todea Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 (editat) Nepotrivit pentru hard enduro dar optim pentru ture lungi pe munti domoli. EXC-ul meu 400 din 2002 e beton la fiabilitate. Probabil la fel si 525-ul din 2003. Esti primul care ti-a ramas mic EXC-ul 250. De obicei lumea isi ia motor mare si, cu timpul, cauta sa scape de asa ceva si trece la un motor in 2T Editat Mai 24, 2013 de todea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Sa-l stapanesti sanatos Todea Tot o sa te tin in praf, dar sa nu te superi da? ) INTREBARE pt cei care au ventilator pe 450... cum pm il fac sa mearga doar cat merge motorul, pt ca imi merge si cand motorul e oprit si imi mananca bateria? Are cineva idee cum pot face asa ceva ca e destul de greu sa dau la pedala prin padure desi am observat cum se face mai usor pornirea la pedala ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Nu prea ai de unde sa iei un + convenabil pentru ventilator. Singura sursa viabila este direct de la baterie, adica exact cum e pe mufa speciala pentru ventilator pe care o ai pe mobra. Ce fac unii este sa inserieze un simplu intrerupator. Cand opresi motorul si constati ca ventilatorul inca se invarte, il opresti pur si simplu de la intrerupator. Dupa ce pornesti din nou motorul, dai de intrerupator inapoi. Pericolul este, bineinteles, sa uiti sa dai de intreupator cand repornesti mobra. Pe de alta parte, ar trebui sa mai existe solutii, de ex cu un releu comandat de un + care apare doar cand functioneaza motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ktm Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 stie cineva daca pe exc450 din 2006 e acelasi carter ca si la 400 din 2001 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 (editat) Codul pentru carter 400 - 520 din 2001 - 2003 este 590.30.000.044. Pentru 2006 nu stiu. S-ar putea sa fie la fel pana in 2007, cand au trecut la cutie de viteza separata. Editat Mai 26, 2013 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Intrii pe www.piesektm.ro, alegi anul si modelul motocicletei, te duci la fisa care te intereseaza (motor, de exemplu), si vezi ce cod are piesa. Daca si pe exc400 si pe exc450 e acelasi cod, se potriveste. P.S. Am verificat. Nu e acelasi potrivit fiselor, cel din 2001 e 5903000044, iar cel din 2006 e 5903000444. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ktm Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 m-am uitat pe sit, nu e vorba de asta, codul de acolo nu corespunde cu codul de pe carterul meu, la fel nici codul de pe cel din 2006. pe sit au acelasi cod ambele piese..nu ramane decat sa le am pe ambele in fata ochilor sa vad daca e aceeasi piesa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Ptiu drace, se pare ca nu am noroc... se pare ca am auzit gresit cum ca s-ar putea adapta sa mearga ventilatorul cat merge mobra si cand nu mai merge mobra sa nu mai mearga nici el... O sa ma mai interesez sa vad exact ce si cum dar daca aveti vreo idee cum as putea face asta si vreti sa mi-o impartasiti dati-mi PM sau postati aici ca poate mai vor si altii pe viitor sa faca asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Punte de diode Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrur Postat Mai 26, 2013 Share Postat Mai 26, 2013 Ventilatorul se poate alimenta din firul galben ce vine de la magnetou intercaland o punte redresoare de 10 A parca. Exista informatia si pe aici pe undeva daca sapi fix in topicul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Mai 27, 2013 Share Postat Mai 27, 2013 /index.php?