schumydan Postat Mai 14, 2010 Share Postat Mai 14, 2010 de cateva zile am intrat in posesia unui ij planeta 5 si am cateva intrebari: -cand accelerez intr-o depasire sau sa merg mai repede dupa un timp ramane fara benzina in carburator, daca reduc acceleratia isi revine in cateva secunde. poate sa fie cumva filtrul de la robinet infundat partial si sa nu aiba debit suficient?? -relantiul se regleaza cum vrea el, adica are momente cand sta frums la relanti, uneori trage sa moara si alteori nu sta deloc, nu conteaza daca motorul este cald sau rece, suspectez ca este cablul de acceleratie partial blocat, poate sa fie si din carburator-k62??? - cam cat aer se baga in furca?? numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 14, 2010 Share Postat Mai 14, 2010 salut,,,,, primul lucru care tre sa-l faci nivelul benzinei in carburator, pe urma verifica si filtrul de la robinet ,carburatorul e ft bun tot k62 am si eu pe ij si merge super ,,,,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Măi omule.... Eu n.am auzit de filtru între rezervor Âşi carburator (da' nu zic că io oi fi glagoriala în kicioare). Din ce Âştiam ieÂşirea din rezervor are o buză mai sus înăuntru în aÂşa fel încît murdăria să se adune împrejurul ei Âşi să curgă doar benzina. Cît despre lipsa alimentării.... ai suspectat bine + carburator parțial înfundat. Există o soluție magică la magazine de piese auto, se nmeÂşte Decarbusolv (nu pănărama de apă chioară de carburol!) în care, lăsat la murat carburatorul 24 de ore, ți-l face ca nou... Iar la CNC pui garnitură de clingherit. Dacă n-ai zi-mi pe mess să-ți trimit 10 cmp să-ți faci! Hai noroace ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 e filtru la toate ijurile - paharula aia de la robinet e un filtru decantor - are osita la parteasuperiooara. cand se colmateaza nu mai vine gaz. in rezervor sunt 2 tevi- una mai lunga pe care vine benzina pe normal si una scurta in jurul primei, prin care vine gazu pe rezerva. Periodic se astupa cu jeg. solutia pentru a scapa de absolut orice necaz cu gunoaiele din rezervor e sa faci un prezervativ de sita extrafina din alama peste cele 2 tevi din rezervor si nu se mai infunda niciodata, se poater enunta si la sita din decantir (asta are obiceiu sa se ruppa lejer cand iti e lumea mai draga daca strangi nitel mai vioi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 e filtru la toate iz-urile Adevărat... eu mă gîndeam la altceva (la ăla tip auto). GreÂşeala mea. E foarte adevărat tot ce a scris ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Ce se intimpla daca pun un dinam de 6v de jupiter 3 sa scoata 12 volti credeti ca o sa reziste? Am condensatori de 12v pe instalatie de 6v si merge ca naiba, asa ca vreau sa trec pe 12 v. Condensatori pt 6v. gasesc f. greu.Oricum instalatia de 12 v are mult mai multe avantaje.Nu stiu daca bobinele de 6v vor rezista pe 12v, dar e treaba lor. Mesaj completat Zidule ce parere ai de trecerea dinamului pe 12 volti ? Si releul de incarcare de 6v vreau sa-l modific sa tina circuitul electric la 12 volti , ce zici vor rezista, stii pe altii care au facut asta ? Numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 nu foarte buna. daca vrei sa ai viata linistita investeste intr-un alternator pe 12 v, mai iei si o aprindere electronica cu senzori si o sa ai o alta motocicleta. Desi e posibila fortarea dinamului - nu este deloc recomandabila. Pana atunci pune cate 2 condensatori in paralel (de proba) e posibil sa iti imbunatateasca situatia . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 am rezolvat problema debitului, paharul decantor era colmatat destul de bine, am gasit pana si scame de haine in el, cum or fi ajuns si alea acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 (editat) Ce se intimpla daca pun un dinam de 6v de jupiter 3 sa scoata 12 volti credeti ca o sa reziste? Am condensatori de 12v pe instalatie de 6v si merge ca naiba, asa ca vreau sa trec pe 12 v. Condensatori pt 6v. gasesc f. greu.Oricum instalatia de 12 v are mult mai multe avantaje.Nu stiu daca bobinele de 6v vor rezista pe 12v, dar e treaba lor.Mesaj completat Zidule ce parere ai de trecerea dinamului pe 12 volti ? Si releul de incarcare de 6v vreau sa-l modific sa tina circuitul electric la 12 volti , ce zici vor rezista, stii pe altii care au facut asta ? Numai bine ! Pai eu am facut asta. Am facut alt releu regulator, si prin dublarea curentul de excitatie merge la 12V. O vreme am pus la far chiar bec cu halogen de 70W si mergea, dar mai apoi am renuntat si m-am multumit cu bec de 45W, ca sa nu solicit totusi prea tare dinamul. Din 2007 merg asa, fara probleme. Dar cand voi avea posibilitatea, voi pune totusi alternator de 12V. Nu-mi place ca nu gasesc alternator care sa intre cum trebuie, fara sa impiedice inchiderea capacului. Editat Mai 17, 2010 de ViorelX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Multumesc , incerc cu 2 condensatori si daca nu trec pe 12 cu dinamul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Nu inteleg la ce condensatori te referi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Nu inteleg la ce condensatori te referi. Ma refer la condensatorii de pe dinam, am sa incerc cum zice Zidu cu 2 condensatori in paralel pe fiecare platina.Viorel bobinele le-ai lasat tot pe cele de 6v cind ai crescut voltajul la 12 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Condensatorii de pe dinam? Daca e vorba de cei pusi in paralel cu platinele (montati pe dinam, desi n-au treaba