Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Intrebare, sa nu ma chinui cu tatonarile:-La montarea cutiei la IJ 56 trebuie cuplata o treapta anume? :what:

La pontul lui AndreiD si in urma tatonarilor privind saibe distantiere-grosime garnitura, am reusit sa ii dau de capat. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da vreau sa trec cu dinamul pe 12 v. Releul de dacie tb sa functioneze, pt ca de la alternator curentul este convertit in curent continuu prin puntea de diode si apoi ajunge la releu. Deci la dinam curentul este oricum continuu si merge direct la releu.Am auzit unii pe un forum englez "cossaks" daca nu ma insel ca au pus releu auto la dinam de 6v si scoate 12v functionind de ani bun. Problema mea este ca nu stiu cum sa fac sa nu se descarce bateria in dinam ca releul de dacie nu are conjunctor.

 

Nici nu are rost sa incerci adaptarea de releu de Dacia pe dinam de IJ. e imposibil datorita principiilor diferite de functionare. singurul rezultat pe care-l vei avea va fi acela ca se va arde statorul prima data, urmat de uzura pronuntata a periilor si arderea rotorului daca ai noroc sa nu ti se arda prima data statorul. Pe topic de probleme tehnice pot sa dau mult mai multe detalii despre electrica de 6v dinam si 12v alternator. Nu de alta dar vreo 10 ani numai cu asta m-am ocupat.

Acum 14 ani eu la Ij-ul meu am facut o "tziganeala" din punctul altora de vedere dar care mie imi place foarte mult estetic: am pus alternator de Oltcit (merge si de Dacia sau altele) in spatele carburatorului si l-am actionat cu curea de la o fulie montata in locul rotorului. Si acum functioneaza perfect luminile si incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alternatorul extern e urat.

 

am vazut la un mester un alternator auto strunjit si bagat totalmente sub capac. dar e mult de munca.

 

 

variantele viabile sunt: alternator de ij sau pt planete/56 aprindere de minsk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spuneam, unii considera alternatorul extern o "tziganeala". Oricum l-am montat la vreo 20 Ij-uri si la vremea respectiva era cea mai buna metoda de a le mentine in viata, altfel ajungeau de mult conserve. In fond e chestie de gust si recunosc ca nu e original. Eu am un IJ pe care nu am pus alternator dar tot am probleme cu incarcarea` din lipsa de piese originale bune (lipseste un releu si un rotor bun).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare... imi trebuie si mie tobele la un jupiter 4 dar... vreau sa fie silentioase... atat cat pot fii ele, cu toate sitele inauntru, si daca nu cer prea mult, as vrea sa le si aud.

Editat de lestatlioncourte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva o fotografie cu o cama de ij ? Am impresia ca la mine platinile stau prea mult in contact chiar daca am marit distanta la aproape 1mm. Contactele se incalzesc destul de tare desi condensatorii sunt noi.

 

Ar trebui sa te bucuri ca iti raman inchise contactele mai mult timp si deschid exact la timp, pt ca cu cat stau mai mult inchise contactele cu atat mai mult timp are condensatorul la dispozitie sa se incarce si sa dea o scanteie mai puternica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dr krl

Te rog sa fii mai explicit daca contactele sunt inchise se incarca condensatorul? Din fabrica are o borna la masa si contact inchis inseamna ca si cealalata borna este la masa deci se descarca nu se incarca nu? Si marime scanteii nu cred ca are ceva cu condensatorul

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

o bobina de inductie pt un jupiter 4 are cineva? sau daca nu, macar un sfat, ce altceva s-ar potrivi...

bobinele de trabant (12 v,made in DDR) sint super bune ,

 

Ar trebui sa te bucuri ca iti raman inchise contactele mai mult timp si deschid exact la timp, pt ca cu cat stau mai mult inchise contactele cu atat mai mult timp are condensatorul la dispozitie sa se incarce si sa dea o scanteie mai puternica.

pai poate o fi valabil doar la unele motorete nu la toate ,de ex la ij-ul meu se aplica aceeasi varianta cu cat stau mai mult inchise (platinele)cu atat mai bine,,,,

am si eu o intrebare,,,,, ce lungime are o biela de jupiter (3 sau 4)intre centrul locasurilor unde vin bolturile,,,intreb asta pt ca am gasit sa cumpar biele pt motoare de 175cc 2 T si vreau sa stiu daca ma incurc sau nu ,,,,,va multumesc

post-15361-1275941576_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dr krl

Te rog sa fii mai explicit daca contactele sunt inchise se incarca condensatorul? Din fabrica are o borna la masa si contact inchis inseamna ca si cealalata borna este la masa deci se descarca nu se incarca nu? Si marimea scanteii nu cred ca are ceva cu condensatorul

Numai bine

 

Am o carte in care e explicat foarte frumos cum sta treaba cu contactele, de fapt cu repararea motocicletelor in general. Oricum aveam de gand sa o scanez si sa o postez. De exemplu problema la motoarele de 8 cilindri la turatie mare tocmai asta era ca nu ramaneau suficient de mult timp inchise contactele platinei si scanteia era slaba.

