Kenno Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 (editat) Am un etz 250 si de la o vreme nu mai sta la relanti decat peste 2000 rpm. are simptome de aer fals (sta turat mai mult timp dupa ce las acceleratia) si daca las relantiul de la surub sub 2000 rpm, moare. de pornit porneste, merge bine dar relantiul... si pe langa asta, daca aprind farul, pe faza scurta, scade turatia si mai mult. Am cautat pe unde poate trage aer fals si am astupat tot dar... degeaba. am aranjat bujia, am pus cuiul din shibar la pozitia din mijloc dar tot degeaba. ma gandesc ca ar putea fi uleiul ce l-am bagat in el (ca era mai ieftin decat cel ce il folosesc de obicei = prista semi-sintetic) si cand scade turatia incepe sa se depuna pe bujie si piston. nu stiu daca am dreptate si nu stiu ce sa mai incerc. are cineva vreo idee? Editat Septembrie 28, 2007 de Kenno Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 Treaba cu uleiul diferit care n-ar permite motorului sa stea la relanti si s-ar depune pe...., nu e realista. Printre altele verifica si instalatia electrica, mai ales firele care duc la/de la becul de far si comutatorul aferent. N-ar stirca sa arunci o primire si la generatorul de curent + bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 Am un etz 250 si de la o vreme nu mai sta la relanti decat peste 2000 rpm. are simptome de aer fals (sta turat mai mult timp dupa ce las acceleratia) si daca las relantiul de la surub sub 2000 rpm, moare. de pornit porneste, merge bine dar relantiul... si pe langa asta, daca aprind farul, pe faza scurta, scade turatia si mai mult. Am cautat pe unde poate trage aer fals si am astupat tot dar... degeaba. am aranjat bujia, am pus cuiul din shibar la pozitia din mijloc dar tot degeaba. ma gandesc ca ar putea fi uleiul ce l-am bagat in el (ca era mai ieftin decat cel ce il folosesc de obicei = prista semi-sintetic) si cand scade turatia incepe sa se depuna pe bujie si piston. nu stiu daca am dreptate si nu stiu ce sa mai incerc. are cineva vreo idee? schimba segmentii. punct. pe langa asta mai da-i benzina la relanti din surubul ala de amestec. unge si cablul de acceleratie. cand aprinzi farul este normal sa scada turatia, campul electromagnetic din alternator creste si franeaza motorul. ah... nu mai folosi trista, e nasol de tot uleiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 Salut... incearca sa iei o compresie si mai stam de vorba, fii mai clar: ce se depune pe piston si de unde sti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Septembrie 28, 2007 Autor Share Postat Septembrie 28, 2007 Multumesc tuturor pentru sugestii. Partea electrica este buna, la fel si compresia. Astazi am facut din intamplare o miscare ce ma pune pe gaduri si mai mult: am vazut cablul de la soc (subliniez cablul de soc, nu cel de acceleratie) ca e cam intins si am tras de el (dinspre ghidon inspre carburator; adica l-am indesat putin in carburator) am vazut ca ii scade turatia vertiginos, gata-gata sa se opreasca. l-am "ajutat de la reglajul de relanti si si-a revenit. acum am gasit problema (probabil) dar vreau sa stiu si de ce se intampla asa? eu stiu ca socul tras ii da mai multa benzina, atunci cum se face ca atunci cand imping cablul in carburator ii scade turatia ca si atunci cand trag socul? . daca mai apare ceva va tin la curent. daca uleiul de la Prista semi-sintetic nu e bun, care ar fi dar sa mearga si la pret(eu il ard pe naveta asa ca ma intereseaza sa fie si "eficient" din punctul "ala" de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 In momentul in care tragi socul nu-i dai mai multa benzina ci ii dai mai putin aer.Socul e o clapeta care obtureaza partial admisia de aer. Turatia scade cand tragi socul pt ca motorul se ineaca si in final se va opri.Daca nu se opreste cu socul tras la maxim e semn clar ca trage aer fals.Adica isi ia aerul necesar