Cristi PH Postat Iulie 13, 2016 Share Postat Iulie 13, 2016 Asta imi e mie "drag" pe acest forum, ca aproape nimeni nu mai da un feedback daca functioneaza ori nu o solutie data de un coleg, daca au mai aparut ceva probleme si cum au fost solutionate,lucru important pentru ca si altii aflati intr-o situatie asemanatoare sa le foloseasca. Cred ca si de asta sunt multi colegi care nu mai participa activ pe forum pentru a oferi sprijin, arunci pietre in mare Va salut. Nu din rea vointa s-a intamplat asta. Abia azi am reusit sa montez aprinderea cu mari interventii asupra nervurilor din carter, flansa de adaptare fiind prea in exterior. .Contactele sa fie bune si masa legata bine atat la napolitana cat si la bobina.Atentie la pozitionarea rotorului, deoarece adaptarea la IJ uneori e dificila, rotorul sa stea prea spre interior, normal e ca cei 2 magneti ce se afla pe diametrul exterior (cel mic) al rotorului sa fie in dreptul intrefier senzor (tablita mica de la senzor ce o vei folosi si pentru pozitionare aprindere).Mai ai un "hop" cu reglare avans, dar e pasul 2, deocamdata sa ai scanteie De mare ajutor mi-a fost aceasta informatie. Beleaua e ca nu am scanteie, dupa 2 bobini verificate si cateva bujii, tot nu vrea. Sa vad cand mai am timp sa o iau de la capat. Ce ar mai putea fi in neregula ? Multumiri pt informatii. Nu din comoditate apelez la voi ci din lipsa de timp.Sunt sigur ca as fi gasit ce cautam dar dupa o zi de munca si sosire acasa dupa ora21, mare lucru n-ar mai fi de facut. O seara buna ! » Post actualizat in 13 Jul 2016 19:05Va salut, am o nedumarire cu privire la cricul lateral, pt Ijul cu roti pe 19 trebuie vreun anumit model de cric? Al meu Ij sta sa cada cu cricul ce-l am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 14, 2016 Share Postat Iulie 14, 2016 Salut, Cred ca nu ai facut bine ca ai "aranjat" nervurile de la carter. Cel mai bine era sa te chinui (e nevoie de ceva rabdare si timp) si sa ajustezi flansa.Am pus aici 2 poze cum arata flansa ajustata ca sa se potriveasca fara a intervenii la carter. Eu am mai folosit pe un alt motor o alta varianta de adaptare a magnetoului, mult mai comoda, cu o flansa distantier ce e identica cu cotele dinamului in zona de asezare pe carter si de inaltime ajustata ca sa vina rotorul in pozitia corecta, problema apare ca pentru prindere e nevoie sa renunti la 2 bobine de la lumini si sa ramai cu luminile pe 6V(se foloseste o "napolitana" de la magnetoul de 6V)- dar nu e nici asta usor de facut. Acum daca ai inceput asa, continua cu flansa asta, cu grija cand o strangi deoarece daca nu se aseaza bine pana e pe carter, cand strangi suruburile se crapa foarte usor. Scanteie nu ai daca rotorul nu e pozitionat bine, ori va fi o scanteie foarte anemica daca dai foarte puternic la pedala. Poate fac o poza sa vezi cum e pozitia corecta a rotorului. Trebuie sa mearga, dar la IJ, deoarece ambielajul asa cum se monteaza cu rulmentii cu role, poate fi deplasat mai spre stanga ori dreapta de la un motor la altul, uneori inaltimea flansei chiar daca e buna pe un motor nu e buna si la altul. Sper ca nu te-am bulversat cu explicatiile mele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileBote Postat Iulie 14, 2016 Share Postat Iulie 14, 2016 (editat) Buna ziua> Am tinut o planeta 5 la rece din nov pana acum. Am vrut sa dau la pedala si pare blocata, am miscat roata din spate merge (pe liber), am urcat, am fost impins, roata franata, blocata (in viteza 1) . oare ce ar putea fi, va rog sa-mi spuneti (Am ridicat-o pe cric, am bagat in toate vitezele, am incercat sa fortez roata, nimic, blocat) Editat Iulie 14, 2016 de VasileBote Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 14, 2016 Share Postat Iulie 14, 2016 cred ca e pistonul blocat in cilindru. Nu e bine sa mai fie fortat prin impins. Trebuie scoasa bujia, turnat pe acolo (in gaura de bujie) putina motorina si putin ulei, benzina-cu o seringa, cate putin dar de mai multe ori. Repetat de cateva ori(deoarece fie se duce in carter, fie poate fi in pozitia in care sa curga pe esapament). Si benzina ajuta, deoarece penetreaza usor si impreuna cu ceva ulei, poate debloca. Apoi mai