MensSana Postat August 19, 2004 Share Postat August 19, 2004 cum sezonul moto a trecut in cea de-a 2-a parte, s-au desprins deja niste concluzii si se contureaza tot mai pronuntat o reforma fundamentala a fierului (niprul din poza). se incinge la viteze > 70, pe serpentine moare rapid frana spate, etc ... neajunsuri multiple, bani relativ putini ! prin urmare ? 1. motor de oltcit (eventual 1300 cmc de la trs)! merge lejer cu 120 km/h fara sa scoata flacari, calitate infinit mai buna ca a niprului (cu putina grija rezista peste 200.000 km), destul de mic, electromotor, consum acceptabil (mai ales pe "caroserie" mult mai usoara), etc 2. frane disc fata-spate daca frane pe disc am mai vazut la nepre, adaptari kiar foarte reusite, despre motor n-am gasit prea multa documentatie ... a mai facut cineva, unde au fost probleme, etc deci, intreb aci sperand sa existe idei si sfaturi de la ingeniosii mecanici bricolatori carora am avut ocazia sa le admiram operele live sau in pozele postate ... ma intereseaza dimensiunile motorului de oltcit, unde si daca pot face o flansa de adaptare a cutiei de nipru pe motorul de oltcit (cum adaptez ambreiajul ? il pastrez p'ala de nipru ?), oare mai e nevoie de turbina pt racire fortata ? daca da, nu merge ceva mai mic ? ETC, ETC, ETC ... despre omologare, nu stiu ce sanse am, poate cu multa rabdare si ceva bani (daca nu modific cadrul, desi e aproape imposibil, cred e mai simplu), insa daca iese o treaba buna, poate se conving si alti nepristi de convertire am citit undeva pe aici ca i-a reusit cuiva o trecere pe motor de dacie ! SUPER ! daca as putea lua legatura cu el ... asa ca, fiecare cu ce poate, io va multumesc pt orice idee, de folos sau nu ! Dan ps: sunt deocamdata in faza de culegere a informatiilor, cat mai multe si utile, actiunea demareaza la inchiderea sezonului (oficiata de primele semne ale inghetului), nu vreau sa stau pe dreapta pana atunci ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Don Leoncio Postat August 19, 2004 Share Postat August 19, 2004 Vezi aici discutia despre motorul de Dacie: /index.php?showtopic=8777 Poate te ajuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camachicho Postat August 19, 2004 Share Postat August 19, 2004 Salut, Dupa cum ti-a indicat si Don Leoncio am povestit de dl.Iana cel care a construit o motocicleta de la zero (deci atentie, nu a adaptat un cadru existent de Nipru sau alt model) cu motor de Dacie 1300. Tipul s-a luptat cu morile de vant cu cei de la RAR, in final chiar renuntand la orice incercare de omologare. Dupa ce l-am contactat si am vazut motorul am incercat sa-l determin sa incerce sa se faca cunoscut la intruniri. Problema este ca omul nu este un biker suparat ci m-ai degraba un f. bun tehnician, neavand timp pt. intruniri. Dar cu toate astea am reusit sa-l conving sa vina la Bucuresti la intrunire week-end-ul viitor. Sper ca toti cei interesati sa vina si sa-l abordeze pe om cu intrebari. Eu din pacate sunt varza in notiuni tehnice si nu pot sa te luminez in privinta intrebarilor tale. Cu respect, Cosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat August 19, 2004 Share Postat August 19, 2004 Iti sugerez sa incerci totusi cu un motor de Oltcit Special (652cmc). Nu de alta, dar la RAR-ul NU iti va omologa niciodata o motocicleta cu motor de 1300cmc pe cadru gandit pentru 650. Plus ca la Oltcitul Special are 2 cilindrii nu 4=>iti va fi mult mai usor sa-l motezi pe cadru -modificari mult mai putine. Mai baga un ochi si pe aici: Oltcit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camachicho Postat August 19, 2004 Share Postat August 19, 2004 nu se prea merita motorul de special. este mult prea slab si fiabilitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shobolanu' Postat August 19, 2004 Share Postat August 19, 2004 Un priten din Cluj shi-a pus motor de vw transporter de 1600.Cadrul insa l-a facut el. Daca vrei fac rost de nr lui de tel shi tzi-l dau. Bafta la custom! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 2, 2004 Autor Share Postat Septembrie 2, 2004 salutare flacai intre timp am mai adunat ceva documentatie, am facut ceva masuratori, etc. motorul de oltcit cu 2 cilindri e si mic si prost, nu va aduce nici o imbunatatire majora fata de cel de nipru. insa intr-adevar se adapteaza mai usor si incape mai bine. din ce stiu eu RAR-ul se supara cand cresti calutzi nu neaparat capacitatea, iar intre nipru si oltcit calutii sunt RELATIV cam tot pe-acolo (cu deosebirea ca la oltcit e toata herghelia acasa ) din nefericire, pt fro 11-12 cm nu incape acest motor si trebuie lungit cadru, fapt ce implica o si mai mare rezistenta din partea RAR-ului, so sad ... si trebuie lungit cumva de dinainte de cutie, ca sa pastrez pe cadru prinderea ei, apoi sudati suportii pt motorul nou. inaltimea ar fi ok, dar numai daca urc rezervorul sus pe cadru (adica sa nu mai imbuce bara de sus a cadrului ci sa stea pe ea), fapt care inalta centrul de greutate (compensat totusi de greutatea mai mare si pozitia joasa a motorului de oltcit). insa deja presimt o impotrivire destul de dura a RAR-ului ! apoi orice garcica va mirosi ca ceva nu-i in regula cu motorasul ala si va pune intrebari inoportune in fine, aspectul juridic se va mai dezbate, speram ca legislatia europeana sa faciliteze intr-o oarecare masura asemenea modificari, sau macar sa impuna niste teste standard care din moment ce au fost facute (in timp util) si trecute cu bine, omologarea sa fie inlesnita. revenind la problemele tehnice, o alta idee ar fi sa inlocuiesc pinioanele de viteza a 4-a cu unele de viteza a 5-a. deoarece nu e loc pe arbori pt inca un pinion si nici nu vreau sa renunt la marsarier, cel mai bine e sa pun in loc de a 4-a, viteza a 5-a. nu foarte mare diferenta (ca sa nu trebuiasca sa ridic prea mult turatia intr-a treia) insa suficient cat sa-mi mai dea 10 -15 km/h in plus ! intrebarea mea curenta este: stie cineva numarul de colti ai pinioanelor de pe principal si secundar ? adica a stat cineva sa inumere coltii si sa ia cotele pinioanelor ? ca in carti nu sunt date astfel de informatii iar pinioanele de a 5-a trebuiesc calculate. sau poate a mai facut cineva operatiunea si poate sa-mi zica direct cotele noilor pinioane de "a 5-a" ? cer senin, bani de benzina si drumuri faine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 3, 2004 Autor Share Postat Septembrie 3, 2004 Azi mi-a trecut prin cap (un glont ) o idee ! Ce-ar fi, daca tot sunt nevoit sa tai cadrul, sa pun si cutia de viteze in 5 trepte ? Pai n-o sa-i fac adaptare pt cardan ci o sa adaptez roata din spate pt lantz ! N-ar fi o treaba ? la modul grosier pot sa tai o planetara si sa-i sudez un pinion pe ea iar pe spate pot sa pun o roata de java (sa zicem), nu ? Nu-i complicat sa aduci cele 2 pinioane in acelasi plan si sa faci un lant de o lungime necesara; planetara cealalta se astupa. lantul e o solutie mai proasta decat cardanul, insa e mult mai simplu sa fac ce am scris acum decat sa adaptez cutia de nipru cu dublu ambreiaj la motorul de oltcit ... plus pinion de a 5-a, etc Subiectul e deskis, ideile, contraargumentele, parerile pot veni, sunt asteptate ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Septembrie 3, 2004 Share Postat Septembrie 3, 2004 cauta pe google.fr dupa motocicleta cu motor de citroen. cica e un francez care a fost si pe la noi cu bazaconia respectiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Septembrie 5, 2004 Share Postat Septembrie 5, 2004 O chestie de genul asta a facut din cate stiu eu Dan Nastase, redactorul de la Univers Moto: cadru de Dnepr si motor de Wartburg. Incearca sa-l contactezi. Cat despre prinderea motorului de Oltcit in 2 pistoane, nu cred ca e o problema asa de mare, problemele ar fii RAR-ul si transmisia (varianta constructiva si calculul rapoartelor). Daca folosesti cutia de Dnepr eu cred ca motorul de Oltcit e mai turat si va creste oricum viteza maxima. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 6, 2004 Share Postat Septembrie 6, 2004 Salutare. Daca vrei sa te apuci serios de treaba (de amorul tehnicii, nu ca ai avea vreo sansa legala sa mergi pe strada), te pot ajuta cu doua informatzii - 1 - Stiu un Oltcit Special (sunt destul de rare) undeva prin zona Piatza Alba Iulia. Oltcitul e in faza de "epava" - volanul rupt, parbrizul zdrentze, nemiscat de ani de zile, deci Rematul il mananca si cred ca proprietarul ti l-ar ceda la un pretz cat de cat decent. 2 - In Crangasi este o motocicleta cu cadrul de nipru si un motor de masina japoneza - o toyota cred, cert este ca e tot boxer si in 2 cilindri, dar, cel mai important, masina avea tractziune spate, deci nu avea gauri pentru planetare, ci doar o cupla pentru axul cardanic care trebuia sa mearga la diferentzialul de pe spate - aici montase un pinion, pe capatul cardanului de nipru alt pinion si un lantz mic ca lungime, dar zdravan, facea legatura intre pinioane. Acelasi lucru potzi sa-l faci si la cutia de oltcit - ma rog, treaba de rafinament - trebuie sa potzi veni cumva cu o prelungire de la trenul secundar al cutiei de viteze si sa scotzi prin spatele acesteia, printr-un rulment+simering axul respectiv, ii pui pinion, lantz si-l faci sa traga de cardanul original de nipru (si asta la randul lui rigidizat prin rulment pe bascula). Daca nu ai timp mult si un atelier cat de cat - menghina, sudura, flex, nu cred ca proiectul e realizabil in timp rezonabil. Cat despre motorul de oltcit special, categoric este superior celui de nipru, urca in turatzii foarte mult (are axul cu came in chiulasa, camele ataca direct culbutorii, nu mai are tije impingatoare), aprinderea la special este complet electronica - modul de avans centrifugal simulat electronic, senzori magnetici in loc de platina, deci e o bijuterie (cu conditzia sa nu-l gasesti stricat). Ei... cam asta ar fi, dar la sfarsit ajungi la concluzia ca muncesti o gramada pentru o motocicleta functionala dar buna numai de tzinut pe loc, nu pe strada.... In fine, bafta, si daca vrei detalii despre olticu ala sau sa vezi motocicleta aia din crangasi, sa imi zici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliance-steel Postat Septembrie 10, 2004 Share Postat Septembrie 10, 2004 Frati motoristi. Aici i romania astfel de iitiative sint laudabile dar nhu o sa primiti niciodata o.k.-ul autoritatilor ptr ca in general r.a.r.ul, si lingaii care tuteleaza tot ceeace tine de astfel de initiative nu vor bataie de cap. de fapt ei nu vor decit salarii mari si masini la scara. nu va descurajez dar mai bine canalizati-va eforturile inalte directii . Oricum bafta indiferent de alegere ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 eu cand am modificat niprul am lungit cadrul cu 10 cm si am scurtat bascula de spate cam tot cu atata asa ca in final lungimea motocicletei intre axe a ramas aceeasi! poti si tu sa-ti faci alta bascula pe spate mai ales daca-ti pui roata pe 15" nu cred ca ideea cu transmisia pe lant e o idee prea buna deoarece vei intampina probleme imense in adaptarile care trebuie sa le faci pentru a avea si o oarecare fiabilitate, cea mai "simpla" solutie este sa-ti pui cutia de nipru dar sa inlocuiesti cupla din cauciuc cu o adoua cruce (construita bineinteles) si sa o inlocuiesti si pe cea originala care este subdimensionata si f.prost construita. Poti folosi pt.cruci pastilele de la semanatori,se gasesc la piese auto specializate pe masini agricole! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 Fratilor, eu nu dau sfaturi si nici indicatii. Insa n-am mai auzit asa ceva... Sa pui motor de masina pe cadru de motocicleta>>>>> UUOAAAAAAUUUUUUUUU!!! Daca reuseste cineva, il rog sa puna niste poze si aici!!! Sunt uluit!!! Poate voi face si un efort sa-l vad!!! Succes temerarilor!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 13, 2004 Autor Share Postat Septembrie 13, 2004 la cat de nesimtiti au devenit cei de la rar, la cat de obraznic a ajuns sistemul in romania, la cat de foame e pe strada politaiului ... nu cred ca o sa-mi fac prea mari griji si o sa ma lipsesc bucuros de scrupule. totul merge pe bani, spaga e mama lor, a doua natura (poate kiar prima). este imposibil intr-o lume normala sa nu poti beneficia de un sistem coerent, organizat, kiar subrezit, dar functional pentru a omologa vehicule (si pt multe alte lucruri). rusii au, cehii, ungurii, pana si bulgarii !!! nu stiu albanezii ... deci nu m-ar mustra constiinta ca as comite o ilegalitate ! asa ca voi circula in nesimtire cu acest motor (in cazul finalizarii sale cu succes), peste tot, pe unde o sa pohtesc ! cu spaga te descurci in romania in ORICE situatie ! am trecut examene cu spaga, mi-am scos pasaportul cu spaga, am mers din 98 pana anu trecut fara carnet (ca era expirat, deteriorat, de tip vechi) si de cate ori m-a oprit l-am aratat si am dat spaga, am un prieten avocat care a trecut tot, inclusiv licenta cu spaga, habar n-are dreptul ... etc. spuneti-mi voi ceva care nu se obtine cu o spaga acolo unde trebuie ! nu sunt eu de vina ca ei nu stiu, nu au cu ce, nu vor sa-mi omologheze motocicleta. voi depune actele si-o sa astept, sunt curios ce-or sa spuna/inventeze, cand ma vor rekema, ce examene trebuie sa treaca bicicleta, etc, insa in tot acest timp ma plimb cum vreau, unde vreau ! nu incurajez pe nimeni la acte asemanatoare, insa eu constat ca legal obtii infinit mai greu sau deloc un anume drept AL TAU ! si apoi kiar pot sa-i construiesc din fibra o carena care sa maskeze motorul ! desi cat va exista cuvantul spaga in dictionar, problemele nu vor fi decat de ordin financiar ! in alta ordine de idei, motorul de oltcit de 1300 cmc va fi completat de cutia de nipru, e cea mai simpla si ieftina metoda. va functiona ! cu atat mai mult cu cat voi pastra ambreiajul oltcitului, mai bun. nu trebuie decat prelungit primarul de nipru sa intre pe soarele de la oltcit. o flansa adaptoare e kiar simplu de facut, cablul de ambreiaj si sistemul de debraiere ramane al oltcitului, mai sanatos si mult mai fiabil. dupa toate masuratorile, motorul va incapea perfect cu numai 11 cm de prelungit cadrul. am vazut motocicleta facuta de francezi cu motorul de citroen axel, ei au ales optiunea cu o cutie cu cardan. pare interesanta ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 13, 2004 Autor Share Postat Septembrie 13, 2004 (editat) dupa cum puteti vedea motorul nu-i cu mult mai mare decat cel de nipru si nu da atat de rau pe o motocicleta (domnule motobrand). datele tehnice ale motociletei le gasiti pe forumul de la www.oltcit.ro (linkuri catre niste adrese) unde baietii ma mai ajuta si ei cu ce pot. uite si alta poza: Editat Septembrie 13, 2004 de MensSana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 21, 2004 Autor Share Postat Septembrie 21, 2004 Poate sa ma ajute cineva cu o relatie la un atelier din Bucuresti unde exista un strungar / frezor BUN ? Sunt cateva piese de executat pe strung si pe freza, kestii de finete care nu se pot face la menghina ... PLIIIZ !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.