Sari la conținut

Ajutati Un Amarat....


GoMeZ
 Share

Postări Recomandate

o sa incerc sa descriu cat mai clar si detaliat problema

 

sper ca totusi cineva sa incerce sa ma ajute

fara sa imi spuna sa vin cu ea acolo sa o vada, nu am cum.

 

 

nu porneste la automat

impinsa o ia in doi pasi

deci nu aprindere, nu alimentare, zic eu

electromotorul invarte, bendixul angreneaza bine, invarte tot ce trebuie sa invarta,(am filmulet pentru doritori sa ajute)

cand dau la automat, scanteie am, deci nici releul de pornire nu e de vina, cred eu

 

dar nu vrea sa porneasca

are baterie noua

am incercat si cu redresorul conectat, acelasi rezultat

 

si cam gata,

astept pareri, sfaturi .... orice

 

multumesc pentru orice ajutor

 

 

e o aprilia RS 50 din 2001.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e ciudat tare, daca zici ca impinsa o ia imediat.

de unde stii ca da scanteie cand dai la automat? cum ai verificat? nu sunt ironic, vreau sa stiu cum ai procedat sa inteleg ce se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sar'na de reply

am scos bujia, am conectat-o la fisa, am lipit-o de motor si am apasat pe buton si a dat scantei

 

Schimba bujia .... si incearca din nou ...... scanteia o da unde trebe la bujie ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invarte electromotorul bine de tot

am filmulet pentru doritori, am scos capacul si am filmat cum angreneaza bendixul, nu cred ca e compresia

 

bujia da scanteie unde trebuie, in capatul ei, intre acel L si pastiluta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cine cunoaste stie... :agree: Si io tot pe compresie imi pun banii.

 

atunci cum explici ca porneste impinsa??

 

ai verificat corect, totusi incearca si cu alta bujie... esti sigur ca atunci cand este in carter infiletata da scanteie la fel?

 

sa punem problema altfel, frumos: din spusele tale:

 

1 impinsa porneste imediat - deci fara sa actionezi demarorul

2 actionand demarorul nu porneste...

 

care credeti ca ar fi diferenta care face motorul sa nu porneasca dintre 1 si 2 ??? conditiile sunt aceleasi, difera "invartitorul" motorului...

la punctul 2, invartitorul papa energie de la baterie...

 

las pe altii mai destepti sa se gandeasca eu nu-mi explic, si nici nu stiu cum este alimentat circuitul de aprindere la Aprilia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca invarte foarte bine electromotorul e un alt indiciu ca motorul are compresie proasta.

De asemenea, curba de admisie la un motor in 2 timpi este foarte proasta la turatii mici - de demaror.

Incearca urmatoarea schema - pune mana pe admisia filtrului de aer cand dai la demarar - in felul asta motorul va trage un amestec foarte bogat in benzina, care se aprinde mai usor si la compresie slaba. Daca nici asta nu e, atunci inseamna ca are aprindere de-aia cu doi senzori - unul pentru cand e cuplat demarorul, altul pentru cand nu e cuplat - posibil sa ai vreun contact imperfect - sau senzor defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara tensiunea pe baterie in timp ce actionezi demarorul. S-ar putea ca bateria sa fie terminata si desi reuseste sa faca demarorul sa functioneze, tensiunea in acest timp sa fie prea mica pt. sistemul de aprindere.

 

Incearca cu o baterie de imprumut care stii ca functioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de sfaturi am sa le probez cand ajung diseara acasa

 

din nou precizari, bateria este noua, si cu cea veche facea la fel

am conectat si redresorul cand am dat la automat, face la fel

scanteie face cand dau la automat

 

am sa incerc totusi, poate hasesc o baterie de masina, sa incerc si cu ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de sfaturi am sa le probez cand ajung diseara acasa

 

din nou precizari, bateria este noua, si cu cea veche facea la fel

am conectat si redresorul cand am dat la automat, face la fel

scanteie face cand dau la automat

 

am sa incerc totusi, poate hasesc o baterie de masina, sa incerc si cu ea

 

te rog sa repeti si sa testezi daca impinsa porneste usor. Daca porneste usor impinsa, atunci sigur e cum zice moshulick, ai vreun senzor defect, contact bulit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci cum explici ca porneste impinsa??

 

ai verificat corect, totusi incearca si cu alta bujie... esti sigur ca atunci cand este in carter infiletata da scanteie la fel?