/topic/299136-ventilator-pe-ktm-exc-300/?p=1626422 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 6, 2013 Share Postat Iunie 6, 2013 Pentru cei care au adoptat solutia cu intrerupator pentru ventilator: intrerupatorul e bine sa nu fie inserat pe circuitul ventilatorului, ci chiar pe firul rosu-galben ce pleaca de la baterie. Astfel nu numai ca intrerupe ventilatorul ci intrerupe si demarorul. Se elimina in 90% din cazuri a se pleca mai departe cu ventilatorul intrerupt. Dai la automat si nu se intampla nimic. Atunci stii ca trebuie sa dai de comutator. Bineinteles, daca dai la carja poti pleca cu ventilatorul intrerupt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HDManiac Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 În legătură cu EXC-urile second-hand... Am cumpărat un 520 EXC din 2002 în aprilie 2012, din România, nerulat în ţară (cică). Cu un preţ de 1350 €. (ne aşteptam la varză şi ceapă în el...) Însă, ce m-a surprins, cu istoric în Austria până în 2008, înmatriculat acolo, treburi. Pe negru, cu aripa faţă un pic mai scurtă decât cea originală, bate mai bine farul peste ea. În rest, nimic diferit de „febra portocalie” tipică. Nu are absolut nicio problemă la motor sau ceva semnificativ (până acum). Nu scoate pufuri de fum albastru, uleiul stă în baie exact cât pun, trage ca o bestie, e-starterul perfect (porneşte la sfert de buton); kick-ul la fel, cu răcirea stă bine, nu dispare lichidul (probabil îi voi pune un ventilator OEM KTM, însă nu îl bag la hard ca să facă probleme de genul)... A avut semnalizatoare, suport de plăcuţă de înmatriculare, chestii. Acum sunt într-o cutie... în mare, pot spune că e ca nou.Am mai avut câteva piese de "perfecţionat". "Oil seal-urile" de la telescoapele faţă; baterie; plăcuţe frână (care erau Brembo, originale, uzate de jumate, însă aveau vechime de când stăteau în etriere, pistonaşele au lăsat niste urme... adânci în ele) şi un kit piston la pompa frână faţă. Am verificat tot ce se poate pe ea, nu are un şurub să nu fie original, ceea ce mă duce cu gândul la cum a dus-o austriacul. Ulei, filtre, cauciucuri - le exclud. Chestii care nu-mi datorează mai mult de 200 €. Rolele de la culbutori nu par obosite, nu e niciun sunet clasic de ţăcănit în zona aia.... Bineinţeles, apare sunteul ăla ciudat, în "idle". Când trag maneta de ambreiaj dispare, când o las, apare din nou, plus ţăcănitul în zona pinionului de atac. Bănuiesc că se aude de la ambreiaj. Nu e deranjant, e mai mult ca un extra "vâjâit" care se aude în motor, nimic fantastic. Lucruri care nu mă sperie, am înţeles parţial de la ce vin sunetele alea... ambreiajul prea " supărat" de la KTM le scoate când nu e în uz constant (placile de fricţiune generează.. blah blah). Am desfăcut la ambreiaj, ne-am lamurit că nu e slabit vreun şurub, ceva (cum ne spuneau mulţi "mecanici"... de Dacii, am aflat după), ambreiajul, de altfel, îşi face treaba impecabil, am schimbat uleiul în circuitul pompei, să fiu sigur, tot ţăcăne. Lasă-l, am zis. Am citit multe „plângeri” pe forumuri, nu-i nimic critic. Un 530 nou-nouţ ţăcăne...Per total, pot spune că am nimerit-o. Adică motor din 2002 în condiţia aia... sub 2000 €. M-a atras un pic istoricul ăla până în 2008 în Austria. M-am gândit că un austriac n-ar duce-o fără apă, ulei, sau să nu pună totul original după o trânta bună, ca un endurist adevarat. (cum se plâng unii că îţi trebe un sac cu bani pentru ea...)Am câteva nelămuriri, însă. Cineva imi spunea să schimb becul halogen de la far cu unul "bulb". Pentru că poate sa îmi ardă instalaţia la cât "suge" becul halogen şi ca îmi trebe un releu extra pentru halogen. Acum, mă gandesc dacă nu cumva "Voltage Regulator-ul" face exact chestia asta. Mă rog, n-am avut probleme cu farul. Na, n-am folosit farul mai mult de 5h de când e la mine... Am un releu care nu ştiu în ce e legat (când mă plictisesc, o să urmăresc firele care ies din el), destul de mic, roşu, în instalaţie... ăla o fi? N-am idee...Schimbul de ulei îl fac cam la 5 rezervoare. Deşi am 16 ani, 72 de kg şi nu-l duc în regim de competiţie. Ies în weekend-uri