raoulserban Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 Sau poti alege ceva si mai bun. Africa Twin. dap...bun sfatul tau dar...daca informatiile omului de la profil sunt corecte eu nu i-as recomanda afrikana drept prim motor. transalpul e numa bun, are multe in comun cu fratiorul mai mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kempflar Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 dap...bun sfatul tau dar...daca informatiile omului de la profil sunt corecte eu nu i-as recomanda afrikana drept prim motor. transalpul e numa bun, are multe in comun cu fratiorul mai mare! Acum si eu , intreb, ca profanul: care sunt diferentele majore intre Transalp si Africa Twin. Si daca tot ai pomenit de informatile din profil, da, acum fac scoala pt A. B-ul il am de 9 ani. Deci ideea e : eu ca incepator o sa ma descurc cu Transalp-ul? Eu sunt un tip mai practic, conserva mea e o Octavia Tour TDI pt ca: e robusta(pt drumurile din RO) intretinere minima, gasesc piese, portbagaj mare, consum mic, pret de revanzare bun. Cam asa am ajuns si la Transalp - banuiesc/din ce am mai citit ca : e mai adaptata drumurilor noastre, pot sa pun bagaje in topcase,sidecase-uri, e robusta, consum bunicel,pret de revanzare bun si mai poti sa ma dau si pe drumuri de tara sau forestiere fara sa se supere. Nu ma intereseaza viteza, ma intereseaza practicabilitate , siguranta ( desi e cam relativa chestia asta pe motor) si de ce nu sa ies un pic si OFF daca se poate. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 Acum si eu , intreb, ca profanul: care sunt diferentele majore intre Transalp si Africa Twin. Imi pare rau sa te dezumflu, dar discutia asta s-a purtat de multa vreme pe acest forum, topicul e cam amortit O sa incerc sa caut linkul dar nu promit nimic Pe scurt, Africa Twin are putere si cuplu mai mare, dar si consum pe masura Io "zâc" că Transalpul ți-i numa' bun, mai ales ca daca strangi un pic cureaua iti poti lua un model 2004-2006, ceea ce nu se poate spune despre Africana Peace, man! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 e bine ca ai categ b de ceva anisori dar iti trebuie ceva experienta la ghidon. /index.php?showtopic=197939 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bodyca Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 raul trebuie sa vb despre f650 verde croco Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 Africana e putin mai buna doar pe sosea, atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 nu sunt de acord cu tine! sunt segmente diferite si din punctul meu de vedere nu le poti compara avand ca reper simplul fapt ca amandoua sunt motociclete! motocicleta cea mai buna este motocicleta ce-ti satisface nevoile in proportie de minim 75% ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 (editat) [quote name='raoulserban' date='Dec 16 2010, 11:24 PM' post='2700768' sunt segmente diferite Africana e sora mai mare Editat Decembrie 16, 2010 de Dane_Bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 (editat) nu m-am contrazis! dominator, TA, AT mai toate s-au nascut in aceeasi perioada de timp si fiecare dintre ele se adreseaza unui anumit segment de piata. tibi-mt chiar a postat pe undeva un grafic edificator pe care evident nu-l gasesc! este clar ca aceste segmente de piata/utilizare se intrepatrund intr-o masura mai mare sau mai mica! toate sunt facute de mama honda asadar le face frati/surori! varadero a aparut ca inlocuitor sau evolutie stradala a AT si TA a primit misiunea de a acoperi golul lasat de disparitia AT(vezi numai tranzitia la motorul de 750cc)....si acuma cu noul asta concept /te de crossover/tourer/pisici...supermoto bla bla...nu-l/le mai inteleg pen ca ma consider un produs al anilor 80 si me regasesc in cultura deceniului respectiv. gasit: Editat Decembrie 16, 2010 de raoulserban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 nu m-am contrazis! dominator, TA, AT