Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nu e de la IJ. Cel de Ij mai are încă o sticlă triunghiulară deasupra celei rotunde.

 

Nu ştiu de ce nu reuşesc să ataşez poze.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, e de IJ '49, dar si de IJ 350. K 55, K 58 si alte modele rusesti mai vechi (de fapt e ca cel de la DKW 250- pe care-l urmareasc eu, dar poate si alte DKW-uri).

Cel de IJ '56 este mai mare si are si o alta fereastra triunghiulara, deoarece in timp a aparut si "stop pe frana".

In 1961, pe K175 cu 4 viteze si magnetou era o lampa identica cu cea de IJ '56, dar fara disperorul triunghiular, deoarece nu avea echipare cu stop pentru frana, chiar daca in 1960 era K175 cu 3 viteze, varianta cu dinam, ce avea stop identic cu cel de IJ '56.

Stopul fara "triunghi" se mai gasesti si pe atase, unde era necesar a fi doar lumina de pozitie.

P.S

Daca are cineva un astfel de stop, -ca cel din imaginea de mai sus-disponibil, ma intereseaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Profitand de vremea rece, am mai mesterit la Ij cate ceva. Am intrat in posesia altui motorsi am zis sa-i adaptez aprinderea de Minsk. Surprizele nu au incetat sa apara. In capatul ambielajului exista un stift (sa-i zic asa ) cum se vede in poze. L-am rezolvat cu flexul. Rotorul intra bine pe conul ambielajului. Surpriza neplacuta e ca , la montarea statorului, acesta e decalat cu 180 grade fata de PMS.Ce ma sfatuiti sa fac? Ar merge alt canal de pana in rotor? As putea sa montez rotorul fara pana in pozitia buna ? Sau varianta cea mai nasoala-sa schimb ambielajul?

 

post-69508-0-38354300-1520274158_thumb.jpg

post-69508-0-33840100-1520274181_thumb.jpg

post-69508-0-59003400-1520274203_thumb.jpg

Editat de Cristi PH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Daca ai posibilitatea sa faci un canal in rotor la 180 grade de cel actual este cel mai corect.

Daca nu pui pana, merge si asa, dar in primul rand sa fie asigurata conditia ca sa nu frece absolut deloc rotorul de stator (se mai intampla) si mai este dezavantajul ca la fiecare demontare a rotorului e nevoie din nou de o ajustare.

Daca este strans corect, nu se va roti pe con doar datorita momentuli dat de campul magnetic.

Varianta cu schimbarea ambielajului, nu vad rostul, daca e sa-l dai jos, faci un alt canal de pana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam pt sfaturi, sambata ajung la cineva sa vad daca-mi poate da canal de pana in interiorul rotorului. Cred ca-i buna si solutia cu Loctite insa daca o fi nevoie sa scot rotorul putin inspre exterior si sa-i bag o tablita pe conul ambielajului nu prea as mai avea incredere ca nu misca , In acest caz cred ca trebuie neaparat pana.

Editat de Cristi PH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Același motor , pinioanele din cutia de viteze puțin diferite și ambreiajul cuplat de ambielaj direct pe pinioane ( s-a renunțat la lanț ) - motorul intră mai repede în ture.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar acelasi motor. Alesajul e de 76 mm față de 72 mm cât are Ij-ul clasic În plus a fost dotat din fabrică cu carburator Mikuni, motocicleta este mult mai ușoară și are doar vreo 135 kg, ceea ce pentru 32 cp e ceva. Motorul este mult mai nervos și mai manevrabil față de IJ 56. Am avut ocazia să conduc unul pe ceva distanțe scurte în Ucraina. Mi s-a părut a fi cu totul altceva față de ce eram eu obișnuit la IJ. Dar per ansamblu în final tot IJ este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de informatie. ideea e ca la jupiterul meu am montat inloc de becuri, leduri si imi sta mereu aprins ledul rosu,cei drept nu am masurat incarcarea pentru a afla daca functioneaza.

inca ceva: am gasit pe net mai multe scheme de instalatie electica pt j3 unde, la unele, borna plus se leaga la masa iar minusul merge in instalatie dar si invers. cum este corect, caci la mine plusul merge in instalatie iar minusul la masa ?

post-79436-0-85244500-1526318802_thumb.jpg

post-79436-0-14842000-1526318895_thumb.jpg

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...varianta corecta este in functie de tipul generatorului cu care este echipat motorul. Dinamul permite inversarea polaritatii...releul regulator electromecanic la fel , dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...la fel cu un releu regulator electronic.

Se practica varianta cu (+) la masa din considerente de amorsare a scanteii cu minusul la electrodul central al bujiei( amorsare mai usoara...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......... dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...

 

Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam.

ieri am masurat incarcarea la ij si am constatat ca nu functioneaza.

sa inteleg ca pe ij eu am montat dinam? cum pot identifica ca este dinam iar daca este, cum trebuie sa leg bateria, cu plusul la masa sau invers?

intradevar, nu am montata punte redresoare insa am un releu de incarcare sub sa care nu stiu daca are punte redresoare in el caci nu l-am desfacut niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Cred ca ai dinam- diferentele intre dinam si alternator sunt mari si ca functionare cat si ca aspect.

Adaptarea unui dinam pe Jupiter3 ori pe IJ 56 implica mici modificari, daca nu le-ai facut, ai dinam.

Faptul ca e "+" la masa ori "-", la dinam nu este batuta in cuie, deoarece se poate inversa, daca verifici in istoria paginii de Ij sunt explicate si modalitati de verificare a dinamului, cum sa schimbi polaritatea (schimbarea polaritatii este in legatura doar cu magnetismul remanent al statorului, ce se formeaza la utilizare si care se poate schimba).Poti utiliza care varianta preferi daca nu ai si dispozitive ce sunt influentate de polaritate (LED-uri, aprindere electronica).

In general problema este rotorul in cele mai multe cazuri, ori releul, dar un electrician stie sa verifice asta, inlocuind releul cu un bec.Cauta in istorie informatii mai multe si te lamuresti.


» Post actualizat in 16 May 2018 13:43

Cam despre asta vorbeam:

 

 

 

 

 


» Post actualizat in 16 May 2018 13:45

si explicatia:


» Post actualizat in 16 May 2018 13:47

iar la schimbare polaritate:

post-33773-0-02246600-1526478185_thumb.jpg

post-33773-0-07438600-1526478350_thumb.jpg

post-33773-0-71045000-1526478459_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...