Sari la conținut

Intrebare Legat De Electrica...


Shorty
 Share

Postări Recomandate

 

O intrebare mai am, aveti idee unde gasesc la noi redresor pt. baterii din astea maintenance free? Eu am unul clasic acasa, care ii da curent cam mare si ma gandesc sa nu se strice bateria daca o incarc cu ala (el da 6A, pe baterie zice maxim 5A timp de 1 ora, ideal 1.2A timp de 5 ore).

 

Multam inca o data :)

 

Pana faci rost de un redresor original poti folosi un circuit extrem de simplu drept limitator de curent.

 

post-11356-1195131402_thumb.jpg

 

Piese:

 

LM317T - "regulator variabil de tensiune" folosit in aplicatia noastra ca limitator de curent (pana la 1.5A)

D (dioda) - orice dioda redresoare silicon mai mare de 1-2A

R (rezistenta) - 1ohm/2W va limita curentul la 1.2A (cum doresti tu)

 

Pentru asigurarea disipatiei LM317T trebuie pus pe un radiator.

 

Succes!

 

P.S. am uitat sa mentionez ca regulatorul de tensiune "fura" 1-2V astfel ca pentru o tensiune de incarcare de 13.8V (ideal) va trebui sa alimentam circuitul cu cca. 15V.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 83
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mda...

sunt 4 variante:

 

1- regulatorul defect - verifici cu un altul, initial motorul sa fie in mod obligatoriu rece, porniri repetate - 5 porniri- , pana se incalzeste bine motorul, adica vreo 15-20 min.

 

2- contact imperfect pe la vreo mufa , care face contact cand vrea ea - desfaci mufele de pe circuitul de aprindere, cureti si strangi un pic contactele

 

3- o bobina din cele 3 ale alternatorului da la masa, in functie de vibratiile motorului, de dilatarea bobinei in functie de temperatura, sau de miscarile provocate de campurile electromagnetice mai puternice sau mai slabe. - dai alternatorul la bobinat. Se poate verifica cu voltmetrul (pe alternativ) tensiunea pe toate cele trei faze (intre ele) sa fie aceeasi in acelasi regim de turatie, de preferat la relanti. Masuratoarea o vei face pe firele care ies de la alternator, dai sa ai in vedere ca e bine ca alternatorul sa nu mearga in gol, adica mufa pe care faci masuratoarea sa fie conectala la locul ei, altfel masuratoarea nu da rezultate elocvente decat in proportie de 70% .

 

 

4- bornele de la baterie nu fac contact - le desfaci, le cureti bine-bine, dai cu un strat subtire de vaselina pe ele si apoi le montezi la loc

 

bafta!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult tuturor pentru sfaturi :)

 

@yo4hgx: cred ca am gasit redresor de cumparat, trebe sa-mi fac drum pe la ei maine. Oricum, multumesc pentru schema, nu strica niciodata sa am o alternativa. :hug:

 

@sorinpreotescu: bornele de la baterie/din regulator sunt curate, dar am sa le iau si pe alea la curatat just in case, odata cu celelalte. Am sa masor si ce iese din alternator, iar testul cu alt regulator probabil va ramane la urma, pentru ca intai trebe sa gasesc unul. Eu totusi sper sa se lamureasca treaba inainte de a fi nevoie de el. Oricum, multumesc pt sfaturi. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a cauta un nou releu :Ar fi indicata masurarea puntii regulatorului tensiune ( cele 6 diode intre + si cele 3 faze respectiv minus si 3 faze )

Daca statorul nu e scurtcircuitat la masa sau ars

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca odata va spun ca regulatorul este defect . ce este asa greu de inteles? Tuturor ne pare rau ca a murit regulatorul . acceptati acest lucru. :)

impusca-te

am vazut ca ai antipatie fata de masuratori exacte si alte chestii. e greu sa citesti ce scrie dupa virgula ? sau sa folosesti un aparat de masura ? (stiu ca sunt dificile concepte gen volti, amperi, ohmi, Nm, da unii se mai folosesc si de ele :hug: )

 

 

lasa omu sa curete toate bornele si sa verifice cablajul - are mari sanse sa fie din contacte imperfecte toata povestea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ai ceva cu mine? ba prapaditule. ai o fixatie,esti cumva cal? crezi ca daca ti-ai cumparat aparat de masura esti mai destept ? acel aparat masoara cumva si coeficientul de prostie si bun simt? sau in ceea ce te priveste prostia este incomensurabila? tu chiar nu suporti oamenii care au mai multa experienta in domeniu , este asa greu sa-ti accepti pozitia in societate? fiecare si-a dat cu presupusul dar numai tu te-ai gasit sa te impui , esti cumva motul care il bazaie musca? :)

 

