Sari la conținut

Pistoane Mt10(32-36)/mt11


ubord
 Share

Postări Recomandate

Salut ! Faina scula, Cristi ! De unde ai luat-o ? Oricum, este o scula pentru slefuire-finisaj, nu pentru alezari si modificari de cota. Astea merg pe alte masinarii, dedicate, cum bine spune maestrul Drobu'.

Maine dimineata sunt pregatit sa-mi montez si eu baia la Nipra, sa fac plinul de ulei si sa-i fac inaugurarea pe acest an...

Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 239
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...pe uscat?...sau cu ceva zama?

...se vad acolo ceva urme de segmenti care au stat in ploaie, in cilindrul ala? :D

...nu stiu cum ar iesi o aducere de cota 1 la cota 2 de exemplu....cred ca mai sanatos ar fi cu o scula dedicata...

...pe uscat, o sa incerc si cu zama!

...asa-i motorul a stat ani de zile intr-o ograda(ploi, zapezi)

...nu cred ca poti trece de la o cota la alta cu scula asta(ovalitatea s-ar pastra)

 

...De unde ai luat-o ? Oricum, este o scula pentru slefuire-finisaj, nu pentru alezari si modificari de cota. Astea merg pe alte masinarii, dedicate, cum bine spune maestrul Drobu'...

:D ..am luat-o de la un "fraier" care habar n-avea ce stie sa faca, n-a vrut nici sa-i dau bani pe ea!

Asa-i, intradevar nu-i pt alezat, este pt scos zgarieturi usoare, urme de gripaj, pete de rugina, etc. Insa este foarte desteapta, dupa cum se vede, si foarte facila in utilizare. Scrie pe ambalaj ca destinatia este pt. cilindrii de frana si cilindrii mici de motor.

Ca venii vorba: iata ce "motor tare" aveam eu! Am desfacut-o pt pierderi de ulei si am gasit altele :D (doar este nipru). Sa nu mai spuna nimeni ca-i "proasta". Tragea si fugea de rupea cu cilindrii care-i vezi in foto anexat.

Reiese clar calitatea reparatiei anterioare(pistoane fara sigurante la bolturi, la bolturi care intra in pistoane manual fara presa) ;) Aviz pt cei ce nu stiu ce inseamna o masina de razboi, care mere oricum, in orice conditii... !!!!!

O termin repede, :D ..sa bem berea lui pedros la slanic!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-mi vine sa cred!Parca-s pistoanele mele! :D ...da' io stiu sigur ca nu am apucat sa le fotografiez( era si multa vodka prin preajma si nu puteam declansa... ;) )..acelasi material intins si bagat in canalele de segmenti , segmentii de ungere blocati in canale ...( si interesant, intinderea de material intotdeauna facuta dinspre fusta spre cap...)

Sigurantze se gasesc la "fieru" de 22mm , din alea cu ochiuri pentru cleste , tari , care nu mai ies...cele originale , de sarma sunt de notorietate pentru felul in care se decalesc si se elibereaza...au fost primele chestii pe care le-am aruncat cand eram novice , si am desfcaut plin de optimism utilajul...

In orice caz , nu multi au genul ala de cilindrii la colectie( ca altceva nu se mai poate face cu el...) :D

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o precizare: aseara am testat scula punand un cilindru intr-un castron cu wite-spirt, este alta treaba! Pe uscat pietrele se incarca producand o suprafata lucioasa(unde raman usoare urme de denivelari), insa cu emulsie pietrele raman curate iar suprafata cilindrului devine mata si uniforma, dispar toate denivelarile. Asta-i solutia! Insa nu trebe insistat pt a nu marii cota(inaintarea este neasteptat de rapida), plimbi bormasina inainte si inapoi continuu, calitatea lucrarii este relativ buna avand in vedere simplitatea operatiei.

N-am mai avut timp si chef sa fac poze, a luat-o votca inainte... :D

 

 

Pt drobu: cilindrii si pistoanele raman intradevar la colectie, eu doar am prezentat starea lor(la un motor care functiona inca bine).

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..gata, am aflat! Acum stiu de ce se ard supapele de evacuare la nipra, secretul chiulaselor, de ce necesita des reglaj de supape!

