Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pozitia din stinga este cea de stationare - motor oprit (complet)

Pozitia de mijloc este cea de mers (motor pornit)

Pozitia din dreapta (din care de semenea, se poate scoate cheia din contact) este pentru stationare cu luminile de pozitie aprinse

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa-l desfac sa investighez :D! Pana la urma ce-i cu cele trei pozitii ale contactului?

Cand bagi cheia in contact poti sa dai in pozitia stanga pt faruri si pozitia dreapta pt pozitie ,cand mai apesi o data cheia in contact ai curent pt bobine si poti iar sa dai in stanga pt faruri iar in dreapta pt pozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Gata, l-am luat

 

La RAR daca nu am parbriz la atas este vre-o problema?

 

Ps: Am rugina pe cercuri si pe spite! Ce pot sa le fac? Sa despitez rotile, sa curat spitele si sa le vopsesc? Dar cu cercurile? Mi-ar placea sa fie ca atunci cand au iesit din fabrica!

 

Sa fie cu bine si cat mai curand pe sosea!

 

La RAR o sa-ti verifice, de principiu, urmatoarele:

- luminile, sa mearga corespunzator toate, inclusiv la atas, inclusiv semnalizarile;

- franele - sa actioneze, mai mult la ochi pentru ca n-are nici o treaba cu franatul unei motociclete moderne;

- cauciucurile, sa nu fie tocite mai mult de acele rizuri martor;

- sa nu ai scurgeri de fluide din motor;

- sa ai oglinzi;

- fumul sa iasa numai prin capatul final al tobelor (la 2 timpi nu se masoara noxele insa nu e bine sa iasa fum prin toate incheieturile tobelor);

- pornire/oprire a motorului, relanti;

- sa nu ai joc in rulmentii rotilor sau in ghidon;

- starea generala a motocicletei sa fie decenta (faptul ca nu ai parbriz la atas sau ceva ruginica pe ici-colo nu e o problema -depinde si de cum a dormit inspectorul in noaptea precedenta- dar in mare, sa arate decent, spalat si cu un aspect ingrijit;

- seriile sa corespunda cu cele trecute in carte.

 

ref la rugina: daca nu sunt foarte ruginite, incearca cu o pasta de lustruit crom de la louis, o sa indeparteze majoritatea petelor superficiale si apoi arata ca nou. daca sunt peste masura de ruginite - cred ca trebuie despitate, cercurile sablate si cromate din nou iar spitele inlocuite. gaspar are spite noi de vanzare pentru IJ, dar de preferat ar fi sa folosesti din cele vechi, macar pe cele recuperabile. inainte de a le demonta tine-le pe filet cateva zile cu un decapant antirugina gen feruginol si apoi cu wd 40, ca atunci cand le desfaci sa nu le distrugi filetul.

 

doar la intrebarile astea ale tale am stiut eu sa raspund, sper sa primesti completari pertinente de la cei priceputi.

 

bafta mare si sa fie intr-un ceas bun si sa te bucuri de ea!

 

El este!

 

Mie sa stii ca starea motoretei, asa cum se vede in poze, mi se pare foarte buna si mai ales la pretul acesta, de 100 de euro, mi se pare ca ai facut o achizitie excelenta. estetic nu par multe chestii de pus la punct, in cazul motoretei tale eu nici nu as proceda la o revopsire ci curatzare si apoi, eventual, doar un lac peste - pentru a-i pastra "patina".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozitia din stinga este cea de stationare - motor oprit (complet)

Pozitia de mijloc este cea de mers (motor pornit)

Pozitia din dreapta (din care de semenea, se poate scoate cheia din contact) este pentru stationare cu luminile de pozitie aprinse

 

Multumesc.

Cand bagi cheia in contact poti sa dai in pozitia stanga pt faruri si pozitia dreapta pt pozitie ,cand mai apesi o data cheia in contact ai curent pt bobine si poti iar sa dai in stanga pt faruri iar in dreapta pt pozitie.

Multumesc.

 

Sa fie cu bine si cat mai curand pe sosea!

