Sari la conținut

yglos

Membru
  • Număr conținut

    157
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Motocicleta
    Japoneza Euro 5

Vizitatori Recenți Profil

1.653 citiri profil

yglos's Achievements

  1. Nu se pot verifica la mana daca sunt stranse, decat cu o cheie de spite. Cum in trusa venita de la fabrica nu ai asa ceva, operatiunea nu se poate efectua decat in service autorizat.
  2. In manual e scris ca trebuie stranse spitele la fiecare 6000 de km. Sunt curios care dintre voi a facut acest lucru si daca a gasit ceva in neregula la aceasta operatiune.
  3. Ar fi ideal sa le pot schimba total amortizoarele cu unele pe gaz, dar care sa se potriveasca perfect pentru DL 650 XT 2022. Nu am gasit pe net nicio varianta de acest gen pana azi. Daca poti sa imi spui numele grupului moto pe care ai gasit informatia pot pune eu o intrebare acolo. Era cumva pe Suzuki V-Strom Romania?
  4. Da, multam fain, astept un link ceva. Trebuie inlocuit uleiul cu unul mai putin vascos, valvele care sa permita trecerea unei cantitati mai mari de ulei, arcurile ca sa permita o cursa mai lunga spre 200 mm fara schimbarea garzii la sol. Se pare ca arcurile progresive Hyperpro + ulei 5W ar fi o solutie, dar daca se adauga si valve mai largi cred ca ar fi ideal. Probabil ca foarte putini au facut asta pe V-Strom pana acum.
  5. Da, exact acest model il am. XT 650 din 2022. As vrea sa stiu daca unii dintre voi au reusit sa faca suspensia fata ceva mai decenta decat a venit din fabrica? La modelul meu nu exista niciun fel de reglaje pentru suspensia fata care este de groaza, tare ca o troaca ordinara si fara confort pe drumuri cu cele mai mici gropi, desi se vrea a fi un enduro-touring. Am comparat cu BMW GS care este cu totul altceva pe drumuri denivelate. Suzuki V-Strom a stat prost la acest capitol si ramane slab in continuare, dar trebuie sa fie ceva solutii AM.
  6. Luciane, nu ai inteles ce am vrut sa spun. Eu am spus ca sa verifice plasticele la rece ca sa fie constienti de faptul ca in clipa 2 poate veni asfaltul peste ei. Chiar si dupa 10-20 de km de mers pe asfalt rece si umed la 10-15 grade anvelopele tot plastice vor fi. Hai sa eliminam offtopicul si sa ne concentram pe subiect. Nu sunt de acord ca 7-15 grade in aer este cald pentru anvelope moto si am argumentat de ce: Pentru ca sunt plastice pur si simplu la acele temperaturi pe umed. Pe uscat e alta treaba. Acolo au posibilitatea sa se incalzeasca. Tanarul care a luat tranta aia in video pe FB la intersectia cu virajul la stanga avea exact ingredientele spuse de mine: Plastice pe mobra, reci, ud si rece pe jos, viteza 10-20 km/h. Nu a franat cu fata ci a virat ceva mai hotarat. Nu poti da vina pe el in acest caz ci exclusiv pe gumele de kakat. Fiind tanar nu a constientizat faptul ca producatorii sunt atat de nenorociti cu anvelopele moto ca sa iti puna viata in pericol. Ma bat cu morile de vant....pur si simplu nu am cu cine... Ai o atitudine primitiva de automobilist din anii 90 care spunea la vremea aceea ca nu are nevoie de anvelope de iarna pe masina ca nu e nevoie la noi in Romania, de parca nemtii inventasera degeaba apa calda (a se citi anvelopele de iarna) Pe cine incerc eu sa conving ca motociclismul este azi exact la acel primitivism auto din anii 90? Soferii batman din anii aceia erau ca majoritatea riderilor care au scris pe aici ca riderul conteaza si nu anvelopele. Cred ca m-am inselat in privinta constientizarii acestor pericole MAJORE legate de lipsa clasificarii anvelopelor moto de catre marii producatori pe partea de aderenta la franare. Prea putini spre deloc cer asta. Iar cum noi comunitatea moto nu o cerem, nici producatorii nu o sa ne spuna adevarul. Riderii sunt liberi sa isi rupa gatul pe riscul lor, asta e concluzia trista.
