Sari la conținut

Pistoane Mt10(32-36)/mt11


ubord
 Share

Postări Recomandate

Io mi-am facut rost de la un prieten de 2 pistoane turnate la Slatina pe comanda acu vreo 10 ani pentru Nipru cu canale frezate pentru segmenti de Lada Niva :rolleyes: .... abia astept sa fac la iarna RKul la motor si sa le montez pe Mt16 .... astept acu segmentii de la Dani si dupa aia sa duc cilindrii la alezat .

Cine stie un atelier de alezat in Bucuresti sa duc cilindrii .... eventual o adresa si un nr de tel ar fi util .

post-29942-0-58077700-1322141136_thumb.jpg

post-29942-0-64043900-1322141157_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 239
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nea Misu alezeaza cilindri, il gasesti pe langa Florica in zona aia Rahova- Ferentari. tel 0722982532. Iti zic eu exact cat e standard de alezare si honuire pentru Dnepr - inainte sa te duci

e si o alta problema la pistoanele de Nipru: boltul nu se lasa liber in umerii pistonului, trebuie racit boltul in congelator si incins pistonul si imediat montate pe biela cu o presa (trebuie sa intre usor asa dar nici prea usor) - e ajustaj cu strangere.

unii sustin ca lasa boltul flotant (alezeaza usor in umeri) - e drept ca pistonul are gauri de ungere, dar totusi el original are strangere si trebuie inlocuit daca are joc cand faci revizia.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nea Misu alezeaza cilindri, il gasesti pe langa Florica in zona aia Rahova- Ferentari. tel 0722982532. Iti zic eu exact cat e standard de alezare si honuire pentru Dnepr - inainte sa te duci

OK ..am sa te contactez , poate merem impreuna daca ai timp daca nu o sa merg cu Rabinu daca stie unde ....dar ne descurcam noi sa gasim zona . Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luni am fost la Rabinu și mi-a spus că și Uralul meu are pistoane turnate la Slatina și segmenți de Niva. Puse de el însuși! A și dat o tură cu el și i-a plăcut cum merge, chiar dacă au trecut niște ani (peste 5) de cînd a făcut motorul.

Referitor la nea Mișu, e pe strada Poienița, nu știu numărul, îl știe @AdrianS. A fost săptămîna trecută pe acolo și l-au cam speriat scorurile cerute de el. De exemplu: 80 de lei segmenți pentru IJ Jupiter și 50 de lei două bucșe pentru bolțurile pistoanelor.

 

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca au aceiasi virsta cu astea ale mele pentru ca atunci au fost facute aceste seturi la Slatina de catre el si Robert care au alergat citeva drumuri pe la Slatina sa le poata face .... si chiar i-mi zicea cu placere ca uralul facut cu ele circula si acu fara sa tuseasca :friends: . Deci se mai fac si lucruri bune in RO :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trombonistule! :friends:

...am doua axe cu came cea de pe ciors si una second la mana saptea , si difera al naibii forma si inaltimea camelor....de asemena , mai am si fo' doua distributii "orijinale", si nu-s tumna la fel marcate rotile , si canalele de pana...si vroiam sa fac comparatie cu o himera...

Pana la urma , l-am adunat asa cum s-a nimerit , si a merge cumva , doar inauntru in motor e intuneric si nu se vede....

PS

...din masuratorile mele cu sectoare gradate, pendule, si nuiele de alun...adimisia si evacuarea stau deschise vreo 180 de grade pe axa cu came, perioada de suprapunere a deschiderilor , este simetrica fatza de PMS....si, poate , admisia se deschide mai repede cu cateva grade...

am notate si valorile ce le-am gasit , daca intereseaza pe un alt maniac...

post-3884-0-86230700-1322726767_thumb.jpg

post-3884-0-14582100-1322726778_thumb.jpg

post-3884-0-66111600-1322726795_thumb.jpg

post-3884-0-86761000-1322726817_thumb.jpg

post-3884-0-70798900-1322726837_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luni am fost la Rabinu și mi-a spus că și Uralul meu are pistoane turnate la Slatina și segmenți de Niva. Puse de el însuși!

