Jump to content

Pistoane Mt10(32-36)/mt11


ubord
 Share

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cautand date despre aprindere am gasit gasit instructiuni de instalare in limba germana pentru aceasta. Okk ce e important acolo: spuneau ca dupa ce montezi aprinderea, sa dai pedala si sa pornesti motorul si dupa aia sa slabesti suruburile si sa rotesti modulul elecronic in plaja disponibila de +/- 10 grade. Spre plus turatia este mare, spre minus motorul se calmeaza. Deci invarti de aprindere pana turatia scade brusc, acolo este pozitia buna a aprinderii. Chestia asta mi-a rezolvat problema de cateva luni in care nu reuseam sa fac motorul sa aibe o turatie rezonabila in relanti, pentru ca instructiunile mele de instalare sint in rusa, iar ceva cat de cat bun pe internet nu am gasit.

Link to comment
Share on other sites

Cautand date despre aprindere am gasit gasit instructiuni de instalare in limba germana pentru aceasta. Okk ce e important acolo: spuneau ca dupa ce montezi aprinderea, sa dai pedala si sa pornesti motorul si dupa aia sa slabesti suruburile si sa rotesti modulul elecronic in plaja disponibila de +/- 10 grade. Spre plus turatia este mare, spre minus motorul se calmeaza. Deci invarti de aprindere pana turatia scade brusc, acolo este pozitia buna a aprinderii. Chestia asta mi-a rezolvat problema de cateva luni in care nu reuseam sa fac motorul sa aibe o turatie rezonabila in relanti, pentru ca instructiunile mele de instalare sint in rusa, iar ceva cat de cat bun pe internet nu am gasit.

 

la mine e fixata exact intre + si - si merge bine , relantiul e mismas de la carb.

de vre-o saptamina pornesc motorul si-l las in relanti (a fost segmentat) vre-o 10 min sau cit i arde lui pina se opreste singur(indicatile stie el cine mi le-a dat).

ieri ce pati!, se opri din cauza ca nu mai avu curent, io sper totusi ca s-a descarcat bateria si doar atit ca ar fi si concluzia sa nu incarce alternatorul, de c zic?

am desfacut firele care duce la alternator da nu stiu sigur daca le-am pus cele care trebe adica sa nu le fi incurcat intre ele, care imi poate spune cum verific eu treaba asta?adica sa verifica daca incarca alternatorul ori ba?

ca pina la urma nu scap nici de un aparat de masura sa-mi iau!

 

tin sa mentionez ca am pus bateria la redresor(in jur de o ora) si are si indicativ si ala imi indica o valoare de 5mAh sau aph de care draci o fi, si cind incepea sa se incarce nu cobora mai jos de 4.5 , intre 4 si 5.

sa se fi dus bateria?

mai pun si azi la incarcat sa vad.

Link to comment
Share on other sites

la mine e fixata exact intre + si - si merge bine , relantiul e mismas de la carb.

de vre-o saptamina pornesc motorul si-l las in relanti (a fost segmentat) vre-o 10 min sau cit i arde lui pina se opreste singur(indicatile stie el cine mi le-a dat).

ieri ce pati!, se opri din cauza ca nu mai avu curent, io sper totusi ca s-a descarcat bateria si doar atit ca ar fi si concluzia sa nu incarce alternatorul, de c zic?

am desfacut firele care duce la alternator da nu stiu sigur daca le-am pus cele care trebe adica sa nu le fi incurcat intre ele, care imi poate spune cum verific eu treaba asta?adica sa verifica daca incarca alternatorul ori ba?

ca pina la urma nu scap nici de un aparat de masura sa-mi iau!

 

tin sa mentionez ca am pus bateria la redresor(in jur de o ora) si are si indicativ si ala imi indica o valoare de 5mAh sau aph de care draci o fi, si cind incepea sa se incarce nu cobora mai jos de 4.5 , intre 4 si 5.

sa se fi dus bateria?

mai pun si azi la incarcat sa vad.

...si la mine am constatat ca merge ok cu (+) respectiv(-) simetrice fata de surubul care e intre semne ...La mai spre (+) se aude avansul cum da in goarna la trenul de roti , la mai inspre (-) scade turatia...