mai toate s-au nascut in aceeasi perioada de timp si fiecare dintre ele se adreseaza unui anumit segment de piata. tibi-mt chiar a postat pe undeva un grafic edificator pe care evident nu-l gasesc!este clar ca aceste segmente de piata/utilizare se intrepatrund intr-o masura mai mare sau mai mica! toate sunt facute de mama honda asadar le face frati/surori! varadero a aparut ca inlocuitor sau evolutie stradala a AT si TA a primit misiunea de a acoperi golul lasat de disparitia AT(vezi numai tranzitia la motorul de 750cc)....si acuma cu noul asta concept /te de crossover/tourer/pisici...supermoto bla bla...nu-l/le mai inteleg pen ca ma consider un produs al anilor 80 si me regasesc in cultura deceniului respectiv. gasit: Totusi se pare ca Transalpul a fost adevarata revelatie. Nici Domi si nici AT nu au supravietuit decat un deceniu, iar Transalpul isi continua mostenirea si azi. Probabil succesul TA a stat in simplitate, fiabilitate si faptul ca ceea ce face multumeste suficient lumea incat nimeni sa nu aiba ceva rau de zis. Pana la urma nimeni nu se asteapta de la TA sa se comporte ca o motocicleta de rally raid, sa se strecoare printre masini ca un scuter si nici sa fie comod ca un tourer. Dar asta nu te impiedica sa mergi cu el in conditii relativ ok(mai batraneste totusi) pe drumuri pe care nu multe masini se descurca, nu te impiedica sa il incaleci si sa ajungi mai repede ila destinatia din oras cand te grabesti(chiar daca are o greutate nu tocmai mai mica) si nici nu te poti plange ca nu poti face un tur prin Europa cand seaua e ca un fotoliu si motorul in V merge superb, iar altii au reusit sa parcurga la ghidonul sau chiar si un tur al lumii. Am avut Dominator si pentru mine a fost si bun, dar si rau. Incomparabil mai usor ca TA, motorul ceva mai nervos, dar faptul ca era monocilindru nu il facea bun la un drum lung datorita vibratiilor si nici seaua nu ajuta prea mult. Racirea pe aer il facea nepotrivit in oras in perioadele calde, iar in offroad greutatea totusi mare pentru un offroader in ciuda ciclisticii reusite il tragea in jos(si poate putin si suspensile care puteau fi mai orientate spre asa ceva). In plus, problemele de fiabilitate legate de dereglarea neasteptata a supapelor a fost pentru mine aspectul principal care m-a facut sa imi doresc alta motocicleta(pe urcarea de dupa Obarsia Lotrului spre Ranca motorul a inceput sa sune ca o masina de cusut). Un AT nu am avut placerea sa conduc si nici nu cunosc foarte bine detalile legate de motor, dar pe mine nu ma atras atunci cand am cautat o alta motocicleta datorita faptului ca greutatea era si mai mare decat cea a TA(care deja e putin peste puterile mele mai ales la manevratul pe loc) si consumul de asemenea mai mare in ciuda diferentei mici de putere(pentru stilul meu de condus sunt suficienti si caii putere al TA). Am condus de curand un BMW R1200GS simplu si unul Adventure si trebuie sa recunosc ca am ramas impresionat de cele 2: mai multa putere, ciclistica buna, pozitie mai relaxanta, protectie mai buna la vant, sistem de franare cu ABS si greutatea variantei simple e pozitionata putin mai bine decat la TA. Dar inca nu stiu daca aceste aspecte au fost suficiente incat sa ma faca sa ma gandesc sa schimb TA prea curand. Pentru moment Transalpul imi ofera ceea ce imi doresc: o motocicleta buna pentru un drum de cateva sute de km intr-o zi(inca nu am nevoie de mai mult de 500km/zi), o motocicleta suficienta pentru offroad(mai sunt multi km pana sa vad toate forestierele patriei si sa vreau sa vad mai mult), iar pentru oras prefer bicicleta sau masina(daca vremea nu imi permite sau comoditatea e prea mare comparativ cu km de parcurs - in plus reusesc sa ma feresc de pericolele din traficul urban). Din punctul meu de vedere e motocicleta potrivita pentru plaiurile noastre. Daca lucrurile merg bine la vara ma gandesc la un tur prin Europa si atunci voi vedea daca