 

Ti-am scris eu in propriul tau topic (in iulie 2009) ca are pistoane turnate la Slatina. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am scris eu in propriul tau topic (in iulie 2009) ca are pistoane turnate la Slatina. ;)

 

Da, îmi aduc aminte, dar asta a fost o confirmare în plus. Eu am dat informația mai mult pentru colegii forumiști pentru că știam de la Coltzz de cînd am luat motorul de la el din 2007.

 

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Salut, tavarăşi!

 

Na c-am ajuns şi eu în ruleta asta pe drept cuvânt rusească (sau ucraineană, hai) a setului motor. Şi am ajuns cam din greşeală, că desfăcusem motorul ca să-i schimb garniturile şi m-am trezit cu toate şuruburile de sub capacul de distribuţie slăbite şi gata-gata să-mi intre-n pinioane... şi zic hai acum să-i pun şi segmenţii ăia noi, ce dacă io am cota 0 uzată şi segmenţii din ţiplă erau pentru cota 2?! Aşa că i-am pilit şi ajustat (păcat de muncă!), ca să mă trezesc că segmentarea asta fără alezare şi honuire e un fel de n-ar mai fi; că o săptămână am tot dat pedale şi nimic. Şi după şapte mii de depresii, reglaje de avans, de supape şi de carburatoare, mi-am dat seama (cum bănuisem de la bun început, da' n-am vrut să cred) că din lipsă din compresie refuza fierul să pornească! Am vârât segmenţii vechi la loc şi - surpriză! - a pornit la prima pedală, da' acum e brusc vlăguit şi cere întinerire. Probabil că nu i-am mai nimerit în ordinea şi poziţiile corespunzătoare. În fine.

 

Variantele de revigorare par să fie multe, de la Gaşpar la Ural Zentrale şi alte astfel de site-uri care mai de care mai scumpe. Însă cum pistoanele produse-n zilele noastre de cooperativele ucrainene par să fie de calitate îndoielnică (iar cele reproduse-n UE sunt scumpe de-ţi dai palme), arunc acum priviri lungi înspre nipriştii care-au adaptat pistoane de la alte maşinării. Aşa că daţi-mi şi mie un sfat: ce aţi adaptat în cilindrii boxerelor voastre, cât de mult e de muncă şi cât de mulţumiţi sunteţi de rezultate?

 

Vă văd pe unii fericiţi cu pistoane de Slatina, alţii au vârât pistoane de Oltcit sub chiulase (cazul Satyricon / Kardani, după destulă frezare-n capul pistonului; da' merg de mamă-mamă!), iar Drobu - din câte ţin minte - părea să se uite entuziasmat la pistoanele de Lada. Oricare ar fi variantele, vorba lu' Heliade Rădulescu: "scrieţi, băieţi, numai scrieţi!"

 

Aşadar ajutor şi mulţumesc! Nu mai zic că până nu rezolv problema, Arkadi este inutilizabil... da' măcar s-a pricopsit cu o nouă baie de ulei! :P

post-7792-0-43899400-1398910099_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un piston in mana si masoara-i inaltimea de compresie si inaltimea bombajului (dome height). Alfa Romeo are multe pistoane folosite in boxer la alezaj identic si similar ca forma. Daca dai niste dimensiuni, se pot cauta variante.

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, tavarăşi!

 

Na c-am ajuns şi eu în ruleta asta pe drept cuvânt rusească (sau ucraineană, hai) a setului motor. Şi am ajuns cam din greşeală, că desfăcusem motorul ca să-i schimb garniturile şi m-am trezit cu toate şuruburile de sub capacul de distribuţie slăbite şi gata-gata să-mi intre-n pinioane... şi zic hai acum să-i pun şi segmenţii ăia noi, ce dacă io am cota 0 uzată şi segmenţii din ţiplă erau pentru cota 2?! Aşa că i-am pilit şi ajustat (păcat de muncă!), ca să mă trezesc că segmentarea asta fără alezare şi honuire e un fel de n-ar mai fi; că o săptămână am tot dat pedale şi nimic. Şi după şapte mii de depresii, reglaje de avans, de supape şi de carburatoare, mi-am dat seama (cum bănuisem de la bun început, da' n-am vrut să cred) că din lipsă din compresie refuza fierul să pornească! Am vârât segmenţii vechi la loc şi - surpriză! - a pornit la prima pedală, da' acum e brusc vlăguit şi cere întinerire. Probabil că nu i-am mai nimerit în ordinea şi poziţiile corespunzătoare. În fine.

