2 fast Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 Salut!Am un Kawasaki zx9r.......si nu stiu cum sa imi fac schimbul de ulei la frana!Sau cum stiu cand trebuie facut?Am frana buna......dar am mai citit pe forum ca trebuie sa se schimbe si asta!Cum se procedeaza.....va rog mult sa imi spuneti! ASFALT USCAT!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 are lichid de frana frana, nu ulei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 lichid frana dot4 se schimba odata la 2 ani sau 10-15mii km, poti incerca si un dot 5.1 pt operatiunea de aerisire/schimb lichid frana iti recomand s ate duci la un service nu e bine sa te joci cu franele daca nu stii sa o faci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Iulie 5, 2007 Share Postat Iulie 5, 2007 lichid frana dot4 se schimba odata la 2 ani sau 10-15mii km, poti incerca si un dot 5.1 pt operatiunea de aerisire/schimb lichid frana iti recomand s ate duci la un service nu e bine sa te joci cu franele daca nu stii sa o faci Corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OVK Postat Iulie 5, 2007 Share Postat Iulie 5, 2007 e,eu nu am stiut si nu mai reusesc sa-mi intaresc frana...e vorba de un scuter peugeot jet force 50,am schimbat lichidul de frana ,am aerisit de nu stiu cate ori am reusit sa o intaresc putin ...dar prea putin.care este operatiunea sau ce sa fac?ce se poate strica?Sau deja am stricat-o? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladvalah Postat Iulie 6, 2007 Share Postat Iulie 6, 2007 e,eu nu am stiut si nu mai reusesc sa-mi intaresc frana...e vorba de un scuter peugeot jet force 50,am schimbat lichidul de frana ,am aerisit de nu stiu cate ori am reusit sa o intaresc putin ...dar prea putin.care este operatiunea sau ce sa fac?ce se poate strica?Sau deja am stricat-o? cam greu cu stricatul.....vezi ca aerisit nu inseamna sa o golesti si atat.....ci sa tot pompezi lichid pe instalatie pana nu mai ies bule de aer....si ar fi mai usor dac montezi un furtunas transparent pe aerisitor(fest sa intre)si ai sa vezi lejer bule de aer...asa ca atunci cand va iesi fara bule..blocheaza frana apasand pe ea si in acelasi timp strange aerisitorul ...(cu chie de 10 inelara sau tubulara).....cam atat.....bafta multa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OVK Postat Iulie 6, 2007 Share Postat Iulie 6, 2007 deci am facut la aerisiri de mi-a venit rau.e putin mai tare acum dar tot nu prea tine.Normal ca tot pompam lichid.O sa iau si un furtun transparent sa vad daca chiar mai are aer.Mersi mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 7, 2007 Share Postat Iulie 7, 2007 ia o sfoara, ceva si leaga maneta in pozitia "strans" si las-o asa peste noapte. de asemenea din cand in cand mai loveste furtunul/furtunele din cand in cand cu o surubelnita, ceva. vezi dupa aia ce se intampla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 9, 2007 Share Postat Iulie 9, 2007 ia o sfoara, ceva si leaga maneta in pozitia "strans" si las-o asa peste noapte. de asemenea din cand in cand mai loveste furtunul/furtunele din cand in cand cu o surubelnita, ceva. vezi dupa aia ce se intampla La DR am patit asa, am schimbat lichidul de frana si apoi era moale si am aerisit de mi-a venit rau... apoi am stat si am pombat de multe multe ori pana m-am saturat apoi din ce in ce s-a intarit la loc... Stressule, chiar merge metoda ta? Si apoi dimineata ce faci? Sau aerul se duce in rezervor sus, si ai scapat de problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arte Postat Decembrie 5, 2007 Share Postat Decembrie 5, 2007 Daca producatorul recomanda Dot 4 (si citez "daca nu aveti incotro" Dot 3) are vre-un rost sa bag Dot 5.1? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 6, 2007 Share Postat Decembrie 6, 2007 Din proprie experienta: Ca sa schimbi lichidul fara bataie de cap,desfaci aerisitorul de la fiecare etrier,pui un furtun transparent,dai la pompa pana APROAPE se goleste paharul de lichidul vechi si torni noul lichid si dai la pompa pana iese curat pe furtunul transparent.