  7. Eu unul consider topicul foarte util, nici vorba de batut campii de catre nimeni. Fiecare isi da cu parerea proprie subiectiva iar de la fiecare avem de invatat cate ceva in lipsa unor clasamente oficiale care sa ne duca la o alegere mai buna a anvelopelor moto. Pur si simplu nu conteaza experienta mea sau a altora pe mobre, (ca fapt divers am undeva la 50000 km pe doua roti si doua V-Strom, deci nu ma consider nici incepator si nici veteran, dar pe 4 roti am peste 500.000. km si aici chiar sunt veteran, iar ca varsta am trecut de 50) dar conteaza sa facem macar un clasament al anvelopelor bune pe suprafete umede SI RECI. Subliniez suprafete RECI intre 7-18 grade celsius in aer, dar la sol ceva mai putin, caci la cald nu se prea simt diferentele intre anvelopele moto spuse de colegi ca fiind bune si testate de mine unele din ele. Daca pana acum ceva timp nu prea existau anvelope moto cu M+S deci facute din material mai moale dar mai uzabil, azi au aparut astfel de anvelope. Ma intereseaza in mod special experienta unora dintre rideri cu ele, atat cat au. Sa ne spuna diferenta fata de vechile clase de anvelope moto fabricate mai mult pentru vara. Eu unul stiu sa merg incet si pana acum am evitat orice pericol in trafic pe orice suprafata, dar topicul se vrea a fi util mai ales pentru cei aflati la inceput de drum si care pot sa isi ia anumite informatii utile de aici ca sa incalte mobrele. Ati vazut si voi probabil filmulete pe net zilele astea cu rideri incepatori care au luat trante la viteze incredibil de mici de 10-20 km/h la efectuarea unui viraj in intersectii pe asfalt umed si rece. Poate unii dintre voi nu realizeaza pe ce plastice merg, dar le recomand tuturor celor care merg pe umed si rece sa opreasca dupa 50 de m de la pornire si sa puna dreq mana pe anvelope ca sa vada cat de plastice (sau nu) sunt. Eu unul asa am facut si am evitat pericolele pana acum. Incerc sa ii constientizez si pe altii de acest lucru. Asta e tot.
  8. Multam fain guys, eram constient de asta, deci le spun si eu pas....:) Biscuiti si pateu din cutii, in rest mancam pe la cazarile unde mergem departe de pasuri.
  9. Asa e cum spui in mare parte. Si pe GS-uri exista functia TC iar cine il dezactiveaza nu are decat de pierdut la siguranta si uzura pneuri. Apropo de TC, azi am iesit cu baietii la o tura si am testat Tourance-urile noi cu doar 7000 km facuti. Pe aceleasi suprafete cum am testat anul trecut Bridgstone de fabrica si aceleasi temperaturi de 13-15 grade in aer. Iti spun ca la rece Metzeler patina cu TC si in a 3-a, in timp ce Bridgestone numai in a 2-a anul trecut cu 16500 de km facuti. La cald (cam 35 de grade pe ele la suprafata) se comportau ceva mai bine dar in general tot mai slabe ca uzatele Bridgestone pe care le-am schimbat anul trecut. Concluzia este dupa cum a zis colegul @smar2: Metzeler cu DOT dupa 2021 nu mai are calitate. Tot ce am scris eu aici este din propria experienta de zeci de ani cu anvelopele, nu din auzite sau alte surse. Eu am pus informatiile ca sa ii ajut si pe altii iar cine vrea sa auda bine, cine nu, sa beleasca ochii la tik-toisti. Da, fac o comparatie cu anvelopele auto pentru ca sunt facute din material mult mai soft si implicit aderent vs stratul de uzura de la anvelope moto. Ce e rau in comparatia asta? Noi incercam pe cat posibil ca sa avem cele mai bune anvelope pe mobre. Ca unii se ocupa toata ziua cu carcoteala e problema lor. Eu unul astept informatii la subiect despre comportamentul diferitelor branduri de anvelope pe suprafete umede. Acesta este subiectul topicului iar cine are ceva de zis sa o spuna. Sa pastram topicul curat.
  10. Pai ceva nu e in regula la tine. Ori zgomotul de fond e prea mare, ori sunetul de la SENA sau ce intercom ai.... Ca sa explic putin: La mine zgomotul de fond al motorului si al vantului nu cred ca trece de 60-70 db la o viteza de 130-140 km/h de croaziera pe autostrada sa zicem. In acest mod am nevoie de 75-80 db in difuzoare ca sa am un raport semnal zgomot de 10-15 db si sa aud bine sunetul intercom. Nu fortez nota cu volumul intercom ca sa nu fie prea puternic. Daca ar fi sa pun niste dopuri care atenueaza 15 db de ex, ar fi necesar ca sa fortez sunetul intercomului la maxim, deci nerecomandat. In plus dopurile iti atenueaza suplimentar zgomotul traficului, ceea ce este foarte periculos pentru tine ca rider si pentru alti participanti la trafic. Casca in sine antifonica atenueaza destui db ca sa poti auzi bine traficul.
