Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Se ridica urmatoarea problema:

Motoreta pe care am cumparat-o am luat-o cu fiscal, cu numere vechi si permis de circulatie din 1964.

Am vrut sa merg la financiar sa o introduc la mine pe rol insa nu vor sa o bage fara carte de identitate. Mosul de care am luat-o zice ca nu a avut niciodata asa ceva iar tanti de la financiar spune ca trebuie sa fi avut.

Cum rezolv tarasenia?

Mentionez ca nu aveam de gand sa trec pe la rar pana o revizuiesc, ii schimb culoare ....

 

Salut,

 

Trebuie sa mergi la RAR sa-i faci carte, ITP, schimbare culoare si omologare! Fara schimbarea culorii te costa cam 350 lei. La culoare cred ca se mai adauga 100 lei!!

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca dinamul nu-si mai face serviciul si nu genereaza destul curent pentr a pune in functiune releul regulator.....cum te astepti ca acumulatorul sa se incarce ?

Nu am spus că e bine să umbli fără încărcare ci doar că funcţionarea propriu-zisă a motorului nu depinde de încărcare dacă ai suficient curent în baterie. Când am afirmat acest lucru era vorba de context, adică de ce merge aiurea motorul la care făceam referire.

 

nu, nu am gasit... cred totusi ca ies mai ieftin asa cum am hotarat. in plus, imi face si placere. cum naiba sa ies mai scump, daca toata pregatirea o fac eu si tot ce am nevoie este: o magazie, pistol plus compresor? platesc pentru manopera, daca omul se bazeaza ca nu-i tremura mana...

Mă refeream că ar putea să te coste mai mult deoarece pierzi timp căutând şi lustruind. Puţini vopsitori fac mai ieftin dacă pregăteşti tu suprafaţa. Cei buni nici nu stau de vorbă dacă nu o pregătesc ei, iar la ceilalţi dacă te duci se pot fofila dacă nu iese vopsitul bine, vor zice că a fost prost pregătit. În plus, am constatat că de cele mai multe ori dacă rezolvi ceva "prieteneşte", rămâi dator pe veci, de parcă acel "prieten" ţi-ar fi făcut ceva de o valoare incomensurabilă. Când spun prieten, mă refer la cei căutaţi pe forum, nu la cei cu care ai crescut o viaţă. De aceea am afirmat că poţi ieşi mai scump. Părerea mea... :)

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

nu te contrazic, intr-o oarecare masura ai dreptate si de principiu, e corect ce zici.

nu iti ascund, insa, ca e posibil sa ma incapatzanez sa-l si vopsesc singur, la urma urmei...

 

:cheers:



totusi, pana una alta, poate ca:



tot ce am nevoie este: o magazie, pistol plus compresor? platesc pentru manopera, daca omul se bazeaza ca nu-i tremura mana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Aprinderea de 12V de la Jupiter 4 nu o poţi monta pe cea de Jupiter 3 deoarece la Jupi 4 alternatorul se prinde în trei şuruburi, iar la Jupi 3 dinamul se prinde în două şuruburi. Dacă ţii morţiş să faci acest lucru, ai nevoie de flanşă, adaptări, etc. Oricum cred că nici loc nu prea ar fi, dar de asta nu sunt sigur.

2. Poţi monta aprindere electronică şi la 6V fără nicio modificare. Un prieten şi-a pus Gotronic 12V pe M72 de 6V şi funcţionează impecabil, fără niciun fel de modificări de 2 ani.

3. Verifică deschiderea platinelor cu un ceas comparator, să fie perfect identice la ambii cilindrii. Avans aproximativ 2,5-3 mm. Valoarea nu e critică deoarece depinde şi de uzura motorului (compresia pistoanelor). Dacă nu reglezi identic platinele, în veci-amin nu faci tu să funcţioneze corespunzător un Jupiter 3. Aruncă o privire pe link şi vezi o rezolvare a problemei aprinderii doar cu un singur senzor.