 

La RAR o sa-ti verifice, de principiu, urmatoarele:

- luminile, sa mearga corespunzator toate, inclusiv la atas, inclusiv semnalizarile;

- franele - sa actioneze, mai mult la ochi pentru ca n-are nici o treaba cu franatul unei motociclete moderne;

- cauciucurile, sa nu fie tocite mai mult de acele rizuri martor;

- sa nu ai scurgeri de fluide din motor;

- sa ai oglinzi;

- fumul sa iasa numai prin capatul final al tobelor (la 2 timpi nu se masoara noxele insa nu e bine sa iasa fum prin toate incheieturile tobelor);

- pornire/oprire a motorului, relanti;

- sa nu ai joc in rulmentii rotilor sau in ghidon;

- starea generala a motocicletei sa fie decenta (faptul ca nu ai parbriz la atas sau ceva ruginica pe ici-colo nu e o problema -depinde si de cum a dormit inspectorul in noaptea precedenta- dar in mare, sa arate decent, spalat si cu un aspect ingrijit;

- seriile sa corespunda cu cele trecute in carte.

 

ref la rugina: daca nu sunt foarte ruginite, incearca cu o pasta de lustruit crom de la louis, o sa indeparteze majoritatea petelor superficiale si apoi arata ca nou. daca sunt peste masura de ruginite - cred ca trebuie despitate, cercurile sablate si cromate din nou iar spitele inlocuite. gaspar are spite noi de vanzare pentru IJ, dar de preferat ar fi sa folosesti din cele vechi, macar pe cele recuperabile. inainte de a le demonta tine-le pe filet cateva zile cu un decapant antirugina gen feruginol si apoi cu wd 40, ca atunci cand le desfaci sa nu le distrugi filetul.

 

doar la intrebarile astea ale tale am stiut eu sa raspund, sper sa primesti completari pertinente de la cei priceputi.

 

bafta mare si sa fie intr-un ceas bun si sa te bucuri de ea!

 

 

Mie sa stii ca starea motoretei, asa cum se vede in poze, mi se pare foarte buna si mai ales la pretul acesta, de 100 de euro, mi se pare ca ai facut o achizitie excelenta. estetic nu par multe chestii de pus la punct, in cazul motoretei tale eu nici nu as proceda la o revopsire ci curatzare si apoi, eventual, doar un lac peste - pentru a-i pastra "patina".

Multumesc.

 

As vrea sa o vopsesc culoarea asta: /index.php?/topic/699441-bursa-comunistelor-vanzari/?p=3575205

 

Imi place la nebunie!

 

In afara de numarul de telefon a lui Gaspar, alta modalitate de contact exista? De unde va mai cumparati piese?

 

Am primit oferta pentru a-i retapita saua - 350 lei (mai mult de jumatate din valoarea ei :D)! Momentan o lasa asa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am avut initial parbriz si nu a fost nici o problema la RAR sau ITP.

P.S. Mai demult, un nene tinichigiu, m-a invatat sa ung rotile (cercurile/spitele ), cu ulei. In timp, rugina va disparea. Problema insa va ramane, va rugini imediat ce nu vei mai avea grija sa ungi. In rest sunt ateliere de cromat/nichelat.

Editat de Viorel Balmez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am avut initial parbriz si nu a fost nici o problema la RAR sau ITP.

P.S. Mai demult, un nene tinichigiu, m-a invatat sa ung rotile (cercurile/spitele ), cu ulei. In timp, rugina va disparea. Problema insa va ramane, va rugini imediat ce nu vei mai avea grija sa ungi. In rest sunt ateliere de cromat/nichelat.

 

Unele spite sunt ruginite bine de tot, desi mobra a stat intr-o magazie de cand nu a mai circulat! Cat costa cromarea unui cerc? Dar a spitelor? Renteaza? Prima data o sa incerc sa le curat iar daca nu ies si cromarea va fii scumpa, le voi sabla si vopsi! Pana atunci, vreau sa scot motorul sa-l aduc acasa si sa incerc sa-l pornesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele spite sunt ruginite bine de tot, desi mobra a stat intr-o magazie de cand nu a mai circulat!

Cromarea este foarte scumpa, respitarea idem.

Eu am dat in perie de sirma toate spitele, a urmat smirghel pe fiecare spita, janta periata cu pisla si pasta verde de crom.

Cu pensula si ulei T 90, am dat pe cerc ptr a izola de vopseaua care am dat pe spite, adica bronz de jenti auto.

post-39145-0-87428200-1383295061_thumb.jpg

post-39145-0-79320400-1383295076_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

In afara de numarul de telefon a lui Gaspar, alta modalitate de contact exista?

 

da, pe yahoo messenger. am uitat insa nick-ul lui, suna-l si o sa ti-l dea. altii cu piese noi pentru IJ eu nu cunosc.

 

Cat costa cromarea unui cerc? Dar a spitelor? Renteaza?

