Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 interesant linkul, dar totusi acolo se discuta reglaje in functie de alti factori (importanti), eu unul nu am regasit partea cu toba! Oricum zone moarte turometrul are asa ca tot trebuie efectuat un reglaj. Dar intrebarea este, reglajul acesta ma va ajuta sa elimin in totalitate zonele moarte sau va trebui sa se intervina si asupra altor elemente?? caci totusi intre 6000 si 9000 e o zona moarta cam "idioata" caci nu mergi mereu peste 10000 ca sa iti poti permite sa jonglezi, si atunci cand dai gaz intre 6 si 9000 si motorul "gajaie" te cam ia capul.... Revenind la zgomot, sa inteleg ca daca diminua diametrele voi atenua din el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 Tot de pe forumuri citite, majoritatea spuneau că nu poţi elimina complet flatspoturile, ci doar să le limitezi în extindere, şi să nu apară altele noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 Exact la asta ma gandeam si io dar macar sa fie la o turatie la care sa nu ma afecteze.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 Da, amortizarea creste daca maresti grosimea stratului de fonoabsorbant.Trebuie sa ai grija ce fel de vata minerala folosesti sa nu se destrame prea usor; de preferat primul strat spre interior sa fie tesatura.Micsorezi diametrul tubului interior din sita si automat ai loc sa bagi mai multa vata.In functie de diametrul interior, raportul gaura/plin in sita aia;diametrul iesirii, pragul la iesire ,lungimea iesirii din toba, toate iti afecteaza frecventa predominanta a sunetului. O toba free-flow intotdeauna se va auzi mai tare si mai placut, totul e sa o faci sa nu deranjeze.Fiind un "polizor" 4L-400 banuiesc ca vrei sa scoti un sunet mai pe bass; se poate dar ai mult de lucru la probe pana gasesti formula. In principiu cu cat raportul gol/plin al sitei centrale este mai mare, cu ata mai mult efrecvente inalte nu se mai reflecta si sunt absorbite. La unele evacuari sport se foloseste o sectiune variabila a sitei centrale, care sa creeze un efect "Venturi" ce acclereaza gazele, dar nu are rost sa te complici ca nu alergi in motoGP Ai grija sa nu lasi vre-o sita transversala prin care gazele ar fi fortate sa treaca pt ca sunetul va deveni mai putin clar, "spart" si se aude "naspa" Deasemenea, iesirea din toba trebuie sa fie cel putin egala ca diametru cu intrarea. Schimband numai toba finala nu afectezi prea mult performantele, nu are rost sa te apuci sa schimbi jiglere decat daca schimbi evacuarea complet + filtru racing . Spor la treaba P.S. Zona moarta intre 6-9000 ti-a aparut numai dupa ce ai golit toba sau era acolo de la inceput? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 (editat) si eu mi-am facut alte tobe finale la ZZR dar nu am facut inca rost de vata de azbest ca sa le pot inchide! stie cineva de unde as putea cumpara/procura! dau de baut la greu! tobele au diametrul exterior identic cu originalele dar in interior e o "teava" facuta din tabla gaurita cu diametrul de 61mm asa ,ca sa-i ingroase putin vocea. am bagat carpe in loc de vata si l-am pornit ca sa vad de curiozitate cum suna si... e nebunie cum poate sa faca un motor de 1100 cu evacuare rapida la 10.000 rpm! parca e masina de F1 (sau MIG ) norocul meu e ca motorul asta are tobe primare ca altfel cred ca circulam cu casti de protectie! Editat Februarie 7, 2005 de robog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 @Axa cu scame: 1. Zona moarta a aparut dupa golirea tobei intr-adevar, presupun ca o sa trebuiasca sa ii fac un reglaj nou... 2. Site prin interior nu mai sunt asa ca.... nu suna spart.... Suna superb biata de ea, dar crede-ma ca parca si vad echipajul de politie ori dupa mine ori inaintea mea cu bastonul....pardon "pulanul" 3. Si intr-adevar fiind vorba de un polizor, vreau sa se auda mai pe bas. (lucru realizat dealtfel, numai ca intre 2000 si 5000 de ture itzi vibreaza geamurile la casa si itzi porneste alarma la masina...) 4. Am gasit la magazinul de la romana de la metrou, toba identica cu a mea (doar ca de inox nu de aluminiu), structura interna identica (de acolo m-am inspirat doar), singurul lucru care difera fiind diametrul care este cu 20-25% mai mic. Sa inteleg ca nivelul de zgomot va fi mai redus sau acelasi??