cu tata şi alţii... maxim 7h de mers, vara un pic mai mult. Ca regulă, bag MOTOREX POWER SYNT 4T 10W60, filtrele schimbate şi ele odată la 2 schimburi de ulei (nu mi se pare că sunt o necesitate în regimul în care îl duc, să fie schimbate la fiecare schimb de ulei. (Spuneţi-mi dacă gresesc.) Mergem pe enduro, nu hard, de multe ori „peisagistic”, temperaturi de vară, în general. Mă gândesc că e în regulă.Bujiile mă înnebunesc. NGK CR8EK. După 3 rezervoare începe să rateze, destul de urât. când reduc gazul brusc, începe sa bubuie pe tobă... nu ştiu dacă-i normal să le ucidă aşa repede, în manual scrie 30h schimbul de bujie. Acum nu stiu dacă fac 30h cu 3 rezervoare(uneori chiar mai puţin).Un "hour meter". Unde îl leg, cum îl montez, există ceva "stock" pentru 520? Menţionez că nu am kilometrajul, hub-ul de la roată şi senzorul magentic de pe partea cu discul faţă. Austriacul nu le-a mai vrut. Sistemul de răcire e în regulă, nu l-am fiert până acuma, nici "overheated", n-am avut probleme. Mă gândesc la un kit ventilator, sondă, cabluri OEM KTM să am şi o siguranţă în caz că... Am citit pe undeva că sonda aia, pe care o înfiletezi frumos în raditor, porneşte ventilatorul undeva pe la 60-70 de grade, sau o valoare de genul, prea joasă, care îţi roade bateria imediat. E adevărat? Dacă da, pot să o înlocuiesc cu una setată la o temperatură mai mare sau altă soluţie ?! (nu de alta, da' e dumnezeiesc butonul ăla de pornire când esti transpirat râuri...) Cam atât cu bestia din 2002, aştept sfaturi şi păreri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Ia-ti kit-ul de ventilator ca merita. Termocupla, daca se arde, o poti cauta la magazinele auto. E bine, intradevar sa deschida la temperaturi mai mari. Pt temperaturi mici ai termostatul. Hourmeter-ul il montezi in locul kilometrajului de ex. Firul lui il infasori in jurul fisei de la bujie. Bujiaeu nu am schimbat-o niciodata, chiar daca am si eu tateuri pe deceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Salutari,se poate folosi o camera uhd de dimensiunea 110-120-130 80 18 la o guma 140 80 18?Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Eu cred ca da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 bai todea...vrei sa te palmuiesc si sa iti dau ignore??? nu ti-am zis ca asa aveam eu cand am luat katemeu??? mi-am pastrat camerele uhd de la drz care avea cauciucurile de 120 si le-am pus la asta cu 140... da tu chiar nu intelegi?? chiar asa....!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Vroiam doar sa fiu sigur multumesc de raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akruno Postat Iulie 21, 2013 Share Postat Iulie 21, 2013 (editat) Hellow la voi.dupa cativa buni ani de 4t (husa)am facut pasul spre 2t Ktm 300 2010.de care incep sa ma indrsgostesc instant si sa folosesc minusurile 2t-ului in folosul meu.a fost servisat la timp, functioneste si porneste impecsbil..: intrebare...cum reglez power walve sa deschida mai repede (din surub???? Cum).ptr ca deschide mai tarliu decat as vrea eu, urmare fiind evident ....poseta..de tre obisnuinta. dupa cateva reasarch-uri pe pretiosul nostru internet,am ajuns la concluzia ca reglajul power walve se face din acel surub cap patrat in partea dreapta a motorului,in sensul acelor de ceas deschide mai tarziu,si inversul acelor de ceas deschide mai devreme,arcul decomprimand-use.acuma ramane de vazut ce culoare de arc este acolo inauntru,si testul pe teren,cu reglajele diferite... asta daca am prins eu bine ideea. Editat Iulie 21, 2013 de akruno Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelro Postat Iulie 21, 2013 Share Postat Iulie 21, 2013 Hellow la voi.dupa cativa buni ani de 4t (husa)am facut pasul spre 2t Ktm 300 2010.de care incep sa ma indrsgostesc instant si sa folosesc minusurile 2t-ului in folosul meu.a fost servisat