Jump to content
Sign in to follow this  
easyrider

Ij Dkv

Recommended Posts

Salut Lolo, e in regula, eu asta am gasit, cu trimitere la un articol dintr-o revista, ori asa ceva.

"Arunci piatra"- i-am rugat pe toti care sunt dispusi (nu prea mai e nimeni dispus sa zica ceva pe acest forum, dar am incercat)- sa completeze cu cate ceva.

Iarasi incepem,"nu e bine asa!", OK, cum e bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au fost cel putin 3 modele din '56 pana in '62/'63

 

Iaca d'aia s-a dus dreq totul ..

Enjoy

Share this post


Link to post
Share on other sites

DKW-ul ce stă la baza motocicletelor IJ monocilindru , fabricate după război , se numește NZ 350 și a avut 3 versiuni nicidecum 2 : NZ 350 , NZ 350-1 , NZ 350-43.

IJ 350 : 1946 - 1949 170000 buc.

IJ 49 : 1949 - 1958 470000 buc. [ 2 versiuni : IJ 49 și IJ 49K ( cu ataș ) fabricat 3 ani '56 , '57 , '58]

IJ 56 : 1956 - 1963 aprox. 700000 buc ( 7 versiuni )

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ai drepate draga mea!", -vreau liniste in casa.

Cristi 57, a spus corect ca a fost DKW 350 si DKW 500.

E adevarat ca au fost variante militare si cele comerciale, dar este deja un "subpunct".

Deasemenea ca a fost IJ 49 si IJ 49K(varianta cu atas), valabil si la IJ 56, este deasemenea adevarat, dar nu inseamna ca am comunicat ceva eronat, am vorbit doar de modelel respective.

In documentele accesibile pe internet, gasim IJ 56 produs 1956---1962, daca tu zici si 1963, poate asa este (ei sunt cu calendarul pe vechi si poate de aici eroarea!).

Altfel, nu am mustrari de constinta pentru ce am scris, deoarece din 2003 cand a fost lansat subiectul totul a fost neclar, acum ca eu lucrez la un IJ 350 si considerand ca daca eu tot consum timp pentru informare ar fi corect sa transmit concluziile mele mai departe am postat aic, ma simt OK.

Acest forum care ar trebui normal sa fie "infloritor" moare, iar noi ne contram pe "nimicuri".

Rugamintea mea este ca toti cei ce urmaresc "in umbra" zi de zi acest forum si zic ca "nimic nu mai e aici", sa posteze, sa scrie, sunt multi cei ce mestersc la vechituri!

Daca in toate tarile "nebunia" nostalgicilor si a iubitorilor de retro infloreste si comunitatile sunt active, la noi totul e "mistocareala".

Cati lucrati la Simson SR2?- multi-vad din vanzarile pe OLX- de ce nu transmiteti ceva si celorlalti??

Cati lucrati la IJ 49??-multi, vad prin "disperarea"achizitiei de piese, de ce nu postati??

Cati lucrati la MZ 125/175?-multi, vad deasemenea prin "foamea" de piese, de ce nu postati??

Singuratic e mai greu sa gasest mancare, e mai bine in haita! Postati si mariti haita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DKW NZ 500 este bicilindru, n-are legătură cu IJ-ul nici măcar cu bicilindricul ( IJ Jupiter ), acesta fiind copiat după DKW RT 350.

IJ 49 și IJ 49 K diferă chiar dacă , aparent , e aceeași motocicletă.

Ai scris mai sus : "În din 1956, a fost lansat Izh-56, cu un motor imbunatatit si o suspensie noua si bascula" - suspensie nouă într-adevăr însă bascula a apărut încă de la IJ 49 chiar dacă suspensia era semi-rigidă.

"Totusi si dupa aceasta data se montau ansamble ce se nimereu, astfel ca au aparut modele hibride care purtau numele de Izh-49." - nu au existat modele hibride de IJ 49. Singurele piese ce s-au folosit de la IJ 350 sunt cilindrii de 9 cp ce s-au montat în primul an de producție 1949.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lolo, nu ai fost atent! Am citat acolo (in 25 Mai) -ce a scris raposatul Cristi 57 in 2011! Am mentionat asta.Era un articol al dumealui si l-am citat ca atare!

Dar ca de obicei, ca niste soacre gasim mereu greseli.

