Sari la conținut

Accidente "necesare"


costin_mindru
 Share

Postări Recomandate

post-20059-1181900391_thumb.jpg Abia mi-am luat motor; primul meu motor; o Aprilia Pegasso 3, 50 CP, destul de grea (200kg)... Cand ii faceam proba, pe o straduta intr-o incinta studenteasca, intr-o curba la dreapta am observat venind o duba de Jandarmi in viteza; m-am gandit ca nu ma vad, pt ca era si o masina parcata pe dreapta, dupa curba; in timp ce eram aplecat spre dreapta instinctul m-a facut sa franez PE FATA. cea mai mare greseala! cu 10 km/h am picat instantaneu (nu am avut timp sa pun piciorul jos)! aveam si o pasagera. ne-am zgarait putin amandoi, din pacate si motocicleta. Masina jandarmilor, s-a oprit si ea, cred ca ma observasera. Asta m-a facut sa deschid bine ochii! Daca aveam viteza mai mare si eram si in trafic, cine-stie daca mai scriam acum. Asadar, INCEPATORILOR care credeti ca sunteti TARi, nu sunteti deloc. Asta e o greseala din care trebuie sa invete lumea. Deci fara frana pe fata in curba si mai ales pe strada cu pietris. Uitati si motorul pt care imi pare asa rau ca s-a zgariat...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o singura intrebare : Ii faceai proba motocicletei cu pasager ?

Sa iei pasager ar trebui sa ai ceva experientza , eu am luat pasager dupa 1 an . Faptul ca tu nu cunosti inca motorul , este oricum suficient , sa mai ai si pasager deja e prea mult dupa parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-20059-1181900391_thumb.jpg Abia mi-am luat motor; primul meu motor; o Aprilia Pegasso 3, 50 CP, destul de grea (200kg)... Cand ii faceam proba, pe o straduta intr-o incinta studenteasca, intr-o curba la dreapta am observat venind o duba de Jandarmi in viteza; m-am gandit ca nu ma vad, pt ca era si o masina parcata pe dreapta, dupa curba; in timp ce eram aplecat spre dreapta instinctul m-a facut sa franez PE FATA. cea mai mare greseala! cu 10 km/h am picat instantaneu (nu am avut timp sa pun piciorul jos)! aveam si o pasagera. ne-am zgarait putin amandoi, din pacate si motocicleta. Masina jandarmilor, s-a oprit si ea, cred ca ma observasera. Asta m-a facut sa deschid bine ochii! Daca aveam viteza mai mare si eram si in trafic, cine-stie daca mai scriam acum. Asadar, INCEPATORILOR care credeti ca sunteti TARi, nu sunteti deloc. Asta e o greseala din care trebuie sa invete lumea. Deci fara frana pe fata in curba si mai ales pe strada cu pietris. Uitati si motorul pt care imi pare asa rau ca s-a zgariat...

 

Cam de cit timp conduci motoru', daca-i slobod a stii? Asta-i gafa de ... nevermind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul a spus un primul post: "Abia mi-am luat motor; primul meu motor" ...

Se intampla peripetii de asta la inceput, cu timpul va veni indemanarea.

Despre pasager: prima data trebuie sa te obisnuiesti cu motorul, dar dupa aceea urmeaza alata faza de invatare - acelasi motor, dar cu pasager ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi nu sunt un GURU al motoarelor iti dau un simplu sfat : sa mergi cu pasager dupa ce ai facut singur 4-5000 km ....sa auzim de bine :lol: :lol:

 

am inteles, sa traiti! :lol:

 

Am o singura intrebare : Ii faceai proba motocicletei cu pasager ?

Sa iei pasager ar trebui sa ai ceva experientza , eu am luat pasager dupa 1 an . Faptul ca tu nu cunosti inca motorul , este oricum suficient , sa mai ai si pasager deja e prea mult dupa parerea mea.

 

da, vorba lui "roadkill" e gafa de.....

nu-i faceam proba cu pasager, am facut proba fara pasager, apoi am avut pasager. 10 km/h nu mi se parea periculos. dar ce sa mai, evenimentul m-a facut sa deschid ochii de 100 de ori mai bine.... ceea ce ar trebui sa faca cei incepatori. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact la fel mi-am luat-o si eu... numa ca eu eram singur pe motor ....exact aceeasi chestie...curba, masina din fata a franat brusc, asta am facut si eu... din instinct am franat pe fata.... nici nu stiu cum si cand ....m-am trezit instant pe asfalt.. :lol: ...aveam geaca manusi cizme si casca pe mine... m-am lovit un pic la genunchi...doar o zgarietura ... m-am cam ofticat... motorul doar il luasem de cateva zile ... tot incepator si eu...tot la 10km/h :lol: ...