 

Variantele de revigorare par să fie multe, de la Gaşpar la Ural Zentrale şi alte astfel de site-uri care mai de care mai scumpe. Însă cum pistoanele produse-n zilele noastre de cooperativele ucrainene par să fie de calitate îndoielnică (iar cele reproduse-n UE sunt scumpe de-ţi dai palme), arunc acum priviri lungi înspre nipriştii care-au adaptat pistoane de la alte maşinării. Aşa că daţi-mi şi mie un sfat: ce aţi adaptat în cilindrii boxerelor voastre, cât de mult e de muncă şi cât de mulţumiţi sunteţi de rezultate?

 

Vă văd pe unii fericiţi cu pistoane de Slatina, alţii au vârât pistoane de Oltcit sub chiulase (cazul Satyricon / Kardani, după destulă frezare-n capul pistonului; da' merg de mamă-mamă!), iar Drobu - din câte ţin minte - părea să se uite entuziasmat la pistoanele de Lada. Oricare ar fi variantele, vorba lu' Heliade Rădulescu: "scrieţi, băieţi, numai scrieţi!"

 

Aşadar ajutor şi mulţumesc! Nu mai zic că până nu rezolv problema, Arkadi este inutilizabil... da' măcar s-a pricopsit cu o nouă baie de ulei! :P

nu poti sa pilesti de la cota 2 la 0, abia merge de la 1 la 0...

Marca banu' ca nu-i scump si ia un set nou ucrainean si nu o sa aiba nimic pistoanele. Eu asa zic dupa vreo 90 000 km cu pistoane sovietice.

Cati bani ai dat pe baia aia ca sa te apuci sa dai cu pila pt set...

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

[...] Cati bani ai dat pe baia aia ca sa te apuci sa dai cu pila pt set...

 

Şi tocmai de-aia m-am hotărât să nu umblu cu jumătăţi de măsură. Am făcut un efort împreună cu Drobu şi am mers pe piese Almot. :) Zice 'mnealui că aşa prelucrări şi materiale frumoase n-a mai văzut până acum la pistoane de Nipru. Eu am luat setul complet, cu tot cu cilindri. Cămăşi din fiare mai ţapene, suprafeţe de etanşare drepte şi alte chestii drăguţe.

 

Sunt foarte curios să văd cum va merge Arkadi după ce le-oi monta. Săptămâna asta le gat!

post-7792-0-49585800-1404404740_thumb.jpg

post-7792-0-79395900-1404404743_thumb.jpg

post-7792-0-98833300-1404404746_thumb.jpg

post-7792-0-29949100-1404404750_thumb.jpg

post-7792-0-49229000-1404404753_thumb.jpg

post-7792-0-64437900-1404404756_thumb.jpg

post-7792-0-80962000-1404404759_thumb.jpg

post-7792-0-99970300-1404404762_thumb.jpg

post-7792-0-55528200-1404404766_thumb.jpg

post-7792-0-92485700-1404404769_thumb.jpg

post-7792-0-03890900-1404404773_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se dilata. Tot Almot cu material K12 am folosit la ETZ, am deja 10.000km cu ele si i-am dat in gura inca din rodaj(metoda motoman) - impecabil. Clearance-ul pe care l-am cerut la firma de alezari a fost 5 sutimi. Singura chestie pe care nu am fololsit-o de la ei au fost sigurantele de bolt. Desi canalul sigurantelor era exact cat avea originalul, sigurantele lor erau mai subtiri. Am fost pus in garda de evaluarea unui MZ-ist neamt care a desfacut setul din plictiseala dupa 10.000 si era si la el perfect dar nu era multumit de sigurantele de bolt. Eu comandasem nemtesti si au intrat la mare fix.