Vino cu un subiect, cu o documentare, cu poze, etc. nu toata lumea imediat ce e postat ceva, critica, apoi liniste pana mai apare "o victima" ce mai ar vtra sa anime putin acest forum, dar care bineinteles nu va pune o virgula unde trebuie, ori va gresi un an un model, etc si toti se trezesc!.OK, poate Domnul Cristi a gresit, dar a scris ceva despre modelel Ij.RESPECT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui să vezi ca fiind ceva constructiv ceea ce am scris mai sus nicidecum ca pe un afront.

Detaliile ce le-am dat sunt primite de la uzina Ijevsk nu din vreo revistă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin la subiectul de baza.

Daca mai sunt amatori de restaurare IJ 350, din experienta mea, sunt cateva elemente ce ridica probleme cam la toate motocicletele ce se mai gasesc.

In aceasta categorie sunt:

-Semicadrele spate, ce sunt taiate si au montata suspensie.Se gasesc greu unele nemodificate si se refac deasemenea destul de greu.

-Portbagaj -care daca este modificat semicadrul este modificat si portbagajul, in sensul ca prinderile pe cadru sunt scurtate.Cel de IJ 49 este deasemenea scurt.Se modifica, dar nu este atat de usor.

-Aparatoare (aparatori) lant, care deasemenea nu sunt identice cu IJ 49

-Cutia electrica, doar ca originalitate are pe capac steaua sovietica, iar la IJ 49 este semnul cunoscut de IJ.

-Motorul are pe capacul de la ambreiaj inscriptionat IJ 350, iar la IJ 49 este deasemenea sigla Ij, deasemenea filtrul de aer si camera de nivel constant de la carburator sunt diferite IJ350vs IJ 49 (nu stiu de alte diferente)

-Cricul central este si diferit (la 350 este turnat la IJ 49 este din elemente ambutisate), e mai greu de gasit, ar fi OK sa existe la achizitie.

-Aripa fata pentru suspensia paralelogram este diferita de cea de IJ 49 pentru furca telescopica.

-Aripa spate este putin diferita, la IJ 350 cu cadru rigid urmareste roata, fiind paralela cu aceasta , la IJ 49 este mai departata de roata, ca sa permita rotii miscarea permisa de suspensie.

-Platoul de frana spate este diferit la IJ 350, avand alta antirotire si alta pozitie a levierului de comanda frana

-Axul rotii spate si in general prinderea rotii sunt diferite.

-Rezervoarele sunt diferite, del de IJ 350 nu are cutia de scule incorporata (IJ 350 are cutie de scule pe partea stanga a motocicletei).

-Stopul este identic cu cel de IJ 49, dar se gaseste foarte greu.

 

Cam de aceste probleme m-am lovit eu, fiind uneori prea optimist ca pot folosi piese de la IJ 49 am constatat apoi ca nu este chiar atat de simplu!

Mortocicleta este simpla, are putine piese, dar tocmai asta face ca oricare element ce lipseste ori nu este corect sa iasa imediat in evidenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Domnul Lupu Dan (0722890601) are ceva piese de IJ 49, respectiv IJ 350, pe care le da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- lampa spate are sticla roșie de o altă formă decât la IJ-ul 49;

- scărițele pasagerului diferite;

- cilindrul motorului e de 9 cp la IJ 350 , IJ-ul 49 având 11 cp;

- axul roții față diferit;

- butucul rotii față diferit;

- pedala schimbătorului de viteze este diferită ;

- cadrul central este diferit;

- ghidonul este diferit;

s.a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa au fost elementele originale, cu dungi trasate manual.

(Din pacate am hotarat sa schimb aceasta vopsea, o hotarare greu de luat , decizia asta sper ca sa fie cea buna la final!)


» Post actualizat in 04 Sep 2018 13:05

Deoarece nu am crezut ca ar fi compatibila furca neagra cu dungile aurii (frumoase dealtfel) am recolorat-o si pe ea ca si restul.

Sa vedem cand e completa daca arata asa cum ne-am dorit.


» Post actualizat in 11 Sep 2018 09:22

Se lucreaza!

 

post-33773-0-68862000-1535108882_thumb.jpg

post-33773-0-78218600-1535108893_thumb.jpg

post-33773-0-19351500-1536066294_thumb.jpg

post-33773-0-05059100-1536657704_thumb.jpg

Edited by vene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pun cateva poze cu motocicleta.

