rechinulalb Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Problema este urmatoarea. Dintr-o data (dupa o calatorie mai lunga) am simtit motorul ca incepe sa se innece cand ii dau gaz. Dupa inca vreo 2 sau 3 kilometri prin oras s-a oprit... scoate vapori de benzina nearsa inapoi pe la filtrul de aer, la toba pute a benzina... Acum face in fiecare zi la fel...il pornesc dimineata, fac 2 sau 3 kilometri si moare (dintr-o data). Apoi nu mai porneste decat dupa ce il las vreo 10 minute, apoi mai merge putin de tot si iar moare. In timpul asta (dupa ce l-am pornit din nou) il simt ca merge innecat... uneori mai binisor, alteori cu gazul deschis la maxim de-abia pot tine 1500 turatii (daca-l inchid moare). Am scos filtrul de aer imediat dupa o innecare d-asta si era ud fleasca (am filtru de burete). L-am uscat l-am bagat inapoi dar nici o imbunatatire. Am umblat cu un coleg la carburatoare si am mai indoit nitzel lamelele de sub cuiele pontou pentru a micsora nivelul de benzina (inainte erau indoite in jos pe la 3 sferturi din cursa plutitorului)... nici o imbunatatire. Cuiele arata bine, nu au probleme. Mentionez ca am un banc de carburatoare de 600 pe un ZZR de 500. Dar au fost instalate acum vreo 2500 kilometri si pana acum au functionat foarte bine. Aveti careva vreo idee privind ce anume ar putea fi sursa problemei? Orice idee e binevenita Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Carburile...ceea ce ai facut tu cu lamelele alea nu ai reglat nivelul de benzina ci cat de repede sa inchida benzina. Filtru de aer ud? hmmm singura cauza e ca iti intra benzina in filtru, deci carburile sunt duse...cuiul pontou nu mai inchide bine si astfel ai problema asta. Am mai vazut faza asta la un Gixxer 750 din nu stiu ce an, oricum vechi si la fel se prezenta. Daca vrei o diagnosticare ca la carte vezi in semnatura mea si putem sa-ti spunem ce e stricat la ea, dar eu iti spun de pe acum ca iti trebuie o noua baterie de carburi sau un kit de reparatie de carburi ( se gaseste pe louis daca imi aduc aminte bine ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Nu e de la cuiele pontou. Dupa operatiunea de micsorat nivelul de ieri s-a observat o modificare in mersul motorului, adica nu mai are aceeasi putere la turatii mici, 1000 - 2000 de ture, deci daca nu ar inchide cuiele, nu s-ar fi vazut efectul schimbarii nivelului de benzina din carburatoare. De asemenea, carburatoarele sunt 4. Daca era probleme de membrane rupte, nu se rupeau toate 4 dintr-o data. Chiar si in doi cilindri daca ar ramane, tot ar fi in stare sa se invarta singur motorul, fara sarcina, in 250cmc practic. Faptul ca atunci cand murea incepea sa miroasa a benzina nearsa putea avea doua cauze - ori prea multa benzina, ori prea putina scanteie. Prima varianta am cam eliminat-o, iar defectul pare sa afecteze toti cei 4 cilindri, deci cam tot spre problema electrica mi-e teama ca ne indreptam. Poate sa fie vreo amarata de mufa de la senzorul de aprindere sau senzorul in sine distrus in vreun fel mecanic, sau poate sa fie invariabilul cosmar al CDI-ului..... Bobinele iar nu cred ca se puteau duce amandoua simultan, deci trebuia sa ramana mergand in 2 cilindri motorul daca era o bobina dusa. Ar trebui probat cu un CDI bun - facut proba de schimb si vazut diferentze... Intre timp - cine stie pe unde vine senzorul de aprindere si cum se leaga la cdi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Verifica si cablul de la soc, ca pare ca merge cind e rece si se ineaca la cald, doar sa fii sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Salut, verificva nivelul la ulei si consistenta lui, adica sa nu fie cu benzina. Aceleasi simptome le-a avut un Bandit si cand am verificat avea mai multa benzina decat ulei in baie. E doar o parere dar merita verificat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Incercati si cu bujii noi. Intensitatea scanteii se poate aprecia cat de cat cu ochiul liber Nici cdi-ul nu cred ca poate pica pe ambele "canale" simultan cel putin nu pe partea de putere. Mai verificati daca atunci cand face figuri mai functioneaza toti cilindri sau daca functioneaza toti la fel ( daca coturile de evacuare