Si sa stii ca depinde si de condensator marimea scanteii. De exemplu cu cat mai mare este tensiunea in primarul bobinei de inductie cu atat mai mare este si scanteia, iar un condensator bun inmagazineaza o cantitate mai mare de energie.

Cum spuneam, in carte vei gasi tot ce te intereseaza, o scanez cand ajung acasa in week-end.

Mesaj completat

,

am si eu o intrebare,,,,, ce lungime are o biela de jupiter (3 sau 4)intre centrul locasurilor unde vin bolturile,,,intreb asta pt ca am gasit sa cumpar biele pt motoare de 175cc 2 T si vreau sa stiu daca ma incurc sau nu ,,,,,va multumesc

post-15361-1275941576_thumb.jpg

 

Parerea mea este ca nu ar trebui sa te incurci pt. ca in afara de lungime mai conteaza si diametrul bolturilor si faptul daca sunt cu role sau bucsa. In plus mai e si greutatea lor pentru ca nu toate motoarele de 175 sunt echilibrate la fel. Asa ca daca iei o biela de 175 pt Jupiter poti avea surpriza sa o tii doar in pod. Si cu biele originale e problematic motorul sa fie echilibrat cum trebuie, d'apoi cu altele de la alta marca.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam cu rusine o spun ca-s putin incurcat la tema cu condensatorul. Merit un 4.

Logic ar fi sa fie asa cum spui tu, ca se incarca la deschiderea contactelor, numai ca tot atunci se si descarca condensatorul in bobina de inductie. Eu nu am avut probleme cu condensatorii pt ca de cand a aparut acum vreo 10 ani aprinderea de la "Gotronic" eu nu i-am mai folosit deloc iar la motocicleta care mi-a ramas pe 6V nu am avut probleme si nici la Hoinar. Iar daca totusi era vreun condensator defect eu pur si simplu il schimbam fara sa filosofez. Nu mai tzin minte care era explicatia pt care era bine sa fie inchise contactele cat mai mult timp, dar cum spuneam mai sus voi scana cartea si o sa vezi atunci.

pana atunci nu ma mai hazardez in explicatii pe aceasta tema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vinde Ij Jupiter 4 an fabricatie 1974 ,46.000 km ,actele la zi...cauciucuri noi..motorul functioneaza bine.Pe langa motor se ofera urmatoarele piese noi: cilindrii +Pistoane+segmenti cota 0,2cauciucuri cu camere ,lant ,pinion,platini,condensatori,carburator,1garnitura chiuloasa(din pacate una s-a pierdut) etc.Pret pt. tot:15 mil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vinde Ij Jupiter 4 an fabricatie 1974 ,46.000 km ,actele la zi...cauciucuri noi..motorul functioneaza bine.Pe langa motor se ofera urmatoarele piese noi: cilindrii +Pistoane+segmenti cota 0,2cauciucuri cu camere ,lant ,pinion,platini,condensatori,carburator,1garnitura chiuloasa(din pacate una s-a pierdut) etc.Pret pt. tot:15 mil.

 

 

Sunt curios daca nu cumva e Jupiter 3. Poate nu stiu eu bine datele dar eu cred ca Jupiter 4 s-a fabricat doar din '80 iar Jupiter 5 incepind cu '85. Nu vreau sa-l cumpar ci ma mir de anul fabricatiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios daca nu cumva e Jupiter 3. Poate nu stiu eu bine datele dar eu cred ca Jupiter 4 s-a fabricat doar din '80 iar Jupiter 5 incepind cu '85. Nu vreau sa-l cumpar ci ma mir de anul fabricatiei.

Dreptate ai 100%.....eu dadeam datele din certificatul de inmatriculare...atasez si o poza ....ca sa va mirati...:ok: Jupiter 4 din 1974...:blbl:

post-54463-1276276633_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dreptate ai 100%.....eu dadeam datele din certificatul de inmatriculare...atasez si o poza ....ca sa va mirati...:ok: Jupiter 4 din 1974...:blbl:

Tu na-i gresit cu nimic, altul a gresit, si cu anii la jup 3, si anii la jup 5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dreptate ai 100%.....eu dadeam datele din certificatul de inmatriculare...atasez si o poza ....ca sa va mirati...:blbl: Jupiter 4 din 1974...:)

Salut , am si eu o intrebare , rotile pe motor au dimensiunile din talon sau sunt egale ? :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , am si eu o intrebare , rotile pe motor au dimensiunile din talon sau sunt egale ? :ok:

Sal,rotile sunt egale......18/3,50 gumele pe ambele roti...:blbl:

Mesaj completat

ciupike......jupiterul este cel de pe bikeshop???..............daca e asta..........ciudata problema........

 

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anuntur...974-301826.html

...da este cel de pe Bikeshop...eu l-am cumparat recent(l-am gasit la un nene care l-a pastrat de multa vreme...doar ai facea itp-ul din 2 in doi ani)..motorul merge zbirna...ne stiu ce sa zic...eu zic ca e Jupi 3....talonul si cartea zice ca e 4...Nu stiu d'le ce sa cred...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...