Este vorba de zona refacuta a partii unde era atasata o "suspensie".

post-33773-0-73168300-1538379090_thumb.jpg

post-33773-0-60440400-1538379103_thumb.jpg

post-33773-0-86053200-1538379116_thumb.jpg

post-33773-0-83412800-1538379193_thumb.jpg

post-33773-0-87685200-1538379201_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata stima pentru lucrare!

Adanca plecaciune!

 

Nu pot sa nu imi aduc aminte, acum doi ani la o intalnire Oktoberfest marca retromobil, un vizitator si aspirant probabil, zice pe sub mustata de Teleorman tunsa in Bucuresti, in timp ce se uita admirativ la IJul lui Lupu Dan:

 

"Domn`le astea sunt ca alea de la tara."

Edited by m72story

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri!

Sincer, pana acum a fost cea mai complicata refacere a unei motociclete din cele care le-am avut pana acum.

Problema fiind lipsa posibilitatii achizitiei pieselor necesare, fiind nevoie de refacerea unora intr-o stare jalnica, ori din unele de IJ 49.si lipsa informatiilor referitoare la aceste modele, gasind informatii mai mult din fotografii.

Vreau sa ma apuc si de un IJ 49, dar parca am capatat teama, neavand nici pentru acela un stadiu de start incurajator.

Aici, la IJ 350 am inceput mai mult cu a achizitiona o "idee" de IJ 350 de la care am putut prelua foarte putin si nu mi-am inchipuit cat de greu va fi.

Dar acum sunt multumit!

post-33773-0-92890700-1538396182_thumb.jpg

post-33773-0-92706400-1538396197_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu la cele spuse de Romeo.Felicitari și din partea mea pentru o lucrare bine facuta! Pacat ca pe aici nu prea mai misca nimeni, dar cei care au asta in sange se vede ca nu se lasa cu una cu doua. Încă o dată felicitari si astept sa te apuci de ij-ul 49 că poate imi dai si mie un impuls sa ma apuc de al meu.Calculatorul a luat-o razna.Eu scriu una el posteaza ce vrea

Edited by Lupu.D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum sti (la varsta ta) "viata nu e usoara, dar trece!".

Poti sa "incepi sa te apuci" sa faci ceva, astfel fiind iarna lunga, nu vei face nimic fizic, dar vei aduna resurse si ambitie pentru vara urmatoare!

Nu ma apuc de IJ 49 anul acesta deoarece nu mai e timp sa si finalizez, iar asta nu e pe placul meu!

.Ma apuc de un K 58, un proiect mai usor, de iarna, asa , la gura sobei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DKW NZ 500 este bicilindru, n-are legătură cu IJ-ul nici măcar cu bicilindricul ( IJ Jupiter ), acesta fiind copiat după DKW RT 350.

IJ 49 și IJ 49 K diferă chiar dacă , aparent , e aceeași motocicletă.

Ai scris mai sus : "În din 1956, a fost lansat Izh-56, cu un motor imbunatatit si o suspensie noua si bascula" - suspensie nouă într-adevăr însă bascula a apărut încă de la IJ 49 chiar dacă suspensia era semi-rigidă.

"Totusi si dupa aceasta data se montau ansamble ce se nimereu, astfel ca au aparut modele hibride care purtau numele de Izh-49." - nu au existat modele hibride de IJ 49. Singurele piese ce s-au folosit de la IJ 350 sunt cilindrii de 9 cp ce s-au montat în primul an de producție 1949.

