xvlad Postat Iulie 22, 2007 Share Postat Iulie 22, 2007 Salut, Un pic de introducere: am o Aprilia Pegaso de vreo 4 ani. Am luat-o noua. N-am prea mers deloc cu ea (1000 Km in cei 4 ani). Asa ca multe s-au dereglat usor-usor (presiune pneuri, ralanti si ... ca sa ajungem la subiect: maneta de ambreiaj!). Maneta s-a dereglat astfel incat cuplatul/decuplatul motorului se facea pe la jumatate din cursa manetei. Am fost cu ea la service (revizie 1000Km) si mecanicul mi-a setat-o inapoi astfel ca decuplarea/cuplarea motorului are loc pe la inceputul cursei manetei (el zicea ceva de 2-3 cm de cursa libera. In manual scrie chiar 1 cm. Problema e ca mie nu-mi place asa: n-am aceiasi dexteritate la o distanta mai mare de de ghidon. Imi vine mai greu sa controlez cu varfurile degetelor. O sa radeti, dar era sa-mi pirnd degetul mic intre maneta si ghidon! (nu intrebati cum, ca e greu de explicat, dar mi se intampla daca e reglata asa de sus). Si cel mai deranjant: obosesc la stop cand tin ambreiajul apasat. Imi aduc aminte ca asa oboseam si cand am luat-o, insa de la un timp (odata cu slabirea reglajului) n-am mai obosit (ca fapt divers, credeam ca e rezultatul "experientei" castigate, insa visul mi-a fost spulberat... ) Am reglat maneta la loc (aproape jumatate cursa libera). N-am apucat sa merg, caci intamplarea a facut sa mi se termine bateria azi (s-au doar s-o inec, nu-mi dau seama inca...). Si, intr-un final, intrebarea: are ceva daca o reglez mai apoape de ghidon, asa cum era ea dereglata? Trebuie sa stiu ceva? Imi maginez ca o fi vreun motiv pentru care si manualul si mecanicul recomanda setarea asa de sus... Mersi mult, Vlad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iulie 22, 2007 Share Postat Iulie 22, 2007 un reglaj corect : 2-3 mm jocul cablului ceea ce corespunde unui joc aproximativ 1 cm la capatul manetei ambreiaj Un joc mai mare poate duce deschiderea insuficienta a ambreiajului si uzura prematura a cutiei viteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IraSciBil Postat Iulie 22, 2007 Share Postat Iulie 22, 2007 Ca sa nu mai obosesti la semafor iti propun s'o scoti pe neutru, ai si optiunea asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nice_sun_man Postat Iulie 23, 2007 Share Postat Iulie 23, 2007 un reglaj corect : 2-3 mm jocul cablului ceea ce corespunde unui joc aproximativ 1 cm la capatul manetei ambreiaj Un joc mai mare poate duce deschiderea insuficienta a ambreiajului si uzura prematura a cutiei viteze Exact asa scrie si la mine in manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Iulie 23, 2007 Share Postat Iulie 23, 2007 un reglaj corect : 2-3 mm jocul cablului ceea ce corespunde unui joc aproximativ 1 cm la capatul manetei ambreiaj Un joc mai mare poate duce deschiderea insuficienta a ambreiajului si uzura prematura a cutiei viteze Absolut CORECT . Ar fi de preferat sa nu o mai tii bagata in viteza cat stai la stop ca se uzeaza discurile de ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 23, 2007 Share Postat Iulie 23, 2007 Nu mai sta cu motorul debreiat.. daca ai un semafor de ala nesimtit de lung in fata stai tot timpul asa?. Se scoate din viteza la stop intotdeauna... nu ti-e mila de discurile alea? Pentru decuplare completa reglajul mecanicului e cel mai bun. Explica si mie de ce s-a dereglat motocicleta de atata stat... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat Iulie 24, 2007 Share Postat Iulie 24, 2007 Presiunea la pneuri nu e de mirare ca s-a "dereglat" in timp. Trebuie s-o verifici frecvent. Daca pierd presiune de la o zi la alta, inspecteaza valvele, schimba-le sau pune camere noi daca e imbatranit cauciucul. Ralanti-ul e probabil afectat de niste depuneri prin carburator. Desfa-l si curata-l cu Decarburol. Cursa manetei de ambreiaj probabil s-a micsorat din cauza uzurii discurilor de ambreiaj. Regleaz-o ca la carte si invata sa o folosesti cand trebuie si cum trebuie. Daca sunt prea uzate discurile, schimba-le. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xvlad Postat Iulie 24, 2007 Autor Share Postat Iulie 24, 2007 (editat) Mersi mult pentru raspunsuri! Avand in vedere parerile si explicatiile, o s-o setez la loc... Pacat, imi placea mai aproape de ghidon, dar mai bine n-o stric. Ralanti-ul e probabil afectat de niste depuneri prin carburator. E pe injectie. Eu imi imaginam ca s-a desurubat ceva pe la butonul de reglaj, de la vibratii. Oricum, la service a dat de butonul ala si gata. Cursa manetei de ambreiaj probabil s-a micsorat din cauza uzurii discurilor de ambreiaj. Are doar 1000 Km si cu maneta setata incorect nu cred ca am mers mai mult de 100-200 Km... Sper sa n-ai dreptate cu uzura discurilor... Nu poate fi de la timp / vibratii etc? 4 ani, totusi, fara sa umble nimeni la reglaje... Explica si mie de ce s-a dereglat motocicleta de atata stat... ? Pai nu stiu. De mers, am mers cam 20-30 Km la 2 saptamani, duminica, prin Bucuresti (in ultimul an si ceva, mult mai putin insa). Eu speram sa fie de a timp... Ar fi de preferat sa nu o mai tii bagata in viteza cat stai la stop ca se uzeaza discurile de ambreiaj. Eu citisem in carti si pe site-uri de "safe riding" ca asa trebuie, sa fi oricand gata sa pleci, in caz ca vine ceva tare din spate... Nu mi s-a parut un sfat din cale afara de util, dar daca l-am citit di mai multe surse, mi-am imaginat ca o fii ceva... Editat Iulie 24, 2007 de xvlad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Iulie 24, 2007 Share Postat Iulie 24, 2007 Mersi mult pentru raspunsuri! Avand in vedere parerile si explicatiile, o s-o setez la loc... Pacat, imi placea mai aproape de ghidon, dar mai bine n-o stric. E pe injectie. Eu imi imaginam ca s-a desurubat ceva pe la butonul de reglaj, de la vibratii. Oricum, la service a dat de butonul ala si gata. Are doar 1000 Km si cu maneta setata incorect nu cred ca am mers mai mult de 100-200 Km... Sper sa n-ai dreptate cu uzura discurilor... Nu poate fi de la timp / vibratii etc? 4 ani, totusi, fara sa umble nimeni la reglaje... Pai nu stiu. De mers, am mers cam 20-30 Km la 2 saptamani, duminica, prin Bucuresti (in ultimul an si ceva, mult mai putin insa). Eu speram sa fie de a timp... Eu citisem in carti si pe site-uri de "safe riding" ca asa trebuie, sa fi oricand gata sa pleci, in caz ca vine ceva tare din spate... Nu mi s-a parut un sfat din cale afara de util, dar daca l-am citit di mai multe surse, mi-am imaginat ca o fii ceva... Daca vine ceva tare din spate poti sa fii si in mers si tot nu te ajuta,era un filmulet din Anglia parca cu un moto care mergea destul de vioi si a venit unul si mai vioi cu o masina din spate si l-a facut muci pe moto. motociclismul in Ro e un sport extrem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat Iulie 25, 2007 Share Postat Iulie 25, 2007 Incearca o solutie de curatat injectoarele, schimba filtrul de benzina, curata bujia/bujiile. Ambreiajul trebuie inspectat ca sa-i dai de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.