile in urechi si comunicatia din casca in acelasi timp? Colegul, nu baga in seama micile aciditati venite de la colegi. O sa te obisnuiesti cu ele ca sa nu le mai bagi in seama iar la un moment dat o sa devii si tu mai klingonian. Cat despre intrebarea ta e bine sa precizezi mai ales tipul tau de casca. Nu am citit aceasta informatie. Cu casca mea Schuberth C3 am mers pe Harley care se stie ca sunt cele mai galagioase, cu 180 km/h si nu eram deranjat rau de zgomot. Nu baga in seama prostiile cu dopuri, sunt niste tampenii 100% cu care nu sunt de acord. Cine vrea mobra are bani sa isi cumpere o casca de calitate, deci asta e solutia. Mai pui si un deflector bun si gata. In plus cu acea casca trebuie sa ai si comunicatie pe difuzoarele conectate la telefon sau la alt rider. De unde o fi venit prostia asta cu dopuri in urechi bagate in casca??? De acord cu vantul care te oboseste la drum lung, dar pentru asta s-au inventat deflectoarele touring. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Ne-am lamurit de "calitatile" tale... Hai sa nu exageram cu exemple de curse caci nu asta e scopul unui rider. Cel putin eu asa gandesc, sanatos. La fel nu sunt de acord cu afirmatia ta ca nu conteaza anvelopele cat conteaza riderul. Normal ca trebuie sa fie constient de capacitatile sale dar cand ai plastice pe mobra iti trebuie experienta de peste 20-30000 km ca sa nu iei o tranta. Deci riderii care ies acum din scolile moto ce sa faca? Sa stea cuminti pe acasa in primii ani ca sa nu cumva sa ii prinda o ploaie rece pe undeva pana fac acei km? Este o gandire total gresita. Eu incerc sa ii fac pe toti sa constientizeze un mare risc la adresa tuturor riderilor, cel de ALUNECARE INVOLUNTARA din cauza anvelopelor moto extrem de proaste pe suprafete umede si reci. Faptul ca nu avem o clasificare oficiala a claselor de franare pe umed a acestor anvelope este EXTREM DE RAU. Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice. Exemplele cu pilotii care fac diferenta nu tin. Tot la fel este si pe 4 roti unde driverul face diferenta. Si atunci de ce acolo avem clase de franare pe umed la anvelope auto iar la cele moto care sunt mai importante nu avem? Va spun eu adevarul: Materialele de la anvelopele moto din ziua de azi sunt mult mai tari, implicit NEADERENTE, pentru ca uzura lor in timp sa fie mica. E un adevar stiut de toti, iar comparatia cu anvelopele de mini-mobra de acum 40 de ani am intrebat-o colegului tocmai pentru ca sa vad daca stie ca acelea erau fabricate din acelasi material ca cele auto pe vremea aceea. E clar ca nu stia acest lucru pentru ca probabil nu a vazut cat de repede se uzau pe vremuri anvelopele de mobre. Te intreb eu pe tine cati km mergi cu anvelopele moto pe fata si pe spate? Iti atasez o imagine cu anvelopele de fabrica Bridgestone de la V-Strom care au mers si cu 200 km/h. Tu cum crezi ca sunt la 16500 de km? Uzate? Cum ti se par acele Continental TrailAttack 3 vs Metzeler pe suprafete umede? Sunt mai aderente? Fabricate in Romania? Incerc sa aflu ceva despre Continental TKC 70, care in esenta ar trebui sa fie chiar mai bune ca si compozitie aderenta decat cele pe care le ai tu acum. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Sa iti argumentez de ce pentru mine clasa de franare pe ud este criteriul nr 1 de alegere al anvelopelor: - Extrem de rar am gasit in istorie anvelope care sa aiba o clasa de franare mai slaba pe uscat decat pe umed - In Romania circul in 99% din km facuti pe uscat si umed, deci zapada nu intra in calcul. Referitor la anvelope auto exista diferente enorme de compozitie si textura vs anvelopele moto la acelasi brand. Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Nu m-a interesat unde sunt fabricate dar le-am testat simplu si am vazut ca vara sunt foarte bune, dar in sezon rece sunt extrem de slabe mai ales pe umed. Cum eu unul nu merg cu mobra doar vara pentru fun, imi trebuie ceva mai bun si sigur in toate anotimpurile. Constat ca o minoritate cauta asa ceva. Ce pot sa iti spun despre aceste gume pe care le-am avut si eu pe mobre este faptul ca Michelin este la fel de slab ca Bridgestone, aderenta mediocra pe uscat si slaba pe umed, uzura prematura la Michelin si Bridgestone pe fata (cam 8000 km cu mers decent si 99% asfalt) iar pe spate ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Metzeler este cu o clasa peste ele, tin dublu la nr de km si au aderente mai bune pe uscat. In schimb pe umed si rece 10-15 grade sunt pur si simplu plastice chiar de noi. Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Pai este dupa cum ti-am spus, depinde de mobra. Imediat dupa scoala moto cautam cu disperare un KLE 500 ca al tau dar din pacate nu am gasit unul cat de cat decent ca si raport pret-calitate-buna intretinere si uite asa am ajuns la V-Stroame noi. La tine se preteaza foarte bine K60 mai ales ca ai roata de 21 pe fata. Pentru DL 650 XT merge profilul K76 care este de mijloc, un compromis ideal intre strada (ce are Lucian_M si ce ai tu pretabil mai mult pentru macadam) Revenind la topic se pare ca putem face un top al claselor de franare pe umed si rece doar in baza opiniilor subiective ale noastre. Eu unul astept feedback pentru cele doua marci care pot fi candidatii la achizitie vs Metzeler care m-au dezamagit la aderenta extrem de slaba pe asfalt rece si ud. 1. Heidenau K76 2. Continental TKC 70 Feedbackul ar fi si mai util de la cineva care a avut inclusiv Metzeler Tourance sa faca diferenta intre ele. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Mersi de link colegul. La prima cautare pe gogu nu i-am gasit. Ai folosit K76? Cum sunt pe umed si rece? Cam cati km au tinut pe fata? Profilul acela este numai pentru asfalt in opinia mea si nu prea se pupa cu V-Strom ca si clasa. E mai mult pentru vitezane. M-am referit la tipul de profil potrivit pentru un enduro-touring. Nu e musai sa faci km aia dar cand am nevoie sa ies de pe asfalt pe alt tip de suprafete sa ma pot baza pe gume. Aceasta e ideea. Din cauza asta o sa vezi pe >90% din motoarele categoriei de mai sus astfel de anvelope chit ca nici 10% din riderii lor nu merg 30% din nr de km total pe alte tipuri de suprafete in afara de asfalt. De ex anul trecut Transapuseana pe 10.08 cand am traversat a fost cam 98% vorba numai de asfalt, dar am fost pregatit si pentru cei 2% macadam caci nu stiam ce este pe acolo. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Multumesc de raspunsurile voastre, dar din pacate absolut nimeni nu a bagat de seama ce am vrut eu sa spun: Ca la anvelopele moto lipsesc clasele de franare A,B,C,D,E,F, etc pe suprafete umede asa cum le avem la anvelope auto. Pentru mine aceste clase de franare sunt criteriul nr 1 la alegerea anvelopelor pentru turisme si din pacate nu avem o categorisire adecvata si a celor moto. Poate pentru majoritatea riderilor de vara aceste clase nu sunt prea importante dar pentru mine sunt, caci eu merg cu mobra in orice anotimp si pe ploaie si pe frig (nu extrem) si pe ceata, deci ma intereseaza in primul rand acest aspect. Nu voi raspunde la speculatii ca sa pastrez topicul curat, dar voi raspunde la subiect dupa cum urmeaza: @apriliacluj Ce ti-am spus este din propria mea experienta. Tu ai pus mana de curiozitate de un Metzeler ud si rece la 10 grade ca sa vezi "aderenta" lui? Dupa ce vei face testul sa revii cu feedback sa discutam pe concret, nu povesti.... @Lucian_M Asa am zis si eu ca tine ca Metzeler Touriance e mama lor pana am testat foarte slaba lor aderenta pe rece si umed. E adevarat ca tine de 2x mai mult ca Bridgstone la nr de km si are cauciuc mai mult in compozitie, dar m-au dezamagit complet pentru faptul ca poti face praf mobra intr-un sens giratoriu la numai 30 km/h cand e rece si apa pe jos. Doar experienta m-a salvat de la pusul mobrei pe jos cu petardele de la Metzeler. Mersi pentru sfatul cu Road 6 dar nu este potrivit pentru ale noastre V-Stromuri. Nu cred ca ai pus asa ceva pe a ta. @Speedy.K Heidenau par sa fie ce trebuie pentru un touring (adica ce vreau eu 70/30) doar ca in Romania nu prea sunt comercializate de un furnizor local. Nu am gasit pentru dimensiunea mea de 110/80/R19 59V. Foarte posibil sa fie si gume mai slabe decat cele enumerate de mine, dar daca nu avem o clasificare a claselor de franare la anvelope moto cum vrei sa facem diferenta obiectiva? Daca ar fi sa fac o comparatie cu clasele de franare la anvelope auto, cele doua spuse de mine s-ar incadra la clasele F-G de franare pe umed si rece. Cand spun rece vorbesc de > 7 grade ca sa nu intelegeti gresit ca vreau anvelopa M+S pe moto sa merg cu ele pe zapezi. @l.u.v Mutant este un 85/15 din ce vad, deci nu intra in calculele mele, mersi pentru recomandare oricum. As intreba daca cineva a folosit Continental TKC 70? Se pare ca au un profil bun si ar fi M+S, deci presupunem ca ar avea aderenta buna pe umed si rece. -
Clasele de franare pe suprafete umede la anvelope moto?
topic a răspuns lui yglos în yglosul Service si intretinere curenta
Daca atat iti este de pretioasa capatana....n-ai decat. Eu astept postari serioase totusi.