Sari la conținut

FERITI-VA de MOTOCICLISTI


Dobrescu
 Share

Postări Recomandate

BAi da nu ierti nimic esti rea rau !..VEZI CA AI RAMAS DATOARE CU CIOCNIREA DIN SPATE CE FACI !?!?!..Cum e cand esti vinovat cant te loveste unul din spate !!!??

Ti-am tot raspuns eu, dar vad ca nu prea citesti.

Termina cu chesti aia cu semnalizarea. Poti sa semnalizezi un milion de ani, si tot nu poti sa iei fata cuiva DOAR pentru ca ai semnalizat!

Sunt o gramada de soferi care considera ca daca ai semnalizat nu numai ca este suficient, dar si trebuie sa-i lasi sa se bage in fata ta!!! Sper ca nu esti asa!

 

Oricum ne vedem joi si discutam pe larg, cu cartea cartilor in mana!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 262
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oricum ne vedem joi si discutam pe larg, cu cartea cartilor in mana!

adica legislatia rutiera, ca cine stie ce intelegeti voi.

 

nu sunt rea,dar ce am scris la inceput se adevereste:nu vreti sa invatati.Aici nu e chestie ca sunt eu mai desteapta sau motociclistii in general.E vorba de a-ti recunoaste greseala,nestiinta etc si a incerca sa o corectezi.Daca ai citi din posturile de pe forum ai vedea ca la sectiunea accidente,multi motociclisti au recunoscut ca au viteza mare sau ca nu stiu ce alta greseala au facut.Tocmai pt ca sunt dispusi si vor sa invete atat ei cat si altii pentru a nu repeta greseala.

Daca si tu sau S. sau B. care a produs accidentul ati admite si nu ati lua peste picior sugestia de a te pune la curent cu noutatile in materie de circulatie si a-ti actualiza cunostintele atunci discutia asta nu ar fi avut loc.

 

Se pare ca e greu sa recunosti ca ai gresit.

Sincer imi pare rau ca nu pot veni joi,aveam multe de spus si de aratat articole din lege cu degetul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor, am impresia ca azi a fost o zi destul de incinsa pentru motociclisti si daewooisti ... intr-un fel imi pare rau ca intervin, fiindca nu stiu cind voi mai intra pe acest forum, cu exceptia topicului de fata, chit ca a avea o sovietica inca e un vis al meu ...

 

Parerea mea este ca ne pierdem putin in discutii oarescum sterile pe marginea articolelor din regulament, cind de fapt problema arzatoare este necesitatea de a ajunge la un numitor comun in privinta conduitei pe sosele.

 

Adica sa stabilim acele tips&tricks necesare rularii in siguranta pentru toata lumea, indiferent de numarul de roti, amanunte care nu sint scrise in nici o lege.

 

Mult inainte de accidentul in cauza, eu am prins o mare frica de motociclisti si ASTA nu mi se pare normal. Hai sa vedem ce nu e in regula!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"eu chiar am facut cam 30 de m pe kiseleff pina sa ma agatze"

 

Pai daca directia lui era perpendiculara pe axul drumului , si sensul era dinspre banda 1 inspre banda 4, si a reusit sa parcurga 3.65 benzi, atunci as putea spune spune ca o banda are 8.2191780821917808219178082191781 metri. Fara sa jignesc pe nimeni..

 

Acuma, daca pastram sensul, dar directia o punem sub un unghi alfa fata de axul drumului, si consideram banda de 3.5m, (cica standard), 3.65 benzi x 3.5 m banda =12.775m, alfa = 25.2, rezulta ca motociclistul a avut 27 m in fata lui.

 

Dar din alt topic:

#

Motoare franari 100km-0kmh :

 

BMW 1999 R1100RT with ABS - 126.6 ft - 38.5m

Ninja ZX-6E - 120.0 ft - 36.6m

BMW R1150RT - 37.5m

 

Deci daca ala cu masina a facut 30 m pe strada pina a ajuns al 3.65 benzi, motociclistul care era pe banda 4, si era in dreptul masinii cind asta a plecat , avea 27 m sa-l evite. Cu 10m mai putini pina la oprire. Daca din astia s-au pierdut jumate urmarind o masina care isi incearca norocul, ca doar n-avea de unde sa stie cit de curajos e soferu, i-au mai ramas 13.5. Da, da' totusi nu s-a facut praf. Pai inseamna ca n-avea 100?