 

Pai , cu incarcarea verifici in felul urmator: pui contact,si pe unul din cele 2 fire care vin la releul de incarcare trebuie sa iti vina un +12V (vezi cu un bec fatza de masa) , ala il legi la (+) la releul de incarcare....Celalat fir merge de la releu la excitatia alternatorului;alternatorul are trei borne , una nefolosita , daca ai releu de Dacia(are pe ea ceva semn~, si este cea mai de sub rezervor, ) una marcata cu + pe care vine plusul de la baterie si una cu o litera ruseasca Ш care e excitatia...Legi un bec de la plus baterie , il pui pe Ш si trebuie sa se aprinda daca nu este intrerupta excitatia (mai slabutz pentru ca infasurarea de excitatie are 8-10 ohmi)...daca il pui pe borna de [+]alternator(fara alte fire legate pe borne , Atentie!) nu trebuie sa se aprinda.Daca lumineaza , chiar oricat de slab , legat intre +baterie si [+] alternator insemna ca e bai cu puntea! ...si trebuie sa dai jos purcelul si sa-i verifici diodele...

Si daca toate astea sant ok si tot nu ai aparat de masura, pornesti motorul , pornesti faza lunga , si vezi cum lumineaza la relanti , si respectiv mai turat(eventual reglezi din releu daca ai de unde(..mecanic , ca cel electronic e bun sau il arunci))

Si iti mai dau un pont: pornesti motorul , il lasi sa se incalzeasca , sa se mai subtie zacuska in el , si sa inceapa sa se auda 'chestii' :D si apoi pornesti farul sa aiba consum....te asezi fain frumos langa el si asculti ...cum 'zice' ...., cu firul de + de la releu pus , si respectiv scos(adica ii dai si ii iei excitatia de pe alternator..)

Datorita jocului de flanc pe care il ai la pinionul de la alternator , si datorita uzurilor , se va auzi puternic angrenarea daca alternatorul e bun si debiteaza(merge in regim de generator) .Daca nu lucreaza ca si generator , nu se va observa o diferentza de 'macinat' , adica cu , sau fara excitatie singurul cuplu de franare va fi generat doar de fortele de frecare din alternator...Astfel , oricat de minunata ti-ar fi angrenarea si oricat de pusa la punct vei putea auzi distinct diferentza...Si smecheria asta iti poate fi de folos (daca reusesti sa fi pe faza :cheers: ) sa te prinzi cand iti cedeaza alternatorul! Al meu a 'povestit' si mormait neregulat o saptamana(... timp in care a cedat treptat izolatia la infasurarea de excitatie) si m-am prins numai cand a 'tacut' si am ramas fara aprindere in mijlocul orasului noaptea(binenteles nu puteam folosi farul in etapele de 20-30 de secunde cat mai puteam merge pe bateria aia supta de toata vlaga din lipsa de incarcare :cheers: )

Cumparati-va "Aparat" ca ii numa' 20 de lei ,si ,esti mult mai relaxat cand il vezi pe raftul cu echipament si chestii delicate :wave:

 

PS

...rusii nu 'foloseste ' Aparat , ca nu are, si oricum e de prisos...ei nu 'foloseste ' nici Bec , ca oricum nu are Bec si fire in taiga, ei doar fac flame cu firele dezizolate cu briceagul , si isi dau seama despre cum curge curentul si daca e vreo opreliste pe undeva care trebuie pusa pe direct..

Link to comment
Share on other sites

...si la mine am constatat ca merge ok cu (+) respectiv(-) simetrice fata de surubul care e intre semne ...La mai spre (+) se aude avansul cum da in goarna la trenul de roti , la mai inspre (-) scade turatia...

 

Pai , cu incarcarea verifici in felul urmator: pui contact,si pe unul din cele 2 fire care vin la releul de incarcare trebuie sa iti vina un +12V (vezi cu un bec fatza de masa) , ala il legi la (+) la releul de incarcare....Celalat fir merge de la releu la excitatia alternatorului;alternatorul are trei borne , una nefolosita , daca ai releu de Dacia(are pe ea ceva semn~, si este cea mai de sub rezervor, ) una marcata cu + pe care vine plusul de la baterie si una cu o litera ruseasca Ш care e excitatia...Legi un bec de la plus baterie , il pui pe Ш si trebuie sa se aprinda daca nu este intrerupta excitatia (mai slabutz pentru ca infasurarea de excitatie are 8-10 ohmi)...daca il pui pe borna de [+]alternator(fara alte fire legate pe borne , Atentie!) nu trebuie sa se aprinda.Daca lumineaza , chiar oricat de slab , legat intre +baterie si [+] alternator insemna ca e bai cu puntea! ...si trebuie sa dai jos purcelul si sa-i verifici diodele...

