Sari la conținut

Cu ce se poate lustrui aluminiul?


crz-one
 Share

Postări Recomandate

Salut !!! am o rugaminte , nu stiti cu ce se poate lustrui aluminiul? .. vreau sa-mi pun la punct motoru' si ,nu prea i-mi place cum arata aluminiul ala :huh: Din cate am auzit eu ii poti da o stralucire asemanaotare cu cea o cromului (dar bine inteles va avea o "viata" mult mai scurta din cauza oxidarii) , dar cu ce anume trebuie lustruit?> si cum?

 

 

 

..... fiti pe faza... ca de -acum inainte tre sa apara ghioceii !!! => :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aluminiul se poate lustrui cu flex+disc depasla+solutie de lustrui

NU E BINE sa faci asta pe motor, deoarece o sa se BLOCHEZE din cauza ca se incinge. prin lustruire pierzi din suprafata de racire destul de mult

ideal e sa sablezi motorul, lucru pe care as vrea sa il fac si eu cand o sa gasesc instalatie de sablare

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideal e sa sablezi motorul, lucru pe care as vrea sa il fac si eu cand o sa gasesc instalatie de sablare

...ok am prins ideea !! dar poti sa fii putin mia explicit "sablezi motorul" ce anume inseamna... :wave: , pana acum nu am auzit de cuvantul asta si habar n-am cu ce se mananca !! as lustrui si gentile ..iar cu flexul cred ca ar fi cam greu sa dai printre spitze !

Editat de crz-one
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sablarea e operatia prin care se curata o suprafata(de obicei metalica) de vopsea, rugina, etc. Se face cu un fel de "aspirator" care merge invers (sper ca ai dibuit principiul), sufla particule de nisip f fin cu viteza mare pe suprafata de sablat.

Stii ca nisipul e abraziv, asa ca iti lasa metalul curatat.

 

Am mai auzit ca mediu de sablare granule de sticla, plastic, aluminiu. Cu aceeasi tehnologie se poate grava in sticla sau metal. Bineinteles ca nu e de ajuns sa ai echipamentul, trebuie sa ai si un pic de "mana", daca zabovesti prea mult incepe sa iti ia si din metal.

 

Sper ca te-a ajutat ce ti-am scris. Mai intreaba-l pe gogule de sandblasting.

 

PS: Sablarea e a dracu de toxica. Particulele de nisip sunt f fine si de aceea pot sa iti intre usor in plamani (silicoza e la un pas).

PPS: Toti restauratorii folosesc sablarea (cand pregatesc cadrul pt vopsit, la motor, sa ii redea "luciul" de odinioara, etc). Urmariti pe Discovery "A Bike is Reborn", restaureaza omul un Harley, un Triumph si face un trike dintr-un Beetle.

Editat de RaveGSXR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sablarea iti mareste suprafata de racire prin creerea de mici denivelari pe toata suprafata de racire. Ideea e urmatoarea:

(exemplu pe o suprafata dreptunghiulara)

1. daca suprafata e oglinda perfecta (0 denivelari) atunci aria prin care radiaza caldura este L x l

2. Daca suprafata este rugoasa (cu denivelari ca cele produse de lovirea granulelor de nisip) atunci suprafata prin care radiaza caldura este L x l + aria_peretilor_denivelarilor (cateva procente bune, nu mai stiu exact cat) deci avantaj tu.

Co perie de pasla merge sa dai si printre spite, cu putina indemanare.

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sablarea este procedeul tehnologic prin care printr-un bombardament cu particole dure asupra unei suprafete se urmareste atat curatarea mecanica a respectivei suprafete, cat si (foarte important) deschiderea porilor.

Se foloseste in mod deosebit inainte de acoperiri galvanice, sau de tratare prin acoperire cu vopsea, primeri sau alte asemenea, static, termic sau manual. Se face prin folosirea unei masinarii dedicate, prin fabrici si uzine. Inclusiv pe santierele navale, sau in fabricile de avione.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

BINE CA A-TI ADUS VB DESPRE ASTA ! NU STIE NIMENI PE UNDE SE POATE FACE ASTA? MACAR PT CHIULOASELE DE PE NIPRU (merg cu ele in mana , numai sa le sablez , poate si cilindrii...) poate e cineva dispus sa piarda ceva timp cu piesele mele ...:moron: :wave:

 

 

 

bafta! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea inteleg io cum vrei tu sa lustruiesti motorul.. :banana: . Printre lamele de racire chiar nu vad rostul...

