Sari la conținut

Ziua Bucurestiului - Miting Moto! 20.09.2007


Placebo
 Share

Postări Recomandate

Am vrut sa ma abtin la a scrie aici deoarece nu doresc sa creez niciun fel de polemici.

Memoriul de mai sus mi se pare frectie la piciorul de lemn inafara de cateva puncte (udatul carosabilului si nu spalatul acestuia - si exceptarea motocicletelor si mopedelor din legea ce interzice deplasarea printre coloanele stationate la semafor si nu in ultimul rand o schimbare a sistemului de scolarizare si evaluare a noilor motociclisti).

 

Poate ar fi bine o informare in vederea stabilirii daca chiar exista in tarile din UE notiunea de "autor moral" si exemplificarea acelor tari.

 

Cat despre bataia asta in piept cu cei 25 KW - parca nu ar fi spusa de niste motociclisti.Daca stam sa cautam motocicletele care se incadreaza in acesta categorie o sa avem mai mult motociclete pt adolescenti pe care un om bine facut nici comod nu poate sta.

 

Eu cred ca tocmai noi trebuie sa facem un memoriu pentru marirea acestei limite si abia apoi respectarea ei cu strictete.Si aici ma refer la marirea pana la motoarele de 80-110 CP iar asa avem o gama larga de motoare ce pot fi utilizate de incepatori.

Nu trebuie sa vedem prin incepator doar copilul ce tocmai a facut 18ani ci si parintele care trece de la 4 la 2 roti pt o fluidizare a traficului.

 

Am sa vin la miting impreuna cu un coleg de munca (Irony) - trecutul arata ca daca soferii ne-au vazut la mitinguri si comemorari au inceput sa ne vada si pe strazi.

 

Cred ca un lucru bun ar fi punerea la punct al unui manual de motociclism ce ar fi super util tuturor incepatorilor si distribuit obligatoriu in taxa de scoala moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 380
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu mam referit ca este corect sa te duci pana la semafor intre bordura si masini cand coloana auto este oprita la semafor si vin si cu dovezi, sau tu dc sunt 34 masini la semafor stai al35-lea??

 

:D pe ce parte poti face depasirea? pe stanga sau pe dreapta? intre bordura si masini teoretic n-ai voie ....

 

Si recunosc sunt mitocan ..... eu folosesc trotuarul :D asta probabil pt ca placa cu rotile se ridica usor pe trotuar ;) si sunt bucurestean :hug:

cred ca tu n-ai inteles prea bine ..... daca e ala nesimtit si se baga sa nu ma lase pe mine sa trec ... de ce trebuie sa fiu la fel ca el? Si nu vorbii de pasiuni ca anul trecut am mers toata iarna mai putin o luna jumate ..... in rest merg si pe ploaie si pe ninsoare si in orice conditii ..... hmmm probabil ca nu e pasiune .... doar pot agata gagici .... eventual cand am apa-n chiloti si zapada pe casca ;) .... :lol:

 

PS ai ceva cu mine ca nu-mi plac tiganii si nici manelistii? si cu scuterele la miting nu am fost in mare de aceeasi parere pt ca multi nu sunt motociclistii de maine ..... te invit in zona Lia Manoliu, Agricultori, Matasari sa vezi cate cioare-s pe scuter ... unii-s chiar pestii de pe matasari :) daca astia-s motociclistii de maine ma intorc la jucatul in nisip :) sa-ti pastrez si tie o lopatzica? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alo, domnii, lasatzi certurile shi interpretarile personale pentru alt topic/PM/face to face/bere/suc/ambrozie.... asta e topic de tzinere la curent cu respectivu` marsh, nu de despicat firu`n patru shi de analiza sintactico`morfologica.

 

mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un clip ca acesta ar trebuit facut si la noi si difuzat la televizor la ore de maxima audienta

 

http://www.youtube.com/watch?v=81MAPkXEIFo&NR=1

 

Clipul nu este nou, deci dincolo, in alte tari civilizate, oamenii sunt educati, invatati de ani de zile sa se respecte in trafic. Noi, oare de cate secole vom avea nevoie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Placebo

 

Mai constuctiv ar fi: Luata o hotarare cat mai repede... (traseu, comportament al participantilor ...) si apoi se discuta pe marginea acesteia... Pareri au fost destule pentru a se centraliza si a lua o decizie. Cei mai in masura sunteti voi... cei din DAC MOTORS... Cu bune, cu rele, sunteti cei mai bine organizati, si demonstrat, foarte buni organizatori. Sunt constient de asta si ma voi conforma regulilor stabilite. Dar acestea trebuie stabilite cat mai repede si bagate de catre noi la cap. Mie de exemplu traseul stabilit de Legionar mi se pare foarte bun.

 

Daca sunt prea multe opinii impotriva unuia din punctele de pe itinerariu sau impotriva a orice altceva sa se ia in considerare schimbarea. Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(2) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament.

 

Pasajul asta din lege este aproape identic cu reglementarile din Olanda mai putin ultima parte. In Olanda, poti conduce peste 25KW daca ai 21 ani SI scoala+ examenul sunt efectuate cu un motor de minim 35KW.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va fi imposibila oprirea. Si asa vom bloca treficul si ii vom irita pe multi.

 

 

daca ii iritam pe multi, n-ar fi mai bine sa stam acasa?

 

 

 

--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 14:36 -------------

Va fi imposibila oprirea. Si asa vom bloca treficul si ii vom irita pe multi.

 

 

daca ii iritam pe multi, n-ar fi mai bine sa stam acasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am decis sa postez si eu aici din pricina unor aspecte pe care nu le-ati vazut, sau, le-ati omis...