Mai Cristi, daca tot nu ai somn deloc, zi-ne si noua secretul ce l-ai descoperit in miez de noapte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scula aia se foloseste la honuit

stiu 2 ateliere in bistrita care honuiesc cu asa ceva pus pe bormasina

dar nu se poate pe uscat ca se incarca piatra si poti sa o arunci

eu am asistat personal si foloseau motorina sau petrol turnat dintr-o sticla cu capacul gaurit

in timpul operatiei meseriasul facea pauze dese simasura cu un micometru de interior conicitatea cilindrului

toate cele bune

 

 

scuze pentu greseala de ortografie micrometru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de honuire:

Care trebuie sa fie diferenta intre diametrul cilindrului si cel al pistonului si care trebuie sa fie distanta intre capetele segmentului, pentru a nu se gripa pistonul(segmentii) pe cilindru ? :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de honuire:

Care trebuie sa fie diferenta intre diametrul cilindrului si cel al pistonului si care trebuie sa fie distanta intre capetele segmentului, pentru a nu se gripa pistonul(segmentii) pe cilindru ? :baldy:

asta o spun sigur din experienta care o am la montat motoare de masina

depinde de calitatea materialului din care este facut pistonul si de diametrul lui

pistoanele trebuie sa aiba stantata pe ele aceasta toleranta

de exemplu la ford tranzit daca alezezi r 1 si folosesti pistoane unguresti este de 0,6

iar daca folosesti pistoane de pe original este de 0,35

asta a fost un exemplu

la nipru pot sa iti spuna mai mult conuscatorii

salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

urmele alea lasate de honuire trebuie sa aiba un anumit unghi, in functie de producator. la mana, cu scula asta nu faci decat sa "prelungesti chinul", nicidecum sa faci o honuire cum trebuie si pe care sa te bazezi. asteapta-te la o viata mult mai scurta a segmentilor si chiar a pistonului decat o honuire ca la carte. de exemplu eu am o porcarie de scula de asta cu care am incercat (evident nu am reusit) o honuire la 45 de grade si m-a tinut cam 4500-5000 de km fata de 12-14.000 cat ma tineau normal cilindrii de jupiter. si merg tare. ma rog, mergeam, am renuntat la comuniste deocamdata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urmele alea lasate de honuire trebuie sa aiba un anumit unghi, in functie de producator. la mana, cu scula asta nu faci decat sa "prelungesti chinul", nicidecum sa faci o honuire cum trebuie si pe care sa te bazezi. asteapta-te la o viata mult mai scurta a segmentilor si chiar a pistonului decat o honuire ca la carte. de exemplu eu am o porcarie de scula de asta cu care am incercat (evident nu am reusit) o honuire la 45 de grade si m-a tinut cam 4500-5000 de km fata de 12-14.000 cat ma tineau normal cilindrii de jupiter. si merg tare. ma rog, mergeam, am renuntat la comuniste deocamdata.

...urmele de honuiere n-au nici o treaba cu producatorul...depinde pe ce scula s-a facut operatia(cum a fost setat avansul al baleiaj...asta daca utilajul are asemena reglaje, cele mai simple nu au)...Prin honuire nu se elimina ovalizarile si conicitatea decat foarte greu(pietrele urmaresc suprafata deformata de uzura a cilindrului destul de bine , si rezultatul este o camasuiala cu un diametru mai mare dar cu acelasi profil gresit..) Cand se trece de la o cota la alta se practica alezarea si apoi honuirea pentru o camasuiala cilindrica...Dar , e mai ieftin si expeditiv sa se bage direct la honuit, nu mai trebuie sa centrezi nimic , bagi pietrele , dai drumu la zama si te duci sa fumezi o tigara.

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
...urmele de honuiere n-au nici o treaba cu producatorul...depinde pe ce scula s-a facut operatia(cum a fost setat avansul al baleiaj...asta daca utilajul are asemena reglaje, cele mai simple nu au)...Prin honuire nu se elimina ovalizarile si conicitatea decat foarte greu(pietrele urmaresc suprafata deformata de uzura a cilindrului destul de bine , si rezultatul este o camasuiala cu un diametru mai mare dar cu acelasi profil gresit..) Cand se trece de la o cota la alta se practica alezarea si apoi honuirea pentru o camasuiala cilindrica...Dar , e mai ieftin si expeditiv sa se bage direct la honuit, nu mai trebuie sa centrezi nimic , bagi pietrele , dai drumu la zama si te duci sa fumezi o tigara.

 

 

urmele de honuire au treaba cu producatorul, unii specifica 15 grade, altii 45, etc. nu ma refeream la cei care folosesc o scula profi si care nu stiu sa o regleze. si e normal sa nu scoti ovalitatea doar dintr-o honuire dar daca esti intre cote si vrei doar sa prelungesti chinul cu un set de segmenti merge...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi tovarasi si pretini, am nevoie de sfatul vostru.