Aaaaa, pai nu se poate, doar semnaturile celor de pe motociclism.ro indica clar ca se depaseste viteza...

Si oricum, i-a intrat in spate, pai ce facem, nu pastram distanta???

Oare jignesc pe cineva? Sper ca nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Salutare tuturor, am impresia ca azi a fost o zi destul de incinsa pentru motociclisti si daewooisti ... intr-un fel imi pare rau ca intervin, fiindca nu stiu cind voi mai intra pe acest forum, cu exceptia topicului de fata, chit ca a avea o sovietica inca e un vis al meu ...

 

Parerea mea este ca ne pierdem putin in discutii oarescum sterile pe marginea articolelor din regulament, cind de fapt problema arzatoare este necesitatea de a ajunge la un numitor comun in privinta conduitei pe sosele.

 

Adica sa stabilim acele tips&tricks necesare rularii in siguranta pentru toata lumea, indiferent de numarul de roti, amanunte care nu sint scrise in nici o lege.

 

Mult inainte de accidentul in cauza, eu am prins o mare frica de motociclisti si ASTA nu mi se pare normal. Hai sa vedem ce nu e in regula!"

 

DECI MAI CITITI ODATA CE_A SCRIS OMUL ASTA AICI SI APOI INCERCATI SA FITZI MAI FLEXIBILI PANA LA URMA ASTA CONTEAZA INSA VAD CA UNII TOT LA STADIUL ALA DE ORGOLIU CAT CASA AU RAMAS SI PE BUNE PE SOSEA SE VEDE CHESTIA ASTA !!....Toate bune !!!....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mig, ai perfecta dreptate, de altfel cred ca SUB NICI O FORMA nu poate fi pusa la indoiala vinovatia Matizului in cazul de fata, pina sa ajunga sa faca accidentul a incalcat vreo 3 prevederi ale regulamentului si inca citeva ale bunului simt pe sosele, respectiv nu te arunci peste 4 benzi daca nu ai vizibilitate decit pe 2 (microbuzul C&I obtura de mai mare dragul), nu te misti ca ochiul mortului cind faci una asa gogonata si nu faci chestia asta aproape perpendicular pe axul drumului.

 

@cri: turnul de fildes nu e o solutie in lumea reala ...

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu incercam sa-l invinovatesc, dar uneori ma dispera gindul ca ma poate lasa invalid unu dintr-o greseala prosteasca, poate ai citit tot la accidente faza cu pata neagra a motociclismului, sa nu poti sa-ti faci nici macar prajiturile alea otravite ca sa pleci dincolo...Si de ce? Dintr-o greseala care putea fi evitata la bunul simt, fara nici o lege.. Macar tipul asta a avut o a doua sansa, s-o foloseasca asa cum trebuie, atita tot..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DECI MAI CITITI ODATA CE_A SCRIS OMUL ASTA AICI SI APOI INCERCATI SA FITZI MAI FLEXIBILI PANA LA URMA ASTA CONTEAZA INSA VAD CA UNII TOT LA STADIUL ALA DE ORGOLIU CAT CASA AU RAMAS SI PE BUNE PE SOSEA SE VEDE CHESTIA ASTA !!....Toate bune !!!....

