Sari la conținut

Am Primit Motocicleta!-mz125


cretu_cristian
 Share

Postări Recomandate

Abia acum am vazut topicul tau, Cristi!FELICITARI!Esti un exemplu, si pur si simplu, povestea m-a bucurat enorm cand am citit-o, si ceea ce faci tu la varsta de 13 ani m-a lasat masca!

 

Asadar, fiind un impatimit al motoarelor restaurate si salvarea lor de la fier vechi, te voi ajuta cum voi putea, cu cate un sfat, ceva, si, poate si piese daca aflu!

 

Asadar, sa incepem...

 

Pt piese, da-i un search dupa userul "kama3" de pe forum!A luat de la un amic un MZ incomplet ca al tau, si poate mai are piese!Baiatu-i fain, si cred ca o sa te ajute cu placere, mai ales daca aude povestea si varsta ta :lol:

 

Alta legatura pe care voi incerca sa o fac pt tine in speranta ca iti va fi de folos, este aceea de a te indruma catre domnul Dan Stancel(reprezentantul Retromobil Clubului Roman pe judetul Mures), un om extraordinar, care are are avantajul de a fi in apropierea ta, si salveaza multe motorete de la fier vechi!Il gasesti si pe forum, cu userul "1966carpati"!I-am lasat de stire azi pe messenger sa iti citeasca povestea, si sunt sigur ca te-ar ajuta cu drag de ar putea :lol:

 

Ti-l recomand pt piese chiar si pe Axi, tot de aici de pe forum(desi multi se cam iau de gasca lui de baieti, inclusiv de el) ca ii trec motorete pe mana, si mai face si fapte bune uneori :hug: Pe mine m-a salvat cu o donatie, si cred ca la fel, daca ar putea, te-ar ajuta cu placere :ok:

 

Asadar, cam astea sunt legaturile care imi vin acum in minte si care te-ar putea ajuta cu piese...Mai sunt niste amici, dar intai tre' sa ma interesez...

 

Acum, neavand timpul necesar la dispozitie, iti trimit un link catre Urban Riders, cu ceva sfaturi despre reconditionare si metodele prin care facem diverse!Am incercat acolo sa pastram un topic frumos, in care omul sa intre si sa mai si inteleaga ceva...Sper sa-ti fie cu folos :lol: Linkul:

 

http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?...ic=666&st=0

 

Pe acest forum nu am reusit sa gasesc un topic despre restaurare, in care chiar sa gasesti sfaturi, ci mai mult discutii generale, asa ca mie mi-a fost foarte greu la inceput cu aceasta meserie, neavand un ajutor de la care sa incep, decat legaturile cu amicii cunoscatori :lol: E adevarat, sfaturi gasesti multe si aici, daca stai si cauti, si chiar te sfatuiesc, da ai nevoie de timp :D Asadar, impreuna cu colegii urbani, si cu ajutorul altor oameni care au ceva de spus in acest domeniu, speram sa facem ceva frumos acolo, unde un incepator in aceasta meserie sa poata gasi sfaturi utile, cu poze, si fara a pierde nopti cautand prin diverse discutii prostesti :P Chiar recomand cunoscatorilor sa vina cu completari, noutati, acolo!

 

Am facut odata aici, un topic asemanator tie, in care am primit si sfaturi, dar, ideea de baza era sa pozez cat mai mult, sa se stranga multa informatie, exact ca sprijin pt cei ca tine!

 

uite si link, poate ajuta(dar recomand intai sa te uiti la primul link...e mult mai util):

/index.php?...c=70597&hl=

 

Asadar, iti dau o lectura pt timpul liber, pt ca e frig afara, si anume un manual bun de motocicleta, care explica foarte multe...e de pe site-ul Samuraiderilor :D

Link: http://samuraiders.org/pdf/CarteMotocicleta.zip

 

Inca odata, felicitari, si iti stau la dispozitie cu sfaturi, oricand...fie aici, fie prin PM, si o sa incerc sa te ajut cum voi putea!