 

sa punem problema altfel, frumos: din spusele tale:

 

1 impinsa porneste imediat - deci fara sa actionezi demarorul

2 actionand demarorul nu porneste...

 

care credeti ca ar fi diferenta care face motorul sa nu porneasca dintre 1 si 2 ??? conditiile sunt aceleasi, difera "invartitorul" motorului...

la punctul 2, invartitorul papa energie de la baterie...

 

las pe altii mai destepti sa se gandeasca eu nu-mi explic, si nici nu stiu cum este alimentat circuitul de aprindere la Aprilia.

 

Pt ca impinsa compresia din cilindru are loc mai repede si mai "brutal" si ca atare atinge valori mai mari decat in cazul folosirii demarorului.Think! Oricum la scuterele in 2t asta e simptomul clasic de compresie scazuta , atunci cand pornesc din prima la pedala si la buton pauza. :agree:

Editat de ITS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda....

am desfacut filtrul de aer, care este o mare cutie neagra din plastic

am acoperit cu mana orificiul spre carburator

apasat buton, si ...... NIMIC.

un sunet mai altfel, putin mai infundat, si atat

 

 

o sa iau fiecare firicel sa-l masor si contact sa verific cumva

poate dau de vreo buba.

am gasit o mufa...

care e in aer.

are un singur fir, rosu/galben

inca nu stiu ce vrea sa fie... :agree:

 

pun o poza mai jos.

 

 

 

 

--- Mesaj completat în 23 Aug 2007 22:56 -------------
asadar ... deci....

 

acea mufa in aer (firul legat de ea) merge in paralel cu un altul de aceeasi culoare si se unesc sub bord, ajungand la contact. cel de-al doiea fir(cel care se uneste cu primul) vine din bobina de inductie ....

 

idee unde ar trebui sa fie cel ce sta in aer?

 

din pacate nu am un manual de rs 50, iar cel de 125 pe care el am, e de kko la partea electrica

 

 

--- Mesaj completat în 23 Aug 2007 23:59 -------------
am tot controbait eu cu aparatul de masura

sa vad daca nu sunt fire intrerupte, si sa ma prind care cum duce

 

dupa ce m-am saturat am pus la loc rezervorul

m-am urcat pe ea

mi-am facut vant pe holul meu de 2 metri, pe care si aluneca rau cauciucul, si am pornit'o

am toba scoasa, ca sa am mai usor acces la bujie, electromotor etc, asta se intampla acum cat sunt cu ea in casa desfacuta.

deci a pornit...

a stat cateva sec la 1200-1300 de ture, dupa care singura singurica a luat'o'n sus de a ajuns pe la 4-5000 si am oprit-o, ca facea un zgomot infernal (toba scoasa), pana la urma o sa imi sara vecii in cap...

 

 

de ce se duce atat de rau in ture?

in mod normal cica ar trebui sa stea pe la 1100

 

multumesc de raspunsuri si pareri !

post-23298-1187887736_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ai pus filtrul de aer la loc? vezi ca nu ai pus ceva la loc cum trebuie si trage aer fals, de aia o ia in ture asa aiurea!

 

@ITS, s-ar putea sa ai dreptate, dar totusi, demarorul invarte asa de damblagit incat sa nu porneasca? Eu nu cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa invarte : http://www.giotto.ro/rs50/x.mov

e cam intuneric, dar se vede

 

eu zic ca invarte bine

 

--- Mesaj completat în 24 Aug 2007 10:25 -------------
teoretic, daca as avea compresia proasta, ar trebui sa traga greu cand ma plimb cu ea, nu?

pentru ca trage foarte bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa invarte : http://www.giotto.ro/rs50/x.mov

e cam intuneric, dar se vede

 

eu zic ca invarte bine

 

<small>--- Mesaj completat în 24 Aug 2007 10:25 -------------</small><br/>teoretic, daca as avea compresia proasta, ar trebui sa traga greu cand ma plimb cu ea, nu?

pentru ca trage foarte bine...

 

Problema este ca pe masura ce scade compresia ai nevoie de o turatie mai mare la demaror pentru a porni motorul, turatie pe care o poti atinge daca impingi motorul. Ca sa dau un exemplu e ca la motoarele diesel iarna care au compresia mai scazuta prin uzura, daca incerci la demaror nu pornesc, dar trase o iau intr-un metru. Deci inainte de toate fa-i un test de compresie.

Ai si manualul de utilizare cu schema electrica:

Aprilia_RS50_Users_Manual___English_2004.pdf

firul de care vorbeai este pe schema rosu+alb si vine de la bobina ( cu aprindere electronica integrata) si are o mufa libera, probabil de test.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de manual, il aveam chiar pe cel al ei.

m-am uitat pe schema si intr-adevar acea mufa este in aer.

am sa iau in seara asta la puricat toata electrica.

 

in caz ca e compresia, ar trebui sa o rezolv cu niste segmenti noi?

 

 

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de manual, il aveam chiar pe cel al ei.

m-am uitat pe schema si intr-adevar acea mufa este in aer.

am sa iau in seara asta la puricat toata electrica.

 

in caz ca e compresia, ar trebui sa o rezolv cu niste segmenti noi?

multumesc!

 

Segmenti noi + garnituri , in functie de cum se prezinta posibil sa trebuiasca inlocuite si pistonul sau cilindrul. :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pacat ca nu am facut poze

acum am inchis capacul

sunt ceva depuneri pe capatul pistonului

 

jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm

nush ce sa zic

 

o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta

nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata

 

--- Mesaj completat în 25 Aug 2007 09:29 -------------
pacat ca nu am facut poze

acum am inchis capacul

sunt ceva depuneri pe capatul pistonului

 

jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm

nush ce sa zic

 

o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta

nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata

 

imi poate spune cineva un magazin deschis sambata, in bucuresti, unde as putea gasi bujii ? (NGK R BR9ES)

 

multumesc

Editat de GoMeZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pacat ca nu am facut poze

acum am inchis capacul

sunt ceva depuneri pe capatul pistonului

 

jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm

nush ce sa zic

 

o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta

nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata

 

<small>--- Mesaj completat în 25 Aug 2007 09:29 -------------</small><br/>pacat ca nu am facut poze

acum am inchis capacul

sunt ceva depuneri pe capatul pistonului

 

jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm

nush ce sa zic

 

o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta

nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata

 

imi poate spune cineva un magazin deschis sambata, in bucuresti, unde as putea gasi bujii ? (NGK R BR9ES)

 

multumesc

 

Nu vreau sa par deplasat dar trebuie sa renunti in a aprecia totul dupa ureche:

 

1. Pistonul cu segmentii pe el nu trebuie sa aiba joc pe cilindru

2. Ai avut garnitura de chiulasa si de cilindru noi atunci cand ai desfacut "capacul" ? Alea vechi trebe aruncate.

3. Cat de tare ai strans prezoanele cand ai montat chiulasa inapoi? Cum ai stiut care e cuplul necesar? Pun pariu ca ai strans insuficient. :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa par deplasat dar trebuie sa renunti in a aprecia totul dupa ureche:

 

1. Pistonul cu segmentii pe el nu trebuie sa aiba joc pe cilindru

2. Ai avut garnitura de chiulasa si de cilindru noi atunci cand ai desfacut "capacul" ? Alea vechi trebe aruncate.

3. Cat de tare ai strans prezoanele cand ai montat chiulasa inapoi? Cum ai stiut care e cuplul necesar? Pun pariu ca ai strans insuficient. :agree:

 

 

1. jocul era infim, l-am observat doar din cauza uleiului de pe cilindru, credeam ca este normal pt ca se dilata segmentii cand se incalzeste motorul.

2. nu am avut.

3. am rupt 1 prezon la toba, pe astea sunt sigur ca le-am strans cam la limita.

 

da, ai dreptate, nu fac bine cu "urechea"

eram prea nervos pe la 3 dimineatza, dupa ce am luat fiecare firicel la puricat si tot nimic.

 

oricum tot ce am facut a fost degeaba

se comporta la fel.

i-am luat bujie, o sa o montez, poate poate

 

multumesc de critici si sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai reusit ceva?

 

am si eu cam aceeasi problema si m-a disperat

 

am zis sa ii schimb si piston+ciclindru+segmenti+ce dracu o mai fi de schimbat ca nu mai pot

 

daca stie cineva un mecanic bun de 2T in bucuresti sa imi dea si mie un nr de tel

 

bafta la reparatii si poate imi spui si mie cum o sa rezolvi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...