 

in termeni financiari, NU renteaza. nici sablatul + vopsitul. spitele noi nu sunt nici ele ieftine, in plus costa si manopera montajului lor + centrarea rotilor iar Rabinul - care era specialist in asta - e in Austria.

 

eu doar am curatat butucul rotii, spitele si janta cu motorina, a iesit multumitor - dar e drept ca nici jentile mele nu erau prea ruginite.

 

mai ai o varianta: sa urmaresti vanzarile de piese SH - deseori sunt de vanzare roti de IJ, poate ai sansa sa gasesti altele, in stare mult mai buna. atentie insa la canelurile din interior, trebuie sa fie in buna stare - pe spate, cuplajul rotii se realizeaza prin intermediul acestor caneluri, care nu sunt inlocuibile separat. verifica si rulmentii rotilor si daca e cazul, inlocuieste-i.

 

sfatul meu ar fi ca intr-o prima faza sa te concentrezi asupra motorului si celorlalte lucruri necesare pentru ITP. apoi, cu timpul, lucrezi pe indelete si la partea estetica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!... si bun venit in randul IJ-istilor, si eu am un jupiter 4 de cativa ani, ma plimbat si l-am plimbat vreme de cativa ani acum sta prafuit intr-o magazie si asteapta vremuri mai bune.

1-incearca sa scapi de bobínele de inductie originale, pune de trabant, sunt mult mai bune.

2-izolatorii electrici de la platine daca sunt de plastic....ai pus-o....tre schimbati si aia cu unii de textolit.

3-avansul.... in carte iti da un maxim de 2,8, eu l-am ajustat la 2,5 cu ajutorul unui ceas comparator....identic la cei doi cilindrii

4- deschiderea platinelor sa un fie mai mare de 0,4.... identic la cei doi cilindrii

5- tabla, nu-ti trebuie frate de 3-4 mm....ce vrei sa-l faci tanc? o bucata de tabla dintr-o caroserie de Dacie de la remat e ok.

6- vopsea, eu l-as lasa asa cum e, e destul de frumoasa si vopseaua lui originala......parerea mea.

spor la treaba.

Gata, l-am luat :mexicanwave: :mexicanwave: :mexicanwave: !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cromarea este foarte scumpa, respitarea idem.

Eu am dat in perie de sirma toate spitele, a urmat smirghel pe fiecare spita, janta periata cu pisla si pasta verde de crom.

Cu pensula si ulei T 90, am dat pe cerc ptr a izola de vopseaua care am dat pe spite, adica bronz de jenti auto.

 

Au iesit bine! De spitat si centrat nu-mi este frica :D! Merci de sfat.

 

in termeni financiari, NU renteaza. nici sablatul + vopsitul. spitele noi nu sunt nici ele ieftine, in plus costa si manopera montajului lor + centrarea rotilor iar Rabinul - care era specialist in asta - e in Austria.

sfatul meu ar fi ca intr-o prima faza sa te concentrezi asupra motorului si celorlalte lucruri necesare pentru ITP. apoi, cu timpul, lucrezi pe indelete si la partea estetica.

 

Vasusem pe topicul de vanzari spite cu piulite noi la 0.7 lei bucata!

 

Prima data o sa iau motorul acasa sa incerc sa-l curat si sa-l pornesc!

 

Salut!... si bun venit in randul IJ-istilor, si eu am un jupiter 4 de cativa ani, ma plimbat si l-am plimbat vreme de cativa ani acum sta prafuit intr-o magazie si asteapta vremuri mai bune.

1-incearca sa scapi de bobínele de inductie originale, pune de trabant, sunt mult mai bune.

2-izolatorii electrici de la platine daca sunt de plastic....ai pus-o....tre schimbati si aia cu unii de textolit.

3-avansul.... in carte iti da un maxim de 2,8, eu l-am ajustat la 2,5 cu ajutorul unui ceas comparator....identic la cei doi cilindrii

4- deschiderea platinelor sa un fie mai mare de 0,4.... identic la cei doi cilindrii

5- tabla, nu-ti trebuie frate de 3-4 mm....ce vrei sa-l faci tanc? o bucata de tabla dintr-o caroserie de Dacie de la remat e ok.

6- vopsea, eu l-as lasa asa cum e, e destul de frumoasa si vopseaua lui originala......parerea mea.

spor la treaba.

 

Multumesc de urare!

 

Scap de punctele 1, 2, 3 si 4 daca pun aprindere electronica de la Gotronic?