4. Dacă eşti sigur că e bună aprinderea, verifică sau schimbă bujiile, după care poponeataăţă FIECARE nenorocit de orificiu din carburator cu benzină şi aer comprimat. Reglează carburatorul. La strângerea şurubului mic va creşte debitul benzinei, iar la destrângerea sa va scade debitul benzinei. Iniţial strânge complet şurubul iar ulterior desfiletezi una tură şi jumătate. Şurubul lung (oblic), de la aer, să fie strâns doar cât să ridice extrem de puţin sertarul. Chiar dacă nu are ralanti în acest caz, accelerezi cu mâna. Dacă nu porneşte, verifică bujia, s-ar putea să fie multă benzină şi atunci mai destrângi şurubul mic jumătate de tură, şi tot aşa mai departe.

5. poponeataăţă la nevoie ţevile de eşapament.

6. Dacă şi acum e la fel, caută sursa de aer fals. Chiar dacă nu ar avea acele inele sub chiuloasă, motorul tot ar trebui să meargă bine. Eu la al meu nu le-am folosit niciodată când am avut Jupiter 3. Am văzut un post mai sus în care ziceai că chiar tu ai montat personal motorul. Asta ar trebui să fie o garanţie a calităţii? Eşti sigur că l-ai montat corect?

7. Din păcate deşi ştiu că Lolo_id are multă experienţă cu IJ, trebuie să-l contrazic. Afirmaţia Urmeaza sa te lase dinamul. Acolo e buba. nu este adevărată. Şi dacă ţi-ar fi defect dinamul, motorul ar trebui să meargă bine cu condiţia să ai curent suficient în baterie. Probabil Lolo_id presupune că un scurtcircuit la dinam perturbă aprinderea, numai că în acest caz nu ai avea încărcare şi s-ar încălzi firele de la releu la baterie şi dinam. Se întâmplă asta?

 

P.S. Acum am văzut că între timp Lolo_id a răspuns altcuiva despre dinam, nu pentru Jupiter. Orcum ceea ce am zis e valabil.

mercii mult. din cate am discutat cu patronul (cred) de la Gotronic mi-a zis k nu merge deoarece senzorii functioneaza pe 12v iar eu am 6V cat tine de link il stiam insa nu pot sa imi dau seama cum a a reusit sa ca faca asta tinand cont k trebuie calculata si construita o cala pentru acel senzor, cala ce trebuie sa nu fie magnetica (parca asa imi aduc aminte ) plus k ala e jupiter 4 deci e pe 12 v. aer fals trage pe la garnitura de etansare dintre galeria de admisie si cilindru drept, din acest motiv functioneaza intr-un cilindru iar bujia din dreapta este uscata (nici miros de benzina ). trecerea pe 12 v as vrea sa o fac si din motivul luminilor deoarece pe dinamul meu scrie 6 V 45W deci ma gandesc k lumina de la far (k sa nu mai vb de restul) va fi slaba

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic, patronul de la Gotronic are dreptate. Eu ţi-am zis ce am văzut practic pe un M72 de 6V iar motorul funcţiona perfect.

Dacă mai jos ai fi citit şi comentariile corespunzătoare link-ului, ai fi observat cum descrie proprietarăl că a modificat un şurub obişnuit pentru a realiza cama ncesară.

Dacă funcţionează dinamul şi releul corespunzător, nu trebuie să-ţi baţi capul cu schimbarea lor. Se găsesc becuri de 6V/15W pentru far la magazine moto care au luminozitate puternică. De exemplu la Jawa250 cu dinam &v/50W din dotare am următoarele:

-bec bilux 6V/15w -far

-bec 6V/5W -pozţie spate moto

-bec 6V/5W -poziţie spate ataş

-bec 6V/5W -pozţie faţă ataş

-bec 6V/4W -pziţe faţă far

-4X bec 6V/21 W la semnalizatoare.