 

Pune si burta pe carte(mate-fizica daca-ti place), si poate intr-o zi te vad la Politehnica intrat, la Facultatea de Transporturi :( E o pasiune frumoasa!Felicitari si mult succes in tot ceea ce faci :blbl:

 

PS: Felicitari si tatalui :D ;)

 

PPS: na ca domnu Dan a si postat repede inaintea mea!Multumesc mult :eek:

 

Nota :lol:

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 95
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cinze zicea ca pasiunea nu cunoaste limite a avut MARE dreptate. Pot sa spun ca sunt impresionat de faptul ca la 13 ani faci ceea ce faci cu atata pasiune. Tpt respectul meu si multa bafta.

 

P.S. Acum ca vine iarna o sa ai timp berechet ca sa iti cumperi piesele de care ai nevoie, asa ca profita cat cuprinde ;).

 

Sa ne ti la curent cu ce ai mai facut.

 

TOT RESPECTUL MEU.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite un site cu documentatie tehnica ptr. toate modelele MZ (in germana dar rezolvi cu Google Translate): http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html...aw/mz/mzli.html

 

 

PS: felicitari, fiul meu e mai mic cu un an decat tine si trage cot la cot cu mine la restaurarea "Lupului" nostru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristi iti zic si eu un bravo ca sa nu te lasi. Acum e timpul de surubarit din pasiune. La 30 de ani o sa surubaresti de nevoie si n-o sa mai fie asa de amuzant. Da-i-nainte si cere oricand ajutor pe forumul asta. Cine o sa poata sigur o sa te ajute. Si sunt destui care pot. Sincer sa fiu daca eram vreun fiu de bogatas iti faceam cadou o motocicleta, dar cu conditia sa o pui pe asta a ta pe roti. Dar din pacate nu sunt un fiu de bogatas. Sau poate din fericire (pentru mine). Deocamdata nu pot sa te ajut decat cu sfaturi.

A, si incearca sa nu te lasi prea usor pe tanjeala pentru ca sunt sigur ca lumea de pe aici o sa te urmareasca. Si nu vrei sa-i dezamagesti, nu?

Bafta si sper ca la 18 ani sa fii calare.

 

A, si tatal ar trebui sa fie mandru cu asa un fiu. Abia astept sa se faca al meu mare sa vad si eu ce-o sa-i poata pielea, ca am auzit ca ce se naste din pisica se numeste...Motanul Incaltat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...)

Bafta si sper ca la 18 ani sa fii calare.

(...)

 

 

Speedyk, cu moto pe care o restaureaza el, va fi calare deja de la 16 ani ;) (125 cmc, A1 :D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ziceai ma ca e cel mai tanar motociclist de pe forum eu is cel mai tanar baaa 12 ani :eek:

 

Da,dar macar el is restaureaza motorul(mz) singur nu ii zice lu' tacsu' Tati vreau motor,ce motor vrei fiule??un Cagiva Mito 2008, singur fiule

Asta e adevarata pasiune nu cumparatul de a gata ;) :D :D :blbl:

Editat de Denis MBR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Speedyk, cu moto pe care o restaureaza el, va fi calare deja de la 16 ani :eek: (125 cmc, A1 :lol:)

 

Da, ma, stiu, dar eu am o problema de principiu cu partea asta, cu 16 ani. Adica nu prea sunt de acord. Dar sa nu discutam asta aici. Ar fi pacat.

 

--- Mesaj completat în 27 Oct 2007 10:30 -------------

Da,dar macar el is restaureaza motorul(mz) singur nu ii zice lu' tacsu' Tati vreau motor,ce motor vrei fiule??un Cagiva Mito 2008, singur fiule

Asta e adevarata pasiune nu cumparatul de a gata ;) :D :D :blbl:

 

Va rog sa nu stricati topicul omului cu discutii de genu' asta. Va rog, am zis. Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pustiule, tot respectul! Sa-ti ajute Dumnezeu, si nu ma refer doar la reconditionarea motocicletei! Sa stii ca un RT125 bine facut este o bijuterie, iar daca vei avea un pic de timp sa-i studiezi istoria vei vedea ca poti fi cu adevarat mandru ca posezi asa ceva.

Uite cel mai bun site pe care-l stiu, cu date despre toate variantele de RT125:

http://www.ostmotorrad.de/mz/rt/index.html

 

Cel mai mare RESPECT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot respectul pentru ce ti-ai propus.....

Cand alti pusti rup tastatura tu reconditionezi un motor...ma gandesc ca taicatu ii tare mandru de tine....

Bravo, ai trezit admiratia forumului!

 

Si eu sant in cautarea unei asfel de motorete cat mai originala pt a o restaura.....si nu ca sa merg cu ea ci pt piesa de muzeu, eventual sa o tin in casa( am un salon mare si cred ca s-ar incadra perfect)!

Bafta in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari Cristian!

Ma bucur ca un tiz are aceeasi pasiune ca si mine.

Am sa scotocesc prin garaj sa vad ce piese de RT mai am. Daca nu ma insel pe lista ta de piese ai putea adauga si filtrul de aer.

Ce iti mai sugerez eu sa faci este sa cauti o baterie de 6V, conecteaz-o, pune contactul si da la carja sa vezi daca ai scanteie. La motocicleta asta, bobina de inductie si releul de incarcare sunt in cutiuta aceea neagra de ebonita in care se baga si cheia de contact.

Iti sugerez sa nu treci aprinderea pe magnetou si pe cat posibil sa pastrezi piesele originale.

 

Uite pun o poza cu unul din ex-motoarele mele.

 

post-30-1193497589_thumb.jpg

 

Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cstelia: am impresia ca ii lipseste si chestia aia de pe ghidon(aia de-l imbraca, si parca nici tu nu o aveai pe ala din poza)... sau nu aveau asa ceva toate modelele?

 

si apropo, baiete, anunta-ne cum decurg lucrarile sa stim ce sa te mai sfatuim, si sa nu mia lucrezi cu peria de sarma pe bormasina fara manusi ca exista riscul sa scape....ia-ti manusi, si nu purta maneca lunga atunci cand o folosesti!mie mi-a scapat de multe ori, si mi-a prins maneca ;)

 

spor la lucru :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

In ciude vremii nefavorabile, nu m-am mai putut abtine si m-am dus in atelier :ok: . Am reusit, cu putin ajutor, sa demontez aripa si roata fata.

post-25972-1193683954_thumb.jpg

post-25972-1193683987_thumb.jpg

Cand am desfacut capacul ferodourilor, am avut o surpriza placuta: se pare ca in afara de o curatare , nu prea am ce face in zona respectiva.

post-25972-1193684021_thumb.jpg

La aripa voi avea ceva de lucru, pentru ca sub vopsea ma asteapta un strat de rugina de care nu cred ca voi scapa foarte usor, si in plus este gaurita si indoita unde era prins nr. de inmatriculare.

@legnakrad, de abia astept! ;)

Va multumesc tuturor pentru sfaturi, linkuri si, desigur, pt. sustinere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo ;)

 

sfat practic pana sa dai vopsaua jos....ia latimea liniilor si distanta lor fata de margini, sa le trasezi identic cand le-oi trasa :pow: fa poze, indiferent ca le pui sau nu pe forum....or sa-ti fie de mare ajutor... :)

 

si pune surubelele si chichitele in pungute, separat, nu ca mine sa stai sa cauti prin tona de piese o anumita pana sau piulita :D Plicurile de cd-uri sunt perfecte, si sunt sigur ca ai :ok:

 

Spor la surubareala, ca asta-i vreme numa' buna de asa ceva ;)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asta e o chestie foarte buna, fa poze peste tot, la orice desfaci. Si de ansamblu si amanunt. Cand am facut Ij-ul bucati am avut de furca la vreo doua chestii care nu mai stiam cum vin. Si tare mi-as fi dorit sa fi avut niste poze. Fa poze tot timpul si pastreaza-le ca o sa-ti foloseasca.

