Sari la conținut

Hai Portocalii (KTM EXC Rulz)


atillas
 Share

Postări Recomandate

In 15 ore faci cam 3 plinuri.

Eu schimb uleiul la fiecare iesire. E mai simplu. Ca dup-aia sta 2 saptamani sau (iarna) mai mult.Uleiul ars contine acizi (sulfurici) care rontzaie pe dinauntru. II dau zeama de somn. Tre un ulei cu al doilea indicativ mare (50-60) vara si primul mic (5-10) iarna. Nu conteaza daca e sau nu sintetic. Fiindca nu are timp sa imbatraneasca. Oricum la indicativele astea nu prea gasesti uleiuri minerale.

La motoarele de enduro

-se baga praf si apa in ulei - pe la admisie.

-carburatorul cu spritz improasca cu benzina pe care motorul aflat in regimuri foarte variate nu poate s-o arda si polueaza uleiul su acizi si gudroane.

-temperatura de functionare e deseori foarte mare ceea ce prajeste uleiul.

-ambreiajul e macelarit si arunca si el particule.

-cutia cu multe piese din aliaj usor (si moale) da cu shpanuri.

-toate piesele (afara de cilindru - cere e protejat cu nicasyl) sufera de actiunea nefasta acizilor din uleiul ars.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

heheee iti uram traditionalul 'welcome to the family'

in ceea ce priveste uleiul nu este o regula generala privind marca..chiar eu am postat mai sus ce fel de uleiuri pot fi folosite(nota mica fiindca nu ai citit atent topicul)important sa fie PTR MOTOCICLETA STRICT SI SA SCRIE PE BIDON API:SG SAU SH... uleiul se schimba la:15 ore de folosire sau 100 l de benzina(aprox 12 plinuri)..inclusiv filtrele..eu personal folosesc mobil 1 full sintetic...

 

PS ptr ca nu ai acces la magazine moto frecvent poti incerca la firme care comercializeaza piese si consumabile de masini straine..si este imposibil sa nu aiba cataloage de filtre de ulei ptr masini..majoritatea firmelor fac filtre de ulei ptr ktm..exc..iar pretul nu sare de 10 euro perechea(imi pare rau ca nu stiu cum se numesc filtrele)

o alta intrebare .. :kick: filtrele .. le schimb la fiecare schimb de ulei? sau merge si le 2 schimburi? avand in vedere ca eu nu o folosesc RACING .. dar adevarul e ca mai trag de ea putin :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o alta intrebare .. :kick: filtrele .. le schimb la fiecare schimb de ulei? sau merge si le 2 schimburi? avand in vedere ca eu nu o folosesc RACING .. dar adevarul e ca mai trag de ea putin :|

 

Schimba si filtrele la fiecare schimb de ulei. Costa prea putin ca sa te zgarcesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fac o schimbare ! ....... EXC !

 

Deci, adio sosea ! Insa am o mica dilema ! ... EXC450 sau EXC525 ??????? Am dilema asta pentru ca aici la mine mai intalnesti si portiuni orizontale de camp apreciabil de lungi ! Ceva care tinde spre ... rally ! Portiuni in care viteza de deplasare creste apreciabil, fata de cum se merge la hard enduro ! In cazul asta 525 ar fi mai bun ??? :kick: :crack: :crack: ...... am inteles ca EXC-urile de 400, sunt printre cele mai reusite !?... asa e'?

 

Cu multumiri si ....... suportati-ma, va rog ! :P

 

P.S. Aseara am schimbat distributia la un LC4 ma vechiutz ! Foarte simplu si rapid ! Daca si la exc-uri, treaba sta tot asa, acest lucru este un mare plus ! Totul este foarte ,,logic asezat" si usor de accesat ! E' un mare avantaj sa poti sa-ti faci ,,reparatiile" acasa !

 

Noroc ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fac o schimbare ! ....... EXC !