In alta ordine de idei, am observat ca ai ETZ, si io am :what: . Io cand l-am luat am avut cam mult timp liber (deh, eram student pe vremea aia :banana: !) si m-am pus in spatele blocului la umbra cu lada de bere langa mine si am inceput operatiunea de lustruire... Am luat 2 tipuri de smirghel, unul fin de tot si unul tot fin, da nitel mai gros. Si am inceput cu spitele... lustruiam can 15 -20 de minute la o spita cu bucati de smirghel... mai o bere, mai doua-trei spite pana ma chercheleam :banana: . Operatiunea asta a durat cam o saptamana, zi de zi. Si am preferat atunci sa ma apuic de lustruit pt ca nu mai aveam bani de benzina.... si si-asa nu aveam cu ce sa ma plimb.

Apoi am lustruit partile laterale de la cutia de viteze, acolo unde e sigla MZ... acolo a fost operatiunea "cu bagatul degetului in poponeata" a durat ceva pt ca nu am avut masina de lustruit... adica lustruiam cate o ora-doua, paan lucea ca oglinda, apoi parca mi se parea mie ca are o miiiica zgarietura si incercam s-o scot - :cheers: de fapt cand puneam iarasi smirghelul pe motor era ca si cum o luam de la capta... si am smirgheluit de mi-au iesit ochii din cap vre-o 4 zile... Atentie, pe partea din Dural nu am dat decat superficial ca sa nu distrug suprafata aia de racire. Am lustruit DOAR capacele stanga/dreapta... da acum n-as mai face chestia asta nici daca m-ar plati cineva, e chinul de pe lume!

La site n-ai ce sa faci, tre-sa ai rabdare de elefant si sa iei fiecare spita in parte...

 

Numai bine si bafta la lustruit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

.. ar mai fii un mod pin care se poate reda stralucirea aluminiului ..si anume printr-un fel de slefuire cu "vata de otel" ; Am primit de la un prieten asa ceva .. o bucatica f. f. mica am dat putin pe carcasa laterala si efectul nu a intarziat sa apara ! Problema e ca era uzata si incepea sa se dezintegreze acea vata de otel .. deci nu am apucat sa dau pe motor decat f putin! Stie cineva de unde se poate achizitiona asa ceva ?

 

"Vata de otel" -> probabil denumirea populara ..asa am auzit, asa ii zic, poate ca gresesc dar va rog sa ma corectati daca am incurcat borcanele :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

POate omul vrea sa stie cum slefuieste capacele laterale, de la baia de ulei ssi distributie. Se poate slefui cu smirghel mare 100-200, pana raman doar zgarieturile de la smirghel, apoi de 400, apoi 600, apoi 800 (de la 600 sau 800 trebuie sa pui si apa), APOI 1000 si apoi 1200. Te mai costa un tub de revulsin, sau lioton gel, ca faci scurta la mana cat frei la astea. Daca ai o masina de gauri, poti sa bagi cum a zis colegul o perie de sarma, dar aia nu curata prea adanc, si multe zgarieturiu nu iasa (depinde cum vrei sa iti iasa), apoi dai tot cu masina de gaurit, dar cu pasla in capat. apoi cu pasta de slefuit (sunt niste bucati care seamana cu sapunul. Nu stiu exact denumirea), apoi dai cu carpa cu ceva pasta care pastreaza luciul si are efect antioxidant. Nici asta nu stiu cum se numeste (ce am eu: autosol motal polish, ambalat ca pasta de dinti! :friends: ). daca vrei poze cu capacele mele de la ij, sa imi spui! Iti faci mustatza! Dar dupa cum am spus, baba sufera la frumusete!

SAblare se face cu siguranta in Timisoara. Eu am tot auzit la cunostinte, dar nu am intrebat ceva concret ca nu m-a interesat. Am dat tot cu bormashina cu perie in capat si am curatat de praf.

Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

>>Dl_Doctor<<

MErci pt saturi !!! cum scap de faculta si se mai incalzeste putin vremea am sa incerc !!! am incercat in toamna cu smirghel dar am trecut direct la 1000 si mi -sa acrit rau de tot !!! se umplu f. repede porii de pe hartia abraziva !! Daca ai la dispozitie ceva poze si nu e deranjul prea mare ... as vre-a sa-mi fac si eu "mustatza" ! :friends:

Editat de crz-one
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am intzeles io, o alta modalitate sa-tzi faci motoru' sa arate luna shi bec ar fi sa-l curetzi cu soda caustica... adica dai capacele alea jos shi le bagi in soda caustica diluata cu nishte apa... Grija mare ca kestia aia ii foarte toxica shi itzi arde pielea, deci tre' sa umbli cu manushi de cauciuc... Da' se pare ca dupa ce ai trecut piesa respectiva prin solutzia aia de soda caustica, itzi ramane stralucitoare... O mai incercat cineva metoda asta?

 

Ride safe, DDC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe mine ma intereseaza tema..am un simson si mam gandit sa lustruiesc partea de motor nu stiti cumva ceva despre sprayul asta de nikel?nu e foarte costisitor,dar nu stiu daca e bun.

Sprayul de nickel nu tzine... Eu, cand am avut Jawa, am mai incercat cu o vopsea rezistenta la temperaturi mari (ceva gen Lunar), care arata destul de bine... Shi mi-am vopsit motoru' cu ea (motoru' de la motocicleta)... N-am simtzit mare diferentza in racirea motorului (nishte prieteni m-or avertizat ca o sa am o racire mai proasta dupa ce vopsesc motoru'), dar nici vopseaua nu tzine prea mult... deci pana la urma tot lustruitu' ii mai valabil....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATENTZIE!!! NU BAGATZI PIESE DIN ALUMINIU IN SODA CAUSTICA! la ataca! e adevarat ca soda curatza urmele de ulei ars shi jeg de pe aluminiu, dar doar daca le freci dupa ce ai dat cu soda , shi nu iasa lucioase, ci mate.

adik soda le degreseaza perfect, dupa care trebuie sa le lustruitzi prin metoda clasica: iei o galeata cu apa -de preferintza calda-,shi shmirghele pt apa-waterproof scrie pe ele. o coala de smirghel format A4 se taie in 4 bucatzi- atentzie nu il indoitzi shi rupetzi cu mana fiindca marginile rezultate o sa zgarie metalul.incepi cu smirghel de 240: bagi shmirgelu in apa apoi freci un pic, apoi iar il bagi in apa shi iar mai freci un pic.-treaba e ca tot timpul sa fie apa la greu pe smirghel, ca sa nu se incarca cu pulbere din aluminiu. cel mai bine e sa punetzi un pic de detergent de vase in apa din galeata, ca sa se curetze bine aluminiul, shi nici nu se uzeaza asha de tere smirghelul

in mare se procedeaza astfel:se da cu smirghelul intr-o directzie ca sa lase urme pe aluminiu, shi apoi se freaca invers-in cruce- pana dispar primele urme. dupa ce atzi acoperit toata suprafetza piesei cu shmirgel de granulatzie 240 se trece consecutiv si se repeta operatziile cu 400/600/800/1000/1500/2000. toate se freaca numai cu apa!

dupa ce atzi terminat cu cel de 2000 se spala toata piesa, se shterge cu o carpa curata, shi apoi se trece la lustruitul propriuzis: cu pasla shi pasta de lustruit .pasla rotativa se pune in bormashina. pasta de lustruit este in general de doua feluri ; dura- e ca un sapun shi fina : e ca o pasta de dintzi. prima data se da cu din aia dura pe pasla shi apoi sa ia piesa la lustru cu o turatzie medie nu mai mare de 1500-2000 de ture/min .cu pasta fina se poate da cu turatzie un pic mai mare pe la 2200-2500, iar cand e gata toata piesa se mai da o data cu ceva mai multa pasta pe pasla shi se ia la turatzie maxima -in jur la 3000 de ture- inca o data toata piesa shi gata! potzi sa-tzi faci mustatza in ea!

toate piesele din aluminiu lustruit trebuie intretzinute din cand in cand -o data pe luna trebuie spalate cu apa cu detergent de vase, shi apoi curatzate cu o carpa cu pasta de lustruit astfel ishi vor pastra luciul multa vreme.

spor la treaba! cosmin aka kerosen

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...