functionarii din alta parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Septembrie 28, 2007 Autor Share Postat Septembrie 28, 2007 In momentul in care tragi socul nu-i dai mai multa benzina ci ii dai mai putin aer.Socul e o clapeta care obtureaza partial admisia de aer. Turatia scade cand tragi socul pt ca motorul se ineaca si in final se va opri.Daca nu se opreste cu socul tras la maxim e semn clar ca trage aer fals.Adica isi ia aerul necesar functionarii din alta parte. se opreste cu socul tras la maxim. am incercat deja si merge bine. totusi nu imi explic de ce am acelasi rezultat si cand infund cablul in carburator ca si atunci cand il trag? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 In momentul in care tragi socul nu-i dai mai multa benzina ci ii dai mai putin aer.Socul e o clapeta care obtureaza partial admisia de aer. Turatia scade cand tragi socul pt ca motorul se ineaca si in final se va opri.Daca nu se opreste cu socul tras la maxim e semn clar ca trage aer fals.Adica isi ia aerul necesar functionarii din alta parte. socul la astea nu e pe aer ci pe benzina este un cui asemanator cu cel de dozaj care obtureaza un jiglor. cand tragi socul se deschide jiglorul si da mai multa benzina, imbogatind astfel amestecul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 Stai asa ca da cu virgula. E carb cu clapeta si soc pe aer, sau pe benzina? Ce fel e comanda socului? cu cablu sau cu o tija pe care o tragi si apoi o rasucesti? Ce rost ar avea sa puna cablu la un soc pe benzina? Eu am dedus ca e pe clapeta pt ca a zis de cablu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 Stai asa ca da cu virgula. E carb cu clapeta si soc pe aer, sau pe benzina? Ce fel e comanda socului? cu cablu sau cu o tija pe care o tragi si apoi o rasucesti? Ce rost ar avea sa puna cablu la un soc pe benzina? Eu am dedus ca e pe clapeta pt ca a zis de cablu. si k-urile pe care le stii tu de le ai pe voshod si minsk au socul si pe cablu in loc de tija aia vine o sufa care duce la o maneta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 (editat) Zi sincer ai vazut practic asa ceva? Editat Septembrie 29, 2007 de kama3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Septembrie 30, 2007 Share Postat Septembrie 30, 2007 Stai asa ca da cu virgula. E carb cu clapeta si soc pe aer, sau pe benzina? Ce fel e comanda socului? cu cablu sau cu o tija pe care o tragi si apoi o rasucesti? Ce rost ar avea sa puna cablu la un soc pe benzina? Eu am dedus ca e pe clapeta pt ca a zis de cablu. Daca e carburatorul original de ETZ, socul e pe benzina. Iar rostul cablului e pentru o cat mai usoara utilizare, prin maneta de pe ghidon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 30, 2007 Share Postat Septembrie 30, 2007 Zi sincer ai vazut practic asa ceva? da, pe toate jupiter-urile mele am asa ceva pe asta cu frane pe disc am socul ca la japoneze, nu pe maneta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zael26 Postat Septembrie 30, 2007 Share Postat Septembrie 30, 2007 Si yo am avut cam aceeasi problema la JAWA mea,mie imi statea pe la 1800 ,dar pana la urma am umblat la carburator,la surubul de aer si cel de benzina si acum imi sta pe la 1000 si un pic... E ok,dar cred k tot nu am facut yo ceva calumea,k imi cam scoate fum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Septembrie 30, 2007 Autor Share Postat Septembrie 30, 2007 (editat) Fratilor, carbu e original (EM 250), iar Max are dreptate: socul e pe benzina. e un pistonas care cade pe un jiclor care trage benzina din camera de nivel constant. ieri am scos carbu iar si l-am suflat de mni-au iesit ochii numai sa fie toate jicloarele curate dar tot degeaba. acum am pus silicon pe la imbinarea dintre carb si cilindru dar l-am lasat sa se usuce si o sa-l verific maine sa vad daca are vreun efect. surubul de aer il strang de tot si