TA e suficient inca sau nu. Pana atunci sper sa treaca iarna asta odata(desi abia a inceput) fiindca dupa o luna si jumatate pauza de motocicleta mi s-a facut mai dor ca niciodata de o tura - cred ca nu sunt singurul. [PS: vad ca am tras o povestioara tipica motociclistului aflat in hibernatie ] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 17, 2010 Share Postat Decembrie 17, 2010 Foarte bine zis, bravo Schumy! Sunt cu totul de acord cu tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Decembrie 17, 2010 Share Postat Decembrie 17, 2010 gasit: Nu prea sunt deacord cu graficul respectiv, cine l-a facut, Honda sau un individ oarecare? Ca dupa grafic TA e touring pt touring este Honda Deauville Multi transalpisti merg mai mult pe asfalt, eu de exemplu merg f mult off si crede-ma ca ma poate merge pe niste forestiere de-ti rogi moartea Avem o trupa cu xt, ktm duke, dr, f650gs si TA si mergem pe unde nici nu te gandesti prin munti bine, eu ma tin de ei cu greu ca ei merg mai repede, dar ma tin Dupa fiecare weekend prin Apuseni mergeam la mecanic sa-i verifice uleiul, spitele, etc si nu am avut nici cea mai mica problema, repet: nici cea mai mica problema Ulei de 15w50 schimbat la 5000 km, benzina si span Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 17, 2010 Share Postat Decembrie 17, 2010 am vazut si eu in teren ce poate TA-ul si AT-ul de asemenea . parerea mea este ca AT-ul e ceva mai bun si pe off si pe on ...doar e fratiorul mai mare! tin sa repet pentru @kempflar mai explicit de data aceasta! TA-ul este mai bun ca prima motocicleta . din punctul meu de vedere prima motocicleta e cam de sacrificiu in ideea in care te descoperi si inveti deprinderile de motociclist. si da... nu sunt putine cazurile in care multi dintre noi au ales bine cu mintea si inima in prima faza, de fel acestia sunt cei care si-au folosit mai mult capul si nu s-au aruncat ca niste indragostiti cu capul inainte. si da...idealul e sa ai mai multe motociclete single purpose pentru ca fiecare compromis implica imediat un altul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Decembrie 17, 2010 Share Postat Decembrie 17, 2010 (editat) graficul ala l-a mai postat cineva pe forum undeva, aberatie mai mare nu exista, zici ca e de pe spatele ambalajelor de placute de frana, de fapt cred ca asta si e, am mers cu toate 3 si diferentele nu-s asa mari! singura care face pipi pe toate 3 este africana de 650 Editat Decembrie 17, 2010 de reltih Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vintze Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 graficul ala l-a mai postat cineva pe forum undeva, aberatie mai mare nu exista, zici ca e de pe spatele ambalajelor de placute de frana, de fapt cred ca asta si e, am mers cu toate 3 si diferentele nu-s asa mari!singura care face pipi pe toate 3 este africana de 650 iar la cat s-a facut benzina eu nu m-as baga la aia mare... chiar daca unii sustin nca reglata bine ii ti consumul; sub control Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 graficul ala l-a mai postat cineva pe forum undeva, aberatie mai mare nu exista, zici ca e de pe spatele ambalajelor de placute de frana, de fapt cred ca asta si e, am mers cu toate 3 si diferentele nu-s asa mari!singura care face pipi pe toate 3 este africana de 650 mda... pacat ca nu stiu de unde e luat graficul ca ar fi fost o treaba daca adaugam drept sursa o revista moto renumita. eu unul l-am preluat pentru ca sustine ideile mele despre capabilitatile celor 3 motociclete! eu unul ma consider incepator si de fapt chiar sunt dar...ca sa-ti faci o idee clara despre 3 motociclete ale aceluiasi producator eu zic ca trebuie sa le testezi la limita lor in cadrul tuturor segmentelor pentru care au fost gandite de Honda! inca o data sustin tare si mare ca motocicleta cea mai buna este cea care iti satisface nevoile personale in proportie de minim 75%. comparatiile intre moto