Dacă aduni valorile lor, observi că becurile consumă 34W şi mai rămân 10-15 W pentru bobinele de inducţie (care oricum funcţionează alternativ). Curentul e suficient. Consumă din baterie doar când semnalizez, dar nici atunci nu chiar aşa mare problemă dacă turez puţin mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresie ai pe amandoua?Eu cred ca nu iti trage benzina pe unu :-??

asta se si intampla. la cilindru drept unde garnitura e ok se formeaza explozie iar la cel stang unde e rupta trage aer fals si nici pic de benzina

 

Teoretic, patronul de la Gotronic are dreptate. Eu ţi-am zis ce am văzut practic pe un M72 de 6V iar motorul funcţiona perfect.

Dacă mai jos ai fi citit şi comentariile corespunzătoare link-ului, ai fi observat cum descrie proprietarăl că a modificat un şurub obişnuit pentru a realiza cama ncesară.

Dacă funcţionează dinamul şi releul corespunzător, nu trebuie să-ţi baţi capul cu schimbarea lor. Se găsesc becuri de 6V/15W pentru far la magazine moto care au luminozitate puternică. De exemplu la Jawa250 cu dinam &v/50W din dotare am următoarele:

-bec bilux 6V/15w -far

-bec 6V/5W -pozţie spate moto

-bec 6V/5W -poziţie spate ataş

-bec 6V/5W -pozţie faţă ataş

-bec 6V/4W -pziţe faţă far

-4X bec 6V/21 W la semnalizatoare.

Dacă aduni valorile lor, observi că becurile consumă 34W şi mai rămân 10-15 W pentru bobinele de inducţie (care oricum funcţionează alternativ). Curentul e suficient. Consumă din baterie doar când semnalizez, dar nici atunci nu chiar aşa mare problemă dacă turez puţin mai mult.

mda iti dau dreptate cu becurile (in urma documentarilor mai ample) insa totusi mi se pare putin 15 W la far dar voi vedea. cat tine de confectionarea camei este simpla insa sunt putin cam sceptik k voi reusii dar pana acolo mai e. dak u zici k nu are rost sa schimb dinamul raman la varianta asta insa nu imi uit nici ideea mea. cat tine de aprindere electronica am sa imi comnad una k oricum vruiam si voi vedea ce iesa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta se si intampla. la cilindru drept unde garnitura e ok se formeaza explozie iar la cel stang unde e rupta trage aer fals si nici pic de benzina

Pai benzina o trage cu ajutorul compresiei.Daca e rupta garnitura schmbo si apoi vezi daca mai face la fel.(Garnitura de la chiuloasa sau cilindru, nu?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai benzina o trage cu ajutorul compresiei.Daca e rupta garnitura schmbo si apoi vezi daca mai face la fel.(Garnitura de la chiuloasa sau cilindru, nu?)

frate ma omori! aia stiam si eu k trebuie schimbata e vorba de garnitura de la galeria de admisie (acea teava su forma de "Y" ce pleaca de la carburator si ajunge la cilindrii) unde intra in cilindru drept e rupta si pe acolo trage aer fals cat tine de compresie am sa dau si la altii doafr am specificat k motoru e nou (cilindii pistoane secmenti ambielaje ,totul nou)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate ma omori! aia stiam si eu k trebuie schimbata e vorba de garnitura de la galeria de admisie (acea teava su forma de "Y" ce pleaca de la carburator si ajunge la cilindrii) unde intra in cilindru drept e rupta si pe acolo trage aer fals cat tine de compresie am sa dau si la altii doafr am specificat k motoru e nou (cilindii pistoane secmenti ambielaje ,totul nou)

Gata omule.M-am prins, oricum acolo e problema;)

 

frate ma omori! aia stiam si eu k trebuie schimbata e vorba de garnitura de la galeria de admisie (acea teava su forma de "Y" ce pleaca de la carburator si ajunge la cilindrii) unde intra in cilindru drept e rupta si pe acolo trage aer fals cat tine de compresie am sa dau si la altii doafr am specificat k motoru e nou (cilindii pistoane secmenti ambielaje ,totul nou)

S-a mai rezolvat? :)

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se ridica urmatoarea problema:

Motoreta pe care am cumparat-o am luat-o cu fiscal, cu numere vechi si permis de circulatie din 1964.