 

memoriul este destul de ok, scris frumos, cu ideile exprimate bine, etc...dar

 

si aici, un imens, DAR:

 

-nu stiam ca s-a scos limitarea(din ce am citit aici, asa se pare), dar, stiam altceva...ca, acum ceva vreme, legea spunea ca moped, este acel vehicul cu doua roti, cu o capacitate de pana in 49 cmc, avand caracteristicile generale ale unei biciclete, cu motor cu ardere interna actionat de pedale, etc...partea interesanta este ca, acum, acest moped, nu mai e moped, ci, in lege, moped este:

 

moped – vehiculul, cu două, trei sau patru roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depăÂşeÂşte 45 km/h Âşi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăÂşeÂşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kw;

 

adica, exact mopedul(asa cum il stiam cu totii), scuterul, atv-ul, chiar si microcarurile...ori, sa nu imi sara nimeni in cap pt treaba asta, atata timp cat scuterele de pana in 49 cmc pot fi delimitate si cei care le conduc avand posibilitatea sa circule cu 80 km/h(la unele asa zise "mopeuri" scriind si pe bord o viteza mult mai mare decat in lege), mie mi se pare deja ca nu mai vorbim de MOPED :)

 

mi s-a parut o aberatie schimbarea acestei legi, desi a facut multi oameni fericiti :) s-a scos asadar existenta caracteristicilor bicicletei, pedalele de pornire, si, s-au inmultit si rotile, si, problema este ca, poti avea un moped fara sa ai permis, intr-o motoreta ce atinge lejer 90 la ora, sau chiar o masina, pe care, o poti conduce, mai nou, doar cu niste amarate ore de legislatie la primarie(ore cu care sunt total de acord)...spuneti-mi cati oare s-au gandit inainte sa dea legea asta, ca aceste scutere practic merg mai repede decat prevede legea?va spun eu, TOTI, ca asta se stie...cati s-au gandit ca exista riscul ca, lipsa permisului obligatoriu sa creeze accidente?TOTI....le-a pasat?nu...au schimbat legea :lol:

 

 

unde este problema, si unde am vrut sa ajung, referitor la limitarea kw la motociclete in primii doi ani...problema este ca, traim intr-o tara condusa de interese :hug:

 

problema este ca, daca tu le vei cere lor, sa limiteze acei kw, lor nu le va conveni...de ce?pt ca ei, desi nu arata, vor sa vanda motociclete scumpe unor oameni ca cei ce le cumpara la ora actuala...s-a adus renumita masinuta microcar in tara, desi atunci, un scuter il inmatriculai si aveai nevoie de A1, si, s-a schimbat total legea, pt a putea sa se vanda aceasta masina pe piata...daca exista in romania teribilisti care isi cumpara motoare puternice, din prima, ei asta si vor...sa faca vanzare, sa le mearga afacerile, pt ca, facand nu stiu ce firma vanzare pe motoare puternice pe piata romaneasca, interesul este si al acelui om care isi ia banu, din conducerea tarii noastre(un parlamentar, ceva)...

 

ca argumente la cele spuse mai sus, spun urmatoarele:

-modificarea legii legate de mopeduri in folosul vanzatorului, si nu al riscului de accidente

-modificarea legii, renuntandu-se la limitarea kw(doar se vand bine unele motoare la noi ;) )

-modificarea legii, introducandu-se taxa lu peste tpi si alte tampenii, pt ca omul de rand sa nu mai cumpere sh de afara(adica mai rentabil), si sa isi ia de la o reprezentanta, ceva nou, tot din afara, explicand un motiv bun(legat de calitatea masinii), dar, bagand niste bani frumosi in contul a DOI MARI OAMENI DIN TARA ASTA, si atat ;) multi ii stiu, nu dau nume...

 

mai sunt multe aspecte, dar nu le precizez....multi le stiu, si, ce am spus mai sus, nu am vb din auzite, ci pur si simplu sunt informat de modificarile lu peste facute in toate legile, pt ca niste pesti babani sa poata sa mai faca un ban pe carca noastra....

 

desi multi din ministere sunt de acord cu multe lucruri cerute de voi, pt ca ar fi absurd sa nu fie, sunt unii care pur si simplu nu vor asta....

 

PS: daca era, le bagau ei fara sa le-o cerem noi....

 

Sper sa avem noroc, si sa fim luati in seama....

 

pana atunci, asfalt uscat si cascati ochii bine in trafic, suntem pe cont propriu :D

 

editat: deci, limitarea inca exista...asta e bine :D

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ii iritam pe multi, n-ar fi mai bine sa stam acasa?

<small>--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 14:36 -------------</small><br/>

daca ii iritam pe multi, n-ar fi mai bine sa stam acasa?

 

In primul rand completeaza-tzi profilul.

 

Doi, inainte sa se propuna tzinspe opriri sa se gandeasca foarte serios cum vom face asta cu 1000 de vehicole intr-un sir de 2-3 km. Adik primii opresc la romana sa zicem iar capatul este undeva pe la Unirea ... cei de la unirea se vor intreba de ce ne-am oprit in timp ce primii 100 vor tine un moment de reculegere.

 

 

 

--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 14:55 -------------

am decis sa postez si eu aici din pricina unor aspecte pe care nu le-ati vazut, sau, le-ati omis...

 

memoriul este destul de ok, scris frumos, cu ideile exprimate bine, etc...dar

 

si aici, un imens, DAR:

 

-nu stiam ca s-a scos limitarea(din ce am citit aici, asa se pare), dar, stiam altceva...ca, acum ceva vreme, legea spunea ca moped, este acel vehicul cu doua roti, cu o capacitate de pana in 49 cmc, avand caracteristicile generale ale unei biciclete, cu motor cu ardere interna actionat de pedale, etc...partea interesanta este ca, acum, acest moped, nu mai e moped, ci, in lege, moped este:

 

moped – vehiculul, cu două, trei sau patru roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depăÂşeÂşte 45 km/h Âşi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăÂşeÂşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kw;

 

adica, exact mopedul(asa cum il stiam cu totii), scuterul, atv-ul, chiar si microcarurile...ori, sa nu imi sara nimeni in cap pt treaba asta, atata timp cat scuterele de pana in 49 cmc pot fi delimitate si cei care le conduc avand posibilitatea sa circule cu 80 km/h(la unele asa zise "mopeuri" scriind si pe bord o viteza mult mai mare decat in lege), mie mi se pare deja ca nu mai vorbim de MOPED :)

 

mi s-a parut o aberatie schimbarea acestei legi, desi a facut multi oameni fericiti ;) s-a scos asadar existenta caracteristicilor bicicletei, pedalele de pornire, si, s-au inmultit si rotile, si, problema este ca, poti avea un moped fara sa ai permis, intr-o motoreta ce atinge lejer 90 la ora, sau chiar o masina, pe care, o poti conduce, mai nou, doar cu niste amarate ore de legislatie la primarie(ore cu care sunt total de acord)...

unde este problema, si unde am vrut sa ajung, referitor la limitarea kw la motociclete in primii doi ani...problema este ca, traim intr-o tara condusa de interese :D

 

problema este ca, daca tu le vei cere lor, sa limiteze acei kw, lor nu le va conveni...de ce?pt ca ei, desi nu arata, vor sa vanda motociclete scumpe unor oameni ca cei ce le cumpara la ora actuala...s-a adus renumita masinuta microcar in tara, desi atunci, un scuter il inmatriculai si aveai nevoie de A1, si, s-a schimbat total legea, pt a putea sa se vanda aceasta masina pe piata...daca exista in romania teribilisti care isi cumpara motoare puternice, din prima, ei asta si vor...sa faca vanzare, sa le mearga afacerile, pt ca, facand nu stiu ce firma vanzare pe motoare puternice pe piata romaneasca, interesul este si al acelui om care isi ia banu, din conducerea tarii noastre(un parlamentar, ceva)...