Deci, adio sosea ! Insa am o mica dilema ! ... EXC450 sau EXC525 ??????? Am dilema asta pentru ca aici la mine mai intalnesti si portiuni orizontale de camp apreciabil de lungi ! Ceva care tinde spre ... rally ! Portiuni in care viteza de deplasare creste apreciabil, fata de cum se merge la hard enduro ! In cazul asta 525 ar fi mai bun ??? ...... am inteles ca EXC-urile de 400, sunt printre cele mai reusite !?... asa e'?

Salut Petrica, vad ca iara cochetezi cu portocala mecanica :kick:

Eu recomand EXC 525, de prin 2004 incoace. Argumentele le-ai dat chiar tu. De umblat se umbla foarte usor. E motor racing si toate lucrurile sunt foarte la indemana asa ca toate operatiunile le poti face acasa.

Bafta la achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spunea Atillas mai devreme ceva de filtre de ulei la 10 euro perechea.

Daca stie cineva de unde, va rog dati un indiciu ca eu iau originale cu 30 RON ala mic si peste 40 RON ala mare.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Petrica - 450 urca pana la 140km/h cu transmisie de enduro (14/50). La 70 mergi inca intr-a 5-a. Many merge la Dakar anul asta cu 450. Daca tu crezi ca ai nevoie de mai mult, ia 525, insa eu nu te sfatuiesc.

Am mers cu 2 motoare de 400 si ambele mi-au placut foarte mult. Diferenta de putere/cuplu fata de 400e neglijabila, insa par mult mai manevrabile. Daca gasesti un 400 bine intretinut nu sta pe ganduri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru @ionut73 si pentru @MacLeod:

 

In primul rand nu ma intereseaza viteza ! Sa te deplasezi cu 110-120km/h pe portiunile unde este posibil asta este suficient, insa ALCEVA a auzit urechea lu' Petrica ! :D ....... 525-u' ar fi mai nefiabil decat 450-ul ! De ce? Pentru ca 525 a luat nastere din 400, iar pistonul supradimensionat, fiind, popaga o fiabilitate mai slaba motorului ! Cand spun ,,motor" ma refer strict la asta si nu la cutia de viteze !

Cred ca invingator pentru mine este EXC450 ! Am sa astept sa vand VFR-ul si daca o sa mai dispun de niste banuti, o sa incerc varianta unui motor nou ! Daca nu e bani, ma multumesc si cu un second-hand !

 

Muierii vreau sa-i iau un EXC250 ! A zis ca nu mai vrea pe Hornet ! :kick:

Dupa ce le rezolv pe astea, poate ma bag la o remorca de 2 locuri si la un pocket-bike de cross, pentru fi'miu si ............ familia KTM ! Frumoase vise, dar ...... cine stie ?! :crack:

 

Bafta ! :crack:

 

P.S. Momentan ,,ma amagesc" pe coclauri cu o ,,tarlie" de la First Bike, pe care tocmai am ras-cumparat-o cu fabuloasa suma de 700 euro ! Actele sunt tot pe numele meu, ca proprietarul nu sa grabit sa vina sa facem hartiile ! :P Chiar astazi i-am cumparat o pereche de gume noi (C-10 si C-11, de la Mitas). Cel putin in iarna asta nu o sa ma plictisesc ! :cheers:

 

post-10224-1197547677_thumb.jpg sa nu radeti de mine ! :lol: ....... ,,pot" mult mai mult ! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 15 ore faci cam 3 plinuri.

Eu schimb uleiul la fiecare iesire. E mai simplu. Ca dup-aia sta 2 saptamani sau (iarna) mai mult.Uleiul ars contine acizi (sulfurici) care rontzaie pe dinauntru. II dau zeama de somn. Tre un ulei cu al doilea indicativ mare (50-60) vara si primul mic (5-10) iarna. Nu conteaza daca e sau nu sintetic. Fiindca nu are timp sa imbatraneasca. Oricum la indicativele astea nu prea gasesti uleiuri minerale.

La motoarele de enduro

-se baga praf si apa in ulei - pe la admisie.