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 7, 2005 Admin Share Postat Februarie 7, 2005 (editat) dar daca reduc in diametru interiorul tobei am sansa ca rezonantza "camerei" sa fie mai mica si sa mai atenueze din zgomot???Eu am scos filtrele in ideea pe care toti o cunoastem si nu pentru surplus de putere (cat ar putea insemna cateva procente la un motor de 400cmc si 60hp), ci pentru a fi auzit mai bine pe strada. Dar am realizat ulterior ca nivelul de zgomot este destul de ridicat (pornesc alarme la masini, etc...), asa ca incerc sa mai atenuez... Tocmai din motivul asta am si pus acest topic aici. Eu ma gandeam ca, conform imaginilor de mai sus daca as dubla sau tripla stratul de vata de sticla dintre peretele exterior si tubul perforat care este suportul materialului, poate as obtine o rezonantza mai mica, stratul mai gros de material sa absoarba din zgomot... @silver: imi recomanzi sa reglez din nou avans distributie si carburatie?? Wizzie..esti un dulce! Tot anul trecut atunci cind veneam eu cu motorul porneau alarmele...in avans (din tot cartierul) !! Si tu-ti faci probleme pentru o alarma-doua!! LUIGI V. Editat Februarie 7, 2005 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 7, 2005 Share Postat Februarie 7, 2005 Mergi si tu in cartier unde te cunoaste lumea mai incet iar unde nu te cunoaste dai gaz oricum nu se garcea dupa tine cu nimic ca nu au asigurari la utilaje sau chiar daca au nu se risca sa le atinga sa te urmareasca pe tine. Eu sunt de parere ca mai bine se ia de tine politia decat sa te faca muci nus`ce dobitoc care nu sa asigurat cum trebe si incepe cu clasica "nu te-am vazut " cel putin asa te aude si e mai atent ca nu stie de unde vine zgomotul ala de groaza zice ca-i ceva Kraz si intervine imaginea lui calcat si facut feluita de un mastodont deKraz sau Tatra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 8, 2005 Share Postat Februarie 8, 2005 Mergi si tu in cartier unde te cunoaste lumea mai incet iar unde nu te cunoaste dai gaz oricum nu se garcea dupa tine cu nimic ca nu au asigurari la utilaje sau chiar daca au nu se risca sa le atinga sa te urmareasca pe tine. Eu sunt de parere ca mai bine se ia de tine politia decat sa te faca muci nus`ce dobitoc care nu sa asigurat cum trebe si incepe cu clasica "nu te-am vazut " cel putin asa te aude si e mai atent ca nu stie de unde vine zgomotul ala de groaza zice ca-i ceva Kraz si intervine imaginea lui calcat si facut feluita de un mastodont deKraz sau Tatra. HAHA esti haos ducule, mi-ai placut rau cu faza cu tatra si krazu... anyway ceream si eu o sugestie, asta ca sa nu ma ascund dupa masini la fiecare semafor.... (parca suna mai incet 125-ul care l-am avut acum catziva ani... (sa nu mai spun de hoinaru ala obosit ) Dar acestea fiind spuse va urmez sfatul si sper ca spagile sau amenzile de la vara sa nu echivaleze cu vreun Akrapovik ca ma zgarii pe ochi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 Eu cam asta ma gandeam sa fac pentru a mai atenua din zgomot... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 Dar am citit un articol super interesant in revista univers moto care descria cum se construiesc tobele shark in fabrica, cu fotografii cu tot ce trebuie. Si uite ce am observat eu acolo: (oamenii adauga un tub perforat pe interiorul tobei lasand acelasi strat de fonoabsorbant) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 oare acel tub sa impiedice crearea acelei rezonante??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 Pe www.supertrapp.com se pot descarca niste schite de tobe de-ale lor, care cresc performantele si respecta si normele de zgomot....destul de interesant, cu ceva explicatii teoretice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 Supertrapp au tehnologia cu discuri la finalul tobei care imparte orificiul de iesire al gazelor in mai multe felii orientate la 90 de grade... sincer am vazut un singur sistem de-asta facut in RO de TAZ din Iasi pe un ZZR 1100 .Intr-un final dupa mai multe etape de incercari a dat o mare gaura in ultimul disc ca sa iasa gazele mai repede si sa se auda totusi ceva Wizzie, eu as sugera sa nu te complici cu atatea tevi, ramai la constructia simpla utilizand ca suport pt fonoabsorbant (=vata minerala) un tub cat mai perforat sau o plasa care sa reflacte cat mai putin din frecventele inalte.Diametrul lui ar fi bine sa fie cel putin 150% X diametrul intrarii in toba , iar tubul de iesire cel putin egal cu diametrul intrarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 Eu cam asta ma gandeam sa fac pentru a mai atenua din zgomot... ai idee ce se intampla daca bag vata intre exteriorul si interiorul tobei fara a lasa acel spatiu liber? nu de alta dar e mult mai simplu asa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 9, 2005 Share Postat Februarie 9, 2005 robog daca ai putin mai explicit cred ca as putea da un raspuns pertinent... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Martie 22, 2005 Admin Share Postat Martie 22, 2005 interesant topic, cine sa ofera sa faca o sinteza si sa scrie un articol? @romi: ai poze din timpul fabricatiei? @wizzie: poze ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Martie 26, 2005 Share Postat Martie 26, 2005 teoretic .... Gazelearse de motor sunt a draqu de corozive... asa ca sita aia superfina va fi flenduri dupa 3 metri, si tot spanul va sari din schema... Deci, ramane solutia cu teava peforata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Iunie 20, 2005 Share Postat Iunie 20, 2005 poza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.