Flexibiliate in discutii pe marginea subiectului - DA, Flexibilitate in aplicarea legii - Imi pare rau, Poilitia e de alta parere. Hai ca vad ca esti incorigibil. ori nu vrei sa accepti din cauza orgoliului bine dezvoltat (Cazul bun), ori tu chiar nu stii Codul Rutier (Cazul Rau) si atunci esti pericol tata. Toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici m-ai cam prins...Din pacate pt mine eu nu inteleg motociclismul asa, motorul nu a fost si nu va fi un mijloc pt anumite manifestari, nu e un mijloc de a-mi arata frustrarile sau muschii pe strada, nu e un mijloc de a agata femei, nu e un mijloc de a-mi face simtita prezenta, poate de asta merg mai mult singur si poate de asta

nu sint inscris in vreun club...Mie doar imi place sa merg si atita tot. Acuma la faza aia cu rusii, nici ala cu masina nu e nevinovat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar si iar, cui foloseste cine si cum e vinovat daca se lasa cu bulion? eu iti spun sincer ca nu m-a socat reactia bikerilor moscoviti, cit comentariile autohtone de genul "unul pe an ar trebui si la noi" sau "cind facem si noi asa?" ... daca s-a ajuns pina aici, E GRAV!

 

PS: si totusi, ala care l-a omorit pe ZSOLT am impresia ca nu a fost linsat, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai s-o luam altfel: Vezi pe strada o gasca de smecheri, eventual beti. Te duci la unu si ii zici ca i-ai face ceva prietenei lui ( nu zic ce). Si aia te bat. No acuma zi si tu...Si dupa cite am citit eu, e similara povestea..E vorba de vreo lipsa de respect in constatarea mea? Incrimineaza cumva conducatorii de masini?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mig, da-i naibii de rusi, ca noi avem destule belele aici, in .ro B)

 

Ideea e sa ajungem cumva la o concluzie, un acord, despre ce inseamna conduita preventiva INDIFERENT DE NUMARUL DE ROTI!

 

Eu n-am glumit de loc atunci cind am spus ca IMI ESTE FRICA DE MOTOCICLISTI IN TRAFIC, deoarece in caz de belea EU SINT VINOVAT IN FATA LEGII! ca si in cazul pietonilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate aici fiecare e pe cont propriu. Sa respecti tu legea si bunul simt previne ca tu sa le faci bucurii altora. Cind altii ti le fac tie, doar experienta, intuitia, concentrarea si de cele mai multe ori norocul te scapa. Parerea mea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate aici fiecare e pe cont propriu. Sa respecti tu legea si bunul simt previne ca tu sa le faci bucurii altora. Cind altii ti le fac tie, doar experienta, intuitia, concentrarea si de cele mai multe ori norocul te scapa. Parerea mea..

Ei stai ca totusi e bine sa respecti si tu legea si bunul simtz pentru binele tau propriu parerea mea !!!...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei stai ca totusi e bine sa respecti si tu legea si bunul simtz pentru binele tau propriu parerea mea !!!...

N-are treaba bunu simt cu legea si cu binele tau, are legatura cu gradul tau de civilizatie. Bun simt e atunci cind ala iti trece prin fata masinii si tu opresti ca sa-l lasi sa treaca desi nu e trecere, bun simt e atunci cind pe trecere e blocata o femeie in virsta sa o lasi sa treaca desi ai verde, dar bun simt NU e sa te scoli sa-i dai locul unei femei insarcinate doar pt ca tu cobori la prima desi sta linga tine de 5 statii. Si o sa ma fac ca n-am sesizat tonul si intentia lui Ei stai ca totusi e bine sa respecti legea de parca era implicit ca nu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu riscul de a sari TOATA suflarea moto pe mine, si fiind putin offtopic, intreb:

in cazul colegului "plecat" din Timisoara, care a fost dat jos pentru ca unul a facut la stanga fara sa se asigure, care-cine a gresit mai tare? conservaru' ca nu s-a asigurat temeinic si nu a semnalizat, sau motociclistul care a depasit intr-o intersectie? (era intersectie, ca unde dracu facea ala la stanga?)

Va rog sa nu sariti, chiar nu am inteles faza !!!

hai sa o dezbatem si p-asta, eventual intr-o discutie separata. Cine e admin. sa face ce crede !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate aici fiecare e pe cont propriu. Sa respecti tu legea si bunul simt previne ca tu sa le faci bucurii altora. Cind altii ti le fac tie, doar experienta, intuitia, concentrarea si de cele mai multe ori norocul te scapa. Parerea mea..

