andrew Postat Iunie 24, 2007 Share Postat Iunie 24, 2007 noob fiind, si in curs de a-mi lua un scuter, as vrea sa stiu si eu: 1. cand cazi cel mai des? (conditii, greseli ale tale sau ale altora etc.) 2. de ce cazi? 3. cum poti evita cazaturile? P.S. am avut un cacao de piaggio S2, un moped, si mi s-a rupt frana pe spate, drept pt care am pus-o pe cea de pe fata la viteza de aprox 20/h. rezultatul: mi-am umflat incheieturile mainilor, iar daca nu purtam manusi, ma juleam drastic. Totodata am incercat un peugeot jetforce si mi s-a parut f "nervos". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
da'beorz Postat Iunie 24, 2007 Share Postat Iunie 24, 2007 Cel mai des cazi cand mergi mai repede de cat poti sa il stapanesti.eu unul mi-am luat primul scuter, un suzuki ran cred ca an cam '85 cand aveam 13-14 ani (93-94) si cu asta nu am cazut niciodata pt ca mergea mai incet decat as fi putut eu sa merg.mergea max 55 si dura un an pana la viteza asta.de cazut nu am cazut cu el da am reusit sa lovesc pe unu cu bicicleta.frana fff prost. Cu al doilea insa (suzuki ran special V.Max ca. 65 si demaraj bun) care mergea mai tare am cazut de multe ori fara rani majore pt ca incepuse sa imi placa viteza.da asta era ieftin,piese ieftine si viteza relativ mica. In '95 mi-am luat piaggio typhoon 49 si pana l-am dat in 2001 nu am cazut cu el decat o data pe noroi in parc la 5km/H si o data iarna pe gheata, pt ca iti inveti limitele treptat.si plus ca m-ar fi durut inima la cat dadusem pe el. Asa ca daca vrei sa inveti sa mergi nu te grabi de la inceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
redeye Postat Iunie 24, 2007 Share Postat Iunie 24, 2007 noob fiind, si in curs de a-mi lua un scuter, as vrea sa stiu si eu: 1. cand cazi cel mai des? (conditii, greseli ale tale sau ale altora etc.) 2. de ce cazi? 3. cum poti evita cazaturile? P.S. am avut un cacao de piaggio S2, un moped, si mi s-a rupt frana pe spate, drept pt care am pus-o pe cea de pe fata la viteza de aprox 20/h. rezultatul: mi-am umflat incheieturile mainilor, iar daca nu purtam manusi, ma juleam drastic. Totodata am incercat un peugeot jetforce si mi s-a parut f "nervos". 1. cand ploua, nisip/praf 2. din neatentie de obicei 3. sa fi cu ochii in patru I trebuia sa lasi accereratia la minimum si se oprea el .. II trebuia sa pui frana de pe fata CALCULAT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 Pai sunt N cauze din care ai putea sa cazi... dar cele mai des intalnite dupa parerea mea ar fi 1.Franarea incorecta(cel mai des fata) 2.Neadaptarea vitezei la conditiile de drum si aici mentionez si calitatea drumurilor din Ro nisipul ramas pe marginea drumului din iarna pe interiorul/exteriorul majoritatii curbelor etc 3. Lipsa de experienta 4 Femeile ... defapt aici e vorba de dorinta unora de a demonstra k se inrudesc k Rossy knd au un passager(de cele mai multe ori F) cand se plimba k prietenii... cand trec pe langa fete etc etc. Sper k ti-am fost de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 (editat) Sau pur si simplu sa nu sti sa-ti ti echilibru Mi se intampla foarte des (desi nu am cazut nici1data, decat cu un piaggio ciao pe iarba uda cand am pus frana spate si s-a dus de fund- nimic major doar maneru franei rupt) sa ma dezechilibrez (mai ales cand sunt cu pasager) la plecarea de la semafor. Mi se pare cel mai periculos lucru pentru mine in domeniul cazaturilor din nimic. In rest pe nisip ma temperez, merg f incet. Ah da...cel mai mult poti sa cazi din cauza modului in care iei o curba: viteza mare, inclinatie prea mare, proasta aderenta dupa ploaie. Editat Iunie 25, 2007 de Rolly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 Da... e indicat sa intri in curba cu o viteza la care poti stapanii scuter-ul si sa nu iei curba in scurt pt k la noi din cauza k se da k nisip iarna marginea drumului este de cele mai multe ori acoperita k un strat fin de nisip... dar nu trebuie sa fie mult k sa te trezesti pe jos mai ales la scuterele cu jenti mari si cauciucuri inguste