la timp, functioneste si porneste impecsbil..: intrebare...cum reglez power walve sa deschida mai repede (din surub???? Cum).ptr ca deschide mai tarliu decat as vrea eu, urmare fiind evident ....poseta..de tre obisnuinta. dupa cateva reasarch-uri pe pretiosul nostru internet,am ajuns la concluzia ca reglajul power walve se face din acel surub cap patrat in partea dreapta a motorului,in sensul acelor de ceas deschide mai tarziu,si inversul acelor de ceas deschide mai devreme,arcul decomprimand-use.acuma ramane de vazut ce culoare de arc este acolo inauntru,si testul pe teren,cu reglajele diferite... asta daca am prins eu bine ideea. ca sa deschida mai repede trebuie sa pui arcul rosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 PV are 2 reglaje: - arcul colorat, care regleaza intervalul intre inceputul deschiderii si finalul ei. Se pot gasi arg verde (cel mai tare, interval de la inchis la deschis complet cam 3000 ture), galben, rosu. Inteleg ca exista si albastru(intre galben si rosu) dar nu am vazul la noi. - arcul de precompresie (se regleaza din exterior, de pe carcasa, platratul de bronz) care determina turatia la care INCEPE deschiderea PV. Din fabrica ar trebui sa fie pe la 5500 ture. Pe motoreta mea cel mai mult mi-a placut pt hard enduro setarea cu arc verde, iar pe precompresie am mai desfacut cam 1,5 ture. Slabind arcul (deci NU in sensul orar) coboara turatia la care incepe deschiderea PV. Am exeprimentat cu toate arcurile colorate si cu diverse setari la precompresia reglabila de la patrat. Fara sa atac pe nimeni, cel mai bine este sa ne abtinem de la comentarii /sfaturidecat sa ne dam cu parerea aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akruno Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 yap,treaba cu arcurile le-am prin din zbro(cel rosu este moale spre galben mai tare,prin urmare regland agresivitatea PV.),nu am cautat inca de unde sau dac am sa le comand,(la pret de 1-2 euro bucata),nu stiu care este in motocicleta mea,dar lucru e cert este ca in prima faza se va intampla din acel surub patrat(pe care pana mea stie cu ce-l voi misca din loc)..si mai cert este ca trecerea de la 4 la 2,cere muulta obisnuinta in a oferii o nebanuita satisfactie..prin urmare adaptarea reglajelor dupa noul(?????)meu stil de imblanzire a furiei portocalii... i love-it.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 fie faci dintr-o bara cu flexul un patrat care sa se potriveasca, fie folosesti o surubelnita dreapta suficient de lata incat sa nu se roteasca. arcuri gred ca gasesti la orice magazin care aduce piese si de ktm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akruno Postat Iulie 26, 2013 Share Postat Iulie 26, 2013 (editat) Am facut un patrat dintr-un imbus mai vechi,desuruband o tura acel reglaj.care acuma a ajuns la nivel cu capacul (din citite,cica aceala ar fii geglajul standard)in schimb arcul mic din interior nu are nici o culoare. (e cea normala a metalului din care e facut-posibil sa fie cel standard din fabrica??). Editat Iulie 26, 2013 de akruno Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Iulie 26, 2013 Share Postat Iulie 26, 2013 cel mai simplu este sa cumperi cele 3 arcuri, costa 6 lei bucata. Ce ai in mobra s-a decolorat in timp, insa cand il vei compara cu cele 3 arcuri noi vei vedea clar ce tip era, deoarece nr de spire si grosimea sarmei sunt diferite semnificativ intre cele culori. Reglajul standard la arcul de precompresie este la 2,5 ture in interior de la suprafata carcasei, deci ce ai tu acum este desfacut la maxim, pt deschidere cat mai jos a PV. pt 18 lei si un imbus vechi poti experimenta f mult sa vezi comportamentele diferite ale mobrei, iar daca mai adaugi si schimbarea hartii de aprindere din CDI....sa vezi distractie enjoy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.