din segmente de piata diferite mi se par puerile! cu stima si respect raoul ps: prima mobra am vrut un transalp, a fost sa fie un f650 clasic, a doua am zis ca va fi clar un transalp desi visez la AFRIKANA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 Nu mai visa si ia-ti o AT. Preturile nu mai sunt asa mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 (editat) Nu mai visa si ia-ti o AT. Preturile nu mai sunt asa mari. Pai daca acuma benzina e mai scumpa asta se intampla. Parca vad ca pretu la f650gs pe injectie s-a mentinut frumos. Editat Decembrie 19, 2010 de Schumy CJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
srp.ro Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 Transalpul e lung, lat, cu un motor de capacitate destul de mica in raport cu dimensiunile, cu consum mic, cu fiabilitate mare, cu piese cate vrei daca e nevoie, cu un pret de achizitie foarte bun, cel mai bun pentru ceea ce stie sa faca, nu exceleaza la nici un capitol dar isi baga nasul peste tot. Or fi alte motoare cu putere mai mare, sau mai durabile in timp, dar io cred ca nici unu nu puncteaza asa sus la toate capitolele. Ca AT e putin mai bun la offroad sau la drum decat transalpa, e o chestie foarte relativa care tine de motorist. Nu stiu dar camd vad "AT e mai bun la off decat trensalpa" ma gandesc ca vreti sa trageti busteni din padure Si totusi, parca ma mananca si pe mine de o AT ) parca, nu stiu, poate.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 (editat) Nu stiu dar camd vad "AT e mai bun la off decat trensalpa" ma gandesc ca vreti sa trageti busteni din padure Are suspensii ceva mai bune pt offroad. Asta o face mai buna pt offroad. Nu motorul, bicicleta sau greutatea. Editat Decembrie 19, 2010 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 mda... pacat ca nu stiu de unde e luat graficul ca ar fi fost o treaba daca adaugam drept sursa o revista moto renumita. eu unul l-am preluat pentru ca sustine ideile mele despre capabilitatile celor 3 motociclete!eu unul ma consider incepator si de fapt chiar sunt dar...ca sa-ti faci o idee clara despre 3 motociclete ale aceluiasi producator eu zic ca trebuie sa le testezi la limita lor in cadrul tuturor segmentelor pentru care au fost gandite de Honda! inca o data sustin tare si mare ca motocicleta cea mai buna este cea care iti satisface nevoile personale in proportie de minim 75%. comparatiile intre moto din segmente de piata diferite mi se par puerile! cu stima si respect raoul ps: prima mobra am vrut un transalp, a fost sa fie un f650 clasic, a doua am zis ca va fi clar un transalp desi visez la AFRIKANA ce te face sa vrei transalp dupa f650? sincer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 ce te face sa vrei transalp dupa f650? sincer :rolleyes: Oare ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
srp.ro Postat Decembrie 19, 2010 Share Postat Decembrie 19, 2010 :rolleyes: Oare ce? Nu fi subiectiv si ironic, lasa-l pe om in credinta lui. Daca stau bine si ma gandesc mi-ar sta capul si la un BMW GS 1100 foarte bine, numai ca ala pentru mine la momentul actual nu puncteaza foarte bine la capitolul pret, chiar si second hand.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 20, 2010 Share Postat Decembrie 20, 2010 ce te face sa vrei transalp dupa f650? sincer pai in primul si in primul rand motorul in V! monocilindrul e el puternic dar cam greu de controlat(cel putin euasa am simtit) apoi pretul de achizitie, si cam atata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 20, 2010 Share Postat Decembrie 20, 2010 Nu fi subiectiv si ironic, lasa-l pe om in credinta lui. Daca stau bine si ma gandesc mi-ar sta capul si la un BMW GS 1100 foarte bine, numai ca ala pentru mine la momentul actual nu puncteaza foarte bine la capitolul pret, chiar si second hand.... Si pe topicul asta se discuta despre Transalp, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.