sunt la fel de calde) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iunie 28, 2007 Autor Share Postat Iunie 28, 2007 Verifica si cablul de la soc, ca pare ca merge cind e rece si se ineaca la cald, doar sa fii sigur Cablul de soc l-am verificat. Cursa e corecta nu se agatza nicaieri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iunie 28, 2007 Autor Share Postat Iunie 28, 2007 O observatie... dupa tura de azi uleiul arata groaznic... e spumat tot, galben. Insa nu miroase a benzina deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 28, 2007 Share Postat Iunie 28, 2007 Atunci e foarte probabil sa ai garnitura de chiulasa arsa si-ti intra apa in ulei. Daca mai mergi asa cu ea distrugi motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iunie 29, 2007 Share Postat Iunie 29, 2007 Atunci e foarte probabil sa ai garnitura de chiulasa arsa si-ti intra apa in ulei. Daca mai mergi asa cu ea distrugi motorul. Din pacate cred ca binox are dreptate si se leaga si faza ca la rece mai etanseaza el ceva da' la cald incepe distractia..poate baga apa si in cilindru si de aia se opreste. Ai sesizat fum alb pe esapament? Oricum, ar fi bine sa-l desfaci si sa faci rost si de o garnitura de chiulasa, ca daca nu se unge il poti busi mult mai serios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iunie 29, 2007 Autor Share Postat Iunie 29, 2007 Merci tuturor de sfaturi. Nu, nu am sesizat fum alb. Privitor la garnitura...stiam ca garniturile la cald etanseaza mai bine ca se dilata. Oricum am comandat o garnitura de chiulasa, sa vad cand vine si ma apuc de desfacut... apoi ii fac un flush la ulei dupa ce o montez si mai vedem... Are cineva experienta cu zzr-ul la desfacut motor? M-ar interesa daca se poate desface chiulasa si fara sa il scot din cadru. Foarte enervant sa se intample asa ceva in plina vara... Din pacate cred ca binox are dreptate si se leaga si faza ca la rece mai etanseaza el ceva da' la cald incepe distractia..poate baga apa si in cilindru si de aia se opreste. Ai sesizat fum alb pe esapament? Oricum, ar fi bine sa-l desfaci si sa faci rost si de o garnitura de chiulasa, ca daca nu se unge il poti busi mult mai serios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iunie 29, 2007 Share Postat Iunie 29, 2007 Nu, nu am sesizat fum alb. Privitor la garnitura...stiam ca garniturile la cald etanseaza mai bine ca se dilata. Oricum am comandat o garnitura de chiulasa, sa vad cand vine si ma apuc de desfacut... apoi ii fac un flush la ulei dupa ce o montez si mai vedem... E ceva ciudat aici. Problema initiala era ca murea dupa 3-4 km si apoi il lasai vreo 10 min dupa care pornea dar nu mai crestea in ture, decit cu clapeta deschisa. Aici cumva parea simptom de inecare (in vreo 10 min se evapora benzina), si fiindca mai pornea,parea ca totusi n-ar fi din cdi, putea fi sa zicem soc, sau un plutitor gaurit(?),cui poantou, dar la o adica ar fi putut fi si cdi/senzor. Acuma cu uleiul cu spume, daca e cumva galbui/albicios, e apa, si daca e apa, cel mai probabil e de la chiulasa. Dar totusi daca nu apare fum alb, inseamna ca nu intra in cilindru, deci se opreste din alt motiv. Aici e o dilema, nu par a fi corelate, dar si coincidenta e cam mare... Eu zic totusi sa te asiguri ca e apa in ulei, eventual roaga pe cineva sa se uite, sau ma rog, daca sesizezi in mod evident ca s-a inmultit uleiul sau ti s-a imputinat apa din instalatie..Nu de alta, dar sa-l dai jos si sa vezi ca nu-i de acolo e mai mare oftica. Dupa spuma si alea, pare a fi, dar totusi sa fii sigur inainte de a-l desface. Are cineva experienta cu zzr-ul la desfacut motor? M-ar interesa daca se poate desface chiulasa si fara sa il scot din cadru. Foarte enervant sa se intample asa ceva in plina vara... Nu, n-am desfacut asa ceva, dar: E improbabil sa poti de pe rama direct, si-ti zic si de ce: Ai axele cu came acolo. Ca sa le dai jos pe alea, tre sa dai si lantul de distributie jos, sau ma rog, trebe sa slabesti intinzatorul, si sa dai jos pinionul de la motor de ex. Axele cu came au si alea o groaza de suruburi la prindere. Dupa aia sint suruburile de la chiulasa. Alea hai sa zic ca le dai jos, dar cind le pui la loc