Si daca toate astea sant ok si tot nu ai aparat de masura, pornesti motorul , pornesti faza lunga , si vezi cum lumineaza la relanti , si respectiv mai turat(eventual reglezi din releu daca ai de unde(..mecanic , ca cel electronic e bun sau il arunci))

Si iti mai dau un pont: pornesti motorul , il lasi sa se incalzeasca , sa se mai subtie zacuska in el , si sa inceapa sa se auda 'chestii' :D si apoi pornesti farul sa aiba consum....te asezi fain frumos langa el si asculti ...cum 'zice' ...., cu firul de + de la releu pus , si respectiv scos(adica ii dai si ii iei excitatia de pe alternator..)

Datorita jocului de flanc pe care il ai la pinionul de la alternator , si datorita uzurilor , se va auzi puternic angrenarea daca alternatorul e bun si debiteaza(merge in regim de generator) .Daca nu lucreaza ca si generator , nu se va observa o diferentza de 'macinat' , adica cu , sau fara excitatie singurul cuplu de franare va fi generat doar de fortele de frecare din alternator...Astfel , oricat de minunata ti-ar fi angrenarea si oricat de pusa la punct vei putea auzi distinct diferentza...Si smecheria asta iti poate fi de folos (daca reusesti sa fi pe faza :cheers: ) sa te prinzi cand iti cedeaza alternatorul! Al meu a 'povestit' si mormait neregulat o saptamana(... timp in care a cedat treptat izolatia la infasurarea de excitatie) si m-am prins numai cand a 'tacut' si am ramas fara aprindere in mijlocul orasului noaptea(binenteles nu puteam folosi farul in etapele de 20-30 de secunde cat mai puteam merge pe bateria aia supta de toata vlaga din lipsa de incarcare :cheers: )

Cumparati-va "Aparat" ca ii numa' 20 de lei ,si ,esti mult mai relaxat cand il vezi pe raftul cu echipament si chestii delicate :wave:

 

PS

...rusii nu 'foloseste ' Aparat , ca nu are, si oricum e de prisos...ei nu 'foloseste ' nici Bec , ca oricum nu are Bec si fire in taiga, ei doar fac flame cu firele dezizolate cu briceagul , si isi dau seama despre cum curge curentul si daca e vreo opreliste pe undeva care trebuie pusa pe direct..

 

astai releul de incarcare? asta e nou! nu neaparat functional :D nu am apucat azi sa veific spe maine, si sper sa fie orice numa alternatorul nu,ca iar ma usurez la jeb de-mi flutura!

post-9005-1204825348_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

astai releul de incarcare? asta e nou! nu neaparat functional :cheers: nu am apucat azi sa veific spe maine, si sper sa fie orice numa alternatorul nu,ca iar ma usurez la jeb de-mi flutura!

da , asta e .....una din vaiante...

Link to comment
Share on other sites

doua ce, relee sau aprinderi??

relee la ele se referea!

 

am masurat prin tehnica rusului cu becul inseriat, nu m-am chinuit prea mult, am dat releul jos(ala nou) si l-am pus pe cel vechi, i-am dat pedala a pornit am pornit in prima faza doar pozitia, am vazut ca merge, am dat faza scurta, apoi lunga l-am lasat 10 min , apoi am scos firele de la baterie sa fiu si mai sigur, si a mers bine mersi si fara baterie, deci releu nou o fost ciufut de la bun inceput!

 

Drobu, care e a doaua varianta , model de releu?

pune te rog o poza daca deti, si de unde pot lua,de care model pe ce merge? sa am unu de rezerva, pe linga multe altele.

curind si un clip cu mobra!

Link to comment
Share on other sites

releele precum cele din poza sunt in marea lor majoritate excelente.

Celalat model este ditamai monstrul de releu mecanic, mai bun asta din poza.

 

Da la cele mai mici greseli si bajbaieli de montaj le-ai stricat.