 

ca argumente la cele spuse mai sus, spun urmatoarele:

-modificarea legii legate de mopeduri in folosul vanzatorului, si nu al riscului de accidente

-modificarea legii, renuntandu-se la limitarea kw(doar se vand bine unele motoare la noi :lol: )

-modificarea legii, introducandu-se taxa lu peste tpi si alte tampenii, pt ca omul de rand sa nu mai cumpere sh de afara(adica mai rentabil), si sa isi ia de la o reprezentanta, ceva nou, tot din afara, explicand un motiv bun(legat de calitatea masinii), dar, bagand niste bani frumosi in contul a DOI MARI OAMENI DIN TARA ASTA, si atat :hug: multi ii stiu, nu dau nume...

 

mai sunt multe aspecte, dar nu le precizez....multi le stiu, si, ce am spus mai sus, nu am vb din auzite, ci pur si simplu sunt informat de modificarile lu peste facute in toate legile, pt ca niste pesti babani sa poata sa mai faca un ban pe carca noastra....

 

desi multi din ministere sunt de acord cu multe lucruri cerute de voi, pt ca ar fi absurd sa nu fie, sunt unii care pur si simplu nu vor asta....

 

PS: daca era, le bagau ei fara sa le-o cerem noi....

 

Sper sa avem noroc, si sa fim luati in seama....

 

pana atunci, asfalt uscat si cascati ochii bine in trafic, suntem pe cont propriu :)

 

editat: deci, limitarea inca exista...asta e bine :D

 

 

Nu prea am inteles ce idei susti.

Repet, daca aveti o propunere scrietzi-o coerent. Un text pe care sa putem sa-l introducem in memoriu. DAR in nici un caz ceva ce ar duce la si mai multe accidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am inteles ce idei susti.

practic nu am sustinut o idee anume, ci am vrut doar sa subliniez faptul ca multe din ceea ce noi cerem, nu vor fi aplicate in lege, din pricina intereselor unor oameni puternici...

 

am sustinut asta cu argumente vizibile si cunoscute de majoritatea oamenilor din tara asta...

 

am spus referitor la verificarea si sanctionarea drastica a acelor kw...desi mi se pare foarte normal sa fie asa, nu va fi, pt ca interesele fac ca aceste motociclete sa se vanda tinerilor incepatori(suntem o piata in dezvoltare) si sa ingroase conturi bancare :lol:

 

deci, nu stiu cat de aprobate vor fi multe din ceea ce am cerut, desi, sunt extraordinar de bune pt noi si siguranta noastra, si nu numai :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ii iritam pe multi, n-ar fi mai bine sa stam acasa?

 

daca putem sa carcotim shi sa nu facem nimic, dar mai putem deasemenea sa ne abtzinem, de ce sa n`o facem? repet ce am zis mai devreme : este topic de INFORMARE nu de carcoteala sau de trolluiala. ai ceva de zis, zi`o dar gandeshte bine inainte sa scrii. daca n`ai nimic de zis, vezi de ale tale. e chiar asha de greu? :)

 

@Mr.ORL : ai mare dreptate in ceea ce spui cu interesele oamenilor mai mari, insa noi putem shi suntem datori (nu numai noua ci shi celor care mor pe capete pe strazile mirificei noastre patrii) sa incercam. cu cat sunt mai multe guri care sustzin o chestie (fie ea shi ideala sau utopica) cu atat mai mari sunt shansele ca cineva sa ne auda. cel putzin INCA mai sper asta.... :lol:

Editat de LordSith
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

practic nu am sustinut o idee anume, ci am vrut doar sa subliniez faptul ca multe din ceea ce noi cerem, nu vor fi aplicate in lege, din pricina intereselor unor oameni puternici...

 

am sustinut asta cu argumente vizibile si cunoscute de majoritatea oamenilor din tara asta...

 

am spus referitor la verificarea si sanctionarea drastica a acelor kw...desi mi se pare foarte normal sa fie asa, nu va fi, pt ca interesele fac ca aceste motociclete sa se vanda tinerilor incepatori(suntem o piata in dezvoltare) si sa ingroase conturi bancare :lol:

 

deci, nu stiu cat de aprobate vor fi multe din ceea ce am cerut, desi, sunt extraordinar de bune pt noi si siguranta noastra, si nu numai :)

 

A, acum am inteles. Din pacate ai dreptate.

 

--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 15:23 -------------

@Placebo

 

Mai constuctiv ar fi: Luata o hotarare cat mai repede... (traseu, comportament al participantilor ...) si apoi se discuta pe marginea acesteia... Pareri au fost destule pentru a se centraliza si a lua o decizie. Cei mai in masura sunteti voi... cei din DAC MOTORS... Cu bune, cu rele, sunteti cei mai bine organizati, si demonstrat, foarte buni organizatori. Sunt constient de asta si ma voi conforma regulilor stabilite. Dar acestea trebuie stabilite cat mai repede si bagate de catre noi la cap. Mie de exemplu traseul stabilit de Legionar mi se pare foarte bun.

 

Daca sunt prea multe opinii impotriva unuia din punctele de pe itinerariu sau impotriva a orice altceva sa se ia in considerare schimbarea. Atat.

 

Hotararea nu este luata de DM ci de Politia rutiera care ne-au cerut propuneri. O sa inmanez propunerile reprezentantilor politiei rutiere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placebo, asa cum a spus colegul tau DAC, LordSith, datoria noastra, a tuturor este sa incercam!Eu de fel sunt un om optimist, si, sper ca acel memoriu sa fie luat in seama...Nu stiu ce paragrafe se vor accepta in lege, dar, cu siguranta, speranta moare ultima, si, doamne fereste, chiar daca nu va fi luat in seama, noi, vom fi impacati cu gandul ca am incercat sa schimbam ceva, in bine...

 

Nu pot spune decat ca e laudabila toata aceasta actiune, si, imi pare atat de rau ca nu voi putea fi alaturi de voi atunci, la acel mars, la mitingul din ziua Bucurestiului....