La mine s-au rupt o scarita si oglinda la treaba asta... dar am reusit sa le sudez f estetic... a mai ramas carena zgariata putin... ata ete... din greseli invatam... de atunci merg mult mai prudent la ce se intampla in jurul meu.. nush daca pt sanatatea mea cat pentru motor :lol: ...cred ca-mi iubesc mai mult motocicleta decat pe mine ... am cam murit de ciuda cateva zile dar noi sa fim sanatosi..:lol:

 

Asfalt uscat ... si atentie mare in trafic ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa iei pasager ar trebui sa ai ceva experientza , eu am luat pasager dupa 1 an .

Dupa cat timp ai schimbat a 2-a, dar prima curba, dupa cat timp ai luat-o? Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este nici o gafa de... sa iei pasager pe motor.

 

Cel care se urca pe motor cu tine trebuie sa stie ca pe motociclete ai sanse mult mai mari sa te lovesti decat intr-un autoturism, autobuz sau avion.

 

Era o gafa daca ai fi luat pasagerul fara echipament de protectie.

 

Cati dintre voi nu ati luat pasageri cand erati incepatori? si ma refer si la autoturisme si la alte vehicule.

 

Faptul ca a folosit frana fata intr-un viraj pe un carosabil neprielnic da dovada doar de lipsa de experienta si neatentie, sunt convins ca data viitoare v-a acorda mult mai multa atentie "detaliilor".

 

@costin_mindru - motociclete pe care o ai tu acum... este una din variantele de motociclete pe care vreau sa o achizitionez sau sa-l schimb cu actualul motor. Este o motocicleta la care franarea se face cu ambele frane (Fata+Spate) cu preponderenta pe frana spate. Intotdeauna sa folosesti ambele frane... tot ce ramane sa descoperi dozajul fata - spate in functie de carosabil si situatie. Frana fata nu o folosesti pe un carosabil plin de praf, pietre, in curbe (in care te inclini mai mult) sau orice care ar putea rupe aderenta rotii fata. Roata fata este roata care iti confera tie echilibru si trebuie sa o tii in contact 100% cu solul tot timpul (nu vb aici e acrobatii).

 

E bine ca totul s-a terminat cu bine si din toata treaba asta ai invatat ceva care te va ferii pe viitor de neplaceri asemanatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cat timp ai schimbat a 2-a, dar prima curba, dupa cat timp ai luat-o?

Spiritualule. Si asa ca idee pentru tine, a doua a schimbat-o in poligonul de scoala. La fel si prima curba, tot acolo a luat-o. Dc nu esti in tema, trebuie sa sti sa iei curbe ca sa iei examenul, sau tu nu ai trecut prin examen?! Ma rog, tu sti cum ti-ai luat permisul. Iar legat de pasager, fiecare stie, sau ar trebui sa stie, cand e pregatit sa ia pasager. Adica atunci cand a inceput sa-si cunoasca motocicleta. Altfel nu numai ca-ti pui pielea ta in pericol, ci si pe-a pasagerului. Si, in caz ca nu sti "expertule", TU ESTI RASPUNZATOR SI PENTRU PASAGER.

Editat de slabutzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am facut eu scoala, se iesea si pe traseu, cu instructorul in spate, idem si cu gaboru' la examen. :lol:

Sincer, m-as bucura sa se faca si acum asa, dar nu se mai face. Imi cer scuze dc am fost putin mai acid, dar cred eu ca am dreptate in legatura cu pasagerul. In rest, asfalt uscat :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate eu nu folosesc frana de fata decat cand opresc la 5km/h...

Si cand vrei sa te opresti apesi, de fapt tragi spatele, iar daca vrei si mai brusc, pui si picioarele, nu? :lol:

Si cand ai 5 km/h at pui si fata. :lol:

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand vrei sa te opresti apesi, de fapt tragi spatele, iar daca vrei si mai brusc, pui si picioarele, nu? :lol:

Si cand ai 5 km/h at pui si fata. :lol:

:lol:

nu stiu cum e la motociclete, dar scuterul este mult mai usor si iti ajunge frana de spate... plus de asta cu scuterul nu poti sa faci stoppie daca o apesi la viteza te darami.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum e la motociclete, dar scuterul este mult mai usor si iti ajunge frana de spate... plus de asta cu scuterul nu poti sa faci stoppie daca o apesi la viteza te darami.. :lol:

Si eu merg cu scuterul in bucuresti si tin sa spun ca folosesc ambele frane combinat. Ideea este ca trebuie sa adaptezi VITEZA la conditiile de drum, ca daca ai nisip pe jos intr-o curba, nu te mai ajuta nicio frana. Plus ca daca ai frana pe disc pe fata si pe tambur pe spate, cum am eu la scuter, iti recomand mai ales in linie dreapta frana pe disc dozata cum trebuie. Tamburul, in conditii de folosire frecventa (adica in oras) si la cadura mare (adica vara), se incinge ca draku si pierde din eficienta plus ca ii creste uzura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este nici o gafa de... sa iei pasager pe motor.

