andrei belcic Postat Mai 8, 2013 Share Postat Mai 8, 2013 Hm, as zice ca la Tenere tin uleiul mai mult de 15 ore de functionare. Vorbeam, bineinteles, de EXC. Al meu fiind din 2002, nu are ulei de cutie separat. Prin urmare, fiind o cantitate mai mare de ulei de motor fata de un EXC mai mare de 2008, poate fi asta un motiv pentru care uleiul meu nu apuca se innegreasca complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 12, 2013 Share Postat Mai 12, 2013 (editat) Salutare tuturor! KTM EXC 400 din 2001 - Ambreiaj hidraulic dus. Exista la magazine de semeringuri/accesorii auto/etc cele 2 gume marcate in imaginile de mai jos? Voi ce solutii folositi atunci cand trebuie sa le inlocuiti? Exista alternative sau trebuie sa cumpar kiturile complete, care ma vor duce undeva la aprox. 170 euro (cod produs 59002032000, respectiv 75032061044)? Pentru ca mai mult ca sigur voi mai avea nevoie de piese - spuneti-mi, va rog, voi de unde va aprovizionati cu piese (puteti trimite si PM, nu este nici o problema)? Multumesc mult! Numai bine! Editat Mai 12, 2013 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 12, 2013 Share Postat Mai 12, 2013 O-ring-uri, rulmenti si simeringuri de la surse alternative (piata, Bricostore, BADI, etc). Piese specializate de la dealeri. 170 euro un O-ring si un simering? Mai bine iei tot subansamblul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 O-ring-uri, rulmenti si simeringuri de la surse alternative (piata, Bricostore, BADI, etc). Piese specializate de la dealeri. 170 euro un O-ring si un simering? Mai bine iei tot subansamblul. Salut Andrei! 130 si ceva de euro costa ansamblul capac + piston ce se monteaza pe blocul motor. 30 si ceva de euro costa pistonasul cilindric + garniturile aferente din pompa de ambreiaj de pe ghidon. Eram curios daca voi ati gasit solutii alternative mai ieftine decat piesele de origine pentru repararea ambreiajului si care sunt acestea. La fel, dati-mi va rog un PM cu sursele voastre de piese. Dementor si FM le stiu si eu. Daca aveti si altele v-as fi recunoscator. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krong28 Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 http://rulmenti.ro/index.php?route=product/category&path=210_212 Eu de aici cumpar tot felul de semeringuri, rulmenti si oring-uri ptr mobra! Au toate prostiile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 Va multumesc frumos tuturor celor care mi-ati raspuns atat pe topic cat si pe PM. Simering si o-ringuri am gasit si cumparat aceleasi dimensiuni astazi de la magazinul Rolling din Timisoara. 7 lei toate 3. Sper sa functioneze macar decent si sa nu le schimb foarte des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danok Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 (editat) Cel mai probabil nu o sa functioneze decat o iesire-doua. O-ringurile trebuie sa fie speciale pentru a rezista in acelasi timp la temperatura ridicata(de la motor) si la presinune. Cele uzuale nu resista la temperatura (se intaresc). Iti dai seama ca daca tu ai dat pe oring 2 lei nu o sa tina ca unul de 40 euro de ex. - vorbesc din experienta ca aceeasi problema am si eu. Problema cu aprinderea la un KTM 250 4T: faceam ca tot omu' enduro si fara sa o trantesc sau altceva am oprit-o iar la reprornire am constatat ca nu mai am scanteie. Verificat bujie si bobina de inductie pe alt motor si functioneaza. Ce mai putea fi? Magnetoul? CDI ul? Editat Mai 23, 2013 de danok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Cel mai probabil nu o sa functioneze decat o iesire-doua. O-ringurile trebuie sa fie speciale pentru a rezista in acelasi timp la temperatura ridicata(de la motor) si la presinune. Cele uzuale nu