Am vrut sa merg la financiar sa o introduc la mine pe rol insa nu vor sa o bage fara carte de identitate. Mosul de care am luat-o zice ca nu a avut niciodata asa ceva iar tanti de la financiar spune ca trebuie sa fi avut.

Cum rezolv tarasenia?

Mentionez ca nu aveam de gand sa trec pe la rar pana o revizuiesc, ii schimb culoare ....

M-am lovit si eu cindva de chestiunea asta si, din cite imi amintesc, motocicletele cu numere vechi NU au carte de identitate, tocmai pentru ca aceasta s-a introdus odata cu numerele noi. Asadar, la reinmatricularea motocicletei cu numere noi (evident) se va emite si cartea de identitate de catre RAR

 

astazi am mai descoperit o problema la ij-ul meu cand porneste se tureaza circa 10 secunde dupa care se opreste am desfacut carburatorul curatat suflat pus la loc, aprindera pusa la punct, (cred eu ), bujii noi insa aceeasi problema porneste si se opreste. singura tin sa mentionez ca doar daca apas pe pedala pana sa invart motoru o data complet si a si pornit dar mi sa parut k porneste doar intr-un piston, drept pt care am desfacut tobele (k asa mi-a venit mie) si surpriza porneste doar in pistonul din dreapta , am mai verificat o data scaunteia la ambele bujii ,care functioneaza impecabil, insa cea din dreapta se pare k lucreaza iar cea din stanga nici urma de benzina pe ea cu toate k am dat la pedala de am scos limba si nici miros de beenzina nu are. insa dupa o repriza de injuraturi si nervi intinsi am hotarat sa iau o pauza de-o ,k de trebuia sa ma hidratez dupa cat am transpirat dand la pedala. si cum stateam eu cu berea in mana si mobra in fata uitandu-ma la ea si storcandu-mi creierii am observat k la galeria de admisie de la pistonul drept curge benzina. am incercat sa strang prezoanele insa nu prea am reusit (de la prea multa hidratare cred) asa k am mai incercat ceva am scos bujia iar cu o siringa am bagar benzina in capul pistonului iar cum se ca intunecase am dat la pedala si a pornit scotand flacari pe ambele evacuari dar tot turata deci tind sa cred k cu aprinderea am reusit insa trage aer fals pe la acea garnitura problema de care urmeza sa ma ocup maine insa nu prea am idee din ce sa confectionez garnitura de etansare caci din cate am inteles clingheritu nu e bun k il descompune benzina are cineva idee de acest aspect si poate imi da o idee din ce sa o fac

 

Asa se pare ca am si eu, dar la cilindrul sting. Explozie am foarte rar (desi avansul este reglat identic (0.01 mm diferenta)), iar pe la cuplajul dintre evacuarea ciclindrului si cotul tobei de esapament se scurge generos benzina (si fum in rarele momente cin are aprindere). Evident, bujia musteste de benzina nearsa...

Se confirma ipoteza carburatorului infundat, care s-a autodesfundat dupa citeva minute de functionare cu benzina putina si turatie multa

Se confirma si problema avansului prea mare (3 mm). Nu inteleg de ce se recomanda avansul intre 2.5 si 3 mm cind in manual scrie intre 2 si 2.5 mm (in urma reglarii la 2.3 mm, porneste la prima pedala)

 

Acum, am o intrebare: aer fals nu trage (cum pateste cornelilinca84) pe la etansarea galeriei de admisie, dar clar, cilindrul pagubos nu este etans pe evacuare. Poate chestia asta sa impiedice buna aprindere a carburantului? Adaugindu-se repede umezirea bujiei si impiedicarea suplimentara a aprinderii?

 

 

Corect.

 

 

Incorect.

 

 

Daca dinamul nu-si mai face serviciul si nu genereaza destul curent pentr a pune in functiune releul regulator.....cum te astepti ca acumulatorul sa se incarce ?