Cam asa ceva, nu? PE CONT PROPRIU! si pentru a te descurca onorabil, apelezi la cele 3 gratii: experienta, intuitie, concentrare

 

Buuuun! insa pentru a intra in gratiile celor 3 doamne, e nevoie de timp si rabdare!

 

Hai atunci sa analizam accidentul pe care il discutam aici privind prin prisma acestor 3 criterii (repet, nu discutam aspectul legal, e clar si lamurit, din pacate pina vom merge in RO dupa litera si in spiritul legii va mai trece ceva timp).

 

EXPERIENTA unui automobilist despre dinamica unei motociclete este foarte redusa, deoarece fenomenul moto e relativ nou si de mica intindere; de cele mai multe ori, aparitia unei motociclete in proximitatea unui automobil e un soc, fiindca NU TE ASTEPTI SA FIE ACOLO ATIT DE REPEDE! chestie de educatie, probabil o sa vina cu trecerea timpului ...

INTUITIA oricui circula prin Romania ii spune ca orice manevra a altui participant la trafic, oricit de tembela, criminala, nefireasca sau contrara legii ar fi ea, ESTE POSIBILA, daca nu PROBABILA ... deci trebuie sa "citesti" traficul in totalitatea lui, nu numai pe fisia din fata ta ... chestie de km parcursi si de noroc chior ...

CONCENTRAREA e necesara in fiecare secunda si totusi ... sintem oameni, nu masini si ne mai fug gindurile si mai facem greseli ... pentru asta, solidaritatea partenerului de trafic e mai necesara ca oricind.

 

Parerea mea e ca automobilistului i-au lipsit experienta si concentrarea, iar motociclistul a fost tradat de intuitie ... repet, dpdv. legal vina automobilistului e clara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(repet, nu discutam aspectul legal, e clar si lamurit, din pacate pina vom merge in RO dupa litera si in spiritul legii va mai trece ceva timp).

 

Parerea mea e ca automobilistului i-au lipsit experienta si concentrarea, iar motociclistul a fost tradat de intuitie ... repet, dpdv. legal vina automobilistului e clara.

Daca e s-o luam asa, in spiritul legii, ala a taiat 4 benzi in 30 m. Si nu chestiile alea i-au lipsit, ci unul singur: Bunul simt.

Dar, nu i-a lipsit totusi norocul. Dar nici cu ala nu sint sigur ca a fost a lui, poate a avut motoristul mai mult (he he) si pt el.

Daca era o masina acolo, nu se mai ajungea la discutia asta. Poate ala cu motorul a venit tare. Poate nu. Sau poate nu suficient de tare, ca acuma postam cu Dumnezeu sa-l aibe in paza.

 

Eu n-am vrut de citeva posturi sa-l culpabilizez pe tip. Poate nu e vinovat. Nu sint politist, n-am fost acolo. Dar nu-mi spuneti ca se imparte vina ca ala i-a intrat din spate. Nu sint genul care dau casti in gura, mai bine le spun sa beleasca ochii in oglinzile prevazute din fabrica, ca mor motoristii ca la razboi. Da acuma daca n-o fi neagra, nu inseamna ca e alba. E chiar albastra. In fiecare zi se trezeste cite unu sa ma inghesuie pe strada, gresind sau intentionat. Pina acum am scapat. N-am nimic cu ei. Dar nu e normal. Eu pot sa inteleg ca nu te vede. Pot sa inteleg ca merg tare. Dar nu pot sa inteleg de ce ca sa se bage in fata mea cind eu merg cu 50, trebe sa ma astepte pina sint linga ei. Nu e suspansul suficient de mare? Daca si asa o fac, sa o faca din vreme, sa am si eu o sansa. Nu sa-mi transpire miinile pe frine ca el are un plan ascuns pregatit acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mig, culpa automobilistului e clara, din orice punct de vedere am lua-o! eu nu vreau in nici un fel sa culpabilizez motociclistul! asta cu intuitia insa o spun tocmai fiindca inteleg ca motociclistul l-a pierdut din vedere pe Matiz, fiind ecranat de microbuz, probabil ... nu stiu altii cum sint, dar mie in momentul cind nu-mi iese numaratoarea de acum citeva secunde o las mai moale, ca nu se stie ...