e bine sa le stringi cu o cheie dinamometrica, si mai bine de 40 nm de obicei. Si nu prea e loc acolo sa scapi un ac. Plus ca e bine sa vezi toata zona bine.. Deci chiar daca e posibil, tot e ginecologie. Acuma na, daca-l dai jos, ai cam asa: carene, roata pe spate slabita sa poti scoate lantul, radiatorul, tobele, cablurile de acc, toate mufele electrice de pe motor, suruburile de prindere in rama, deci e un pic de lucru. Cam asta ar fi pt moment Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iunie 30, 2007 Autor Share Postat Iunie 30, 2007 Cuiele pontou verificate - se prezinta bine. Plutitoarele verificate - nu e nici unul gaurit. M-am mai uitat si pe exteriorul cilindrului 4 apar urme de ulei pornind de la garnitura de capac de chiulasa, nu de la garnitura de chiulasa. Compresia am verificat-o si a iesit super rea... 6.1 6.5 8.0 7.5 in ordinea cilindrilor... unde din fabrica ar fi trebuit sa fie 12. Apa de la racire pierde de mult timp... fara sa-mi dau seama pe unde... nu se face balta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 30, 2007 Share Postat Iunie 30, 2007 Pai atunci e clar....... cel putin garnitura de chiulasa arsa, pe acolo-ti pierde apa care ajunge in cilindri. Tot din cauza garniturii respective nu ai nici compresie. Desfa motorul si vezi care-i treaba, nu-l mai porni asa pt ca nu se unge si-l strici mai tare. Cauta un manual de service ca-ti prinde bine. In general merge sa dai chiulasa jos fara sa dai motorul de pe cadru, lantul de distributie ramane pe pinionul de jos, nu e nevoie sa-l scoti de acolo, axele cu came in schimb trebuie demontate. S-ar putea sa fie nevoie sa planezi chiulasa si/sau blocul cilindrilor, dar asta o sa afli doar dupa ce demontezi..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iulie 7, 2007 Autor Share Postat Iulie 7, 2007 Rezultat desfacere motor: -garnitura de chiulasa prezinta urme de coroziune pe partea superioara (dinspre chiulasa) dar nu e strapunsa/arsa vizibil -chiulasa a trebuit rectificata (cei de la service-ul Titulescu) au spus ca a mai fost planeizata la viata ei si inca prost... -restul pieselor se prezinta bine Odata cu rectificarea s-au micsorat camerele de ardere (in medie 3 zecimi de mm) si matematica spune ca o sa aiba compresia 12.8 in loc de 12 din fabrica... Astept garnitura noua... nu exista garnitura mai groasa care sa compenseze rectificarea Intrebare: dupa ce se reasambleaza motorul...cu ce e mai bine sa curat amestecul vechi (marmelada de ulei cu apa)? 1. Bag ulei subtire 0W20 sau ceva de genul asta si merg un numar de kilometri cu el apoi schimb cu ulei normal? Daca da unde gasesc ulei de genul asta pentru moto? 2. Bag aditiv special de flush, las motorul sa mearga cat scrie pe aditiv si schimb cu ulei normal? Motorul e din '90 si mi-e teama sa nu desprinda prea multa mizerie din de prin interior si sa se infunde pe undeva pe traseu... Pe varianta asta ce aditiv e mai bun? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 (editat) Rezultat desfacere motor: -garnitura de chiulasa prezinta urme de coroziune pe partea superioara (dinspre chiulasa) dar nu e strapunsa/arsa vizibil -chiulasa a trebuit rectificata (cei de la service-ul Titulescu) au spus ca a mai fost planeizata la viata ei si inca prost... -restul pieselor se prezinta bine Odata cu rectificarea s-au micsorat camerele de ardere (in medie 3 zecimi de mm) si matematica spune ca o sa aiba compresia 12.8 in loc de 12 din fabrica... Astept garnitura noua... nu exista garnitura mai groasa care sa compenseze rectificarea Intrebare: dupa ce se reasambleaza motorul...cu ce e mai bine sa curat amestecul vechi (marmelada de ulei cu apa)? 