 

Da, dar poate fi si din releul regulator. E posibil ca in timp sa se fi dereglat si sa nu mai tina excitatia dinamului cuplata suficient cit tensiunea de incarcare sa fie cit trebuie (inainte de verificarea / inlocuirea dinamului ar trebui verificate reglajul / buna functionare a releului regulator - si din cite am auzit si a conjunctorului-disjunctor care s-ar mai suda pe pozitia dinam decuplat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am lovit si eu cindva de chestiunea asta si, din cite imi amintesc, motocicletele cu numere vechi NU au carte de identitate, tocmai pentru ca aceasta s-a introdus odata cu numerele noi. Asadar, la reinmatricularea motocicletei cu numere noi (evident) se va emite si cartea de identitate de catre RAR

 

Te inseli. Intre certificatele de inmatriculare vechi (cele tip legitimatie, cu copertile cartonate) si cele noi au mai existat un set de acte si anume certificat de inmatriculare din hartie, de culoare gri (intermediar intre acte vechi si cele noi) si carte de identitate fara folie pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum, am o intrebare: aer fals nu trage (cum pateste cornelilinca84) pe la etansarea galeriei de admisie, dar clar, cilindrul pagubos nu este etans pe evacuare. Poate chestia asta sa impiedice buna aprindere a carburantului? Adaugindu-se repede umezirea bujiei si impiedicarea suplimentara a aprinderii?

 

Problema pe care oa ai tu am avut-o si eu.Cand scoteam bujia afara dadea scanteie,cand o bagam inauntru dadea cateva si murea.Pana la urma am pornit motorul pe un piston,celelat era scoasa bujia dar cu fisa pe ea.Dadea la inceput cateva scantei si atat.Era bobina arsa,am schimbato si nu mai am treaba.

PS:Schimba bobinele intre ele si vezi daca functioneaza lafel sau celalalt piston.

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar poate fi si din releul regulator. E posibil ca in timp sa se fi dereglat si sa nu mai tina excitatia dinamului cuplata suficient cit tensiunea de incarcare sa fie cit trebuie (inainte de verificarea / inlocuirea dinamului ar trebui verificate reglajul / buna functionare a releului regulator - si din cite am auzit si a conjunctorului-disjunctor care s-ar mai suda pe pozitia dinam decuplat)

 

Verificarea/reglajul releului regulator se face numai cand este in sarcina adica , cand motorul functioneaza deci , avand in vedere ca omul a zis ca i se opreste motorul dupa cateva minute ......automat ...... nu poate verifica/regla releul. Dinamul se poate verifica mult mai usor si mai repede iar simptomele sunt clare. Asta ar fi un inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, e tare ciudat. Doua reprezentante RAR - doua pareri. Cred ca ma apuc sa le trimit scrisori oficiale, si lor si alora de la administratia financiara (la care probabil nu voi primi raspuns).

Concluzia este (cred !!!) ca va trebui sa merg la RAR sa-i fac CIV-ul. Apoi o aranjej, o vopsesc si merg sa ii fac ITP si talon si schimbare culoare.

 

Ideea era ca as fi vrut doar sa o bag pe rolul fiscal acum, peste iarna sa o aranjez si sa ii dau o alta culoare si in primavara RAR,ITP, RCA, numere si drum.

 

In alta ordine idei, ii multumesc lui Balshoi pentru informatii si vreau sa va mai intreb unde gasesc mansoane pentru scarite, si daca s-ar putea pune cumva comenzi avansate astfel incat sa nu stau cu genunchii in dinti.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alexandrur

pozitia de pe ij iti da un controla foarte bun pe drumuri aiurea. nu o strica cu comenzi avansate :)

 

 

@elm - lipsa de etanseitate a evacuarii poate duce la functionarea defectuasa a cilindrului respectiv. dar putin probabil sa fie singura cauza.