 

PS: ... am citit de citeva ori cartea "Marele Circ" a lui Pierre Closterman ... una din legile de fier ale pilotului de vinatoare era :"Inamicul pe care nu l-ai vazut te va dobori!" ... pastrind proportiile, mi se pare o lege tare buna, avind in vedere guerilla careia trebuie sa-i facem fata zilnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scriu acelasi lucru pe ambele forumuri:

 

Discutia a devenit un pic conflictuala.

In primul rand vreau sa salut bunul simt al tuturor forumistilor de pe "daewooclub". Toate interventiile au fost foarte pertinente. Din pacate, dupa interventia bikerilor, spiritele s-au incins un pic, fara sa fie cineva vinovat, cred eu, pentru ca era normal sa se ajunga la diferente de pareri (dar nu e bine sa degenereze in cearta sau scandal).

 

 

Vreau sa punctez cateva lucruri:

 

1. Exista multi automobilisti dar si multi motociclisti care favorizeaza, daca nu chiar provoaca accidente. Luati ca doua grupuri separate, fiecare au reprezentanti care incalca grav legea circulatie si, de multe ori, regulile bunului simt.

 

2. Nu trebuie sa ne consideram doua tabere distincte, pentru ca:

- cei care scriu pe forumuri sunt tineri, nu mosnegi senili, deci avem in comun varsta, dorinta de cunoastere, entuziasmul, etc.

- in multe cazuri, un acelasi individ poate apartine ambelor categorii;

- ne supunem acelorasi reguli de circulatie, cu aceleasi drepturi si obligatii;

 

3. Deoarece un procent mai mare de conducatori auto au o varsta mai inaintata (adica sunt de varsta a treia) decat motociclistii, cred ca sunt mai multi automobilisti care produc accidente de neacordare a prioritatii decat motociclisti.

 

4. Deoarece motocicletele sunt mai puternice, si deoarece tentatia vitezei este greu de invins, cred ca motociclistii provoaca mai multe accidente datorita vitezei neregulamentare.

Din fericire pentru ceilalti, acest tip de accidente se resfrang de cele mai multe ori doar asupra lor, fara sa afecteze un alt participant la trafic (motocicletele cad fara sa loveasca neaparat pe altcineva).

 

5. Ce am spus la pct. 3 si 4 arata de fapt principalele defecte in conducere:

- automobilistii nu acorda prioritate (aici exista variantele: schimbarea benzii fara asigurare, intoarcere, depasire cand din sens invers vine un moto, nerespectarea prioritatii din cauza aprecierii gresite a vitezei celuilalt, neatentia, neatentia, neatentia;

- motociclistii merg prea tare si controleaza greu situatia in cazuri limita. Nu consider ca este periculos sa mergi pe o roata, daca stii sa mergi bine. Ne e periculos sa te strecori printre masini (stiu ca e ilegal) daca o faci cu viteza foarte mica. Nu e periculos sa depasesti viteza legala, daca iti iei toate masurile de prevedere (de exemplu, in afara localitatilor, poti merge cu 180km/h in deplina siguranta, dar cand depasesti sau cand vine cineva pe sens invers, trebuie sa reduci suficient de mult ca sa eviti un accident).

 

6. Cum se evita accidentele:

- conducatorii auto trebuie sa inteleaga bine de tot ca daca nu privesc suficient de des in oglinzi si daca nu apreciaza corect viteza de deplasare a unei motociclete care vine din fata sau din spate, risca sa devina autorii unui accident grav. De asemenea, trebuie sa-i respecte pe motociclisti la fel ca pe celelalte auto.