 

In afara de podeaua atasului care are o gaura in ea, arata foarte bine! Cand ma duc la curte unde am lasat-o o voi spala sa vad mai bine starea vopselei! Cum am scris pe pagina anterioara, imi place culoarea asta: /index.php?/topic/699441-bursa-comunistelor-vanzari/?p=3575205

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.Astazi am iesit cu ij-ul si cu mz-ul meu si chiar am observat ceva ciudat la el.Adica dupa vreo 10 km dar niste rateuri iar dupa 15km moare brusc si nu mai am ca sa ii fac.Daca il las sa se raceasca si dau la pedala (cu bateria de la masina deoarece bateria pe care o am este de trotineta electrica si nu porneste decat impinsa cu ea) o ia foarte foarte usor.Ce ar putea sa aiba,sa se incalzeasca ceva si sa nu mai mearga.Si de fiecare data face asa.Chiar si sambata trecuta a facut exact la fel,in exact acelasi loc.Ce ar putea sa aiba?.Multumesc anticipat



Eu banuiesc ca la un timp anume.Se incazeste ceva(poate releul si nu mai da pe diman si da de pe baterie si ea e moarta)si nu mai da scanteie.Oricum e partea electrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Mesterind astazi la atas am constatat ca piesele prin care culiseaza tijele de la capacul atasului nu sunt pereche, ci amadoua de pe aceeasi parte. As vrea sa inlocuiesc una cu cea pereche, de pe cealalta parte. La schimb sau pot sa cumpar piesa. Ale mele sunt astea:

 

post-67793-0-30143200-1383409642_thumb.jpgpost-67793-0-61877200-1383409653_thumb.jpg



( este vorba de un atas Ij 4 )



Ce ar putea sa aiba?.Multumesc anticipat

 

Sunt sigur ca vei primi opinii doar dupa ce vei anunta ca ai rezolvat problema aceea, legata de vanzarea unui cauciuc unui alt membru al forumului. Rezolva intai. Chestiunea asta te aseaza in randul tzeparilor. Pana nu rezolvi, mi se pare ca ai un tupeu maxim sa mai ceri si sfaturi! In rest, toate bune sa iti fie.

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigur ca vei primi opinii doar dupa ce vei anunta ca ai rezolvat problema aceea, legata de vanzarea unui cauciuc unui alt membru al forumului. Rezolva intai. Chestiunea asta te aseaza in randul tzeparilor. Pana nu rezolvi, mi se pare ca ai un tupeu maxim sa mai ceri si sfaturi! In rest, toate bune sa iti fie.

Daca nu ai aflat eu i-am promis ca am sa-i dau bani.Dar vad ca insisti si asta nu-mi placae si ma enerveaza cateodata.Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Daca nu ai aflat eu i-am promis ca am sa-i dau bani.Dar vad ca insisti si asta nu-mi placae si ma enerveaza cateodata.Numai bine

 

Nu ma intereseaza detaliile acestei povesti. Pana nu rezolvi problema, esti un tzeparush.

Promisiunile tale sunt pix. Fix pix. Rezolva, cere scuze si apoi poate ca vei fi ok pe-aici. Poate....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Ma gandesc daca ar fi posibila o capitonare mai consistenta a atasului de IJ 4, a facut cineva asta? Daca da, se poate o descriere, insotita de poze? Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@emy15 --- copile.......mergi si vezi-ti de jucat leapsa, sarit coarda ...... ca , calu' l-ai sarit de mult.

La's dute tu ca am eu grija de mine.Mersi ca iti faci griji.Chiar apreciez :)

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

mai copil 15 emy... vad ca insisti... chiar n-ai rusine? inca o replica si ai un report pentru off topic. poate ne lasi si pe noi sa ne vedem de fieratanii; intre timp mai exersezi la romana... scris/citit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai copil 15 emy... vad ca insisti... chiar n-ai rusine? inca o replica si ai un report pentru off topic. poate ne lasi si pe noi sa ne vedem de fieratanii; intre timp mai exersezi la romana... scris/citit.

tot eu sunt off topic.Dar tu nu vezi ca tu ai inceput.Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am pus aprindere electrónica pe IJ-ul meu asa ca nu stiu ce sfat sa-ti dau despre Gotronic, poate ceilalti colegi de fórum care au montat pe mobrele lor asa ceva te poate ajuta cu ceva sfaturi si indrumari.

 

Multumesc de urare!

 

Scap de punctele 1, 2, 3 si 4 daca pun aprindere electronica de la Gotronic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...