gen scarabeo. Cat despre pasager e recomandat sa nu iei acolo 1 luna pana te obisnuiesti k scuter-ul si prinzi cat de cat ceva experienta. Eu asa am facut....macar daca ma risc ma risc doar eu singur nu mai cade si altcineva cu mine. Nu m'am dezechilibrat mai delok... doar o singura data k pasager knd ala nu mergea cu picioarele pe suporti dar nu a fost nik periculos. Nu stiu... mi se pare foarte stabil scuter-ul mult mai stabil k bicicleta cu care eram obisnuit. Cum am mai zis... nu-mi plac alea k roti mari si inguste... nu cred k au o stabilitate f buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 ady4 si eu tot cam asta ziceam, nimic serios doar ca idee. Daca nu sti sa-l stapanesti in situatia de care ziceam poti sa cazi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taurasu Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 linii de tramvai, umezeala ,frana de pe roata din fata, si cand treci printre coloane ai grija la usile masinilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sica_sibiu Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 -Prima data , nu am ajuns cu scuteru acasa , si am cazut . pus frana de fata p curba , n-am stiut sa ma las si am cazut (curba era mica , dar aveam vreo 60 .) i-am facut un tatuaj la scuter . -Pe iarba , m-ai cad .. cand incerc sa fac cerculete , (nimic grav ) -Am iesit de pe un drum de tara , ne asfaltat (mult pietris), dar fara gropi , pe curba , nu puteam sa-l tin p drum , si am luato p straturi , (n-am cazut ) .. .de ce am iesit de pe drum ? VITEZA -La accident o clipa de neatentie etc. cam o secunda .. sau doua maxim Greselile mele - Impresi , si viteza . Poti evita cazaturile , sa nu te urci pe scuter , si daca te-ai urcat, poartati casca , k moale oricum nu o lasi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 lipsa talentului,prostia ... mi-a placut aia cu "viteza excesiva" ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snake Postat Iunie 25, 2007 Share Postat Iunie 25, 2007 io am cazut odata intr-o intersectie... am oprit sa treaca ceilalti, si cand sa plec (spre stanga) i-am dat full gas... a derapat roata spate si am cazut nimic grav... cateva zgarieturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
*adytza* Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 NU am cazut si nici nu imi doresc nu stiu d c se vorbeste k e pericol frana de fata,eu numai p fata pun frana(trebuie sa simti motoru ) era sa cad cand iesi p sosea la mine e nisip cu pietris si odata am tras d maneta aia pana jos d era sa dea cu mine de ma gasea draci,da am luat-o p contra sens noroc k nu erau masini Oricum evitati sa va dati mari,fumuri,viteze si alte kesti Asfalt Uscat fratilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan! Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 reveritor la frana pe fata, era sa cad si eu de cateva ori cand mergeam incet, treceam pe langa masini la coloana si am pus frana (incet, controlat) pe canal. Mi se par foarte pacatoase mai ales daca virezi si esti putin inclinat. Mare atentie si la marcajul de pe sosea, cel care e pus ca un strat alb peste asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alby Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 cel mai mult cazi din prostie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 man, prima cauza din care cazi e atractia gravitationala. a doua e mentalitatea - n-am prea intalnit scuterist care sa nu (se) intrebe "asta cat baga?". drept pentru care dupa ce storc ultima suflare din utilaj, "pilotii" storc franele sa-l opreasca si vin gramada. a treia ar fi tupeul: "bei, ieri ieram pieton azi ma dau pe doo roti si inca cu ce viteza. si sa le ia naiba de reguli de circulatie si pe astia cu masinile lor, sa-nvete sa conduca doar ei au facut scoala nu io" mai pot adauga neatentia (scuteristului sau a celorlalti in egala masura), lipsa de experienta si o suma de factori externi (drumuri proaste, pisica neagra, cainii comunitari...). cert este ca daca mergi atent si temperat poti evita cele