- motociclistii trebuie sa inteleaga ca au demarajul si viteza maxima mai bune fata de o masina, dar, de multe ori, franeza mai prost decat un autoturism (exceptie face doar situatia drumului in linie dreapta, perfect uscat si cand este cald afara (aderenta mai buna). De asemenea, cirulatia cu viteza ridicata este foarte periculoasa in localitati, cand depasim sau cand vine alta masina din sens opus.

 

7. Despre intalnire. Salut initiativa unei intalniri intre membrii celor doua forumuri (ar fi interesant de discutat si cu cei de pe "autoshow.ro", dar propun sa fie invitat si un politist, de preferinta sa fie si motociclist (sau unul doar automobilist si un altul care sa fie si motociclist).

 

8. Despre vinovatia lui "Keluboss". Dobrescu a spus tot ce era de spus, orice afirmatie nu poate decat sa il repete: Matizul este vinovat 100% de accident. Litera legii este super clara in aceasta situatie. Nu exista culpa comuna. Daca, sa zicem, Keluboss nu-l putea vedea pe Vali, sa zicem din cauza ca Vali era ascuns dupa o eventuala curba a strazii, atunci da, era vinovat si Vali, pentru ca era obligat sa reduca viteza conform Art. 158 lit. c) din Regulamentul de circulatie:

"Art. 158. - Conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza, daca prevede un pericol, în urmatoarele situatii:

... c) în curbe periculoase sau lipsite de vizibilitate;"

ATENTIE!!! Daca, sa zicem, Vali nu avea casca, sau daca era sub influenta alcoolului, sau daca nu avea permis de conducere, desi savarsea tot atatea ilegalitati, tot nu putea sa fie considerat VINOVAT de accident. Ar fi fost amendat pentru ilegalitati, dar nu ar fi fost declarat vinovat de accident! Singurele situatii in care ar fi fost vinovat sunt acelea in care prin modul de conducere, ar fi provocat el insusi accidentul, in conditiile in care Matizul circula corect.

Cu toate acestea, moral, colegial, sau cum vreti s-o luati, eventualul, presupusul, contestatul exces de viteza a lui Vali ar fi putut constitui o vinovatie, repet, doar morala.

 

9. Consider foarte util un topic (si o sa-l initiez eu daca n-o face altcineva) intitulat: "Accidente complicate si stabilirea corecta a vinovatului".

Sunt o multime de accidente in care este foarte greu, oricat ai citi legea, sa stabilesti cu toata siguranta, vinovatul. De exemplu: masina A merge pe drum in afara localitatii, din dreapta, de pe un drum lateral ii apare o caruta care nu cedeaza trecerea, masina A, in incercarea de a evita accidentul, vireaza stanga, intra pe contrasens si loveste frontal auto B care circula regulamentar din sens opus. Cine e vinovat? Desigur, carutasul. Dar daca A nu ar fi intrat in B ci in caruta, auto B ar fi scapat neatinsa. Asta inseamna ca pentru B vinovat este A, pentru ca a ales sa loveasca pe B in loc sa loveasca caruta. Personal nu stiu daca B este vinovat d.p.d.v. al politiei. Rog un jurist sau un politist forumist sa spuna si sa argumenteze.

Inca un exemplu, de data asta ca sa critic regulamentul: daca un autoturism trece prin dreptul unui autobuz aflat in statie prevazuta cu alveola, iar autobuzul pleaca de pe loc acrosand autoturismul, cine e vinovat? In regulament, nu spune ca autobuzul are prioritate, ci ca este exceptat de la a nu avea prioritate. De asemenea, spune ca vehiculele trebuie sa incetineasca si, la nevoie sa opreasca pentru a da voie autobuzelor sa iasa din statii. Este superinteresant cat de mult incurca exprimarea asta lucrurile. Adica, regulamentul spune, prin enumerare stricta, si cine are prioritate, si cine nu are, dar in cazul autobuzelor din statii, nu spune clar nici ca are nici ca n-are. Eu personal cred ca aia care au compus decretul (si despre care cred ca e prea complicat pentru omul de rand) au vrut sa spuna ca vehiculele sunt obligate sa dea voie autobuzelor sa iasa din statii, chiar daca au prioritate. Daca gresesc, nu inteleg de ce n-au spus clar: autobuzele au prioritate la iesirea din statiile cu alveole. Oricum, in practica, unii nesimtiti de soferi de autobuz dau semnal stanga (de pornire de pe loc) inca de cand opresc in statie, chiar daca mai au de coborat calatorii, de urcat altii, etc. Asa ca, daca interpretam regulamentul ad-literam, inseamna ca trebuie sa oprim si sa asteptam ca in statiile de tramvai fara refugiu, pana pleaca ala din statie. Astept si aici comentarii de la cei care inteleg mai mult.