 

post-35810-1242068626_thumb.jpgpost-35810-1242068573_thumb.jpg

 

Credeti ca pot avea probleme daca merg in continuare cu pistoanele astea?

Mentionez ca pistoanele sint noi pe cilindrii vechi si am facut cu ele cam 500km, distanta in care s-au gripat de vreo 5-6 ori, dar fara sa se blocheze motorul(l-am oprit imediat ce am sesizat ca de semne de calare).

Cilindrii sint intacti iar pistoanele sint netede in zonele cu urme de gripare.

La rodaj am folosit si ulei de drujba in benzina.

Deci....le schimb sau dau jar cu ele asa cum sint? (duminica am mers vreo 20km cu peste 100km/h si nu s-a mai gripat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urmele alea lasate de honuire trebuie sa aiba un anumit unghi, in functie de producator. la mana, cu scula asta nu faci decat sa "prelungesti chinul", nicidecum sa faci o honuire cum trebuie si pe care sa te bazezi. asteapta-te la o viata mult mai scurta a segmentilor si chiar a pistonului decat o honuire ca la carte. de exemplu eu am o porcarie de scula de asta cu care am incercat (evident nu am reusit) o honuire la 45 de grade si m-a tinut cam 4500-5000 de km fata de 12-14.000 cat ma tineau normal cilindrii de jupiter. si merg tare. ma rog, mergeam, am renuntat la comuniste deocamdata.

...honuirea este a doua faza a operatiei de alezare si are ca scop finisarea la cota nominala a alezajului, indepartarea imperfectiunilor produse la operatia anterioara de rectificare.

Alezarea in sine contine doua faze: o fază de degroÂşare ce permite obținerea unei rugozități Âşi o fază de finisare pentru optimizare.

Scula de honuit ce se numeste hon se compune dintr-un dispozitiv cu 3, 6, 9 sau 12 pietre abrazive, reglabile sau fixe. Miscarea honului este compusa dintr-o miscare de rotatie alternativa si alta de transltie alternativa. Sunt cateva conditii ce se impun la aceasta operatie, dar nici una nu se refera la avansul miscarii de translatie corelat cu cel de rotatie. De unde ai scos regula cu 45 de grade?

Pot umple 3 pagini cu calcule si formule pe aceasta tema dar nu-i relevant.

Cunosc mecanici buni, care folosesc aceasta operatie de honuire doar pentru ca fac o segmentare la un motor(atunci cand cred de cuviinta). Au motivele lor si nu comentez acest lucru.

In cazul tau probabil ca alta conditie a fost ignorata, conditie ce a dus la viata scurta a motorului.

Eu am incercat si reusit pt moment sa refac o suprafata curata unor cilindrii cu suprafete zgariate. Evident nu-i un motor nou, asta nu inseamna ca se v-a strica in citeva mii de km. Am asamblat motorul si merge foarte bine deocamdata, nu am inlocuit nici macar vechii segmenti.

Este prea devreme pt o concluzie, dar timpul si nr de km isi vor spune cuvantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Credeti ca pot avea probleme daca merg in continuare cu pistoanele astea?...

Probabil ca a fost mai rece afara! :eek: "Urmele" acelea apar la primele semne de calare a unui motor si nu dispar aproape niciodata. Sunt cauzate de un joc cilindru/piston prea mic care au condus la ruperea peliculei de ulei. Am mai scris despre acest fenomen. Daca te uiti mai atent, le vei vedea si pe suprafata cilindrilor(mult mai putin pronuntate)! Secmentii nu le vor putea "nivela" foarte curand. Acest fenomen(calarea) va mai aparea in viitor, mai ales vara pe canicula, in sarcina prelungita.

Ca sa te convingi, incalzeste pistoanele pe aragaz la peste 120 de grade si vezi daca mai intra pe cilindru!

Poti mere cu ele si asa dar isi vor da drumul dupa mii de km. Poti incerca o rectificare a pistoanelor(metoda cu smirghel si sfoara), operatie anevoioasa pt ca sunt conice, trebe insa sa pastrezi conicitatea. Alta varianta ar fii o honuire a cilindrilor(mai la indemana).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti mere cu ele si asa dar isi vor da drumul dupa mii de km. Poti incerca o rectificare a pistoanelor(metoda cu smirghel si sfoara), operatie anevoioasa pt ca sunt conice, trebe insa sa pastrezi conicitatea. Alta varianta ar fii o honuire a cilindrilor(mai la indemana).

Multumesc de sfat.

Voi trage simbata o tura la slanic prahova si voi vedea ce se intimpla!

Ingenioasa metoda cu incalzitul pistoanelor, cit despre metoda cu smirghel si sfoara vreau detalii :eek:

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfat.

Voi trage simbata o tura la slanic prahova si voi vedea ce se intimpla!

Ingenioasa metoda cu incalzitul pistoanelor, cit despre metoda cu smirghel si sfoara vreau detalii :eek:

:D

:P ok ..detalii la slanic, tu dai berea si eu spun povesti.. :)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nici nu arata asa de rau! :)

Vezi ca materialul topit, este intins peste marginea canalelor de segmenti, si se pot bloca segmentii!Curatza in zona canalelor, si daca nu are fa cate o tesitura la muchia canalelor cu o bucata de segment rupt...eventualele impingeri de aluminiu topit vor avea unde sa scape ...

Nu da cu smirghel pe pistoane , ca raman paticule abrazive incrustate in aluminiu , care vor lucra in continuare....mai bine cu o pila mai marunta...

Si , da , este Nipru...caleaza si la cald si la rece....ii place oricand! :eek: Cel mai bine caleaza la schimbari de regim, dupa urcatul unui deal cu a 1-a, 2-a si apoi dat in goarna cu 90/h...sau stat la semafor si apoi accelerat rapid intr-a 4-a....

Vara merge bine , pe canicula , daca nu este opintit, si se merge constant cu el....ajunge la un echilibru termic , merge ca naiba de fierbinte , dar nu caleaza...

Gasesti de cumparat un aditiv cu bisulfura de molibden, Liqui Moly, care isi face treaba la temperaturi mari...25 de lei 300ml...recomand cu caldura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi tovarasi si pretini, am nevoie de sfatul vostru.

 

post-35810-1242068626_thumb.jpgpost-35810-1242068573_thumb.jpg

 

Credeti ca pot avea probleme daca merg in continuare cu pistoanele astea?

Mentionez ca pistoanele sint noi pe cilindrii vechi si am facut cu ele cam 500km, distanta in care s-au gripat de vreo 5-6 ori, dar fara sa se blocheze motorul(l-am oprit imediat ce am sesizat ca de semne de calare).

Cilindrii sint intacti iar pistoanele sint netede in zonele cu urme de gripare.

La rodaj am folosit si ulei de drujba in benzina.

Deci....le schimb sau dau jar cu ele asa cum sint? (duminica am mers vreo 20km cu peste 100km/h si nu s-a mai gripat)

 

eu zic sa faci niste masuratori si sa pui pistoanele care tb acolo

daca se incinge motorul tare si da semne ca a-r trage greu mai bine il desfaci si vezi ce are....inainte sa se incurce segmentii pe piston, asa ca sa vezi cand vei taia cilindrul cu flexul ca nu mai iese de acolo.....

cred ca tb sa faci pauze mai dese si sa tii motorul mai turat ptr o ungere buna

ia-ti altele noi si daca intra greu pune niste pasta de slefuit si misca-le pana se pasuie pe cilindrii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...rectific, este Ural... :eek:

Si cilindrii de fonta , clar se dilata mai putin decat cei combinati fonta/aluminiu care-s pe nipru...

...la ural se alezeaza putin mai slobod....dar daca nu fortezi se vor forma....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nici nu arata asa de rau! :)

.....Gasesti de cumparat un aditiv cu bisulfura de molibden, Liqui Moly, care isi face treaba la temperaturi mari...25 de lei 300ml...recomand cu caldura!

:eek: ..asa-i! ..dar nici bine!

..eu cred ca-i prea devreme pt bisulfura de molibden.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de sfaturi la toata lumea.Am inchis motorul fara sa schimb pistoanele, dar am curatat canalele de surplusul de material si am facut o cruce mare.

Berea pentru Slanic e pregatita(daca nu trebe sa o torn pe cilindrii pe drum) :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uralul este slobod fiindca cilindri's de fonta, nu prea e bine sa caleze insa, baga-i nijte olei in benzina :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uralul este slobod fiindca cilindri's de fonta, nu prea e bine sa caleze insa, baga-i nijte olei in benzina :D

 

Dar lasa ma ca o sa caleze un timp si dup-aia gata. Nu iti aduce aminte de nimic? :eek: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...