1. Bag ulei subtire 0W20 sau ceva de genul asta si merg un numar de kilometri cu el apoi schimb cu ulei normal? Daca da unde gasesc ulei de genul asta pentru moto? 2. Bag aditiv special de flush, las motorul sa mearga cat scrie pe aditiv si schimb cu ulei normal? Motorul e din '90 si mi-e teama sa nu desprinda prea multa mizerie din de prin interior si sa se infunde pe undeva pe traseu... Pe varianta asta ce aditiv e mai bun? Nu stiu cum e mai bine.. Observatie: Daca tin eu bine minte, ai zis ca si compresia e cam slaba si destul de egala la cilindrii. Pune chiulasa cu supapele in sus, toarna niste benzina/motorina in camerele de ardere si vezi daca trece dupa supape. Daca trece, poti face asa (IN IPOTEZA CA N-AI PASTILE DE REGLAJ): Daca trece, dai frumos supapele jos, tii minte care de unde e, pui niste pasta abraziva pe scaunul supapei, bagi supapa inapoi, pui in coada de supapa un furtun si intre palme invirti supapa pe scaun, pina ai pe supapa si pe scaun o suprafata de contact lucioasa de citi mm zice in manual (1-3mm orientativ). Repeti la fiecare supapa sau doar la cele care curg, dupa care speli bine praful si pasta abraziva si pui supapele sus; Acum vine partea de care tine ipoteza cu pastilele de reglaj: Eu dupa cite stiu, la tine jocul se regleaza din niste piuluite. Daca nu e asa, atunci e cu pastile, si daca rodezi supapele, iti trebe alte pastile. In orice caz trebuie sa reglezi jocul la supape, si aici valorile si procedura o iei din manual... In orice caz (curge, le rodezi, nu curge, nu-i faci nimic), verifica jocul la supape. PS: Mai e ceva. Tu din cite ai vazut acolo, ai mizga si apa in motor. DAR: A trecut prin chiulasa sau nu? Ca nu prea reiese. Am inteles ca era cam strimba, am inteles ca garnitura nu era perfecta. Problema e asa: Daca nu a trecut pe acolo, oricum ai rezolvat o parte, ca ai planat chiulasa, poti regla jocul si poti roda si supapele daca e cazul. Dar aia de baza, nu e rezolvata, respectiv apa in ulei. A doua varianta care mai e aici, e posibil ca sa ai pompa de apa/ulei comuna (verifica in manual) si atunci alta cale si cam singura pe unde ar putea trage apa e pe acolo, respectiv simeringuri taiate/crapate/uzate. Totusi aici cred ca poti interveni si dupa ce ai montat chiulasa, ca in principiu ai acces prin baie la ansamblu, asa ca probabil ca ii poti pune chiulasa, dai niste ture si vezi ce si cum. Cum ai dat-o jos pina la urma? Cu el in rama sau l-ai dat jos? Editat Iulie 9, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 Nu, n-am desfacut asa ceva, dar: E improbabil sa poti de pe rama direct, si-ti zic si de ce: Ai axele cu came acolo. Ca sa le dai jos pe alea, tre sa dai si lantul de distributie jos, sau ma rog, trebe sa slabesti intinzatorul, si sa dai jos pinionul de la motor de ex. Axele cu came au si alea o groaza de suruburi la prindere. Dupa aia sint suruburile de la chiulasa. Alea hai sa zic ca le dai jos, dar cind le pui la loc e bine sa le stringi cu o cheie dinamometrica, si mai bine de 40 nm de obicei. Si nu prea e loc acolo sa scapi un ac. Plus ca e bine sa vezi toata zona bine.. Deci chiar daca e posibil, tot e ginecologie. Acuma na, daca-l dai jos, ai cam asa: carene, roata pe spate slabita sa poti scoate lantul, radiatorul, tobele, cablurile de acc, toate mufele electrice de pe motor, suruburile de prindere in rama, deci e un pic de lucru. Cam asta ar fi pt moment axele cu came se scot fara sa dai jos motorul si fara sa scoti lantul de distributie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iulie 25, 2007 Autor Share Postat Iulie 25, 2007 Urmarea "povestii" o gasiti aici: /index.php?...st&p=809452 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Iulie 27, 2007 Share Postat Iulie 27, 2007 apa nu poate ajunge din pompa de apa in carter... pt ca pe carcasa pompei imediat dupa xpresetupa are o gaurice ...(am gasit asa ceva ... ) ma pasioneaza si pe mine sa aflu de unde imi iau garnitura de chiuloasa (repede) si un manual de reparatii ... bineinteles pt zzr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariuscojo Postat August 2, 2007 Share Postat August 2, 2007 apa nu poate ajunge din pompa de apa in carter... pt ca pe carcasa pompei imediat dupa xpresetupa are o gaurice ...(am gasit asa ceva ... ) ma pasioneaza si pe mine sa aflu de unde imi iau garnitura de chiuloasa (repede) si un manual de reparatii ... bineinteles pt zzr Manualul poti sa-l "download" de pe forum sau ti-l dau yo cand vine Dan la Pitesti.Problema e acum, de unde gasim o POMPA DE APA urgent , nu? CINE ARE O POMPA DE APAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 O vreau yo . ZZR600 din '92. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.