incercati, eventual cu o cheie sa invartiti de la partea cu aprinderea, unde e cama de platina, usor, putin inainte si inapoi, daca se va misca putin va pleca. Rabdare!!, e bine ca sa asteptati dupa ce ati pus motorina, ulei, benzina (poate W40 spray, dfar nu e obligatoriu). E posibil ca daca a stat undeva afara peste iarna sa faca condens si sa rugineasca segmentii pe cilindru.De aceea e indicat ca toamna sa aducem pistonul sus si sa punem ceva ulei in capul pistonului, apoi macar la 2 luna sa-l ,ai miscam si sa punem iar ulei.Daca ierneaza in garaj incalzit (nu multe au norocul asta) nu mai e riscul de condens. Sper sa mearga si sa o puneti la treaba! Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileBote Postat Iulie 14, 2016 Share Postat Iulie 14, 2016 Multumesc mult pentru sfat. Sper sa-mi reauseasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Iulie 16, 2016 Share Postat Iulie 16, 2016 @ Vene multumesc pt sfaturi. cred ca miercuri voi mai mesteri la motor, daca tot e sarbatoare.Sper sa-i dau de cap cu scanteia, de reglat apoi cred ca ma descurc, am o chiuloasa de P5 cu filet sus si comparator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Pentru cricul lateral poate fi o solutie.Nu e super-aratos, dar functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Buna ziua> Am tinut o planeta 5 la rece din nov pana acum. Am vrut sa dau la pedala si pare blocata, am miscat roata din spate merge (pe liber), am urcat, am fost impins, roata franata, blocata (in viteza 1) . oare ce ar putea fi, va rog sa-mi spuneti (Am ridicat-o pe cric, am bagat in toate vitezele, am incercat sa fortez roata, nimic, blocat) mai repede dai rezervorul si chiulasa jos si vezi ce s-a intamplat. daca e gripat sanatos doar la cald il mai deblochezi mai bine desfaci capacul la ambreiaj si invarti direct de pinion decat de surubul de la aprindere, este subtire si daca fortezi face poc, nu s-a invartit ea in viteza dapai sa incerci la surubelu ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Iulie 18, 2016 Share Postat Iulie 18, 2016 Pentru cricul lateral poate fi o solutie.Nu e super-aratos, dar functioneaza. Attached Thumbnails Si asa cred ca am pe el piese de la toate tipurile de Ij, deocamdata vreau sa-l plimb , poate in timp sa urmaresc modelul original. » Post actualizat in 20 Jul 2016 19:13M-am gandit sa folosesc becuri cu led, am inteles ca , consuma foarte putin, a mai folosit cineva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mpc Postat Iulie 21, 2016 Share Postat Iulie 21, 2016 Caut aceste piese ale unui schelet de sea de IJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 25, 2016 Share Postat Iulie 25, 2016 Cam asa arata magnetoul montat doar cu un distantier sub el, se vede prinderea cu 2 prezoane in locul suruburilor ce prindeau dinamul. Ca pozitie pentru rotor, e vizibil ca vine destul de mult in afara. Atentie la centrare ca sa nu frece rotorul. Sambata eu am stricat dinamul deoarece a frecat rotorul in intrefierul de la una din bobine si a distrus rotorul, asa ca am ajuns vrand-nevrand la magnetou. Sper sa ajute si aceste poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Iulie 25, 2016 Share Postat Iulie 25, 2016 Duminica am avut ceva timp si am mai incercat sa rezolv cu aprinderea de minsk-degeaba-nu a dat scanteie. Am ajuns cu flansa de adaptare pana a atins carterul insa rotorul parca nu iese in afara ca in poza ta. O sa fac ceva poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 26, 2016 Share Postat Iulie 26, 2016 Nu te-ai gandit ca in loc sa cobori statorul sa scoti rotorul in afara? (cu un "bailager" adaptat ca grosime, o tablita de aluminiu moale, cupru ori alama,de otel nu se prea muleaza pe con si nu sta centrat, e posibil sa mearga din tablita de numar, e un aluminiu moale, dar cam gros, eventual pregateste din timp ceva de 0,3 0,5 0,7 si chiar 1mm si treci la teste).Cu grija merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 26, 2016 Share Postat Iulie 26, 2016 sunt 2 feluri de rotoare, cele cu magnetul pentru pickup in afara cum are vene si cele cu rotorul butoias fara magnet separat, bobina fiind in stator, difera si