Jump to content
Sign in to follow this  
easyrider

Ij Dkv

Recommended Posts

OAMENI BUNI DACA STITI DE VREUN IJ DKV DE PRIN 51-56 CARE SA MERITE REFACUT DATI UN SEMN, VA ROG, IMI PLACE MULT,SAU DACA AVETI COMENTARII, PIESE, CARTI TEHNICE, ETC.. V AS RAMANE INDATORAT PE VECIE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

Ij dkw? dkw-ul e dkw, ij-ul e ij! in fine, a fost copiat in mare de rusi shi au scos ij 56/festival....alea cu rezervor lacrima din fabrica...am eu unul...in modificari...il vrei? are piesele toate noi, e ceva mai scump decat daca il iei de la un mosh dar e pe desfacute shi aratate...nr vechi...ti-l dau in 3 saci! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe...stie el ce spune...Dupa razboi rusii au mutat toata linia de fabricatie dkw la ei , cu tot cu piesele deja existente pe stoc...asa ca primele ijuri scoase erau asamblate din piese fabricate de nemti cu sigla dkw pe ele si pe rezervor au scris rusii "ij" din mandrie nationala, banuiesc...alea da masinarii :angry:. Dup aia a inceput sa faca rusu piesele din materialul lui si cu vestita precizie ruseasca :) , care ne da si acuma noua batai de cap .

Eu stgu la mine la tara un ij 56 da nu stiu exact daca e in intregime rusesc...in stare originala dar cam ruginit...oricum mosul vrea sa scape de fier din curte ca nu mai poate de articulatii saracu' :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si io un ij 56 ,l-am facut chopper,are comenzi avansate din inox,coarne t-bar,furca inaltata,motor cota zero,in rodaj,pe desfacute si verificate,aprindere electronica noua,pusa azi,comenzi electrice noi,cristi tunaru stie,lant nou,cutie beton,ambielaj de moare calu in baie,mers doar cu benzina,si ulei bun,acte,numere noi,cauciucuri,fa-mi o oferta!!

marian toader 0744565274,bals olt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Axa - zi frate unde ai tu "tara" ??? Ca m-ar interesa pe mine acel IJ ... ruginit si sper la pret cam mic ! (na ca a iesit cu rime!). Pe bune ! Astept un raspuns, please .... :) :angry: :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bragadiru ( Teleorman) . Nu stiu cat vrea pe el dar nu cred ca mare lucru...dar nu cred ca are mosu telefon,pot sa-ti zic cum il gasesti daca vrei....sunt 120 de km de la bucuresti pana acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ne vedem miercuri (saptamana viitoare) pe la Arc ! Daca e, vorbim atunci. Sper sa se mai incalzeasca vremea asta ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

Pai shi eu ce am spus?!? ij-u e ij iar dkw-ul, dkw, axa! copiile...hmm sa fim seriosi! ca asa ai putea spune ca nipra e bmw ca mari diferente nu-s....ehhehhhe! cata dovada de lipsa de gandire din partea rusilor(ca sa nu mai spunem si nesimtire)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contrazic pe unii dintre voi!

Eu stiu ca:

La inceput,1930 rusii faceau IJ L 300(copie DKW E 300.)

IJ-DKW( IJ-1949) este primul model scos de rusi dupa razbel,cu zicea si Axa,si e numit asa pt ca e modelul care copiaza cel mai bine DKW.

IJ-350 Festival,scos in 1956.

Referitor la Dnepr-BMW:

Dnepr( Ukraina-Kiev) a avut rol civil la inceput,spre deosebire de fratele lui Ural( Rusia-Irbit)care a fost de la inceput fabricat pt armata,abia dupa 1960 facut si pt civili.

Motorul M-72 copia BMW 1939,a fost fabricat prima data de Ural ,apoi si de Dnepr.

Asta stiu eu....