tot degeaba. nu coboara sub 2000 rpm. chestia cu cablu cred ca are o alta explicatie: eu cand "indesam" cablul, de fapt trageam de el si, cu alte cuvinte, trageam socul asa cum fac cand il pornesc, dandu-i mai mult benzina. Editat Septembrie 30, 2007 de Kenno Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 30, 2007 Share Postat Septembrie 30, 2007 uita-te si la cablul acceleratiei ca s-ar putea sa agate undeva si sa ramana subarul mai sus decat trebuie.da jos carbul si uita-te sa vezi cat de mult coboara subarul cu acceleratia maxim jos si daca merge mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 Nu cred ca trage aer fals...cel mai fericit caz este dereglat carburatorul, mai ales partea de relanti... De la 3000 de ture in sus nu mai conteaza cum este reglajul de relanti de aceea poti spune ca merge bine.... Dar parerea mea este ca motorul tau nu porneste cum trebe si merge prost la relanti dar si intre 2000-3000 de ture nu are putere... Trebuie curatat carburatorul si reglat niveul corespunzator...numai asa este posibil inceperea reglajului fin a relantinului din suruburile laterale cu motorul cald!!... Toata miscarea o sa reuseasca daca nu este uzat carburatorul ..jiglerul si acul de dozaj..semeringurile...garnitura de la cablul de soc!!!..verifica si filtrul de aer sa fie cat de cat curat... Bafta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tilla tilla Postat Octombrie 1, 2007 Share Postat Octombrie 1, 2007 salutare eu am o intrebare daca merge bine in ture mari si prost in ture mici nu poate sa fie si avansul o problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Octombrie 4, 2007 Autor Share Postat Octombrie 4, 2007 (editat) am incercat tot ce am putut banui ca ar merge prost:am cratat carbu (vreau sa spun ca l-am desfacut bucatica cu bucatica si am suflat toate jicloarele), am izolat locurile suspecte cu silicon ca nu traga aer fals iar acum am bagat ulei pe cablul de acceleratie (abia aseara i-am pus si astept sa vad pana se unge de tot, ca merge cam incet); si nu cred ca trager aer fals prin carter pentru ca nu scoate fum asa cum se spune ca ar scoate in cazul asta (dar daca nu ii dau de cap o sa incerc si asta la iarna cand nu mai merg cu el...cine stie...? ) mai si sta turat cu surubul de aer inchis de tot... nu imi explic de ce merge bine o vreme cand motorul e mai rece(si nu e din cauza socului), iar cand se incalzeste incape sa stea turat? chestia e ca, UNEORI, incet-incet coboara turatia dupa o vreme. si mai ales: de ce nu sta la sub 2000 rpm? vad ca unii vorbesc de "surubul de benzina". care e ala? eu am doar 2 suruburi: cel de ralanti si cel de aer. am desfacut tot carbu si nu am gasit alt surub. nu am verificat inca dar am auzit ca ar si consuma mai mult acum, ca altfel nu m-ar deranja cele 2000 rpm de la relanti. of, of...mai are cineva vreo idee? nu vreau sa dau motorul ca altfel, merge frumos, imi place si m-a ajutat mult de cand il am. Editat Octombrie 4, 2007 de Kenno Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Octombrie 4, 2007 Share Postat Octombrie 4, 2007 am incercat tot ce am putut banui ca ar merge prost:am cratat carbu (vreau sa spun ca l-am desfacut bucatica cu bucatica si am suflat toate jicloarele), am izolat locurile suspecte cu silicon ca nu traga aer fals iar acum am bagat ulei pe cablul de acceleratie (abia aseara i-am pus si astept sa vad pana se unge de tot, ca merge cam incet); si nu cred ca trager aer fals prin carter pentru ca nu scoate fum asa cum se spune ca ar scoate in cazul asta (dar daca nu ii dau de cap o sa incerc si asta la iarna cand nu mai merg cu el...cine stie...? ) mai si sta turat cu surubul de aer inchis de tot... dupa ce ai curatat tot..sa reglezi nivelul ca la carte!!!..daca nivelul nu e bine nu poti continua reglajele... Daca ai nivelul bun..atunci incepi sa te joci cu acul de dozaj..pui la pozitia