Mai am un piston K20 de la ei, ala nici atat nu se dilata ca primul, ala permite 4 sutimi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi tocmai de-aia m-am hotărât să nu umblu cu jumătăţi de măsură. Am făcut un efort împreună cu Drobu şi am mers pe piese Almot. :) Zice 'mnealui că aşa prelucrări şi materiale frumoase n-a mai văzut până acum la pistoane de Nipru. Eu am luat setul complet, cu tot cu cilindri. Cămăşi din fiare mai ţapene, suprafeţe de etanşare drepte şi alte chestii drăguţe.

 

Sunt foarte curios să văd cum va merge Arkadi după ce le-oi monta. Săptămâna asta le gat!

 

 

Felicitari prietene! Acum ai si tu un set mai omenos. 6 sutimi cred ca e perfect. (Cat recomanda producatorul lor?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

77.94 deci 6 sutimi. cilindrul la 78

Mie asa imi zice teoria, desigur niste meseriasi pot sa si masoare dar m-e ca la lenea asta generalizata nu o mai faci multi


» Post actualizat in 03 Jul 2014 19:41

oops, 2 pistoane de cote diferite???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, @owene, că Drobu are altă cotă. Adrianul a pozat acolo tot ce a primit de la polon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi tocmai de-aia m-am hotărât să nu umblu cu jumătăţi de măsură. Am făcut un efort împreună cu Drobu şi am mers pe piese Almot. :) Zice 'mnealui că aşa prelucrări şi materiale frumoase n-a mai văzut până acum la pistoane de Nipru. Eu am luat setul complet, cu tot cu cilindri. Cămăşi din fiare mai ţapene, suprafeţe de etanşare drepte şi alte chestii drăguţe.

 

Sunt foarte curios să văd cum va merge Arkadi după ce le-oi monta. Săptămâna asta le gat!

Un set polonez Almot adus aici nu ar trebui sa depaseasca 600 lei inclusiv transport. Cat ai platit?

Polonezii pare-se au copiat intocmai pistonul ucrainean varianta comuna nestind ca primele pistoane de tip tronconic de Dnepr au avut segmentul de foc mai ingust si cromat.

Cum este boltul, otel cromat? Cum este segmentul de foc, cromat?

In orice caz ia un subler si masoara pistoanele.

 

La inceput o sa mearga la fel ca si cu un set nou ucrainean cu 5 sutimi, este de dorit sa mearga un timp mai indelungat pana la uzura cilindrului sau a alezajului boltului de piston dar asta se va vedea in timp.

 

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iaca aici nişte poze pentru cei curioşi (link click-uibil): https://plus.google.com/photos/105441320583558204843/albums/6032219372044703537

 

Cu ocazia asta poate mă lămuriţi care din cei doi segmenţi de ulei stă sub al doilea segment de compresie şi care stă ultimul pe fustă. Ştiu că marcajul "TOP" indică faptul că faţa respectivă a segmentului trebuie orientată spre capul pistonului. Cei doi segmenţi negricioşi au câte-un asemenea marcaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele sunt confundabile, prea multe, apoi nu se distinge profilul segmentului pentru a determina pozitia si ordinea fiecaruia. Mai bine faceai cate una clara pentru fiecare in parte.

Segmentii sunt marcati pentru a-ti indica pozitia, chiar daca nu observi forma lor in sectiune este un trapez. Logica este ca partea superioara se "paseasca" peste pelicula de ulei fara a o deteriora, iar partea inferioara sa rada uleiul catre baie, astfel ca in camera de ardere sa nu ajunga ulei raclat de secmenti.

Primul segment de etansare, este cel cu suprafata de contact cea mai mica(in contact cu cilindru)este numit si segment de foc, este cromat in general pentru a rezista uzurilor mecanice si termice - este trapezoidal si are pozitie. Aldoilea tot de etansare are suprafata de contact cu peretele cilindrului mai mare pentru a trimite caldura calotei pistonului catre exterior - si acesta este trapezoidal. Secmentii urmatori sunt raclori, uleiul il retrimit prin piston catre baie prin canalele cu care este prevazut. Ca indiciu, cel de jos are canalele de evacuare vizibil mai mari si canalul colector intern mai incapator.

Daca sunt marcati sti cum sa-i pozitionezi. Cei nemarcati de regula sunt simetrici si nu au pozitie("claritatea" pozelor nu-mi permit sa disting profilul sectiunii la nici unul...)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...