resista la temperatura (se intaresc). Iti dai seama ca daca tu ai dat pe oring 2 lei nu o sa tina ca unul de 40 euro de ex. - vorbesc din experienta ca aceeasi problema am si eu. Problema cu aprinderea la un KTM 250 4T: faceam ca tot omu' enduro si fara sa o trantesc sau altceva am oprit-o iar la reprornire am constatat ca nu mai am scanteie. Verificat bujie si bobina de inductie pe alt motor si functioneaza. Ce mai putea fi? Magnetoul? CDI ul? Verifica butonul de oprire eventual curatal cu ceva spray de contacte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovistein Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Dragi colegi si prieteni ! Ce parere aveti despre KTM 525 exc 2003 ? Pentru ca sincer m'am indragostit de el si vreau sa il rapesc(cumpar) ), nu a fost pornit din toamna cand au fost investiti 700 de euro in el si acuma a pornit la sfert de buton :X. Ce parere aveti despre ell ?( de model ) Va multumesc. Multa sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 nici daca ai fi David Knight nu ai putea sa te dai cum trebe cu asa un motor , sincer , este prea mare motorul , dar nah, parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Nepotrivit pentru hard enduro dar optim pentru ture lungi pe munti domoli. EXC-ul meu 400 din 2002 e beton la fiabilitate. Probabil la fel si 525-ul din 2003. Esti primul care ti-a ramas mic EXC-ul 250. De obicei lumea isi ia motor mare si, cu timpul, cauta sa scape de asa ceva si trece la un motor mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 (editat) Nepotrivit pentru hard enduro dar optim pentru ture lungi pe munti domoli. EXC-ul meu 400 din 2002 e beton la fiabilitate. Probabil la fel si 525-ul din 2003. Esti primul care ti-a ramas mic EXC-ul 250. De obicei lumea isi ia motor mare si, cu timpul, cauta sa scape de asa ceva si trece la un motor in 2T Editat Mai 24, 2013 de todea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Sa-l stapanesti sanatos Todea Tot o sa te tin in praf, dar sa nu te superi da? ) INTREBARE pt cei care au ventilator pe 450... cum pm il fac sa mearga doar cat merge motorul, pt ca imi merge si cand motorul e oprit si imi mananca bateria? Are cineva idee cum pot face asa ceva ca e destul de greu sa dau la pedala prin padure desi am observat cum se face mai usor pornirea la pedala ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Nu prea ai de unde sa iei un + convenabil pentru ventilator. Singura sursa viabila este direct de la baterie, adica exact cum e pe mufa speciala pentru ventilator pe care o ai pe mobra. Ce fac unii este sa inserieze un simplu intrerupator. Cand opresi motorul si constati ca ventilatorul inca se invarte, il opresti pur si simplu de la intrerupator. Dupa ce pornesti din nou motorul, dai de intrerupator inapoi. Pericolul este, bineinteles, sa uiti sa dai de intreupator cand repornesti mobra. Pe de alta parte, ar trebui sa mai existe solutii, de ex cu un releu comandat de un + care apare doar cand functioneaza motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ktm Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 stie cineva daca pe exc450 din 2006 e acelasi carter ca si la 400 din 2001 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 (editat) Codul pentru carter 400 - 520 din 2001 - 2003 este 590.30.000.044. Pentru 2006 nu stiu. S-ar putea sa fie la fel pana in 2007, cand au trecut la cutie de viteza separata. Editat Mai 26, 2013 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Intrii pe www.piesektm.ro, alegi anul si modelul motocicletei, te duci la fisa care te intereseaza (motor, de exemplu), si vezi ce cod are piesa. Daca si pe exc400 si pe exc450 e acelasi cod, se potriveste. P.S. Am verificat. Nu e acelasi potrivit fiselor, cel din 2001 e 5903000044, iar cel din 2006 e 5903000444. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ktm Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 m-am uitat pe sit, nu e vorba de asta, codul de acolo nu corespunde cu codul de pe carterul meu, la fel nici codul de pe cel din 2006. pe sit au acelasi cod ambele piese..nu ramane decat sa le am pe ambele in fata ochilor sa vad daca e aceeasi piesa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Ptiu drace, se pare ca nu am noroc... se pare ca am auzit gresit cum ca s-ar putea adapta sa mearga ventilatorul cat merge mobra si cand nu mai merge mobra sa nu mai mearga nici el... O sa ma mai interesez sa vad exact ce si cum dar daca aveti vreo idee cum as putea face asta si vreti sa mi-o impartasiti dati-mi PM sau postati aici ca poate mai vor si altii pe viitor sa faca asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Punte de diode Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrur Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Ventilatorul se poate alimenta din firul galben ce vine de la magnetou intercaland o punte redresoare de 10 A parca. Exista informatia si pe aici pe undeva daca sapi fix in topicul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Mai 27, 2013 Share Postat Mai 27, 2013 /index.php?/topic/299136-ventilator-pe-ktm-exc-300/?p=1626422 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 6, 2013 Share Postat Iunie 6, 2013 Pentru cei care au adoptat solutia cu intrerupator pentru ventilator: intrerupatorul e bine sa nu fie inserat pe circuitul ventilatorului, ci chiar pe firul rosu-galben ce pleaca de la baterie. Astfel nu numai ca intrerupe ventilatorul ci intrerupe si demarorul. Se elimina in 90% din cazuri a se pleca mai departe cu ventilatorul intrerupt. Dai la automat si nu se intampla nimic. Atunci stii ca trebuie sa dai de comutator. Bineinteles, daca dai la carja poti pleca cu ventilatorul intrerupt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HDManiac Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 În legătură cu EXC-urile second-hand... Am cumpărat un 520 EXC din 2002 în aprilie 2012, din România, nerulat în ţară (cică). Cu un preţ de 1350 €. (ne aşteptam la varză şi ceapă în el...) Însă, ce m-a surprins, cu istoric în Austria până în 2008, înmatriculat acolo, treburi. Pe negru, cu aripa faţă un pic mai scurtă decât cea originală, bate mai bine farul peste ea. În rest, nimic diferit de „febra portocalie” tipică. Nu are absolut nicio problemă la motor sau ceva semnificativ (până acum). Nu scoate pufuri de fum albastru, uleiul stă în baie exact cât pun, trage ca o bestie, e-starterul perfect (porneşte la sfert de buton); kick-ul la fel, cu răcirea stă bine, nu dispare lichidul (probabil îi voi pune un ventilator OEM KTM, însă nu îl bag la hard ca să facă probleme de genul)... A avut semnalizatoare, suport de plăcuţă de înmatriculare, chestii. Acum sunt într-o cutie... în mare, pot spune că e ca nou.Am mai avut câteva piese de "perfecţionat". "Oil seal-urile" de la telescoapele faţă; baterie; plăcuţe frână (care erau Brembo, originale, uzate de jumate, însă aveau vechime de când stăteau în etriere, pistonaşele au lăsat niste urme... adânci în ele) şi un kit piston la pompa frână faţă. Am verificat tot ce se poate pe ea, nu are un şurub să nu fie original, ceea ce mă duce cu gândul la cum a dus-o austriacul. Ulei, filtre, cauciucuri - le exclud. Chestii care nu-mi datorează mai mult de 200 €. Rolele de la culbutori nu par obosite, nu e niciun sunet clasic de ţăcănit în zona aia.... Bineinţeles, apare sunteul ăla ciudat, în "idle". Când trag maneta de ambreiaj dispare, când o las, apare din nou, plus