Link to comment
Share on other sites

poi am scos firele de la baterie sa fiu si mai sigur
Daca mai faci asta pregateste-te si cu niste diode pentru puntea redresoare ( in cazul in care se pot schimba individual), un alt releu , si poate chiar o aprindere daca este electronica pt ca una din astea va ceda ( deobicei primele cedeaza diodele din punte)

In orice manual de electrica auto/moto se spune clar SA NU SE DECUPLEZE BATERIA IN TIMP CE FUNCTIONEAZA MOTORUL ( bineinteles chestia asta e valabila pt motoarele cu aprindere de la baterie nu si pt cele cu magnetou)

Link to comment
Share on other sites

...cele de dacia , electromecanice sant bune, si iti ofera si satisfacita ca poti regla ceva... :cheers: ...merg si cele electronice , si se gasesc in orice oras cu benzinarie si Magazin...

...daca se beleste , sa zicem la drum , ca sa nu ramai fara incarcare , poti lega in locul lui un bec de 10-15 W si te aduce acasa(depinde si de ce becuri ai in far...)

Iar legat de decuplarea bateriei , hmmm , se pot intampla si chestii nasoale daca ai electronica pe ciors, altfel nu sant probleme.Eu am legat in paralel pe instalatie un condensator barosan de 20.000uF ca sa nu am surprize (atunci foloseam ceva CDI) si acolo l-am lasat, asa ca nu se simte nimic cand decuplez bateria...

Link to comment
Share on other sites

 

cum am promis!

 

sa filmat imediat dupa ce a postat Drobu modul de verificare a releului de incarcare, in urma vaicarelilor aduse de catre mine pe forum. Drobu-le :D ,multumesc si celorlati pentru sfaturi.

nu sti-am ca pot distruge diodele in cel mai " fericit caz" aprinderea, dar instinctul mi-a spus el ceva si nu am probat treaba cu contactul scos de la baterie decit fractiuni de secunda, fie 1 - 2 secunde sa fiu eu sigur ca merge incarcarea!

 

mai e un clip numa ca e mai mare si dureaza pina se analizeaza de catre "echipa" youtube.com

Link to comment
Share on other sites

 

cum am promis!

 

sa filmat imediat dupa ce a postat Drobu modul de verificare a releului de incarcare, in urma vaicarelilor aduse de catre mine pe forum. Drobu-le :D ,multumesc si celorlati pentru sfaturi.

nu sti-am ca pot distruge diodele in cel mai " fericit caz" aprinderea, dar instinctul mi-a spus el ceva si nu am probat treaba cu contactul scos de la baterie decit fractiuni de secunda, fie 1 - 2 secunde sa fiu eu sigur ca merge incarcarea!

 

mai e un clip numa ca e mai mare si dureaza pina se analizeaza de catre "echipa" youtube.com

Dap!

respectele mele :D

Link to comment
Share on other sites

...ca sa ma bag si eu aiurea in seama...nu e prea turata bijuteria? sau era cu socu` tras in ambele clipuri???

 

da de unde! asai place ei! :D

daca dau relantiul mai mic nu merge nici cum uniform e singura turatie in care am reusit sa-l fac sa mearga uniform motorul, probabil din cauza carb(keihin de pe honda Cb 500) plus daca il las subturat sau relantiul mai moale, se bilbieste cind o ia de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

...asigurare desprinsa de la pinionul alternatorului, macinata bine de restul pinioanelor(una dintre putinele chestii care sunt cu adevarat din otel in utilajele astea , bucatica aia de tablica , care , cica asigura piulitza de pe axul alternatorului)....

Vreo 5 pinioane de alternator excentrice si slobode pe ax, cumparate succesiv , si facute de diferiti specialisti....

Distributie excentrica si macinata datorita angrenarii defectuoase....

...asa ca am citit ceva cursuri de mecanica , m-am scarpinat mult, mi-am cautat micrometrele si am dimensionat tot trenul de pinioane(specialistii spuneau ca e imposibil de facut in romania, ca e ceva modul englezesc la danturare , ca e cu virgula si nu se poate face...etc....

Le-am facut la Cugir , la fabrica de armammment unde se fac unicate si prototipuri....oamenii nu au ezitat nici o secunda(am trimis mai multe mailuri la diferiti prestatori de prelucrari prin aschiere...)

