E.Z.rider Postat Septembrie 27, 2004 Share Postat Septembrie 27, 2004 am vazut o mare pasiune pt mobra pe aici si singurul motiv pe care il vad ar fi patriotismul. ce ar isemna totusi o mobra a zilelor noastre? ar trebui sa fie un fel minsk sau vreo chinezarie de kko? sau poate fi o motocicleta buna? cu motor de 250 4t si @ 25 CP cu frana disc pt fata cel putin suspensii K lumea design cat de cat reusit? si cam la ce pret ar tebui sa iasa a sa trecem peste prejudecati? eu as cumpara asa ceva daca ... ar avea 250-300 cmc Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floricel Postat Septembrie 27, 2004 Share Postat Septembrie 27, 2004 "O, tu nici visezi batrane..." Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 30, 2004 Share Postat Septembrie 30, 2004 OFFTOPIC: Discutii despre motociclete fabricate in tarile FOSTULUI lagar socialist nu prea au ce sa caute in "Coltul Comunistelor". Daca fabrica producatoare nu se afla intr-o tara comunista (asa ceva mai e doar Cuba daca nu ma insel) atunci motocicleta nu e "socialista/comunista", nu-i asa? ONTOPIC: Daca ar arata asa, as cumpara si eu! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogu007 Postat Septembrie 30, 2004 Share Postat Septembrie 30, 2004 Eu cred ca si Hoinarul de 50cc cu o frana disc pe fata, plus un Hoinar de 125cc si unul de 250cc (monocilindrice in 2T) ar mai avea trecere. Deci un fel de ETZ 251 pana in max 1500 euro cred ar avea trecere. Poate si la 2000 euro daca ar avea calitatea MZ-ului. (Vad ca incep sa se vanda FirstBike-urile care costa aproape 2000 euro si sunt numai plastic, cica) Mi-ar place asa ceva pentru mersul la servici mai mult decat un scuter care ma enerveaza ca nu are comenzile ca de motocicleta. Ceva simplu, usor de intretinut, fiabil si ieftin. Stiu ca nu sunt moderne, ca acum trebuiesc motoare in 4 timpi cu catalizator, dar totusi la puterea de cumparare de la noi poate ca ar merge asa ceva. De ce s-a oprit productia Hoinarului? Chiar nu mai avea cautare sau se incalcau ceva norme de poluare? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Septembrie 30, 2004 Autor Share Postat Septembrie 30, 2004 cred ca nu mai aveau cautare ... despre norme nu se putea vorbi... nici in ziua de azi nu exista norme de poluare la motociclete .. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Septembrie 30, 2004 Autor Share Postat Septembrie 30, 2004 OFFTOPIC: Discutii despre motociclete fabricate in tarile FOSTULUI lagar socialist nu prea au ce sa caute in "Coltul Comunistelor". Daca fabrica producatoare nu se afla intr-o tara comunista (asa ceva mai e doar Cuba daca nu ma insel) atunci motocicleta nu e "socialista/comunista", nu-i asa? ONTOPIC: Daca ar arata asa, as cumpara si eu! ideea este de a da o identitate unei posibile motociclete romanesti ... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 30, 2004 Share Postat Septembrie 30, 2004 Adevarul este ca fenomenul moto este in renastere in romania, ce-i drept, insa tendintza majoritara este total opusa curentului "de pe vremuri". Atunci, cine nu avea bani de masina, isi lua motocicleta. Astazi este cam invers, referindu-ma aici la ponderea motoarelor scumpe fatza de cele ieftine. Chiar si asa, First Bike-ul deja a facut manevra - am impresia ca sunt facute chiar la brasov, tot la fosta fabrica de motorete cu raza mica de actiune, iar solutia de motorizare este de 125cmc in 4 timpi. Performantze mai mult decat modeste, dar eu unul cred ca in romania fiabilitatea vinde mai bine marfa decat performantza. Chiar si asa, 125 cmc la 4 timpi ramane totusi o jucarie, mai slaba probabil si decat un scuter de 50 cmc in doi timpi (asta livreaza puterea maxima permanent, din cauza transmisiei pe variator de turatzie). Eu zic ca un minim necesar de motorizare ar fi de 250, in doua varianta - monocilindru pentru "chopper/enduro" si in 2 cilindri pentru alte aplicatzii. Chiar si asa, daca sare de 1500 de Euro, isi cam pierde targetul, pentru ca asta e cam pretul minimal la care se invarte un SH "occidental". Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoinar Postat Octombrie 1, 2004 Share Postat Octombrie 1, 2004 Fosta fabrica de motociclete romnesti se afla la Zarnesti (la vreo 20 km de Brasov) si inca mai produce motocilcete, dar cu motoare Made in India. Si io a, auzit ca nu mai se mai fabrica motoare la Brasov pt. ca nu respecatu normele (oricum, motoarele romnesti nu erau cine stie ce, dar fata de alea chinezesti sau tiawaneze erau de 100 de ori mai bune) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 1, 2004 Autor Share Postat Octombrie 1, 2004 ce intelegi tu prin mai bune Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoinar Postat Octombrie 1, 2004 Share Postat Octombrie 1, 2004 Adica mai rezistente, mai putin poluante. Si orice alteceva ce ar putea caracteriza un motor Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Octombrie 3, 2004 Share Postat Octombrie 3, 2004 Motorul de mobra a fost intr-adevar foarte apreciat la vremea lui. La momentul actual nu cred ca se poate face o motocicleta competitiva in Romania decat prin aportul unei firme serioase (vezi Renault-Dacia). Am inteles ca MZ-ul putea fii prudus in Romania in loc de Turcia (Kanuni) dar la momentul respectiv nu s-a vrut din partea conducerii noastre imbecile Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Octombrie 4, 2004 Share Postat Octombrie 4, 2004 Sa va spun ceva interesant... In Ungaria au inceput sa fabrica o motocicleta in 2002. Fabrica Pannonia a fost inchis in 1975, deci, dupa 27 ani, ungurii au reinceput. O cheama Gaia si are numai 50 cc, dar acum este gata si prototipul de 125, tip sport, naked, etc. Motorul este italiana, cadrul, rotile, etc., proiectate, facute in Ungaria. Dar oameni buni, stiti de ce trebuia sa fie importat un bloc motor italian, in loc de unul construit de ei? Nu pt. costuri, ci pt. ca acolo numai cu certificat UE poti sa fabrici ceva pt o serie masa, deci nu artizanal, iar in Ungaria nu este cine sa faca aprobarea, nu au dreptul: oglinzile, farul, stopul, gadget-urile astia mici trebuiau importate tot din Italia, numai din cauza literei E din interior (cert. UE). Strange, isn't it? Daca si noi o sa ajungem in UE, tot regulire astia vor fi valabile si la noi, si putem sa ramanam cu Mobra, cum au ramas maghiarii cu Gaia: piese, care pot fi facute usor, si cu calitate, trebuie sa fie importate din Occident din cauza certificatului UE. That sucks! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Octombrie 4, 2004 Share Postat Octombrie 4, 2004 Nu e de mirare ca au ramas cu Gaia neterminata. Mai mult nu pot. Atzi vazut ceva facut in ungaria sa circule pe tot globul? Sa intre Ro in EU ca de CE ( certificatul de conformitate europeana) se face rost. Noi stim sa facem din cacao bici si sa si pocneasca. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Octombrie 5, 2004 Share Postat Octombrie 5, 2004 Vad ca nu ai fost atent. N-am spus, ca au ramas cu Gaia nedeterminata, am scris, ca acum au inceput fabricarea celui de 125, cea ce este cert un pas inainte. Am scris despre dificultatile birocratice, prostia omeneasca fara sfarsit. Iar despre comentarul tau pot sa spun linistit, ca e gresit. Pannonia a fost invingator de Bol'd Or (cred ca stii, ce este Cupa de Aur) in 1956, era exportat de la Anglia pana la SUA, calitate egala cu BSA-ul, Nortonul. Daca nu ma crezi, poti sa citesti testele din anii '60. Cu al meu am facut turul Ardealului de mai multe ori, si nuĂĄ-ma lasat pe drum. Are 44 de ani, si e in 2 timpi. Acum am descoperit o Pannonia de vanzare in SUA, pt. suma modesta de 8000 de dolari. Any comments? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 5, 2004 Autor Share Postat Octombrie 5, 2004 intradevar panonia a fost la vremea ei o reusita la fel si Jawa, CZ sau MZ ... CZ-urile au dominat ani buni cursele de motocros, Jawa era o delicatesa iar MZ-ul ... dar au cam murit .. doar MZ-ul se pare ca va renaste dar se zbate de vreo 10 ani sa iasa la liman. diferite motorete se fabrica peste tot ... in Cehia, in Ungaria ... cat despre lucruri facute bine la unguri ... Ikarus-urile ne duc zilnic la munca, Audi TT e facut tot in Ungaria, Opel Astra la fel ... asa ca No Comment ... problema e daca noi putem sa ii ajungem din urma Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Octombrie 5, 2004 Share Postat Octombrie 5, 2004 la fel de offtopic: am fost de mai multe ori la MZ la szichau in germania, ultima data acum cateva luni: nimic nu se face in turcia, ci in malayezia. Patronii (care au cumparat atat fabrica cat si marca) sunt un grup financiar din malaya. Ei monteaza doar motoarele pe banda, intr-o fabrica ridicol de mica. Am probat si renumitul motor de 1000, care va pune pe fuga pe multa lume (alti fabricanti). In Ro se va face asa ceva atunci cand un baiat cu multi bani va aduce kit-uri din china (asa zisele yamaha) si le va monta intr-o hala aici (hale are romania pentru toata europa). Am auzit ca deja se intampla cu niste atv-uri anemice pe lant, undeva pe barbu vacarescu, bucuresti. Deci nu suntem departe. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 5, 2004 Autor Share Postat Octombrie 5, 2004 Adica mai rezistente, mai putin poluante. Si orice alteceva ce ar putea caracteriza un motor chiar crezi asta? tine cont ca motoretele asamblate acum la zarnesti sunt mopede nu motociclete iar o comparatie in ceea ce priveste performantele nu este justificata. in ceea ce priveste fiabilitatea .. eu unul nu as fi asa de sigur Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Octombrie 6, 2004 Share Postat Octombrie 6, 2004 Ikarus-urile ne duc zilnic la munca, Audi TT e facut tot in Ungaria, Opel Astra la fel ... asa ca No Comment ... problema e daca noi putem sa ii ajungem din urma Probabil de aceea a ajuns TT-ul printre primele locuri de pe lista defectiunilor alaturi de Opel. Asa ca te citez no coment. Salutari si Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Octombrie 6, 2004 Share Postat Octombrie 6, 2004 Probabil de aceea a ajuns TT-ul printre primele locuri de pe lista defectiunilor alaturi de Opel. Asa ca te citez no coment. Permite-mi sa iti raspund eu. Dacia unde se afla pe lista ta? Cine produce cele mai proaste vehicule in Europa? Totusi, intrebarea a fost: problema e daca noi putem sa ii ajungem din urma Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Octombrie 8, 2004 Share Postat Octombrie 8, 2004 Industria auto maghiara din cunostintele mele este sublima dar (cu exceptia Ikarus) inexistenta. In domeniul moto Pannonia a fost ceva la vremea ei, la fel cum a fost si mobra la noi dar mai apoi... pauza totala. Atat meritele cat si insuccesele datorate defectiunilor de la TT se datoreaza in exclusivitate grupului VW-Audi, ungurii fiind responsabili decat cu forta de munca ieftina. Parerea mea despre blocurile motoare si celelalte componente de la "Gaia" este ca trebuiau sa aiba emblema "europeana" pentru a beneficia de facilitati import-export (ceva de genu certificatului Euro 1). Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Octombrie 9, 2004 Share Postat Octombrie 9, 2004 Exact asa este. Si asta am vrut sa va spun, ca si daca ai ceva bani, ambitie, vrei sa faci ceva, asa zis nobil (reinvierea unei motociclete), si nu numai pentru un profit nu stiu cat de mare, nici asa nu va merge usor din cauze ca si cel mentionat mai sus. Timpul trece prostia ramane. Ez van. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 11, 2004 Autor Share Postat Octombrie 11, 2004 multumesc avent revenind subiect categoric nu tre incercat sa scoti vreo Hayabusa dar nici un hoinar cu frana disc cum spunea cineva mai sus. ceva in genul comuterelor din anii 85-95 cu monocilindre de pe la enduro ideea mi-a venit cand am vazut cat de bine au evoluat aia de la Derbi acum au scos motociclete sportive de 125 care cred ca vor bate RS-urile si chiar pe mito, au scos un model de 660 cmc ... se misca in directia buna zic eu. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Octombrie 12, 2004 Share Postat Octombrie 12, 2004 ideea mi-a venit cand am vazut cat de bine au evoluat aia de la Derbi Totusi Derbi are in urma o istorie "grea" si se fabrica intr-o tara cu potential industrial. Dupa exemplele din industria auto, Seat si Skoda au "rasarit" din nou cu tehnologie VW-Audi, la fel si Dacia cu Renault (aici mai ramane totusi de vazut)...etc, pana si MZ-ul a avut o perioada motoare Yamaha. Deci sansa noastra ar fii sa vina o firma serioasa si sa "stearga de praf" uzinele Metrom. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Octombrie 14, 2004 Autor Share Postat Octombrie 14, 2004 sunt deacord cu tine ... ideea e ca desi are traditie de motorete mici si scutere iata ca Derbi intra si in lumea "greilor" nu cred ca "mobra mea" adica cea despre care vorbeam eu ar fi sortita esecului. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogu007 Postat Octombrie 14, 2004 Share Postat Octombrie 14, 2004 dar nici un hoinar cu frana disc cum spunea cineva mai sus. ceva in genul comuterelor din anii 85-95 cu monocilindre de pe la enduro iti dau la intamplare un exemplu: /index.php?showtopic=11419 Si pe probike este o Yamaha XS400 superba (am vazut-o pe strada) la 1500 euro! In conditiile astea ar fi foarte greu sa vinzi o Mobra "Logan" la, sa zicem, >2500 euro (cam 3500 euro dupa estimarile mele). Insa ceva care sa preia cererea foarte mare din segmentul 400-1500 euro s-ar vinde bine. Cred eu. In ziarele de mica publicitate sunt in permanenta cereri de Hoinar. (cel putin in jud. Cluj) In Europa a disparut idea de motocicleta=vehicolul saracului. Si la noi, dar nu din cauza lipsei de cerere ci din cauza lipsei de oferta. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate