GoMeZ Postat August 22, 2007 Share Postat August 22, 2007 o sa incerc sa descriu cat mai clar si detaliat problema sper ca totusi cineva sa incerce sa ma ajute fara sa imi spuna sa vin cu ea acolo sa o vada, nu am cum. nu porneste la automat impinsa o ia in doi pasi deci nu aprindere, nu alimentare, zic eu electromotorul invarte, bendixul angreneaza bine, invarte tot ce trebuie sa invarta,(am filmulet pentru doritori sa ajute) cand dau la automat, scanteie am, deci nici releul de pornire nu e de vina, cred eu dar nu vrea sa porneasca are baterie noua am incercat si cu redresorul conectat, acelasi rezultat si cam gata, astept pareri, sfaturi .... orice multumesc pentru orice ajutor e o aprilia RS 50 din 2001. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 eu cred ca e de vina compresia ,masoara si vezi dak e asa sau nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 e ciudat tare, daca zici ca impinsa o ia imediat. de unde stii ca da scanteie cand dai la automat? cum ai verificat? nu sunt ironic, vreau sa stiu cum ai procedat sa inteleg ce se intampla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 23, 2007 Autor Share Postat August 23, 2007 sar'na de reply am scos bujia, am conectat-o la fisa, am lipit-o de motor si am apasat pe buton si a dat scantei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dext3r Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 sar'na de reply am scos bujia, am conectat-o la fisa, am lipit-o de motor si am apasat pe buton si a dat scantei Schimba bujia .... si incearca din nou ...... scanteia o da unde trebe la bujie ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 eu cred ca e de vina compresia ,masoara si vezi dak e asa sau nu Cine cunoaste stie... Si io tot pe compresie imi pun banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 23, 2007 Autor Share Postat August 23, 2007 invarte electromotorul bine de tot am filmulet pentru doritori, am scos capacul si am filmat cum angreneaza bendixul, nu cred ca e compresia bujia da scanteie unde trebuie, in capatul ei, intre acel L si pastiluta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 Cine cunoaste stie... Si io tot pe compresie imi pun banii. atunci cum explici ca porneste impinsa?? ai verificat corect, totusi incearca si cu alta bujie... esti sigur ca atunci cand este in carter infiletata da scanteie la fel? sa punem problema altfel, frumos: din spusele tale: 1 impinsa porneste imediat - deci fara sa actionezi demarorul 2 actionand demarorul nu porneste... care credeti ca ar fi diferenta care face motorul sa nu porneasca dintre 1 si 2 ??? conditiile sunt aceleasi, difera "invartitorul" motorului... la punctul 2, invartitorul papa energie de la baterie... las pe altii mai destepti sa se gandeasca eu nu-mi explic, si nici nu stiu cum este alimentat circuitul de aprindere la Aprilia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 Faptul ca invarte foarte bine electromotorul e un alt indiciu ca motorul are compresie proasta. De asemenea, curba de admisie la un motor in 2 timpi este foarte proasta la turatii mici - de demaror. Incearca urmatoarea schema - pune mana pe admisia filtrului de aer cand dai la demarar - in felul asta motorul va trage un amestec foarte bogat in benzina, care se aprinde mai usor si la compresie slaba. Daca nici asta nu e, atunci inseamna ca are aprindere de-aia cu doi senzori - unul pentru cand e cuplat demarorul, altul pentru cand nu e cuplat - posibil sa ai vreun contact imperfect - sau senzor defect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mlc76232 Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 Masoara tensiunea pe baterie in timp ce actionezi demarorul. S-ar putea ca bateria sa fie terminata si desi reuseste sa faca demarorul sa functioneze, tensiunea in acest timp sa fie prea mica pt. sistemul de aprindere. Incearca cu o baterie de imprumut care stii ca functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 23, 2007 Autor Share Postat August 23, 2007 multumesc de sfaturi am sa le probez cand ajung diseara acasa din nou precizari, bateria este noua, si cu cea veche facea la fel am conectat si redresorul cand am dat la automat, face la fel scanteie face cand dau la automat am sa incerc totusi, poate hasesc o baterie de masina, sa incerc si cu ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 multumesc de sfaturi am sa le probez cand ajung diseara acasa din nou precizari, bateria este noua, si cu cea veche facea la fel am conectat si redresorul cand am dat la automat, face la fel scanteie face cand dau la automat am sa incerc totusi, poate hasesc o baterie de masina, sa incerc si cu ea te rog sa repeti si sa testezi daca impinsa porneste usor. Daca porneste usor impinsa, atunci sigur e cum zice moshulick, ai vreun senzor defect, contact bulit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 (editat) atunci cum explici ca porneste impinsa?? ai verificat corect, totusi incearca si cu alta bujie... esti sigur ca atunci cand este in carter infiletata da scanteie la fel? sa punem problema altfel, frumos: din spusele tale: 1 impinsa porneste imediat - deci fara sa actionezi demarorul 2 actionand demarorul nu porneste... care credeti ca ar fi diferenta care face motorul sa nu porneasca dintre 1 si 2 ??? conditiile sunt aceleasi, difera "invartitorul" motorului... la punctul 2, invartitorul papa energie de la baterie... las pe altii mai destepti sa se gandeasca eu nu-mi explic, si nici nu stiu cum este alimentat circuitul de aprindere la Aprilia. Pt ca impinsa compresia din cilindru are loc mai repede si mai "brutal" si ca atare atinge valori mai mari decat in cazul folosirii demarorului.Think! Oricum la scuterele in 2t asta e simptomul clasic de compresie scazuta , atunci cand pornesc din prima la pedala si la buton pauza. Editat August 23, 2007 de ITS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 23, 2007 Autor Share Postat August 23, 2007 mda.... am desfacut filtrul de aer, care este o mare cutie neagra din plastic am acoperit cu mana orificiul spre carburator apasat buton, si ...... NIMIC. un sunet mai altfel, putin mai infundat, si atat o sa iau fiecare firicel sa-l masor si contact sa verific cumva poate dau de vreo buba. am gasit o mufa... care e in aer. are un singur fir, rosu/galben inca nu stiu ce vrea sa fie... pun o poza mai jos. --- Mesaj completat în 23 Aug 2007 22:56 -------------asadar ... deci.... acea mufa in aer (firul legat de ea) merge in paralel cu un altul de aceeasi culoare si se unesc sub bord, ajungand la contact. cel de-al doiea fir(cel care se uneste cu primul) vine din bobina de inductie .... idee unde ar trebui sa fie cel ce sta in aer? din pacate nu am un manual de rs 50, iar cel de 125 pe care el am, e de kko la partea electrica --- Mesaj completat în 23 Aug 2007 23:59 -------------am tot controbait eu cu aparatul de masura sa vad daca nu sunt fire intrerupte, si sa ma prind care cum duce dupa ce m-am saturat am pus la loc rezervorul m-am urcat pe ea mi-am facut vant pe holul meu de 2 metri, pe care si aluneca rau cauciucul, si am pornit'o am toba scoasa, ca sa am mai usor acces la bujie, electromotor etc, asta se intampla acum cat sunt cu ea in casa desfacuta. deci a pornit... a stat cateva sec la 1200-1300 de ture, dupa care singura singurica a luat'o'n sus de a ajuns pe la 4-5000 si am oprit-o, ca facea un zgomot infernal (toba scoasa), pana la urma o sa imi sara vecii in cap... de ce se duce atat de rau in ture? in mod normal cica ar trebui sa stea pe la 1100 multumesc de raspunsuri si pareri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 ia cata mata daca trage un pic de aer fals .... carb-motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 24, 2007 Share Postat August 24, 2007 pai ai pus filtrul de aer la loc? vezi ca nu ai pus ceva la loc cum trebuie si trage aer fals, de aia o ia in ture asa aiurea! @ITS, s-ar putea sa ai dreptate, dar totusi, demarorul invarte asa de damblagit incat sa nu porneasca? Eu nu cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 24, 2007 Autor Share Postat August 24, 2007 asa invarte : http://www.giotto.ro/rs50/x.mov e cam intuneric, dar se vede eu zic ca invarte bine --- Mesaj completat în 24 Aug 2007 10:25 -------------teoretic, daca as avea compresia proasta, ar trebui sa traga greu cand ma plimb cu ea, nu? pentru ca trage foarte bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat August 24, 2007 Share Postat August 24, 2007 asa invarte : http://www.giotto.ro/rs50/x.mov e cam intuneric, dar se vede eu zic ca invarte bine <small>--- Mesaj completat în 24 Aug 2007 10:25 -------------</small><br/>teoretic, daca as avea compresia proasta, ar trebui sa traga greu cand ma plimb cu ea, nu? pentru ca trage foarte bine... Problema este ca pe masura ce scade compresia ai nevoie de o turatie mai mare la demaror pentru a porni motorul, turatie pe care o poti atinge daca impingi motorul. Ca sa dau un exemplu e ca la motoarele diesel iarna care au compresia mai scazuta prin uzura, daca incerci la demaror nu pornesc, dar trase o iau intr-un metru. Deci inainte de toate fa-i un test de compresie. Ai si manualul de utilizare cu schema electrica: Aprilia_RS50_Users_Manual___English_2004.pdf firul de care vorbeai este pe schema rosu+alb si vine de la bobina ( cu aprindere electronica integrata) si are o mufa libera, probabil de test. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dext3r Postat August 24, 2007 Share Postat August 24, 2007 scuze nu am citit cu atentie .... nu am vazut ca impinsa porneste usor ............ ..... deci ... asa cred si io ... compresia scazuta !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 24, 2007 Autor Share Postat August 24, 2007 multumesc de manual, il aveam chiar pe cel al ei. m-am uitat pe schema si intr-adevar acea mufa este in aer. am sa iau in seara asta la puricat toata electrica. in caz ca e compresia, ar trebui sa o rezolv cu niste segmenti noi? multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat August 25, 2007 Share Postat August 25, 2007 multumesc de manual, il aveam chiar pe cel al ei. m-am uitat pe schema si intr-adevar acea mufa este in aer. am sa iau in seara asta la puricat toata electrica. in caz ca e compresia, ar trebui sa o rezolv cu niste segmenti noi? multumesc! Segmenti noi + garnituri , in functie de cum se prezinta posibil sa trebuiasca inlocuite si pistonul sau cilindrul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 25, 2007 Autor Share Postat August 25, 2007 (editat) pacat ca nu am facut poze acum am inchis capacul sunt ceva depuneri pe capatul pistonului jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm nush ce sa zic o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata --- Mesaj completat în 25 Aug 2007 09:29 -------------pacat ca nu am facut poze acum am inchis capacul sunt ceva depuneri pe capatul pistonului jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm nush ce sa zic o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata imi poate spune cineva un magazin deschis sambata, in bucuresti, unde as putea gasi bujii ? (NGK R BR9ES) multumesc Editat August 25, 2007 de GoMeZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat August 25, 2007 Share Postat August 25, 2007 pacat ca nu am facut poze acum am inchis capacul sunt ceva depuneri pe capatul pistonului jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm nush ce sa zic o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata <small>--- Mesaj completat în 25 Aug 2007 09:29 -------------</small><br/>pacat ca nu am facut poze acum am inchis capacul sunt ceva depuneri pe capatul pistonului jocul dintre piston si cilindru este extrem de mic 0.2, 0.3 mm nush ce sa zic o sa iau o bujie noua, ca arata cam urat asta nu stiu daca gasesc vreun magazin deschis sambata imi poate spune cineva un magazin deschis sambata, in bucuresti, unde as putea gasi bujii ? (NGK R BR9ES) multumesc Nu vreau sa par deplasat dar trebuie sa renunti in a aprecia totul dupa ureche: 1. Pistonul cu segmentii pe el nu trebuie sa aiba joc pe cilindru 2. Ai avut garnitura de chiulasa si de cilindru noi atunci cand ai desfacut "capacul" ? Alea vechi trebe aruncate. 3. Cat de tare ai strans prezoanele cand ai montat chiulasa inapoi? Cum ai stiut care e cuplul necesar? Pun pariu ca ai strans insuficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat August 25, 2007 Autor Share Postat August 25, 2007 Nu vreau sa par deplasat dar trebuie sa renunti in a aprecia totul dupa ureche: 1. Pistonul cu segmentii pe el nu trebuie sa aiba joc pe cilindru 2. Ai avut garnitura de chiulasa si de cilindru noi atunci cand ai desfacut "capacul" ? Alea vechi trebe aruncate. 3. Cat de tare ai strans prezoanele cand ai montat chiulasa inapoi? Cum ai stiut care e cuplul necesar? Pun pariu ca ai strans insuficient. 1. jocul era infim, l-am observat doar din cauza uleiului de pe cilindru, credeam ca este normal pt ca se dilata segmentii cand se incalzeste motorul. 2. nu am avut. 3. am rupt 1 prezon la toba, pe astea sunt sigur ca le-am strans cam la limita. da, ai dreptate, nu fac bine cu "urechea" eram prea nervos pe la 3 dimineatza, dupa ce am luat fiecare firicel la puricat si tot nimic. oricum tot ce am facut a fost degeaba se comporta la fel. i-am luat bujie, o sa o montez, poate poate multumesc de critici si sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BigNC Postat August 25, 2007 Share Postat August 25, 2007 ai reusit ceva? am si eu cam aceeasi problema si m-a disperat am zis sa ii schimb si piston+ciclindru+segmenti+ce dracu o mai fi de schimbat ca nu mai pot daca stie cineva un mecanic bun de 2T in bucuresti sa imi dea si mie un nr de tel bafta la reparatii si poate imi spui si mie cum o sa rezolvi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.