cu dinamul), atunci aceia nu-s nici de 6V, nici de 12V. Ei sunt in general de 600-1000V si 100nF. Verifica daca nu s-au strapuns si inlocuieste-i daca e cazul. Eu am motor monocilindric, cu un singur astfel de condensator montat pe dinam, dar mi-am facut aprindere electronica si nu-l mai folosesc. Bobina am inlocuit-o cu una de Dacia, dar asta pt ca cea originala avea strapungere interna si nu mai dadea scanteie buna. Altfel o pastram. Depinde insa ce aprindere vei folosi la 12V. Daca ramane cea clasica sau pui una electronica simpla, poate trebuie redus putin unghiul Dwell. Daca pui una electronica CDI, nu mai conteaza ca bobina e de 6V. Mesaj completat De fapt acei condensatori trebuie sa aiba capacitatea potrivita pt bobinele de inductie date. Daca-s prea mici nu absorb suficient scanteia dintre platine, iar daca-s prea mari nu lasa sa creasca prea mult tensiunea inalta la bujie. Asta sa fie problema la tine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 (editat) Exact asta este problema nu am tensiune suficienta si scinteia nu e puternica . Mesaj completat Exact asta este problema nu am tensiune suficienta si scinteia nu e puternica . Nu stiu ce sa fac, pe termen scurt trebuie sa mearga pe 6v, iar fara conensatori de acelasi voltaj nu vad cum. Editat Mai 17, 2010 de paideus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 pai condensatorii plasati in paralel aici ajuta doi condensatori in paralel se comporta ca unu mai mare automat or sa ajute la taierea mai corecta a curentului prin bobina. mai baga un ochi si pe la fisa / pipa. scanteie nassoala poate sa fie si de la o fisa nasoala sau o pipa cu rezistoru busit (sasu bujie cu izolator fisurat inauntru) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 pai condensatorii plasati in paralel aici ajuta doi condensatori in paralel se comporta ca unu mai mare automat or sa ajute la taierea mai corecta a curentului prin bobina. mai baga un ochi si pe la fisa / pipa. scanteie nassoala poate sa fie si de la o fisa nasoala sau o pipa cu rezistoru busit (sasu bujie cu izolator fisurat inauntru) Zidule , atunci mai am o problema : bujiile si fisele sunt de dacie si nici urma de rezistor . Ce e de facut ? stiu ca sunt bujii cu rezistor incorporat , dar pt 6v pe care sa le aleg ? E musai rezistorul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 paideus Scanteie cam la fel vei avea si cu rezistenta si fara deoarece are rol de deparazitare ( sa nu deranjeze TV ul radio etc) Bujii cu rezistente incorporate nu cred ca exista adica arunci bujia daca se arde bobina? Bobina la temperatura bujiei cam greu de realizat. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 pentru aprinderea clasica nu e musai rezistorul. de obicei el se afla in pipa bobinei. exista bujii cu rezistor incorporat si ele au in codul lor litera R Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 (editat) Gata am lamurit problema , la motoarele cu aprindere pe 6 volti condensatorii au in jur de 0,5 microfarazi. In concluzie daca pun in paralel doua condensatoare auto de 0,2-0,25 microfarazi voi avea in jur de 0,5mf. Cu cit farazii sunt mai multi bobina de inductie de incarca mai repede...sper . Multumesc tuturor pt. ajutor ! P.S. Abia astept weekend-ul, jar maninca farazii...toti pina la unul, ca m-au inebunit ! Editat Mai 18, 2010 de paideus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 paideus Bobina nu se incarca rolul condensatorului este sa nu ai scanteie intre contactele ruptorului la fel ai scanteie si fara condensator insa contactele se strapung mult mai repede Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 paideus Bobina nu se incarca rolul condensatorului este sa nu ai scanteie intre contactele ruptorului la fel ai scanteie si fara condensator insa contactele se strapung mult mai repede Numai bine Sa inteleg ca prezenta sau lipsa unui condensator nu influenteaza scinteia la bujie ci numai durata de viata a platinilior ? La mine problema este scinteia la bujie nu e prea clara si tensiuna sistemului este de 7,8v masurat.Pt un sistem electric de 6v este ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Intrebare, sa nu ma chinui cu tatonarile:-La montarea cutiei la IJ 56 trebuie cuplata o treapta anume? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Sa inteleg ca prezenta sau lipsa unui condensator nu influenteaza scinteia la bujie ci numai durata de viata a platinilior ? Asta e unul din efecte, lipsa arcului electric dintre platini nu le mai distruge. Al 2-lea efect este ca permit e o taiere mai brusca a curentului prin bobina si implicit o scanteie mai buna la bujie. Un condensator prea mare are pe de alta parte efect contrar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paideus Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Asta e unul din efecte, lipsa arcului electric dintre platini nu le mai distruge. Al 2-lea efect este ca permit e o taiere mai brusca a curentului prin bobina si implicit o scanteie mai buna la bujie. Un condensator prea mare are pe de alta parte efect contrar Pe termen scurt imi pun sperantele in dublarea condensatorilor altfel trebuie sa trec pe 12 v mai repede decit credeam. Cele bune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 19, 2010 Share Postat Mai 19, 2010 Intrebare, sa nu ma chinui cu tatonarile:-La montarea cutiei la IJ 56 trebuie cuplata o treapta anume? Si unde vine rulmentul asta(motorul e desfacut de mult timp si nu-mi mai amintesc)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.