 

Dragilor, eu am dat examen cu militianul in spate si va rog sa ma credeti ca m-a plimbat un pic si nu-i pasa nici ca strada era pavata cu pietre de rau, nici ca era panta abrupta si a mai vrut si intoarcere. Ah, si nu avea casca ci cascheta de militian.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate, se mai intampla, dar sfatul meu e sa continui cu frana FATA in curbe, dar o apesi mai usurel. Cu spatele te imprastii sigur...

 

 

:lol: as putea sa te contrazic...poate spun prostii... sa ma corecteze cineva cu mai multa experienta in cazul asta dar spatele mi-a fugit de vreo 3 ori pana acum si n-am picat ....singura data cand mi-a fugit fata(eram in viraj), m-am intins pe asfalt si nici nu mi-am dat seama cand s-a intampalt... ideal este din cate am citit sa le folosesti pe amandoua... mai intai spatele si mai apoi fata (dupa ce s-a facut transferul de greutate). Din pacate lipsa de experienta a facut ca din reflex sa franez fata brusc...

Editat de Dark4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai nou se invata mersul pe motocicleta pe net... mare Ti-e puterea :lol:

Pai daca la multe scoli moto nu te invata anumite lucruri elementare, mai bine sa auzi aici pe net cateva informatii care in trafic sunt utile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca la multe scoli moto nu te invata anumite lucruri elementare, mai bine sa auzi aici pe net cateva informatii care in trafic sunt utile.

 

 

:lol:

 

Cand am facut scoala si m-am prezentat la prima ora de condus mi s-a adresat o intrebare: "Ai mai mers pe un motor pana acum?"

Normal ca am raspuns cu juma de hura: "Da, am mai mers pe o mobra, un carpati..."

Dupa care mi-a adus un motor domnu' instructor... si mi-a zis sa dau si eu niste ture p-aici...

Dupa vreo 3 sedinte mi-a aratat cum se fac opturile.... si cam atat... nu tu contravirare, nimic ... si ghici de unde am aflat de contravirare ca s-o exersez in poligon? Yap... de pe net... so... dap, foloseste la ceva vorbaraia de pe net :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motociclist cu experienta ar zice ca frana pe fata e de baza.

In trafic sunt situatii complexe, care nu se rezolva teoretic ci instinctual, iar deprinderile instinctive le deprinzi dupa multa practica.

Reguli de baza ar fi ca in curba nu se franeaza, sau cel mai bine spus, franezi puternic cat esti pe linie dreapta si pe curba o tii dozat.

Pe la forumul de incepatori e un topic cu cea mai eficienta franare si concluzia e ca frana pe fata e de baza.

Pe cei care se obisnuiesc sa puna frana doar pe spate, nu-i vad bine.

Dupa ce ca frana pe spate nu-i eficace, mai are si prostul obicei sa blocheze roata. Sa vad eu pe unul la viteza mare care-i iese ceva-n fata si calca frana pe spate brusc, cum iese atunci din rahat.

Un exemplu concret ar fi si dimensiunea discurilor de frana.

Pe fata ai chiar doua discuri, de dimensiuni apreciabile, pe cand in spate poti sa ai si un tambur sau un disc minuscul.

 

Concluzia e ca sunt situatii si situatii, iar daca nu-ti cunosti vehiculul pe care esti foarte bine, ai toate sansele sa-l pui jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motociclist cu experienta ar zice ca frana pe fata e de baza.

In trafic sunt situatii complexe, care nu se rezolva teoretic ci instinctual, iar deprinderile instinctive le deprinzi dupa multa practica.

Reguli de baza ar fi ca in curba nu se franeaza, sau cel mai bine spus, franezi puternic cat esti pe linie dreapta si pe curba o tii dozat.

Pe la forumul de incepatori e un topic cu cea mai eficienta franare si concluzia e ca frana pe fata e de baza.

Pe cei care se obisnuiesc sa puna frana doar pe spate, nu-i vad bine.

Dupa ce ca frana pe spate nu-i eficace, mai are si prostul obicei sa blocheze roata. Sa vad eu pe unul la viteza mare care-i iese ceva-n fata si calca frana pe spate brusc, cum iese atunci din rahat.

Un exemplu concret ar fi si dimensiunea discurilor de frana.

Pe fata ai chiar doua discuri, de dimensiuni apreciabile, pe cand in spate poti sa ai si un tambur sau un disc minuscul.

 

Concluzia e ca sunt situatii si situatii, iar daca nu-ti cunosti vehiculul pe care esti foarte bine, ai toate sansele sa-l pui jos.

 

Exact ce ziceam legat de sfaturile de pe net. Inca un sfat pe care unii nu-l stiau si sunt sigur ca o sa-l ia in seama.

PS: Si mai era o posibilitate de reducere a vitezei in curba fara a pierde aderenta (dc e bine dozata): FRANA DE MOTOR in cazul in care motorul are asa ceva :lol: (eu la ij nu am pt ca e monocil. in 2 timpi dar kawa cu 4 cil. in linie si 4 timpi are destula)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...