 

Am facut o atenta analiza a multor accidente petrecute in tara, atat la masini cat si la moto,si, din pacate, nu neatentia, nu aparatura e de vina de cele mai multe ori, ci, NERESPECTAREA LEGII :lol: Ca o masina intoarce pe linie dubla, ca un motociclist da forja, ca iti inchide unghiu si iti taie calea cineva, si multe altele, incalcare a legii se cheama, din pacate ;)

 

Asadar, cum spun optimistii, privim cu speranta in viitor!Doamne-ajuta :)

 

PS: faza cu politia si propunerile este si mai imbucuratoare :)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa incep prin a spune ca sunt incepator in A si conduc dupa spusele multora "o racheta". Dar am o experienta in trafic de 10 ani (:). Faptul ca sunt responsabil, civilizat si merg pe principiul "ii feresc eu si nu astept de la ei sa ma fereasca (valabil si cu masina)" m-a ajutat pana acum. Am vazut cu totii ca exista si situatii de genu' "momentul si locul nepotrivit". Vreau sa fac referire la controversatul art.38 : nu comentez partea finala cu "sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament." pentru ca a fost precizata si de altii inaintea mea si au perfecta dreptate - sunt doar cuvinte. Vreau sa va supun atentiei urmatoarea regula din respectivul art. : "numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare ". Dupa cum bine se vede se cere experienta si nu vechime. Spuneati sa se faca corelatia intre data obtinerii categoriei si cc-urile motocicletei. Asta ar fi in acord cu specificatiile legislative? Eu sunt sigur ca nu. Intre experienta si vechime (lucrul care se cere a fi verificat) este o mare diferenta. Eu unul nu cred ca asta este o solutie buna. Solutia cea mai buna (din punctul meu de vedere) este pregatirea corespunzatoare in scoli, cursuri, manuale, cluburi moto, si orice altceva de aceasta natura. Ganditi-va - la celelalte categorii ce restrictii sunt ?? La B ca ai cu 10 km/h in afara localitatiilor. Dar e diferenta intre o dacie si un bmw. Iti iei C-ul. Ce experienta ? Una e sa mergi cu masina si alta cu camionu'. Dar nu ai nici o restrictie sa iesi pe strazi cu mastodontu'. In cazul A-ului nu e doar riscul ce se presupune ca se reduce prin art.38. Respecti legea si te darama unu' care e prea sus sa te vada sau unu' care presupune ca toate indicatoarele sunt de ghidare. Daca vrem sa schimbam ceva trebuie sa se puna accent mai mult pe informare, pregatire, civilizare. Stiu ca e greu, dar de aici trebuie inceputa schimbarea. Si mai sunt de acord cu implicarea mult mai activa a politiei in sanctionarea oricarei abateri. Daca bunul simt nu functioneaza inca la noi, macar usturimea la buzunar sa fie primul pas spre a respecta legea si pe ceilalti participanti la trafic. NU restrictiile de cc ne vor duce mai departe. Unui copil ii spui "nu ai voie!!!!". Si el parca d-aia face! Dar daca i-am arata de ce sa nu faca asta, poate intelege mai bine. Curiozitatea, teribilismul si dorinta nebuna a unora de a incalca reguli si in aceeasi masura nesimtirea si nepasarea scad in intensitate cand vezi ca au mai facut si altii inaintea ta asta si nu a iesit prea frumos. Sa le aratam riscurile. Sa le aratam ce inseamna viata unui om ramas infirm dupa o clipa de neatentie sau de napasare. Si, mai rau, ce inseamna sa iei viata unui om, durerea familiei victimei, viata in inchinsoare, etc. Poate cineva alege ceva din ce-am spus eu p-aici, daca nu - mi-am spus si eu parerea.

Ne vedem pe 20.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa le aratam riscurile. Sa le aratam ce inseamna viata unui om ramas infirm dupa o clipa de neatentie sau de napasare. Si, mai rau, ce inseamna sa iei viata unui om, durerea familiei victimei, viata in inchinsoare, etc. Poate cineva alege ceva din ce-am spus eu p-aici, daca nu - mi-am spus si eu parerea.

Ne vedem pe 20.

 

 

Dap, uite asta uitasem .... cum au unii "mai civilizati" ..... produci un accident minor si esti "invitat" pe la sectie sa vezi filme cu accidente dar necenzurate .... asta sa te mai puna pe ganduri .... poate te gandesti si la consecinte.

 

E drept ca e mai mult o utopie asta ... ca tre sa aiba si sectiile filme si materiale educative, spatii speciale etc.

 

Pe la altii am observat ca se pune accentul pe prevenire in primul rand, campanii etc. dar chiar si aceasta limitare sau ne-limitare are tot roulu de a prevenii. Si la ei nu merge ca la noi ... ce merg fara casca mor eu .... nu! pui in pericol si ceilalti participanti la trafic .... tu mergi cu 10km/h si-ti imprastii creierul ... altul trece te vede si la intersectia urmatoare nu se mai poate concentra si produce alt accident ...

 

Dar chestia spusa de Erick27 daca s-ar putea realiza ar fi un castig .... toti tembelii sa vada unde s-ar putea ajunge in urma unui gest facut fara a te gandi la repercusiuni si cei care au facut-o deja sa vada ce au provocat ..... sper ca ati inteles ceva :)

 

Pe de alta parte poate exista fonduri de la UE sau alte ong-uri mari pentru "rutier" .... poate un parteneriat cu politia ar fi o treaba buna ... ca daca au si banutzul poti sa le dai peste bot ca nu fac, asa spun ca n-au cu ce