(asa se evita dezamorsarea pompei) Daca totusi sa dezamorsat si nu mai vine lichid la aerisitor se poate trage cu gura pe furtunul transparent,capacul de la borcanelul pompei sa fie scos(exista in Louis o pompa pt treaba asta). Se poate face si o aerisire la urma pt siguranta chiar daca maneta sau pedala e tare !! DOT-ul reprezinta punctul de fierbere al lichidului de frana,moment in care frana devine elastica si nu mai tine,asta se intampla cand se incing rau etrierii. PS:cine nu are cat de cat habar de mecanica mai bine sa se duca la un mecanic sau cineva care cunoaste,cu frana nu e de joaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Decembrie 6, 2007 Share Postat Decembrie 6, 2007 Pentru cei care au problema cu frana moale chiar si dupa ce nu mai iese aer: 1. Daca a fost golit circuitul, in functie de geometria lui e posibil sa ramana aer in anumite colturi, si nu mai iese de acolo oricat ai pompa. De exemplu la Suzuki GS 500 ramanea aer in "varful" pompei/imbinarea cu furtunul, pentru ca in pozitie normala traseul ala merge in sus. Se scoate aplecand (mult) motorul spre stanga si pompand (iese prin rezervor). La TDM la fel, trebuie aplecata motocicleta, pe ambele parti de data asta, ca sa iasa si bulele care raman in colturile racordului dintre cele 2 furtune care merg la etrieri si cel care merge la pompa. 2. Aspectul mentionat deja de stress_L&P si DCSAN20 - intrucat fluidul e destul de vascos (fata de apa de exemplu) si pompat cu viteza mica, o sa ramana bule mici oricum. Pe langa legatul manetei ca sa iasa eventualele bule prin rezervor, se repeta aerisirea dupa 1-2 zile - de exemplu la GS bulele ramase pe furtun evident ca o sa se stranga tot in cotul ala, si nu ies singure de acolo in pozitia in care poti lasa motocicleta sa stea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Decembrie 6, 2007 Share Postat Decembrie 6, 2007 Mda, cei care va apucati de treaba asta, nu goliti ca berbecii instalatia ca o sa pompati la bule pana la revelion . Eu scot din rezervorul de la pompa surplusul cu o seringa, cat sa nu ajunga aer la sorb, umplu cu lichid nou, pompez pe rand pt fiecare etrier pana vine lichid limpede jos( vizibil pe furtunul transparent pus pe stutul de la aerisitor), cu grija sa mai completez sus din cand in cand sa nu ia aer. Pt cazul in care aveti o bula incapatanata in instalatie care nu iese si nu iese, puteti aplica mai multe tactici : - pompati pe jos lichid pana iese bula sus ( va trebuie pompa) - dati etrierul jos si aerisiti tot pe la ventil dar in loc sa pompati maneta , departati placutele ( asta scoate bula aia incapatanata din etrier) - aerisiti pe la imbinari pana gasiti bula bulangioaica ( in loc sa slabiti aerisitorul, slabiti pe rand suruburile care tin furtunul pe pompa, distribuitorul daca aveti 2 etriere, furtunul pe etrier . spor PS1: aveti grija ca lichidul de frana papa vopseaua. Stergeti bine cu o carpa unde ati varsat si pe urma spalati cu apa. PS2: pentru baietii pe sportive care nu au vazut surubelnita decat in filme, duceti-va tata la service ca de frana aia atarna norocul vostru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat Decembrie 8, 2007 Share Postat Decembrie 8, 2007 (editat) Asa...urmarind topicul pe aici am inteles si eu cam cum e treaba cu schimbatul lichidului de frana... Se pare ca operationuea este destul de simpla ...trebuie sa ti atent sa nu folesti instalatia de lichid...doar sa faci un schimb cat mai finut acum o alta intrebare pentru cei care cunosc... Placutele de frana cum se schimba de obicei...eu am brembo gold pe guzii...nu pera mi-a venit sa bag nasu' pe frigul asta e ceva scoala sau e relativ simplu... Multumim pentru sfaturi! Editat Decembrie 8, 2007 de sangre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 9, 2007 Share Postat Decembrie 9, 2007 E relativ simplu,sa desfac suruburile care tin etrierul,fara a desface si furtunul de lichid si se scot placutele,posibil sa difere de la caz la caz. Vezi ca sant niste chestii din tabla otelita care tin placutele sa nu vibreze,atentie cum le pui inapoi. Tre sa impingi simultan pistonasele de frana in etrier,dar inainte de asta desfa capacul de la borcanul pompei si ai grija ca impingand inapoi pistonasele sa nu se umple prea mult . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.