Avansul de 2,5 -3 mm e la monocilindricele mai noi (planeta); avans pana la 4 e la alea mai vechi - ij 56.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata omule.M-am prins, oricum acolo e problema;)

 

S-a mai rezolvat? :)

 

Gata omule.M-am prins, oricum acolo e problema;)

 

S-a mai rezolvat? :)

da cu o garnitura noua si merge ok insa nu am reglat aprinderea fb deoarece din cand in cand pistonul drept (acum asta) da rateuri iar daca il reglez pe ast il stric pe cel stang si invres (nu stiu cum mama dracu reusesc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu desfaci prea tare surubelele alea. Se roteste platoul usor, dar se si deplaseaza de pe pozitia lui normala (pe care revine cind il stringi). Platoul nefiind unde trebuie, cind stringi suruburile, reglajul nu va mai fi cel pe care l-ai stabilit

 

PS: multumesc pt raspunsuri

PPS: chestiunea cu numerele vechi fara carte de identitate o stiu de la un birou de acte auto situat vis-a-vis de RAR (este adevarat ca (asa cum spune LOLO) eu ma interesam pentru o motocicleta cu certificat de inmatriculare in coperti cartonate gri si numar vechi, 51-DJ-xxx)

Editat de elm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu desfaci prea tare surubelele alea. Se roteste platoul usor, dar se si deplaseaza de pe pozitia lui normala (pe care revine cind il stringi). Platoul nefiind unde trebuie, cind stringi suruburile, reglajul nu va mai fi cel pe care l-ai stabilit

 

PS: multumesc pt raspunsuri

PPS: chestiunea cu numerele vechi fara carte de identitate o stiu de la un birou de acte auto situat vis-a-vis de RAR (este adevarat ca (asa cum spune LOLO) eu ma interesam pentru o motocicleta cu certificat de inmatriculare in coperti cartonate gri si numar vechi, 51-DJ-xxx)

ok tot citesc pe aici chestii despre motociclete cu numar vechi. ideea e in fdelul urmator :trebuie sa faci un contract de vanzare cumparare cu proprietarul de drept iar de la primaia unde are domiciliu proprietaru trebuie sa iei o adeverinta din care sa reiasa faprul ca proprietarul are platite darile la zii (respectivul fiscal) sau in care sa spuna ca motocicleta a fost radiata (asta am facut eu chiar acolo la DJ) dupa care am mersla serviciul de inmatriculari unde am depus o cerere la care am anexat copii dupa actele mai sus mentionate prin care am solicitat o adeverinta din care sa reiasa seria acesteia si ca a fost inmatriculata avand nr vechi 57 DJ 8516. inarmat cu toate aceste hartii am mers la RAR BV pentru a intreba daca mai imi trebuie ceva in vederea inmatricularii iar raspunsul a fost k mai trebuie platite niste taxe insa actele sunt ok si se poate inmatricula , asta am facut eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da cu o garnitura noua si merge ok insa nu am reglat aprinderea fb deoarece din cand in cand pistonul drept (acum asta) da rateuri iar daca il reglez pe ast il stric pe cel stang si invres (nu stiu cum mama dracu reusesc)

Dar vezi ca aja pateam si eu pana am aflat ca se poate regla si separat(mai ai un surbub mai jos,trebuie sa fie trei),Iar daca nuci asa nu merge la mine a mai trebuit polizat un pic din platou deoarece motorul avea un joc si a mai coborat putin pistonul iar reglejul nu se mai potrivea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok tot citesc pe aici chestii despre motociclete cu numar vechi. ideea e in fdelul urmator :trebuie sa faci un contract de vanzare cumparare cu proprietarul de drept iar de la primaia unde are domiciliu proprietaru trebuie sa iei o adeverinta din care sa reiasa faprul ca proprietarul are platite darile la zii (respectivul fiscal) sau in care sa spuna ca motocicleta a fost radiata (asta am facut eu chiar acolo la DJ) dupa care am mersla serviciul de inmatriculari unde am depus o cerere la care am anexat copii dupa actele mai sus mentionate prin care am solicitat o adeverinta din care sa reiasa seria acesteia si ca a fost inmatriculata avand nr vechi 57 DJ 8516. inarmat cu toate aceste hartii am mers la RAR BV pentru a intreba daca mai imi trebuie ceva in vederea inmatricularii iar raspunsul a fost k mai trebuie platite niste taxe insa actele sunt ok si se poate inmatricula , asta am facut eu

Numai ca ... eu nu vreau sa o inmatriculez... momentan

Vreai doar sa o bag pe rolul fiscal mine

Am ctr vc, am "permis de circulatie" vechi pt numere 46 PH .... si am si certificatul fiscal.

