Sari la conținut

Pentru Toba


Vizitator Hairy Poker
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Hairy Poker

interesant linkul, dar totusi acolo se discuta reglaje in functie de alti factori (importanti), eu unul nu am regasit partea cu toba!

Oricum zone moarte turometrul are asa ca tot trebuie efectuat un reglaj.

Dar intrebarea este, reglajul acesta ma va ajuta sa elimin in totalitate zonele moarte sau va trebui sa se intervina si asupra altor elemente??

caci totusi intre 6000 si 9000 e o zona moarta cam "idioata" caci nu mergi mereu peste 10000 ca sa iti poti permite sa jonglezi, si atunci cand dai gaz intre 6 si 9000 si motorul "gajaie" te cam ia capul....

Revenind la zgomot, sa inteleg ca daca diminua diametrele voi atenua din el...

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, amortizarea creste daca maresti grosimea stratului de fonoabsorbant.Trebuie sa ai grija ce fel de vata minerala folosesti sa nu se destrame prea usor; de preferat primul strat spre interior sa fie tesatura.Micsorezi diametrul tubului interior din sita si automat ai loc sa bagi mai multa vata.In functie de diametrul interior, raportul gaura/plin in sita aia;diametrul iesirii, pragul la iesire ,lungimea iesirii din toba, toate iti afecteaza frecventa predominanta a sunetului.

O toba free-flow intotdeauna se va auzi mai tare si mai placut, totul e sa o faci sa nu deranjeze.Fiind un "polizor" 4L-400 banuiesc ca vrei sa scoti un sunet mai pe bass; se poate dar ai mult de lucru la probe pana gasesti formula. In principiu cu cat raportul gol/plin al sitei centrale este mai mare, cu ata mai mult efrecvente inalte nu se mai reflecta si sunt absorbite.

La unele evacuari sport se foloseste o sectiune variabila a sitei centrale, care sa creeze un efect "Venturi" ce acclereaza gazele, dar nu are rost sa te complici ca nu alergi in motoGP

:banana:

 

 

Ai grija sa nu lasi vre-o sita transversala prin care gazele ar fi fortate sa treaca pt ca sunetul va deveni mai putin clar, "spart" si se aude "naspa" :banana: Deasemenea, iesirea din toba trebuie sa fie cel putin egala ca diametru cu intrarea.

 

 

Schimband numai toba finala nu afectezi prea mult performantele, nu are rost sa te apuci sa schimbi jiglere decat daca schimbi evacuarea complet + filtru racing :cheers: .

 

Spor la treaba :banana:

 

 

P.S. Zona moarta intre 6-9000 ti-a aparut numai dupa ce ai golit toba sau era acolo de la inceput?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu mi-am facut alte tobe finale la ZZR dar nu am facut inca rost de vata de azbest ca sa le pot inchide! :what:

stie cineva de unde as putea cumpara/procura!

dau de baut la greu! :cheers:

tobele au diametrul exterior identic cu originalele dar in interior e o "teava" facuta din tabla gaurita cu diametrul de 61mm asa ,ca sa-i ingroase putin vocea. :lol: am bagat carpe in loc de vata si l-am pornit ca sa vad de curiozitate cum suna si...

:banana: :banana: :banana: e nebunie cum poate sa faca un motor de 1100 cu evacuare rapida la 10.000 rpm!

parca e masina de F1 (sau MIG :lol: )

norocul meu e ca motorul asta are tobe primare ca altfel cred ca circulam cu casti de protectie! :lol:

Editat de robog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

@Axa cu scame:

1. Zona moarta a aparut dupa golirea tobei intr-adevar, presupun ca o sa trebuiasca sa ii fac un reglaj nou...

2. Site prin interior nu mai sunt asa ca.... nu suna spart.... Suna superb biata de ea, dar crede-ma ca parca si vad echipajul de politie ori dupa mine ori inaintea mea cu bastonul....pardon "pulanul"

3. Si intr-adevar fiind vorba de un polizor, vreau sa se auda mai pe bas. (lucru realizat dealtfel, numai ca intre 2000 si 5000 de ture itzi vibreaza geamurile la casa si itzi porneste alarma la masina...)

4. Am gasit la magazinul de la romana de la metrou, toba identica cu a mea (doar ca de inox nu de aluminiu), structura interna identica (de acolo m-am inspirat doar), singurul lucru care difera fiind diametrul care este cu 20-25% mai mic. Sa inteleg ca nivelul de zgomot va fi mai redus sau acelasi???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
dar daca reduc in diametru interiorul tobei am sansa ca rezonantza "camerei" sa fie mai mica si sa mai atenueze din zgomot???