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa incep prin a spune ca sunt incepator in A si conduc dupa spusele multora "o racheta". Dar am o experienta in trafic de 10 ani (:). Faptul ca sunt responsabil, civilizat si merg pe principiul "ii feresc eu si nu astept de la ei sa ma fereasca (valabil si cu masina)" m-a ajutat pana acum. Am vazut cu totii ca exista si situatii de genu' "momentul si locul nepotrivit". Vreau sa fac referire la controversatul art.38 : nu comentez partea finala cu "sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament." pentru ca a fost precizata si de altii inaintea mea si au perfecta dreptate - sunt doar cuvinte. Vreau sa va supun atentiei urmatoarea regula din respectivul art. : "numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare ". Dupa cum bine se vede se cere experienta si nu vechime. Spuneati sa se faca corelatia intre data obtinerii categoriei si cc-urile motocicletei. Asta ar fi in acord cu specificatiile legislative? Eu sunt sigur ca nu. Intre experienta si vechime (lucrul care se cere a fi verificat) este o mare diferenta. Eu unul nu cred ca asta este o solutie buna. Solutia cea mai buna (din punctul meu de vedere) este pregatirea corespunzatoare in scoli, cursuri, manuale, cluburi moto, si orice altceva de aceasta natura. Ganditi-va - la celelalte categorii ce restrictii sunt ?? La B ca ai cu 10 km/h in afara localitatiilor. Dar e diferenta intre o dacie si un bmw. Iti iei C-ul. Ce experienta ? Una e sa mergi cu masina si alta cu camionu'. Dar nu ai nici o restrictie sa iesi pe strazi cu mastodontu'. In cazul A-ului nu e doar riscul ce se presupune ca se reduce prin art.38. Respecti legea si te darama unu' care e prea sus sa te vada sau unu' care presupune ca toate indicatoarele sunt de ghidare. Daca vrem sa schimbam ceva trebuie sa se puna accent mai mult pe informare, pregatire, civilizare. Stiu ca e greu, dar de aici trebuie inceputa schimbarea. Si mai sunt de acord cu implicarea mult mai activa a politiei in sanctionarea oricarei abateri. Daca bunul simt nu functioneaza inca la noi, macar usturimea la buzunar sa fie primul pas spre a respecta legea si pe ceilalti participanti la trafic. NU restrictiile de cc ne vor duce mai departe. Unui copil ii spui "nu ai voie!!!!". Si el parca d-aia face! Dar daca i-am arata de ce sa nu faca asta, poate intelege mai bine. Curiozitatea, teribilismul si dorinta nebuna a unora de a incalca reguli si in aceeasi masura nesimtirea si nepasarea scad in intensitate cand vezi ca au mai facut si altii inaintea ta asta si nu a iesit prea frumos. Sa le aratam riscurile. Sa le aratam ce inseamna viata unui om ramas infirm dupa o clipa de neatentie sau de napasare. Si, mai rau, ce inseamna sa iei viata unui om, durerea familiei victimei, viata in inchinsoare, etc. Poate cineva alege ceva din ce-am spus eu p-aici, daca nu - mi-am spus si eu parerea.

Ne vedem pe 20.

 

Partea cu cc-ul nu cred ca exista in Memoriu ci poate in posturile mele anterioare ... si ai dreptate la acest aspect.

Experienta de 10 ani la B este de cele mai multe ori aproape nula pe un motor. Nu ma astept sa am acordul tuturor. Este la ce ne-am gandit 50 de motociclisti (majoritatea cu vechime mare de ani sau km in motociclism) care au dorit sa se implice in acest memoriu gandindu-ne la majoritatea motociclistilor.

Prin ce ai scris te gandesti doar la 5 poate 10 % din motociclistii incepatori care merg prudent printre care te numeri si tu. Eu nu pot sa ma gandesc la voi ignorand majoritatea.

 

<small>--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 16:18 -------------</small><br/>In urma cererii motociclistilor am facut mici modificari Memoriului:

MEMORIU

 

 

Către:

Ministerul Internelor Âşi Reformei Administrative

Ministerul Transporturilor

Ministerul Educației, Cercetării Âşi Tineretului

Prefectura Capitalei

 

 

Astăzi 20 Septembrie 2007, cu ocazia Zilei BucureÂştiului dedicată siguranței rutiere Âşi cu ocazia marÂşului pentru sensibilizarea participanților la trafic față de motocicliÂşti, eveniment organizat de Prefectura Capitalei cu susținerea Brigăzii de Poliție Rutieră BucureÂşt, noi, Comunitatea Motociclistică dorim să vă aducem la cunoÂştință următorea petiție.

 

În susținerea programului Poliției Rutiere „Stop accidentelor, viața are prioritate!”, Comunitatea Motociclistică, la inițiativa clubului Dac Motors, cu sprijinul Asociației MotocicliÂştilor din România Âşi al forumului Urban Riders, doreÂşte prin acest document să exprime coerent măsurile pe care le consideră necesare reducerii numărului de accidente în care sunt implicate vehicule pe două roți.

Astfel, Comunitatea Motociclistică face apel la instituțiile statului, respectiv Ministerul Internelor Âşi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor Âşi Ministerul Educației, Cercetării Âşi Tineretului, pentru modificarea Codului Rutier, introducerea unor noi semne de circulatie Âşi a unor cursuri de educație rutieră în licee.

 

Programul de siguranță rutieră propus vizează mai multe măsuri ce se impun a fi luate de către:

 

A. Ministerul de Interne:

 

I. Limita puterii de 25 KW a motocicletelor conduse de începători

Pentru reducerea numărului de accidente trebuie introduse sancțiuni pentru cei care nu respectă limitarea de putere la 25kW în primii doi ani de la obținerea permisului, cât Âşi înăsprirea controalelor poliției rutiere în vederea aplicării legilor existente. DeÂşi dispoziția legală potrivit căreia începătorii sunt obligați să nu depăÂşească 25 kW există, lipsa sancțiunilor o face inaplicabilă. Astfel, se impune introducerea unei sancțiuni în Codul Rutier.

 

II. Intransigența agenților de circulație

Trebuie să crească intransigența agenților de circulație cu privire la abateri de la prevederile Codului Rutier, elementele esențiale în producerea de accidente:

a) mersul fără cască de protecție,

:lol: conducerea scuterelor Âşi mopedelor cu capacitate mai mică de 50 cmc fără absolvirea cursului de legislație,

c) verificări ale corelării dintre vechimea permisului Âşi numărul de kW al vehiculului.

 

Dorim o implicare mult mai activă a Poliției Rutiere prin prezența agenților de circulație în intersecțiile Âşi arterele aglomerate, fapt ce ar avea în primul rand un rol de prevenire cât Âşi de sancționare a participantilor la trafic care prin incalcarea regulamentului rutier (treceri pe culoarea rosie a semaforului, intoarcerea pe loc nepermis, etc) pun in pericol viata celorlalti participanti la trafic. Trebuie mentionat ca un accident survenit printr-o astfel de incalcare a codului rutier in care este implicat si un vehicol pe doua roti duce de cele mai multe ori la vatamarea grava si chiar decesul conducatorului acelui vehicol.