A, si inteleg ca taticu' n-a rezistat sa nu te ajute. Bravo si lui la fel ca si tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit si

 

Bravo man !!! :ok:

 

Mi-a atras atentia de la inceput topicul deschis de tine, in primul rand datorita faptului ca unii dintre noi mai gasesc timpul, dispozitia, dar si placerea de a readuce pe sosele motociclete care i-au dus in urma cu cateva zeci de ani pe parintii sau bunicii unora dintre noi, motociclete din ce in ce mai rare pe soselele de acum. In al II-lea rand, acest topic mi-a atras atentia datorita preocuparilor si pasiunilor tale, atipice prin prisma tiparului noii generatii - si aici vreau sa-ti mai zic inca o data BRAVO !

 

Cam atat cu laudele momentan, ma pastrez ptr. momentul cand vei scoate la rodaj jucaria reconditionata.

 

Pentru cazul in care ai nevoie si nu sti unde iti poti face diverse chestii (strung, freza, sudat, reconditionat si rectificat diverse piese din motor etc.) iti las un ID de YMessenger (andrei_stefan_balan) unde ma poti gasi si iti pot recomanda mesterii sau atelierele la care eu mi-am facut pana acum 2 ani piesele ptr. Simson.

 

Pan-atunci spor la treaba !

 

Andy

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Help!!!!

Am tot surubarit pe la MeZeu si vreau sa ii scot furca, dar am o problema: este un surub mare sub ghidon(in jur de 30 mm), dar nu il pot desface doar daca scot rezervorul. Problema este ca nu gasesc suruburile sau in ce e prins rezervorul pe cadru ;) . Am gasit un surub, langa gatul cadrului, l-am desfacut, dar rezervorul nu se misca... :pow: . Daca stie cineva unde este prins rezervorul de cadru, please help!

P.S.: Multumes tuturor pentru sfaturi! :ok:

Editat de cretu_cristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cristian! Si eu 14 ani raman foarte foarte surprins de tine... de pasiunea ta.. spre deosebire de mine tu ai si sprijinul familiei :ok: Parinti mei nu vor sa-mi cumpere un rs50 sau mito 125 ptr cred iei k este foarte "periculos" defapt imi cumpara dar vor sa am o medie in clasa a7-a de peste 9.80 niciodata nu au vrut sa auda de motor.. : Ceee Iti Iei Motor iti cumperi moartea pe roti vrei sa te avem pe constiinta.. bla bla bla nu inteleg k si iei au fost copii si si-au dorit anumite lucruri k foarte mare pasiune.;) am incercat sa le explic ca daca mor .. mor si inecat cu un biscuite imi cade un meteorit pe"cap" ma impiedic si dau cu capul de bordura modalitati sunt n..:pow: sunt milioane... asta e au zis sa ma apuc sa invatz codu rutier si poate poate:P eu sper din tot sufletu sa zica DA.:) poate o sa vin peste 4-5 ani sa-mi repari mito`ul:P numai bine si reconditionare placuta buna rapida eficienta:P a da si spre deosebire de mine tu te implici cu adevarat in "viata" unui motor probabil adica mai mult ca probabil eu mai mult de pornit mers si o frana nu o sa stiu sa fac cu el:P BRAVO!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Help!!!!

Am tot surubarit pe la MeZeu si vreau sa ii scot furca, dar am o problema: este un surub mare sub ghidon(in jur de 30 mm), dar nu il pot desface doar daca scot rezervorul. Problema este ca nu gasesc suruburile sau in ce e prins rezervorul pe cadru ;) . Am gasit un surub, langa gatul cadrului, l-am desfacut, dar rezervorul nu se misca... :pow: . Daca stie cineva unde este prins rezervorul de cadru, please help!

P.S.: Multumes tuturor pentru sfaturi! :ok:

 

Trebuie sa fie un surub in fata care trece prin cele doua urechi ale rezervorului si prin gatul de la cadru si trebuie sa mai fie o prindere ori pe dedesubt ori chiar langa sa. Pe de alta parte la starea in care e motorul n-ar fi exclus ca rezervorul sa fie pur si simplu "sudat" de cadru, intepenit. Mai mult nu stiu ca n-am desfacut niciun rezervor de MZ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...