-carburatorul cu spritz improasca cu benzina pe care motorul aflat in regimuri foarte variate nu poate s-o arda si polueaza uleiul su acizi si gudroane.

-temperatura de functionare e deseori foarte mare ceea ce prajeste uleiul.

-ambreiajul e macelarit si arunca si el particule.

-cutia cu multe piese din aliaj usor (si moale) da cu shpanuri.

-toate piesele (afara de cilindru - cere e protejat cu nicasyl) sufera de actiunea nefasta acizilor din uleiul ars.

 

in manualul de intretinere si reparatii scrie ca uleiul trebuie schimbat la 15 ore de functionare sau la 100 l de combustibil(schimbul se face cand se ajunge la una din valori)-austriecii au socotit ca in medie la 15 ore de functionare se consuma in jur de 100 l de combustibil....dar nici asa sa schimbi uleiul la fiecare iesire.daca ies de 3 ori pe sapt ..imi trebuie 4 l de ulei si 6 filtre...mi se pare un pic exagerat...dar daca esti asa tipicar...respectele mele... :kick:

 

--- Mesaj completat în 13 Dec 2007 15:05 -------------

Spunea Atillas mai devreme ceva de filtre de ulei la 10 euro perechea.

Daca stie cineva de unde, va rog dati un indiciu ca eu iau originale cu 30 RON ala mic si peste 40 RON ala mare.

Multumesc anticipat.

firma producatoare se numeste HIFLO si costa setul vreo 30-35 lei...exista cataloage la firme auto..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exc 400 este short stroke piston, pe cand 450 si 525 sunt long stroke. fiabilitatea este cam la fel, deci renumele prost al 525 cred ca e cam basm.logic, motorul mai mare este mai greu de suprasolicitat, pentru ca iti ofera putere mai multa in ture mai joase. parca tu erai mai solid, deci mai degraba 450 sau chiar 525, tocmai din motivele de mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exc 400 este short stroke piston, pe cand 450 si 525 sunt long stroke. fiabilitatea este cam la fel, deci renumele prost al 525 cred ca e cam basm.logic, motorul mai mare este mai greu de suprasolicitat, pentru ca iti ofera putere mai multa in ture mai joase. parca tu erai mai solid, deci mai degraba 450 sau chiar 525, tocmai din motivele de mai sus

 

Sa inteleg ca diferenta de capacitate este data de cursa pistonului mai lunga la 525, fata de 450/400 ? In cazul asta esti avantajat la cuplu, iar turele scad ,,o idee" !? :kick:

[...,,motorul mai mare este mai greu de suprasolicitat, pentru ca iti ofera putere mai multa in ture mai joase"...] <-- argumentul asta mi se pare foarte logic !

 

........ iar sunt in ceatza ! :crack:

 

Merci ! :crack:

 

P.S. Am 86kg si 1.70m ... nu sunt ,,excesiv" de solid, dar ma tin destul de bine ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca diferenta de capacitate este data de cursa pistonului mai lunga la 525, fata de 450/400 ? In cazul asta esti avantajat la cuplu, iar turele scad ,,o idee" !? :kick:

[...,,motorul mai mare este mai greu de suprasolicitat, pentru ca iti ofera putere mai multa in ture mai joase"...] <-- argumentul asta mi se pare foarte logic !

 

........ iar sunt in ceatza ! :crack:

 

Merci ! :crack:

 

P.S. Am 86kg si 1.70m ... nu sunt ,,excesiv" de solid, dar ma tin destul de bine ! :cheers:

lungimea bielei(ca la asta se rezuma totul este aceeasi la 250/400 si la 450/525)

fiecare capacitate de motor a fost creata individual prin dimensionarea pistonului si prin lungimea bielei..nu intra la idei ca s-a facut tunning la 400 si a iesit din el 525 sau etc...austriecii au vrut sa ofere o diversitate de motoare de curse CU VALORI DIFERITE IN CEEA CE PRIVESTE CAII PUTERE...astfel motoarele isi cresc incapand de la 250 exc-f(aprox 38 cp) ajungand pana la 525(aprox 58 cp)...conceptul lor de baza a fost in ceea ce priveste strict hard-enduro..."fur jeden das passende motorad"-sau in traducere "ptr fiecare motocicleta potrivita"..