 

III. ÂŞcolile de Âşoferi

Intrucât majoritatea motocicliÂştilor învață prin intermediul unor canale neoficiale de informare (forumuri, internet sau reviste de specialitate) elemente de bază necesare conducerii motocicletelor, cunoÂştiințele acumulate în orele de la ÂŞcoala de Âşoferi fiind strict legate de codul rutier, considerăm următoarele:

 

a) Viitori posesori de permis trebuie informați mai bine teoretic în cadrul ÂŞcolilor de Âşoferi despre riscurile la care se supun Âşi modalitățile prin care accidentele Âşi consecințele tragice ale acestora pot fi evitate (purtarea căÂştii Âşi alegerea echipamentului de protecție adecvat). Predarea unor noțiuni generale legate de mersul pe motocicletă, care sunt adeseori trecute cu vederea, cum ar fi mersul în grup, realizarea depăÂşirilor, aprecierea distanței de frânare, trecerea peste liniile de tramvai Âşi de tren, mersul pe carosabil ud, etc. trebuie introdusă ca obligatorie.

;) În cadrul Âşcolilor de Âşoferi trebuie îmbunătățită drastic predarea noțiunilor practice de conducere a motocicletei. Astfel, în concret, la momentul de față, absolventul unei Âşcoli de Âşoferi nu posedă decât noțiuni minime legate de ceea ce înseamnă mersul pe motocicletă. Chestiuni importante cum ar fi frânarea sau abordarea virajelor nu sunt predate decât la nivelul minim la care se desfăÂşoară examinarea în timpul examenului de obținere a permisului de conducere, respectiv simplista probă a poligonului (treapta I a cutiei de viteze, viteza maxima de deplasare 15km/h). Se impune dezvoltarea predării cunoÂştințelor practice legate de conducerea unui autovehicul pe 2 roți.

c) Pentru o mai bună cunoaÂştere a partenerilor de trafic se impune ca viitorii posesori de permise cu alte categorii să cunoască, prin intermediul orelor de curs ale ÂŞcolilor de Âşoferi, care sunt aspectele speciale ale dinamicii unei motociclete (distanțe de frânare, abordarea virajelor, etc.). Cursanții trebuie conÂştientizați în legătură cu existența motocicliÂştilor în trafic Âşi posibilitatea producerii de accidente fatale ca urmare a unor încălcari în aparență insignifiante ale regulilor de circulație.

d) Se impune ca necesară reintroducerea examinării pe traseu a candidaților pentru categoria de permis „A”, fără de care nu există nici o dovadă a aprofundării cunoÂştiițelor legate de mersul în trafic pe un astfel de vehicul.

 

IV. Modificări legislative

Pentru a rezolva o parte dintre problemele actuale (când numărul posesorilor de motociclete a crescut enorm față de anii anteriori, Âşi tinde să crească în continuare, tendință regăsită Âşi în înmulțirea numărului de accidente în care sunt implicați motocicliÂşti), este nevoie de modificări ale legislatiei în vigoare. Concursul Ministerului de Interne se impune ca obligatoriu în vederea îmbunătățirii legislației, prevederile în vigoare dovedindu-se a fi insuficiente.

 

Întrucât vehiculele pe două roți reprezintă un avantaj în aglomerările urbane, fluidizând traficul, sunt mai puțin poluante Âşi ocupă mai puțin loc pentru parcare, dorim luarea în considerare a următoarelor facilități legislative, care vor ajuta totodata si la descongestionare traficului.

a) Responsabilitatea morală a unui accident este încă un aspect trecut cu vederea de legislația autohtonă. Pentru a provoca un accident de scuter sau motocicletă nu este necesar impactul. Este suficientă o manevră de intimidare a motociclistului pentru ca acesta să cadă Âşi să se accidenteze. Legea nu prevede asemenea situații. MaÂşinile care întorc în locuri nepermise sau fără să se asigure au cauzat nenumărate accidente, cele mai multe mortale, iar situația ar trebui reglementată Âşi Âşoferul responsabilizat prin introducerea în codul rutier a termenului „autorul moral al accidentului” – element existent în țările Uniunii Europene.

:) Introducerea în codul rutier a unei măsuri prin care să se accepte legal rularea motocicletelor Âşi a scuterelor printre coloanele de vehicule oprite la semafor. Rularea se va face cu o viteză foarte redusă Âşi doar prin locurile unde este posibil. Această practică este încurajată în țările europene cu scopul de a decongestiona traficul, adeseori folosindu-se chiar semne de circulație speciale dedicate în acest sens.

c) Recomandarea pentru societățile comerciale care comercializează scutere, mopede Âşi motociclete să afiÂşeze într-un loc cât mai vizibil materiale educative ce atenționează asupra necesității portului echipamentului de protecție. Aceasta ar reprezenta o mai bună conÂştientizare a viitorilor posesori asupra pericolului cu care se vor confrunta.

d) Prevederea de sancțiuni pentru persoanele fizice Âşi juridice care înstrainează posesorilor de permis de conducere cu o vechime mai mică de 2 ani motociclete cu o putere de peste 25kw, cu exceptarea de la sancționare a înstrainătorilor de vehicule care participa la competiții sportive.

 

V. Campanii anti-accidente

De asemenea, în vederea conÂştientizării participanților la trafic cu privire la existența vehiculelor pe două roți este nevoie de o campanie televizată legată de siguranța rutieră. Precedentele precum „Viața are prioritate” Âşi „Centura de siguranță” Âşi-au demonstrat deja eficiența în reducerea numărului de accidente.

Clipul care a promovat obligativitatea centurii de siguranță este destul de dur, dar mai mult decât expresiv (copilul care sare prin parbriz). În acest sens poate fi creionată o campanie similară care să atenționeze asupra existenței motocicliÂştilor ca parteneri vulnerabili în trafic, în țările U.E. existând astfel de clipuri, extrem de dure, cu accidente de motocicletă. Este o soluție care a avut impact asupra Âşoferilor, făcându-i mai alerți în trafic.

O campanie de sensibilizare trebuie susținută Âşi prin măsuri legislative, agresivitatea în trafic a maÂşinilor la adresa motocicletelor Âşi a scuterelor necesitând sancționare.

 

 

B. Ministerul Transporturilor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Prefectura Capitalei

Ministerul Transporturilor, Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Prefectura Capitalei, împreună cu Consiliile Locale Âşi Poliția Rutieră, trebuie să ofere o corectă aplicare a reglementărilor în domeniul pe care îl coordonează.

 

Vopseaua cu care se marchează foarte multe artere ridică serioase probleme de aderență pentru vehiculele pe două roți. Foarte multe dintre accidente în care sunt implicate motociclete, unele fatale, sunt cauzate de pierderea aderenței din cauza vopselei cu care sunt marcate drumurile.