IJ-ul Jupiter nu e copie dupa RT350: cadrul e 100% diferit, motoarele sunt 100% diferite etc. Jupiterul a aparut din dorinta de a crea un model mai sportiv, mai performant si mai rafinat (de unde 2 cilindri, in loc de unul): de plecat s-a plecat de la cadru de IJ-56 (identic, cu mici detalii la prinderea motorului), motorul e un amalgam de "inspiratii" care s-a vrut a fi proverbialul "din rahat bici" ( in opinia mea motorul de IJ56, Planeta e net superior): cutia e DKW-IJ56 cu rapoartele mai scurte (pentru sportivitate), difera fata de Planeta mecanismul selector care probabil a fost schimbat din cauza ca trebuiau si inginerii aia sa castige o paine (selectorul de IJ56 e mult mai precis, fiabil); ambielajul demontabil, cu volanta centrala e copiat dupa Peugeot, doar ca bineinteles rusii l-au facut mult mai rudimentar; capacele de fixare a semiambielajelor in cartere sunt de inspiratie Adler MB250; ambielajele in sine sunt K-175 (difera doar suncile, mult subdimensionate, de unde si numeroasele probleme in exploatare) la fel si pistoanele. Un model de IJ mult mai interesant e IJ 350 Sport realizat in colaborare cu japonezii la inceputul anilor 70: transmisie primara pe angrenaj, cutie cu 5 trepte, carburator Mikuni, aprindere CDI. Evident ca de la prototip s-a trecut in productia de serie cu componente rusesti: carburator K, cutie 4 trepte, dinam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Sunt incantat ca mai sunt si colegi care se documenteaza, care analizeaza parcursul producerii acestor motociclete in Rusia, asa cum a fost situatia in acea perioada.

Acum e greu sa intelegem de ce asa mari diferente, de ce lipsa de documente corelate cu modificarile aparute (mai ales daca alegi referinta modelele Germane, unde exista o trasabilitate a evolutiei).

Poate inteleg cei ce au trait in perioada de pana in 1989, cand pana si atat de aparent standardizatul element, surubul ori un stift, nu se cumpara de la producatorul de suruburi ce avea o tehnologie specifica (executat prin rulare, un tratament specific materialului folosit si aclasei de duritate dorite-, etc.), ci se prefera sa se realizeze local, prin strunjire din bara- sigur ca nu se discuta cat de marte e diferenta intre un surub obtinut prin rulare si unul strunjit unde era taiata "fibra" materialului, unde filetul obtinut prin filetare era net inferior). Unde era castigul??- era realizat intern, o sugestie premiata ca rezolvare tehnica, etc.(era plan de "inventii si inovatii").

Revenim!

Deci acest "inginerii"rusesti se incadrau in acest "cadru".Motoarele in 2 timpi bicilindru (facut tot cam pe atunci si de Jawa-CZ cu versiunile CZ Sport ori Jawa 350 bicilindru), unde aparea un produs 100% nou, dar cu reutilizare cat mai mult a ce era existent, era la moda (motor "Lastun" derivat din Oltcit, folosind piston si cilinrii, probabil si alte elemete de la Oltcit, apoi Oltcit cu frane si planetare de Dacia, faruri comune Aro-Dacia, ori Lastun si Tractor, etc)- iar IJ Jupiter utiliza piese de Voshod cu diverse modificari si adaptari.

Credeti ca totul a fost documentat si ca exista documete ce separa aceste versiuni??- pe cine a interesat atunci??- desigur ca noi astazi am dori aceasta documentare si piese de schimb conforme, dar eu cred ca ce a fost produs dupa 1960--1962 in tarile socialiste nu mai au trasabilitate si constanta pa modelelelor produse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot am mentionat mai sus faptul ca sursa de inspiratie pentru motorul de Jupiter sunt francezii de la Peugeot cu ale lor modele 256 TB si 356 TB (250, respectiv 350 cm3), la randul lor inspiratia frantuzilor pentru cadrul si caroseria acestor modele a fost cu siguranta DKW-ul RT care a fost lansat putin inainte, in schimb motoarele de pe aceste bicilindre galice au fost realizate prin jumelarea a doua motoare monocilindrice de 125 si 175 cm3 (se observa asta prin folosire solutiei cu ambielaje individuale unite cu o volanta centrala, solutie preluata de altfel si de rusnaci pentru Jupiter). Cutiile de viteza ale celor 4 motoare (125,175,250,350) erau identice si puteau fi demontate cu motorul in cadru, la fel ca la DKW NZ si IJ 56 ( da, chestia asta nu au mai copiat-o rusii cand au proiectat Jupiter-ul). Pana si pedala de schimbare a vitezelor tip balansier a fost copiata, desi la rusnac era pe stanga si la Peugeot pe dreapta. Mecanismul semiautomat de debreiere e copie Jawa.

post-95185-0-44592600-1541225536_thumb.jpg

post-95185-0-80143500-1541225550_thumb.jpg

post-95185-0-45854000-1541225588_thumb.jpg

post-95185-0-03943200-1541225615_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...