  11. Up! 2025. Rog recomandari de un restaurant bun pentru masa de pranz pe acest traseu Großglockner de la cei care au fost in 2024-2023 pe acolo. Multumesc.
  12. Up! 2025. Rog recomandari de un restaurant bun pe acest traseu de la cei care au fost in 2024-2023 pe acolo. Multumesc.
  13. Touring-ul face o mare diferenta fata de altele dar si casca + deflectorul. Cum folosesti tu dopurile in urechi si comunicatia din casca in acelasi timp? Colegul, nu baga in seama micile aciditati venite de la colegi. O sa te obisnuiesti cu ele ca sa nu le mai bagi in seama iar la un moment dat o sa devii si tu mai klingonian. Cat despre intrebarea ta e bine sa precizezi mai ales tipul tau de casca. Nu am citit aceasta informatie. Cu casca mea Schuberth C3 am mers pe Harley care se stie ca sunt cele mai galagioase, cu 180 km/h si nu eram deranjat rau de zgomot. Nu baga in seama prostiile cu dopuri, sunt niste tampenii 100% cu care nu sunt de acord. Cine vrea mobra are bani sa isi cumpere o casca de calitate, deci asta e solutia. Mai pui si un deflector bun si gata. In plus cu acea casca trebuie sa ai si comunicatie pe difuzoarele conectate la telefon sau la alt rider. De unde o fi venit prostia asta cu dopuri in urechi bagate in casca??? De acord cu vantul care te oboseste la drum lung, dar pentru asta s-au inventat deflectoarele touring.
  14. Ne-am lamurit de "calitatile" tale... Hai sa nu exageram cu exemple de curse caci nu asta e scopul unui rider. Cel putin eu asa gandesc, sanatos. La fel nu sunt de acord cu afirmatia ta ca nu conteaza anvelopele cat conteaza riderul. Normal ca trebuie sa fie constient de capacitatile sale dar cand ai plastice pe mobra iti trebuie experienta de peste 20-30000 km ca sa nu iei o tranta. Deci riderii care ies acum din scolile moto ce sa faca? Sa stea cuminti pe acasa in primii ani ca sa nu cumva sa ii prinda o ploaie rece pe undeva pana fac acei km? Este o gandire total gresita. Eu incerc sa ii fac pe toti sa constientizeze un mare risc la adresa tuturor riderilor, cel de ALUNECARE INVOLUNTARA din cauza anvelopelor moto extrem de proaste pe suprafete umede si reci. Faptul ca nu avem o clasificare oficiala a claselor de franare pe umed a acestor anvelope este EXTREM DE RAU. Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice. Exemplele cu pilotii care fac diferenta nu tin. Tot la fel este si pe 4 roti unde driverul face diferenta. Si atunci de ce acolo avem clase de franare pe umed la anvelope auto iar la cele moto care sunt mai importante nu avem? Va spun eu adevarul: Materialele de la anvelopele moto din ziua de azi sunt mult mai tari, implicit NEADERENTE, pentru ca uzura lor in timp sa fie mica. E un adevar stiut de toti, iar comparatia cu anvelopele de mini-mobra de acum 40 de ani am intrebat-o colegului tocmai pentru ca sa vad daca stie ca acelea erau fabricate din acelasi material ca cele auto pe vremea aceea. E clar ca nu stia acest lucru pentru ca probabil nu a vazut cat de repede se uzau pe vremuri anvelopele de mobre. Te intreb eu pe tine cati km mergi cu anvelopele moto pe fata si pe spate? Iti atasez o imagine cu anvelopele de fabrica Bridgestone de la V-Strom care au mers si cu 200 km/h. Tu cum crezi ca sunt la 16500 de km? Uzate? Cum ti se par acele Continental TrailAttack 3 vs Metzeler pe suprafete umede? Sunt mai aderente? Fabricate in Romania? Incerc sa aflu ceva despre Continental TKC 70, care in esenta ar trebui sa fie chiar mai bune ca si compozitie aderenta decat cele pe care le ai tu acum.
×
×
  • Creează nouă...