 

10. Despre vinovatia motociclistilor care merg cu viteza. Este foarte important sa studiem ce s-ar fi intamplat daca Vali mergea cu 300km/h (sa zicem ca ar fi avut timp sa prinda viteza asta si era si suficient de incostient sa o faca). Asta inseamna ca in fiecare secunda parcurgea cu motorul 83 de metri. Daca ii dam lui Keluboss dreptul sa se uite in stanga pentru acordarea prioritatii si il lasam macar 3 secunde ca sa efectueze manevra de intrare in intersectie prin viraj la dreapta, inseamna ca Vali ar fi putut fi chiar si la 250 de metri in spate (distanta de la care Keluboss nu era obligat de regulament sa-i dea prioritate, pentru ca e o distanta imensa, de la care fiziologic ochiul nu poate, in localitate, aprecia viteza de apropiere), ca tot l-ar fi "prins din urma" si accidentat pe Matiz. Ce vreau sa spun pri acest exemplu exagerat? Ca, la o anumita viteza exagerata de deplasare a motociclistilor, vinovatia accidentului se deplaseaza catre ei si din neacordare de prioritate (pentru unul ca Matizul) se transforma in conducere cu viteza excesiva (a motociclistului). Eu cred ca ramane sa stabilim intre "centauri" si "conservari" care este viteza maxima pana cu care un motociclist se poate deplasa in localitate sau in afara, astfel incat sa poata emite pretentii pentru ceilalti ca poate fi vazut in timp util. Mi se pare o problema complicata!!! Astept pareri.

 

11. Despre Zamolxis. Mai omule, daca erai motociclist si scriai pe unul din forumurile: SBZ, sbz, pro-bike sau motociclism, nu scapai fara "injuraturi". Colegii tai de pe "daewooclub" sunt, se vede treaba, superintelegatori si superpoliticosi cu tine. Pe forumurile de moto cei care sunt greu de cap sunt scuturati bine de tot cu ironii, ca sa se invete minte si sa inteleaga mai repede. Pai cum poti sa sustii o ineptie cat casa de mare incontinuu: iti spune omul o data, de doua ori, de zece ori, iti citeaza din regulament, te invita sa-l citesti si tu, si tu tot incuiat si izolat in stupida ta convingere ramai? M-ai socat, omule. Multumesc lui Dumnezeu ca in cei 18 ani ai tai nu te-am intalnit pe drum, ca as fi fost in mare pericol. Si chiar n-ai avut nici un accident? Daca nu, esti norocos, crede-ma! Totusi, imi incerc si eu norocul cu un exemplu: La trecerea de pietoni, se afla un sinucigas care sta pe trotuar, cu spatele la strada. Cand se apropie masina, se inoarce brusc, fuge si sare sub rotile masinii. Sunt sigur ca admiti ca este imposibil pentru un sofer sa evite accidentul. Daca spui ca soferul este vinovat, te declar irecuperabil.

 

Scuze pentru ca am scris asa de mult.

PS Sper ca nu modifica parerea voastra despre ce am scris, n-am nimic cu nimeni, nici macar cu Zamolxis, dar o sa declar acum, dupa ce ati citit ce am scris, ca sunt si motociclist, de 15 ani. Ma gasiti cu acelasi nick pe celelalte forumuri.

Pentru cei care se considera ofensati, ii rog sa mai citeasca o data ce-am scris, pentru ca sigur n-au inteles bine ce am vrut sa spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...