...recalculate de ei pentru angrenare corecta , pentru ca distantza axiala uzinata in blocul motor nu potriveste cu modulul si diametrul rotilor....

Rectificari de precizie la cotele de ax, tratament termic, materiale de calitate, 100 de euro....

Distributia Hertzog , livrata de xenofobii de austrieci care isi omoara socrii , soacrele si cumnatele , cu topoarele , in liniste la fiecare sfarsit de spatamana, sau isi sechestreza ficele si le violeaza sistematic timp de 25 de ani..., face 180 de euro si vreo 2 luni de asteptare...

 

...pompa si alternator...

 

...se pot vedea diferentele....intre vodka si horinca de prune....

 

...cu precizarea ca toate pinioanele ukrainene sunt noi cu exceptia celui de pompa care e stirb ..... :crack:

 

PS

...ca tot imi amintesc , mai ales dupa cate o bauta : "La multi ani comunitatii gay si de metrosexuali de pe forumul muciclistilor din romania....fabuloase impliniri in noul an, motoare asortate cu noile hainutze la moda , si cat mai multe prajiturele cu ciresica in varf(ca stiu ca le place mult, fiind firi sensibile si emotionabile...)" :blink:

...asta,pana o sa invat cum se pune asta in avatar , ca sa mearga urarea tot anul , nonstop....

gata!

post-3884-1233703340_thumb.jpg

post-3884-1233703772_thumb.jpg

File.PDF

post-3884-1233705164_thumb.jpg

post-3884-1233705173_thumb.jpg

post-3884-1233705180_thumb.jpg

post-3884-1233705236_thumb.jpg

post-3884-1233705253_thumb.jpg

post-3884-1233705259_thumb.jpg

post-3884-1233705265_thumb.jpg

post-3884-1233705271_thumb.jpg

post-3884-1233705276_thumb.jpg

post-3884-1233705286_thumb.jpg

post-3884-1233705327_thumb.jpg

post-3884-1233705333_thumb.jpg

post-3884-1233705341_thumb.jpg

post-3884-1233705347_thumb.jpg

post-3884-1233705353_thumb.jpg

post-3884-1233705360_thumb.jpg

Edited by drobu
Link to comment
Share on other sites

...pai si io freamat de emotii, daca o sa mearga bine sau nu comunitatii gay si de metrosexuali....ca daca nu , atunci toate eforturile mele teoretice s-au irosit...

Trebuie sa caut ceva supozitoare , ca nu-mi mai trece warnul asta de 10% :crack:

Edited by drobu
Link to comment
Share on other sites

...

Le-am facut la Cugir , la fabrica de armammment unde se fac unicate si prototipuri....oamenii nu au ezitat nici o secunda(am trimis mai multe mailuri la diferiti prestatori de prelucrari prin aschiere...)

...recalculate de ei pentru angrenare corecta , pentru ca distantza axiala uzinata in blocul motor nu potriveste cu modulul si diametrul rotilor....

Rectificari de precizie la cotele de ax, tratament termic, materiale de calitate, 100 de euro....

Distributia Hertzog , livrata de xenofobii de austrieci care isi omoara socrii , soacrele si cumnatele , cu topoarele , in liniste la fiecare sfarsit de spatamana, sau isi sechestreza ficele si le violeaza sistematic timp de 25 de ani..., face 180 de euro si vreo 2 luni de asteptare...

 

...pompa si alternator...

 

...se pot vedea diferentele....intre vodka si horinca de prune....

 

 

Brava domnule @drobu!

Mare mester, mare caracter :crack:

Link to comment
Share on other sites

nu am cuvinte...nu pot sa cred ca arata atat de bine piesele alea....

chiar nu am cuvinte...

 

bravo domnule DROB!!!!!

 

arata piesele alea extraordinar de bine...

Link to comment
Share on other sites

post-42512-1233765802_thumb.jpgnu vad nimik extraordinar la piesele astea

nu fac banii si nu vad ce performante deosebite aduc

si daca ma uit putin setul asta de la gaspar ,arata cred ca putin mai bine decat cel de la dany

si care e faza cu canelurile alea ale tale?nu st cam la fel?

mai bine ai fi bagat putin freza in volanta aia uriasa...

post-42512-1233766193_thumb.jpg

Edited by boaska
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...