puterile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 26, 2016 Share Postat Iulie 26, 2016 Da, sunt 2 magnetouri diferite, sisteme complet diferite, dar problema ramane.Pozitia rotorului in stator e importanta la ambele.La Ij, asa cum am mai mentionat, pot aparea aceste diferente de pozitie datorita pozitiei fusului palier (de fapt deplasarea intregului ambielaj)stanga/dreapta, lucru care la Misk si Voshod, unde sunt 3 rulmenti radiali-axiali nu apare si se pozitioneaza bine ansamblul stator/rotor. La adaptarea pe IJ am intalnit la 3 motoare 3 pozitii diferite.Daca motorul ar fi desfacut probabil s-ar putea face un reglaj din partea ambreiajului, fiind nevoie ca pinionul sa stea mai aproape de carter (asta verificat cu cilindrul dat jos ca totusi ambielajul sa stea centrat in carter).Rulmentii axiali permit aceasta deplasare, deasemenea axul ambielajului permite deplasarea in rulmentul radial/axial dispre ambreiaj.E atasat si o sectiune transversala unde se poate vedea despre ce zic eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Iulie 28, 2016 Share Postat Iulie 28, 2016 Imagini cu modificarile aduse aprinderii si flansei. Cum e? Scanteie tot nu are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Iulie 29, 2016 Share Postat Iulie 29, 2016 Nu ai nici o sansa pentru scanteie!Statorul ar trebui sa fie cu zona de prindere la nivel cu carterul.Aceasta flansa cumparata se prelucreaza destul de "agresiv" pana sa poata fi folosita. Mai pun inca o data o poza cu flansa "chinuita" si montata. Se vede ca ajunge nivelul flansei la nivel cu carterul.Deasemenea la staor dispare o ureche de prindere si fie dai alte gauri, fie pozitionezi rotorul fara pana pentru pozitie avans, dar e pasul urmator, cand ai scanteie. Din cate cred eu, tu ai flansa asezata pe "piciorusele" de centrare ale carterului, dar trebuie sa coboare mult, adica sa stea "pe tare" unde se prind suruburile, sa coboare pana pe carter.Pentru asta se vad multe decupari si feriri in zonele de centrare.E tare migalos, am "bazait" cu flexul si masina de gaurit o dupa-amiaza.Te ajuta mult daca ai o freza pentru aluminiu, din aceea ce se prinde in biax ori masina de gaurit. Mai mult din pacate nu te pot ajuta. "Aranjeaza" flansa pana coboara la nivelul carterului si apoi mai incearca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Iulie 29, 2016 Share Postat Iulie 29, 2016 Multumesc pt ajutor, flansa chiar sta pe zona de prindere a suruburilor, de-aia am zis ca am ciomuit carterul adica am polizat urechile de centrare de pe carter nu mi-am dat seama sa decupez flansa.Mai aproape de carter nu cred ca am cum sa duc statorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctoru Postat August 2, 2016 Share Postat August 2, 2016 Salut. Caut spite pt roti pe 19". IJ 56 e motocicleta. La Gaspar am căutat, nu are, in alta parte mă puteri indruma unde sa si gasec? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat August 7, 2016 Share Postat August 7, 2016 Am dat flansa de adaptare la cineva sa mai subtieze din ea unde pupa cu carterul. Apoi astept sa vad daca da scanteie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat August 21, 2016 Share Postat August 21, 2016 Salut. Caut spite pt roti pe 19". IJ 56 e motocicleta. La Gaspar am căutat, nu are, in alta parte mă puteri indruma unde sa si gasec? salut. daca sunt ca cele de jupiter 3 te ajut eu insa spitele sunt sh dar in stare ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 salut. daca sunt ca cele de jupiter 3 te ajut eu insa spitele sunt sh dar in stare ok Nu sunt ca cele de Jupiter 3, nici pe departe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctoru Postat Septembrie 10, 2016 Share Postat Septembrie 10, 2016 Salut. Am rezolvat cu spitele. Acum as avea nevoie de coturile de evacuare pentru Ij 56. Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 caut o barca de atas de IJ. sau tot atasul. oferrte pe pm. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Şi eu. Până una alta, cam ce model te interesează din cele 6 mai cunoscute pe la noi? (BP56, BP58, BP62, Jupiter 3, Jupiter 4 sau Jupiter 5 zis şi Sputnik) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.