 

Este nevoie de adăugarea unor noi semne de circulație (Atenție la motociclete!) pentru Âşoselele sau arterele frecventate des de acestea (Exemplu: PloieÂşti-Cheia în weekend-uri).

 

Citat din Regulamentul din 04/09/2006 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 876 din 26/10/2006), cap. IV, art. 75, alin. 2 si 3 :

(2)Marcajele se aplică pe suprafața părții carosabile a drumurilor modernizate, pe borduri, pe lucrări de artă, pe accesorii ale drumurilor, precum Âşi pe alte elemente Âşi construcții din zona drumurilor. Marcajele aplicate pe drumurile publice trebuie să fie reflectorizante sau însoțite de dispozitive reflectorizante care trebuie să-Âşi păstreze proprietățile de reflexie Âşi pe timp de ploaie sau ceață.

(3)Marcajele nu trebuie să incomodeze în nici un fel desfăÂşurarea circulației, iar suprafața acestora nu trebuie să fie lunecoasă. Marcajele pe partea carosabilă se execută cu microbile de sticlă Âşi pot fi însoțite de butoni cu elemente retroreflectorizante.

 

Întrucât în situații de carosabil alunecos, Âşi nu numai, gurile de canalizare prezintă un grad de periculozitate crescut pentru motocicliÂşti, se impune delimitarea acestora prin vopsea reflectorizantă pentru a putea fi observate Âşi evitate la timp. Deasemenea, se impune Âşi semnalizarea pericolelor temporare din trafic: canale deschise, lucrări în trafic, pete de ulei neacoperite, etc.

 

Noile semnale de atenționare a îngustării drumului poziționate la marginea refugiilor (stații de tramvai) trebuie corespunzător marcate, folosindu-se material reflectorizant.

 

Sancționarea vehiculelor de mare tonaj care pierd pe traseu materiale ce pot cauza accidente (nisip, pietriÂş, beton, etc). Totodată, introducerea în cadrul legislativ a obligației asigurării acestor materiale în timpul transportului.

 

Interzicerea udării carosabilului în intersectii pe timp de zi, în principal cele cu linii de tramvai întrucât acestea cresc gradul de risc al derapajelor conducătorilor de motociclete, scutere Âşi mopede.

 

In acest moment, pe anumite portiuni de autostrazi, drumuri europene si nationale exista balustrade de protectie. Acestea constau dintr-o banda metalica ondulata, amplasata la o inaltime de aproximativ 50 de cm, sprijinita de stalpi verticali. Sistemul impiedica automobilele sa iasa in decor in cazul unui accident, dar nu functioneaza in cazul motociclistilor, acestia alunecand pe sub banda de protectie si lovindu-se de stalpi. De cele mai multe ori, in cazul unui accident de motocicleta, stalpii verticali se dovedesc a fi letali. Propunem adaugarea unei bande suplimentare, aflata la nivelul solului, care sa impiedice contactul dintre motociclistii cazuti si stalpii de sustinere.

 

 

C. Ministerul Educației Âşi Cercetării

 

 

Susținem introducerea ca materie obligatorie în licee a cursurilor de legislație rutieră. Acest aspect vizează educarea eficientă pe viitor atât a Âşoferilor de automobile, cât Âşi cea a motocicliÂştilor. De asemenea, ținând cont că scuterele sub 50 cmc Âşi mopedele se pot conduce fără permis, numărul acestora triplându-se în ultimul an, o asemenea măsură este necesară.

 

Considerăm educarea viitorilor Âşoferi în spiritul respectului în trafic drept cea mai importantă dintre măsurile ce pot fi luate pe termen lung.

 

 

 

 

 

 

Intrucat sunt inca socat de accidentul de ieri propun ca la sfarsitul marsului toti motociclistii sa parcheze motoarele in locul cunoscut de la arc si sa aprinda o lumanare sub arcul de triumf. Se va evita parcarea motoarelor pe carosabil sau sub arc.

Trebuie sa discutam si cu politia aceasta propunere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta de 10 ani la B este de cele mai multe ori aproape nula pe un motor.

 

<II. Intransigența agenților de circulație

Trebuie să crească intransigența agenților de circulație cu privire la abateri de la prevederile Codului Rutier, elementele esențiale în producerea de accidente:

a) mersul fără cască de protecție,

 

Intrucat sunt inca socat de accidentul de ieri propun ca la sfarsitul marsului toti motociclistii sa parcheze motoarele in locul cunoscut de la arc si sa aprinda o lumanare sub arcul de triumf. Se va evita parcarea motoarelor pe carosabil sau sub arc.

Trebuie sa discutam si cu politia aceasta propunere.

 

Vis-a-vis de experienta - ma refeream la experienta in trafic , pe care o consider exact opusul la "aproape nula". Da, este aproape nula (singura asemanare fiind - ambreiaj, viteze, semnale si altele de genu' asta) daca ne referim ca mijloace de transport. Dar nu te contrazic doar imi explicam afirmatia.

 

Am "bolduit" pct a. - NU lipsa castii de protectie este un element esential in producerea accidentelor. Poate doar daca iti intra ceva in ochi, nu mai vezi si se produce accident. Obligativitatea purtarii castii este o masura menita sa te protejeze in urma accidentului. Fac remarca asta - poate o incadrati la alt punct sau reformulati. (e doar un sfat)

 

Cat despre ultimul punct - sunt perfect de acord.

Poate, cu aceasta ocazie, putem sa mai discutam si pe baza memorium-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si inca ceva - referitor la campanii de sensibilizare - ganditi-va la diferenta de impact : " Stop accidentelor rutiere - Viata are prioritate" , clipul cu fetita fara centura - toti am vazut accidente, stim ce sunt, toti stim ca exsta, la un moment dat, moarte - DAR, ce nu stim toti este ce ramane in urma, ce se intampla dupa cu ambele parti - victima si vinovat, nimeni nu a continuat clipul cum vor trai acei parinti a caror fetita a "zburat" pintre ei prin parbriz. Si spun asta pt ca sunt unul dintre cei ce-au vazut (atentie!! nu am simtit). Cati din familia sau prietenii vostri nu v-au spus "uite!! ce se poate intampla. las-o sau ai mare grija"? Nu v-au spus asta gandindu-se neaparat la voi ci gandindu-se la durerea lor in cazul in care...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa vin si eu.