 

 

 

Blackrider

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

intre ij dkw shi festival nu exista diferente majore, doar ca festivalu' a fost "actualizat" dom'le! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

intre ij dkw shi festival nu exista diferente majore, doar ca festivalu' a fost "actualizat" dom'le!

 

 

Sa te lamuresc care sunt diferentele: cadrul in fata este facut din profil patrat, nuca de directie este imensaaa, bascula si telescoapele sunt ca la Simsom Awo T, are doar 9 kw, sei de tip ciuperca etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

Cadrul in fata la ce? La festival? Asta s-o crezi tu! Festival am in casa shi iti spun eu ca nu are nici un profil patrat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

Primul ij este cel copiat 100% de rusi, al doilea, Festivalul sau ij 56 are intr-adevar bascula si telescoapele ca la simson dar are 21 de c.p. shi seile au fost si ciuperca shi "normale" direct din fabrica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A-ti intrat in discuti filozofice...... Am un prieten cu asa ceva de vanzare, copiez anuntul de la vanzari ca a trecut neobservat, daca te intereseaza

Vand Ij 49, anul 53, stare perfecta, totul original, RAR 2004, luna 11, numere Sibiu, copia DKW-ului.

Pret 400 euro negociabil

0740.000.420 Andy

Asta-i poza

post-8-1073316426_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este chear original, tobele nu sunt coada de randunica. ;) Mai coboara pretul poate se vinde :drink:

 

Nu este chiar original tobele nu sunt coada de randunica ;) coboara pretul poate se vinde :drink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce "povesti nemuritoare" erau aici pe acea vreme!

Am gasit link-ul si speram sa fie ceva util, dar e vesnica confuzie "Ij festival" cu Ij 56, IJ 49 cu IJ 350-DKW, apoi totul "condimentat" cu nemti, rusi, fabrici mutate, piese DKW pe IJ-uri 49, amalgam!

-IJ 350 (Dkw- deoarece este prima copie a DKW 350 produsa de Ij)- cadru rigid, furca "paralelogram"-este o motocicleta,

-IJ 49 (tot motor 350, aproape identic ca la IJ350)-Cadru semirigid, are bascula spate si suspensie spate, furca telescopica- este urmatorul model de IJ

Aceste 2 modele au cadrul din tabla ambutisata (2 elemente imbinate la mijloc, cu sectiune patrata), roti cu spite inegale, avand butuc mic si tamburul de frana pe o parte, din tabla ambutisata, aripa spate din 2 bucati cu balama ce faciliteaza schimbarea rotii, saua pasager montata (optional) pe cadrul-portbagaj, schimbator si la mana, pe rezervor, echipate cu dinam si cutie electrica.

-IJ 56-1960 Un cadru complet nou, din teava tubulara, roti cu spite egale (butucul rotii cu forma cilindrica cu tamburul de frana integrat), suspensie spate cu amortizor cu ulei, roata prinsa de bascula, furca fata telescopica, motor complet nou (dar tot 350 cc), 2 locuri cu sei individuale, saua fata ca la IJ 49, cea spate montata mai sus, cu o forma "atipica" unei sei, cunoscuta "cozonac" avand o forma si culoare ce aduc a cozonac.Far mare cu antrnare kilometraj din motor, cu un melc in zona ambreiajului, becuri-martor in far si contact in far.

Echipat cu dinam si releu conjuctor-disjunctor montat sub saua fata.Aripa fata prinsa jos, linga axul rotii, ramane paralela cu roata, aripa spate dintr-o bucata, stop spate modificat cu stop nou ce are incorporat si stop pe frana.

-Ij 56 -1962 are mici modificari:- saua dintr-o bucata, aripa fata prinsa sus, de jug, antrnare kilometraj cu melc la roata fata.Motorul aproape identic, cu mici modificari la baleaje si cu putere marita cu cca 2 cai.

Sper ca nu am gresit prea multe dar sper si sa mai fi adus lamuriri si poate cineva mai completeaza cu informatii interesante despre aceste modele.