mai multe din situatiile neplacute. si, zi dupa zi, se va acumula experienta care te va ajuta ulterior. have fun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 cert este ca daca mergi atent si temperat poti evita cele mai multe din situatiile neplacute. si, zi dupa zi, se va acumula experienta care te va ajuta ulterior. have fun! ah si daia va imprastiati toti la max 40 la ora ... sa ma anuntati si mie cand cade unu la viteza mai mare ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 Ideea e ca nu te da in cap un scuter la folosirea franei pe fata(doar daca te ridici in picioare si te apleci) Scuterul are centrul de greutate spate, nu ca motocicleta, mai central(din cauza amplasarii motorului) si din acest motiv, la folosirea franei fata, roata se blocheaza, ghidonul se duce stanga/ dreapta, si restul scuterului o ia in directia opusa...deci in caz de coliziune, folositi fara grija frana fata, nu o sa cadeti in cap doar in lateral Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N3cks Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 Poi eu zic... ca trebuie sa ai ochii in patru, inca vreo 2 in ceafa si alti catziva prin oglinzi ca sa nu faci accident cu masini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alby Postat Iunie 26, 2007 Share Postat Iunie 26, 2007 Poi eu zic... ca trebuie sa ai ochii in patru, inca vreo 2 in ceafa si alti catziva prin oglinzi ca sa nu faci accident cu masini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 ah si daia va imprastiati toti la max 40 la ora ... sa ma anuntati si mie cand cade unu la viteza mai mare ... in sinea ta ai ceva dreptate: SI d-aia! pe de alta parte sa mor daca vad legatura sau o fi existand ea da' n-am io suficienta cafea-n sange... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 in sinea ta ai ceva dreptate: SI d-aia! pe de alta parte sa mor daca vad legatura sau o fi existand ea da' n-am io suficienta cafea-n sange... Ai analizat tu asa cu grija si te-ai gandit ca in afara de a ma corecta nu ai ce sa-mi zici ... ma bucur ca stai bine cu gramatica dar ... ce nu ai inteles tu?unde nu vezi legatura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 Ai analizat tu asa cu grija si te-ai gandit ca in afara de a ma corecta nu ai ce sa-mi zici ... ma bucur ca stai bine cu gramatica dar ... ce nu ai inteles tu?unde nu vezi legatura? nu te aprinde degeaba! am subliniat cuvantul "si" nu "d-aia" de unde-i lesne de inteles ca nu m-am legat de eroarea gramaticala (sau de redactare - oricui i se-ntampla) ci de faptul ca mai exista SI alte cauze. de principiu daca fondul ideii e bun nu prea ma leg de forma. revenind insa, tot n-am priceput ce-ai vrut sa spui prin remarca ta cu cazutul la viteze mici in contextul in care citai un indemn la prudenta. si-acum, pe bune, n-o mai lua atat de personal, incordarea asta n-ajuta la nimic. hai sa ne racorim nitel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Iunie 27, 2007 Share Postat Iunie 27, 2007 Tu ai spus ca daca se merge prudent si cu viteza mica se pot evita evenimentele bla bla bla ... iar eu am spus intr-un mod IRONIC "si D-AIA va imprastiati voi la viteze mici.." Intelegi? E cald afara cam greu cu racoritul , la mine oricum e rece Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius45jml Postat Iunie 30, 2007 Share Postat Iunie 30, 2007 De ce se cade de pe/cu scuterul? pai e foarte simplu........raspunsul se gaseste in cartile de fizica, mai exact cine "incalca" legile fizicii are parte de o "amenda" de gen buf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
performant Postat Iunie 30, 2007 Share Postat Iunie 30, 2007 Eu nu va recomand frana de spate, practic degeaba o pui la viteza mare 60-80.... chiar si la viteza mai mica te duci sanie , binenteles trebuie sa te uiti si pe carosabil cand pui frana. Si o sa cazi intodeauna cand nu stii ce ai sub sha, daca ai un scuter cu rotzi de bicicleta gen free , la cea mai mica curba sau denivelare ai mari sanse sa cazi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.