 

cu alte cuvinte iti recomand daca ai ceva kile in plus peste media normala sa folosesti cu incredere modelele cu capacitate cilindrica mare -525,530(si implicit cu putere mai mare)..sunt intr-adevar mai brutale si mai greu de manevrat decat modelele mici,mai bine zis te obosesc mai repede(in ceea ce te priveste la "gabaritul tau iti recomand 450 exc")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lungimea bielei(ca la asta se rezuma totul este aceeasi la 250/400 si la 450/525)

fiecare capacitate de motor a fost creata individual prin dimensionarea pistonului si prin lungimea bielei..nu intra la idei ca s-a facut tunning la 400 si a iesit din el 525 sau etc...austriecii au vrut sa ofere o diversitate de motoare de curse CU VALORI DIFERITE IN CEEA CE PRIVESTE CAII PUTERE...astfel motoarele isi cresc incapand de la 250 exc-f(aprox 38 cp) ajungand pana la 525(aprox 58 cp)...conceptul lor de baza a fost in ceea ce priveste strict hard-enduro..."fur jeden das passende motorad"-sau in traducere "ptr fiecare motocicleta potrivita"..

 

cu alte cuvinte iti recomand daca ai ceva kile in plus peste media normala sa folosesti cu incredere modelele cu capacitate cilindrica mare -525,530(si implicit cu putere mai mare)..sunt intr-adevar mai brutale si mai greu de manevrat decat modelele mici,mai bine zis te obosesc mai repede(in ceea ce te priveste la "gabaritul tau iti recomand 450 exc")

 

SA TRAITI ! .............. EXC 450, sa fie ! :kick:

 

... mai ramane sa vand ,,vaca" in iarna asta :crack: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@petrica, foloseste linkul de mai jos pentru documentare suplimentara.

http://www.bikez.com/year/year2007.php

450 este o incrucisare intre 520 sau 525 si 400, rezultata prin folosirea pistonului de la 400 si a bielei de la 520. deci, comportamentul motorului este similar dpdv al modului in care se tureaza la 450 si 525, cu un usor avantaj pentru 450, care are piston mai mic implicit masa inertiala mai mica.o alta diferenta ar fi data de faptul ca 450 are piston forjat, fata de pistonul turnat la 525.teoretic pistonul turnat e mai sensibil la spuraincalzire, insa mai rezistent la uzura.alta diferenta e data si de forma pistonului, 450 fiind motor cu compresie mai mare, deci cu pututere ce va fi livrata in partea mai de sus a plajei de turatie.

concluzia este ca 450 e orietat mai degraba sre cursa, iar 525 , surprinzator pt unii, mai [potrivit pt utilizare hobby.la cele 85 kile in varianta nud, avand in vedere si experienta pe 2 roti, cred ca 525 iti vine ca o manusa.probabil ca ai fi la fel de incantat si cu un 400, insa , la greutate identica a motoretei si pt folosire in camp deschis, as alege cilindreea cea mai mare posibil.

turele scad o idee pt ca deschizi gazul mai putin sau mergi cu o treapta mai sus, rapoartele din cutie sunt identice pe 450/525.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putin OFFTOPIC: am prins o discutie despre uleiuri in care zicea cineva ca foloseste Mobil1 synth 15W-50. Si mai zicea altcineva ca pentru iarna e mai bun 10W-40. Eu am 15-50 si e iarna. Inseamna asta ca mie mi-ar porni la rece mai greu? Peste tot pe unde m-am uitat, aparea ca Mobil1 racingu full synthetic are cea mai mare toleranta de temperatura (-40C - 400 C) si ca porneste cel mai bine la rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putin OFFTOPIC: am prins o discutie despre uleiuri in care zicea cineva ca foloseste Mobil1 synth 15W-50. Si mai zicea altcineva ca pentru iarna e mai bun 10W-40. Eu am 15-50 si e iarna. Inseamna asta ca mie mi-ar porni la rece mai greu? Peste tot pe unde m-am uitat, aparea ca Mobil1 racingu full synthetic are cea mai mare toleranta de temperatura (-40C - 400 C) si ca porneste cel mai bine la rece.