Eu am scos filtrele in ideea pe care toti o cunoastem si nu pentru surplus de putere (cat ar putea insemna cateva procente la un motor de 400cmc si 60hp), ci pentru a fi auzit mai bine pe strada.

Dar am realizat ulterior ca nivelul de zgomot este destul de ridicat (pornesc alarme la masini, etc...), asa ca incerc sa mai atenuez...

Tocmai din motivul asta am si pus acest topic aici.

Eu ma gandeam ca, conform imaginilor de mai sus daca as dubla sau tripla stratul de vata de sticla dintre peretele exterior si tubul perforat care este suportul materialului, poate as obtine o rezonantza mai mica, stratul mai gros de material sa absoarba din zgomot...

@silver: imi recomanzi sa reglez din nou avans distributie si carburatie??

Wizzie..esti un dulce!

Tot anul trecut atunci cind veneam eu cu motorul porneau alarmele...in avans :cheers:(din tot cartierul) !!

Si tu-ti faci probleme pentru o alarma-doua!!

LUIGI V.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi si tu in cartier unde te cunoaste lumea mai incet iar unde nu te cunoaste dai gaz oricum nu se garcea dupa tine cu nimic ca nu au asigurari la utilaje sau chiar daca au nu se risca sa le atinga sa te urmareasca pe tine. Eu sunt de parere ca mai bine se ia de tine politia decat sa te faca muci nus`ce dobitoc care nu sa asigurat cum trebe si incepe cu clasica "nu te-am vazut " cel putin asa te aude si e mai atent ca nu stie de unde vine zgomotul ala de groaza zice ca-i ceva Kraz si intervine imaginea lui calcat si facut feluita de un mastodont deKraz sau Tatra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker
Mergi si tu in cartier unde te cunoaste lumea mai incet iar unde nu te cunoaste dai gaz oricum nu se garcea dupa tine cu nimic ca nu au asigurari la utilaje sau chiar daca au nu se risca sa le atinga sa te urmareasca pe tine. Eu sunt de parere ca mai bine se ia de tine politia decat sa te faca muci nus`ce dobitoc care nu sa asigurat cum trebe si incepe cu clasica "nu te-am vazut " cel putin asa te aude si e mai atent ca nu stie de unde vine zgomotul ala de groaza zice ca-i ceva Kraz si intervine imaginea lui calcat si facut feluita de un mastodont deKraz sau Tatra.

HAHA esti haos ducule, mi-ai placut rau cu faza cu tatra si krazu... anyway ceream si eu o sugestie, asta ca sa nu ma ascund dupa masini la fiecare semafor.... :banana: :banana: :what: :lol: (parca suna mai incet 125-ul care l-am avut acum catziva ani... (sa nu mai spun de hoinaru ala obosit :lol: :lol: )

Dar acestea fiind spuse va urmez sfatul si sper ca spagile sau amenzile de la vara sa nu echivaleze cu vreun Akrapovik ca ma zgarii pe ochi... :cheers: :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

Dar am citit un articol super interesant in revista univers moto care descria cum se construiesc tobele shark in fabrica, cu fotografii cu tot ce trebuie.

Si uite ce am observat eu acolo:

(oamenii adauga un tub perforat pe interiorul tobei lasand acelasi strat de fonoabsorbant)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supertrapp au tehnologia cu discuri la finalul tobei care imparte orificiul de iesire al gazelor in mai multe felii orientate la 90 de grade... sincer am vazut un singur sistem de-asta facut in RO de TAZ din Iasi pe un ZZR 1100 .Intr-un final dupa mai multe etape de incercari a dat o mare gaura in ultimul disc ca sa iasa gazele mai repede :cheers: si sa se auda totusi ceva :banana:

disctech.jpg

 

 

Wizzie, eu as sugera sa nu te complici cu atatea tevi, ramai la constructia simpla utilizand ca suport pt fonoabsorbant (=vata minerala) un tub cat mai perforat sau o plasa care sa reflacte cat mai putin din frecventele inalte.Diametrul lui ar fi bine sa fie cel putin 150% X diametrul intrarii in toba , iar tubul de iesire cel putin egal cu diametrul intrarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cam asta ma gandeam sa fac pentru a mai atenua din zgomot... :cheers:

ai idee ce se intampla daca bag vata intre exteriorul si interiorul tobei fara a lasa acel spatiu liber?

nu de alta dar e mult mai simplu asa! :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
teoretic ....

Gazelearse de motor sunt a draqu de corozive... asa ca sita aia superfina va fi flenduri dupa 3 metri, si tot spanul va sari din schema... Deci, ramane solutia cu teava peforata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...