Referitor la IJ festival, acesta este IJ 49 nicidecum IJ 56!!

 

Modelele urmatoare de Ij (fie Planeta fie Jupiter) nu mai fac subiectul acestui topic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca istorie a motocicletelor rusesti, fostul nostru coleg "Cristi 57", care se documenta si care ne-a oferit multe informatii documentate, scria in 2011:

 

E greu de facut un istoric al IJ-ului. Nici rusii nu-l stiu bine si nici nu vor sa-l cunoasca. IJ-ul a devenit dupa razboi, motocicleta populara si reprezentativa pentru rusi. Daca scormonesti trecutul ajungi la DKW 350, fabricat in doua exemplare 350 si 500cmc. La randul sau 350-ul, era varianta civila si varianta de razboi.
Prima motocicleta Izh-i a fost fabricata de inginerul PV Mozharov, în 1927, V-twin 1200 cc(motorul a fost plasat transversal, stil Guzzi),cutie in trei trepte, 23 CP. Motocicleta foarte grea de altfel, asa ca s-a facut si un monocilindru Izh-4 dar nereusita. În primăvara anului 1928 Mozharov a depus o propunere oficială privind înregistrarea organizaţiei Motociclete Izhstalzavodah. A fost creat Biroul de Proiectare, în frunte cu PV Mozharov. Sub conducerea sa, au fost proiectate, fabricate şi testate biciclete primul Izhevsk. In '29 a urmat "Nati-A 750 " de 750 cmc copiat dupa modelele americane indian si Harley Davidson. Prima motocicleta rusa produsa în serie mare a fost lansata in '30, IL-300 "A fost o copie a germana a DKW "E-300" din 1929, cu motor in doi timpi, 7 CP, 80 km / h. Toate izh-urile fiind inspirate dupa DKW şi Adler(IJ-4/IJ-8).
După război, în 1945 în Izhevsk a fost re-organizat. Motocicleta mutata aici din Germania, tehnologia şi fabrica DKW cu toata documentaţie tehnică "NC-350(modelul civil), şi aproape nimic nu se schimbă, au început să fabrice o copie sub numele de IJ-350. Primele motoare fiind cu carcasele polizate acolo unde era sigla DKW. Din '49 au inceput modificari majore, luand fiinta Ij-49. Totusi si dupa aceasta data se montau ansamble ce se nimereu, astfel ca au aparut modele hibride care purtau numele de Izh-49.
În din 1956, a fost lansat Izh-56, cu un motor imbunatatit si o suspensie noua si bascula. Din aceasta a aparut, în 1962, noul "Planeta 350"

 

Revenind cu ce informatii am mai gasit mai adaug:

 

IJ 350 produs 1946---1951


» Post actualizat in 25 May 2018 06:00


IJ 49 1951---1958

 


» Post actualizat in 25 May 2018 06:02


Ij 56- 2 versiuni -1956--1962 (cea albastra a fost prima versiune, cea cu 2 sei)


» Post actualizat in 25 May 2018 06:07

Referitor la IJ Festival, din documentare (a avut Lolo la pagina IJ 49 o informare in acest sens), denumirea a avut ca baza festivalul tinretului de la Bucuresti din 1953 (deci nu exista atunci IJ 56)- cand IJ 49 era un simbol,\

motocicletele fiind la acea vreme foarte dorite si apreciate de tineri (cei ce isi permiteau a le poseda fiind foarte mandri de ele).

post-33773-0-06819800-1527228007_thumb.jpg

post-33773-0-58761300-1527228048_thumb.jpg

post-33773-0-30867000-1527228113_thumb.jpg

post-33773-0-51189700-1527228133_thumb.jpg

Edited by vene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Documentația pe care ai tu bazate informațiile de mai sus e cât se poate de greșită. Fie-mi cu iertare însă nu e bine să "bagi în ceață cititorii" !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...