In legatura cu prezenta scuteristilor la eveniment, eu zic ca e de preferat ca de aceasta data sa participe doar motociclistii. No offense, dar multi dintre scuteritsi sunt cocalari si baietasi de cartier, care se dau in stamba ori de cate ori au cate o ocazie din asta. De ce sa piarda prilejul de a aparea la stiri, unde pot fi vazuti de familie, preteni si fetitele de la bloc?

 

PMoldovan, foarte bun clipul din UK :)

 

 

Motociclisti !

 

Scuteristii, mopedistii si biciclistii sunt expusi in trafic la fel ca si motociclistii.

Eu propun ca toti scuteristii, mopedistii si biciclistii sa fie bineveniti pentru

ca, cu totii suntem participanti la trafic si expusi acelorasi pericole.

Propun ca, inainte de inceperea propriu-zisa a mitingului, sa-i excludem pe aceia

care nu se conformeaza regulilor impuse de catre organizatori: casca, placuta cu

numarul de inregistrare/inmatriculare, tinuta decenta (pantalon lung, pantofi

sport sau cizme, s.a.m.d). Sa fie exclusi din start cei care vin in pantaloni

scurti, slapi sau fara casca.

In ceea ce priveste culoarea motociclistului, nu cred ca, in momentul acesta,

trebuie sa dam dovada de superioritate ariana (termen folosit de rasiÂşti spre a

denumi populațiile albe în general) si sa incepem sa devenim rasisti. Consider

ca indiferent de culoarea motociclistului, scuteristului sau mopedistului, acesta

trebuie sa se conformeze regulilor descrise mai sus. Aveti dreptate toti cei care

ati postat pe acest forum, cand va-ti referit la comortamentul rromilor (tiganilor)

in trafic. Insa, nu toti sunt la fel. Nu uitati ca, foarte multi romani, care au

acelasi comportament, sunt participanti la trafic.

Fara toleranta fata de cei care prin actele lor de teribilism ori alte manifestari

oligofrenice, perturba traficul rutier.

 

Sustin memoriul prezentat de DAC MOTORS, Asociatia Motociclistilor din Romania,

Urban Riders, Gloria Brotherhood.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placebo, introducerea pedepselor pentru incalcarea limitei de 25 kW este ok doar in conditiile in care apare si testul pentru cei care vor mai mult, iar asta trebuie sa figureze in petitie.

 

Bah, sunteti o droaie de oameni inteligenti dar nu vretzi sa ma ajutati. Va rog sa propuneti texte clare de introducere in Memoriu nu doar idei. Sunt la job, nu pot sa ma ocup doar de acest mars.

 

Deci: aveti o idee, verificati corectitudinea ei in plan legislativ si compuneti un text scurt si concis pe care sa-l introducem in text. Si asta pana luni.

 

--- Mesaj completat în 14 Sep 2007 17:32 -------------

 

Am "bolduit" pct a. - NU lipsa castii de protectie este un element esential in producerea accidentelor. Poate doar daca iti intra ceva in ochi, nu mai vezi si se produce accident. Obligativitatea purtarii castii este o masura menita sa te protejeze in urma accidentului. Fac remarca asta - poate o incadrati la alt punct sau reformulati. (e doar un sfat)

 

Corect, este o agravare a rezultatelor in cazul unui accident si mai putin o cauza in sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin si eu, sper doar sa ajung la timp.....trebuie sa plec de la serviciu inainte de terminarea programului normal de lucru.

Ideea memoriului este de apreciat.

Personal cred ca in situatia in care il vor lua in considerare se va deschide un dialog prin care se vor discuta aceste aspecte si ca urmare ar exista posibilitatea introducerii unor articole suplimentare in codul rutier, care sa ajute practic motociclismul din Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drept dovada:

 

"Amplasarea sau reamplasarea semafoarelor si indicatoarelor care se afla in locuri in care vizibilitatea nu este optima, ci este obstructionata de crengi de copaci, masini ale transportului in comun oprite in statii, locuri in care vizibilitatea semafoarelor este diminuata de soarele care bate in ele.Amplasarea semafoarelor cu LED-uri pe o raza mai mare a orasului, nu doar in centru.

 

Art. 79. - (1) Semafoarele care emit semnale luminoase pentru dirijarea circulatiei in intersectii se instaleaza obligatoriu inainte de intersectie, astfel incat sa fie vizibile de la o distanta de cel putin 50 m.

 

Art. 97. - (1) Indicatoarele se instaleaza, de regula, pe partea dreapta a sensului de mers. in cazul in care conditiile locale impiedica observarea din timp a indicatoarelor de catre conducatorii carora li se adreseaza, ele se pot instala ori repeta pe partea stanga, in zona mediana a drumului, pe un refugiu ori spatiu interzis circulatiei vehiculelor, deasupra partii carosabile sau de cealalta parte a intersectiei, in loc vizibil pentru toti participantii la trafic.

 

Construirea sau modernizarea trecerilor la nivel cu liniile de tramvai, in special in locurile unde terasamentul dintre liniile de tramvai este constituit din asfalt surpat din cauza ploilor, sau piatra cubica dizlocata din aceeasi cauza."

Editat de LordSith
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa ma abtin la a scrie aici deoarece nu doresc sa creez niciun fel de polemici.

Memoriul de mai sus mi se pare frectie la piciorul de lemn inafara de cateva puncte (udatul carosabilului si nu spalatul acestuia - si exceptarea motocicletelor si mopedelor din legea ce interzice deplasarea printre coloanele stationate la semafor si nu in ultimul rand o schimbare a sistemului de scolarizare si evaluare a noilor motociclisti).

 

Poate ar fi bine o informare in vederea stabilirii daca chiar exista in tarile din UE notiunea de "autor moral" si exemplificarea acelor tari.

nici eu nu vreau sa creez flameuri dar...sint de acord.

 

in ce priveste notiunea de autor moral, ea se refera la instigator, nu vad ce legatura are cu accidentele rutiere :) daca e vorba de unul care cauzeaza asa ceva, desi nu exista impact direct, el este vinovat si in actuala reglementare de o eventuala vatamare din culpa/ucidere din culpa. mai greu cu proba, dar asta nu se schimba nici daca ii spui ,,autor moral", nici in orice alt mod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok. nu-i zice "autor moral" DAR CUM? e clar ca stim toti la ce se refera dar trebuie gasit un termen. eu zic ca nici aia cu culpa nu e buna ca e scuza dupa ce se stabileste vina ("e vinovat, dar nu a facut-o intentionat").de asta a fost pus pe topic, ca sa va dati cu parerea si sa fie imbunatatit. Veniti cu idei (care probabil ca au scapat atentiei autorilor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...