 

PRIMA CIFRA NU INFLUENTEAZA PORNIREA DECAT....FOARTE PUTIN SI DOAR TEORETIC. ACEASTA CIFRA ARATA FLUIDITATEA LA RECE.

AVAND IN VEDERE FAPTUL CA MOTOARELE DE ENDURO SUNT F COMPRIMATE, AU ULEI F PUTIN (DIN RATIUNI DE GREUTATE) SI VITEZE MICI DE RULARE, IMPORTANTA ESTE A DOUA CIFRA - FIINDCA PROBLEMA ESTE PREDISPOZITIA LA SUPRAINCALZIRE.

CATE STRADALE FIERTE AI VAZUT - INCLUSIV VITEZANE? DE ENDUROAICE NU TE INTREB - EVENTUAL DE CATE ORI LA O IESIRE A FIERT.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SA TRAITI ! .............. EXC 450, sa fie ! :lol:

 

... mai ramane sa vand ,,vaca" in iarna asta :crack: !

 

sa nu uitzi sa dai un chef, ca parasesti asfaltul si intri in padure :crack: :kick:

oricum, de plimbat tot ne vom plimba la anul.. :D

bafta la vinzare si cumparare, :P

poate ne intalnim si noi la o :crack:

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putin OFFTOPIC: am prins o discutie despre uleiuri in care zicea cineva ca foloseste Mobil1 synth 15W-50. Si mai zicea altcineva ca pentru iarna e mai bun 10W-40. Eu am 15-50 si e iarna. Inseamna asta ca mie mi-ar porni la rece mai greu? Peste tot pe unde m-am uitat, aparea ca Mobil1 racingu full synthetic are cea mai mare toleranta de temperatura (-40C - 400 C) si ca porneste cel mai bine la rece.

 

in valcea folosim mobil 1 full synthetic ptr ca ne-am luat in cantitate mai mare si l-am impartit intre noi...merge excelent motorul si nu cred ca o sa schimbam vreodata firma de ulei fiindca in valcea e mai greu de gasit yacco sau motorex(nimanui nu ii convine sa tooot plateasca curier rapid ptr cate un schimb sau 2 de ulei)..l-am pornit si la cald de zeci de ori si la rece...personal nu am simtit la motor nici o schimbare in mersul lui...

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Putoline offroad 10W50. E mai ieftinuc mai ales ca sunt cam maniac cu uleiul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<small>--- Mesaj completat în 13 Dec 2007 15:05 -------------</small><br/>firma producatoare se numeste HIFLO si costa setul vreo 30-35 lei...exista cataloage la firme auto..

 

Filtre se gasesc si la magazinele de piese pentru autoturisme din import

Filtrul mic MAN FILTER cod MH54/1 (19.5 ron) sau Champion cod X335 (19.5 ron)

Filtrul mare Man Filter cod MH55 (22 ron) sau Champion cod X320 (18.5 ron)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Putoline offroad 10W50. E mai ieftinuc mai ales ca sunt cam maniac cu uleiul...

:crack: :rock: la cat de des il schimbi tu cred ca merge si din ala romanesc lubrifin...(nici pe asta nu apuci sa-l arzi)...

 

sper ca stii de gluma.. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani tuturor enduristilor, sarbatori fericite alaturi de cei dragi si sa deschidem cat mai devreme sanatosi si voinici sezonul 2008.

 

p.s. sa va aduca mosul cat mai multe accesorii pt. moto :rolleyes:

Editat de BGS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...