Problema este ca la sectia financiara nu vor sa o bage fara carte de identitate a vehiculului.

Adta inseamna (astfel incat sa nu iau amenda ca depasesc cele 30 de zile in care o pot baga pe rolul fiscal fara anenda) ca ... trebuie sa merg la RAR sa ii scot carte ..... cred!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate cineva sa imi explice (ca la prosti) cum se regleaza aprinderea la ij si cand ar trebuii sa dea scanteie bujia, cand deschide platina sau cand inchide si cand e pistonul sus sau cand coboara ?

Salut.Aprinderea trebuie regleta asa: Cu 2mm ininte de a ajunge pistonul sus platina trebuie sa fie deschisa.Asta o poti face cu un subler.iar deschizatura platini sa fie 5mm(cred,asta nu sunt sigur,eu asa am)

 

Daca nu ai inteles pot sa iti explic si mai dateliat dar cred ca te descurci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

explicatia simpla:

REglarea aprinderii are cateva operatiuni distincte. Voi povesit despre ce se intampla la monocilindrice, la bicilindrice nu stapanesc foarte bine (in principiu se repeta pe cilindrul 2 si se mai negociaza putin intre ele).

1) Reglarea distantei platinii:

- se pozitioneaza platina pe varful camei - acolo unde are deschiderea maxima.

- se umbla din suruburile care controleaza platina mobila pana cand distanta intre contacte este de 0.4mm (contacte curae, ulei pe cama, condensator nou, nu trebuie sa mai mentionez astea, nu ? )

 

2) Alegerea punctului de avans (ala despre care se tot vorbeste pe aici - 2 - 4 mm sau intre ele).

- se scoate bujia (bujiile)

- se invarte cu o cheie de surubul care tine cama (!!! doar cu bujii scoase si fara sa fie mobra in viteza !!!! altfel il rupeti). pana cand pistonul se apropie de PMS (punctul mort superior) in urcare pe sensul normal de rotatie al motorului. Cand a ajuns la distanta dorita se lasa motorul in pozitia respectiva. - chestie de finete - aveti grija sa nu se deplaseze.

-> pentru a masura distanta in cazul mobrelor cu bujie verticala se pot folosi fie un comparator fie o tija gradata prin gaura la un corp de bujie modificat

-> in cazul in care bujia este plasata oblic(ij56) - operatiunea este mai delicata. In majoritatea cazurilor se foloseste o surubelnita cu care se urmareste miscarea pistonului. Evident precizia reglajului scade

-> Cel mai simplu este sa invartiti motorul pana ajunge la pms apoi sa dati inapoi pana cand pistonul coboara distanta dorita.

-> Se poate folosi (teoretic) si un disc gradat pentru a masura unghiul necesar rotirii inapoi - nu am vazut asa ceva folosit in practica la ij :) cere scoala.

3) reglarea efectiva a avansului:

- cu motorul aflat la punctul in care trebuie data scanteia se misca de platou pana in pozitia in care platina uncepe sa se deschida atunci cand misti platoul in sens contrar sensului de rotatie al motorului (este momentul in care apare scanteia la bujie).

- se fixeaza platoul in pozitia respectiva

- se pune bujia la loc si se urmareste functionarea mtorului.

-> o metoda pentru a creste precizia de reglaj este utilizarea unui bec de 5w conectat intre firul platinii si masa. in cazul asta se misca de platou pana in momentul in care becul se aprinde (adica se deschide platina).

 

Exista si variatii in aceste operatiuni - fiecare cu avantajele si dezavantajele lor. In cazul in care exista excentricitati si alte probleme se poate regla aproximativ distanta platinii si pozitia platoului, urmand ca in momentul in care pistonul estte la punctul necesar aprinderii sa alterati distanta in mod finut. Nu recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...