data de manual..mergi cu turatie cat mai mare, ex..3000 rot/min sau mai mult... 2-3 km..verifici culoarea bujiei..in functie de culoarea bujiei mai reglezi acul de dozaj mai sus sau mai jos..cureti bujia..iar mergi putin.. pana iese cum trebe... Daca acul de dozaj este pus cum trebe atunci poti sa reglezi relantinul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Octombrie 4, 2007 Share Postat Octombrie 4, 2007 Sau daca ai posibilitatea incearca cu alt carb.E posibil sa nu fie de la carb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Octombrie 4, 2007 Autor Share Postat Octombrie 4, 2007 dupa ce ai curatat tot..sa reglezi nivelul ca la carte!!!..daca nivelul nu e bine nu poti continua reglajele... Daca ai nivelul bun..atunci incepi sa te joci cu acul de dozaj..pui la pozitia data de manual..mergi cu turatie cat mai mare, ex..3000 rot/min sau mai mult... 2-3 km..verifici culoarea bujiei..in functie de culoarea bujiei mai reglezi acul de dozaj mai sus sau mai jos..cureti bujia..iar mergi putin.. pana iese cum trebe... Daca acul de dozaj este pus cum trebe atunci poti sa reglezi relantinul.. acum de dozaj fiind acul acela lung ce trece prin shibar? acum e la jumatate; l-am pus si la prima linie de jos si nu am vazut nici o diferenta a fost si la prima linie de sus si tot nimic. am umblat si la cuiul pontou: inainte imi curgea benzina pe la supraplin acum nu mai curge chiar daca las robinetul deschis dar tot degeaba. o sa ma mai uit prin cartea motorului sa vad ce si cum cu aasta de dozaj, daca scrie ceva; la fel si cu pontoul. --- Mesaj completat în 04 Oct 2007 19:57 -------------apropo de acul care trece prin shibar,: la mine, dupa ce ii fixez placutele alea 2 rotunde, il bag prin centrul shibarului dar de acolo (si aici nu stiu eu) trebuie sa stea atarnat acolosau il tine ceva fix? (de exemplu: il impinge ceva si in jos sau e doar gravitatia sa nu se ridice cand coboara shibarul sau sa nu ramana ridicat in shibar?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 5, 2007 Share Postat Octombrie 5, 2007 trebuie sa-l tina arcul de revenire al acceleratiei. cel putin la k-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Octombrie 6, 2007 Autor Share Postat Octombrie 6, 2007 am auzit si varianta ca ar putea trage aer fals pe la semeringurile de la carter. cica scoate fum mai mult pt ca arde uleiul din cutia de viteze dar mie nu mi se pare ca scoate mai mult fum ca de obicei. ce alte simptome ar fi in cazul asta? daca vreau sa ii vad compresia, imi trebuie aparat special?cum fac?(desi, si aici e cu dichis pentru ca motorul trage bine) --- Mesaj completat în 08 Oct 2007 21:18 -------------am facut tot ce e posibil. am curatat carbul cu metanol, l-am suflat cu compresorul, am schimbat garniturile, am siliconat tot ce parea suspect si tot degeaba. dupa simptome nu pare sa traga aer fals pe la semeringurile de la carter. nu stiu ce sa-i mai fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 (editat) compresia o vezi cu cu un compression tester http://www.stcl.ro/catalog/search_list.php...amp;search=.jpg eu as da vina pe un carburator dereglat...acuma ,daca spui ca ai facut tot ce trebuie pt functionarea in bune conditii a carbului dam crezare si trecem mai departe...nu stiu ce tip de aprindere foloseste ETZ...daca foloseste aprindere electrica-electronica cu bobina-senzor (pick-up coil) atunci pot sa iti scriu o teorie aplicata in practica cu ce se poate intampla....daca este aprindere pe platina atunci nu stiu....o alta varianta de defect poate proveni de la un avans la aprindere incorect....avans mare = pornire greoaie,mentinere relanti cu greu=functionare la turatii ridicate buna .......avans mic=pornire rapida,functionare la turatii mici buna=functionare la turatii mari greoaie..... Editat Octombrie 9, 2007 de dezkreator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.