ţăcănitul în zona pinionului de atac. Bănuiesc că se aude de la ambreiaj. Nu e deranjant, e mai mult ca un extra "vâjâit" care se aude în motor, nimic fantastic. Lucruri care nu mă sperie, am înţeles parţial de la ce vin sunetele alea... ambreiajul prea " supărat" de la KTM le scoate când nu e în uz constant (placile de fricţiune generează.. blah blah). Am desfăcut la ambreiaj, ne-am lamurit că nu e slabit vreun şurub, ceva (cum ne spuneau mulţi "mecanici"... de Dacii, am aflat după), ambreiajul, de altfel, îşi face treaba impecabil, am schimbat uleiul în circuitul pompei, să fiu sigur, tot ţăcăne. Lasă-l, am zis. Am citit multe „plângeri” pe forumuri, nu-i nimic critic. Un 530 nou-nouţ ţăcăne...Per total, pot spune că am nimerit-o. Adică motor din 2002 în condiţia aia... sub 2000 €. M-a atras un pic istoricul ăla până în 2008 în Austria. M-am gândit că un austriac n-ar duce-o fără apă, ulei, sau să nu pună totul original după o trânta bună, ca un endurist adevarat. (cum se plâng unii că îţi trebe un sac cu bani pentru ea...)Am câteva nelămuriri, însă. Cineva imi spunea să schimb becul halogen de la far cu unul "bulb". Pentru că poate sa îmi ardă instalaţia la cât "suge" becul halogen şi ca îmi trebe un releu extra pentru halogen. Acum, mă gandesc dacă nu cumva "Voltage Regulator-ul" face exact chestia asta. Mă rog, n-am avut probleme cu farul. Na, n-am folosit farul mai mult de 5h de când e la mine... Am un releu care nu ştiu în ce e legat (când mă plictisesc, o să urmăresc firele care ies din el), destul de mic, roşu, în instalaţie... ăla o fi? N-am idee...Schimbul de ulei îl fac cam la 5 rezervoare. Deşi am 16 ani, 72 de kg şi nu-l duc în regim de competiţie. Ies în weekend-uri cu tata şi alţii... maxim 7h de mers, vara un pic mai mult. Ca regulă, bag MOTOREX POWER SYNT 4T 10W60, filtrele schimbate şi ele odată la 2 schimburi de ulei (nu mi se pare că sunt o necesitate în regimul în care îl duc, să fie schimbate la fiecare schimb de ulei. (Spuneţi-mi dacă gresesc.) Mergem pe enduro, nu hard, de multe ori „peisagistic”, temperaturi de vară, în general. Mă gândesc că e în regulă.Bujiile mă înnebunesc. NGK CR8EK. După 3 rezervoare începe să rateze, destul de urât. când reduc gazul brusc, începe sa bubuie pe tobă... nu ştiu dacă-i normal să le ucidă aşa repede, în manual scrie 30h schimbul de bujie. Acum nu stiu dacă fac 30h cu 3 rezervoare(uneori chiar mai puţin).Un "hour meter". Unde îl leg, cum îl montez, există ceva "stock" pentru 520? Menţionez că nu am kilometrajul, hub-ul de la roată şi senzorul magentic de pe partea cu discul faţă. Austriacul nu le-a mai vrut. Sistemul de răcire e în regulă, nu l-am fiert până acuma, nici "overheated", n-am avut probleme. Mă gândesc la un kit ventilator, sondă, cabluri OEM KTM să am şi o siguranţă în caz că... Am citit pe undeva că sonda aia, pe care o înfiletezi frumos în raditor, porneşte ventilatorul undeva pe la 60-70 de grade, sau o valoare de genul, prea joasă, care îţi roade bateria imediat. E adevărat? Dacă da, pot să o înlocuiesc cu una setată la o temperatură mai mare sau altă soluţie ?! (nu de alta, da' e dumnezeiesc butonul ăla de pornire când esti transpirat râuri...) Cam atât cu bestia din 2002, aştept sfaturi şi păreri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Ia-ti kit-ul de ventilator ca merita. Termocupla, daca se arde, o poti cauta la magazinele auto. E bine, intradevar sa deschida la temperaturi mai mari. Pt temperaturi mici ai termostatul. Hourmeter-ul il montezi in locul kilometrajului de ex. Firul lui il infasori in jurul fisei de la bujie. Bujiaeu nu am schimbat-o niciodata, chiar daca am si eu tateuri pe deceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.