--- Mesaj completat în 16 Nov 2007 08:59 -------------

impusca-te

am vazut ca ai antipatie fata de masuratori exacte si alte chestii. e greu sa citesti ce scrie dupa virgula ? sau sa folosesti un aparat de masura ? (stiu ca sunt dificile concepte gen volti, amperi, ohmi, Nm, da unii se mai folosesc si de ele :what: )

lasa omu sa curete toate bornele si sa verifice cablajul - are mari sanse sa fie din contacte imperfecte toata povestea

baaaaa! voltul , amperul , etc. sunt concepte pentru tine? :moto: :hug: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ai ceva cu mine? ba prapaditule. ai o fixatie,esti cumva cal? crezi ca daca ti-ai cumparat aparat de masura esti mai destept ? acel aparat masoara cumva si coeficientul de prostie

pe al tau nu, ca iese de pe scala

 

da, am ceva cu tine. se gasesc 5 oameni sa se uite la niste chestii de detaliu si sa incerce un diagnostic corect si se baga un carnat cu concluzii de clarvazator

 

zi, stii sa le folosesti?(aparatele de masura) poti sa explici cum functioneaza cele 2 tipuri de relee regulatoare intalnite la moto ? hai, ca tot ziceai de carte - ia toarna aici ceva despre sistemele de incarcare si motivele pentru care pot avea anomalii si cum se manifesta astea, ca vad ca in rest numai gura de tine, prin toate posturile tale peste care am dat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti imposibil . tu chiar nu intelegi ca eu nu am demontat motoare cu bale la gura si le-am pus in tomberon cu lacrimi in ochi? pur si simplu am invatat sa repar de la oameni care prin comparatie cu tine sunt dumnezei. am avut de-a face cu foarte multe tipuri de motociclete. in locul unde ma aflu sunt foarte apreciat pentru cunostintele care le am , si nu consider ca trebuie sa-ti dovedesc nivelul meu de cunostinte pentru a te determina sa te retragi in liniste. diferenta intre noi doi e asta: pentru a determina daca un regulator(in cazul nostru) este defect tu trebuie sa folosesti un aparat de masura si oarece cunostinte electronice iar eu trebuie doar sa ascult motorul si sa ating acel regulator.intelegi ce vrea sa spun ? sau ne vom infrunta in continuare? chiar nu pricepi ca iti sunt superior in acest domeniu? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piticul terorist:

"sunt bujiile proaste", " de la benzina proasta", "regulatorul ma, daca v-am zis ca e regulatorul", "baga ulei 20W40 Castrol"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa vedem a cui e mai mare!!! :)

Asa aflam care cum sta cu regulatorul!

Editat de aax94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru a determina daca un regulator(in cazul nostru) este defect tu trebuie sa folosesti un aparat de masura si oarece cunostinte electronice iar eu trebuie doar sa ascult motorul si sa ating acel regulator

Interesanta metoda de diagnoza....dar spune-mi te rog tu cum faci diferenta dintre un alternator defect sau un releu de incarcare defect, ce alte simturi mai folosesti ?

Poate invatam si noi chestii noi , cine stie...... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clarvazator, in curand o sa-l vedem la otv incercand sa o gaseasca pe Elodia! :)

 

Nope, ca Elodia nu are alternator...ca altfel o detecta. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti imposibil . tu chiar nu intelegi ca eu nu am demontat motoare cu bale la gura si le-am pus in tomberon cu lacrimi in ochi? pur si simplu am invatat sa repar de la oameni care prin comparatie cu tine sunt dumnezei. am avut de-a face cu foarte multe tipuri de motociclete. in locul unde ma aflu sunt foarte apreciat pentru cunostintele care le am , si nu consider ca trebuie sa-ti dovedesc nivelul meu de cunostinte pentru a te determina sa te retragi in liniste. diferenta intre noi doi e asta: pentru a determina daca un regulator(in cazul nostru) este defect tu trebuie sa folosesti un aparat de masura si oarece cunostinte electronice iar eu trebuie doar sa ascult motorul si sa ating acel regulator.intelegi ce vrea sa spun ? sau ne vom infrunta in continuare? chiar nu pricepi ca iti sunt superior in acest domeniu? ;)

pot sa te ating ? pui de zei mecanici

:) :hug: :D :kick: :eek: :) :P :what: :moto: :eek:

tu tragi pe nas de la tzeava si pui limba pt diagnostic, de aia cred ca esti asa apreciat :eek:

pun pariu ca ai o limba catifelata

 

 

megastarule daca ai asu de trefla nu inseamna ca ai carte bre :eek:

 

bine dreaq ca nu lucrezi singur, mai reuseste sa puna vre-unu la loc tot ce strici ?

 

cum ziceai ca e treaba cu tipurile de incarcare la motociclete moderne ? (asta ca sa nu intram in discutii despre toate tipurile de instalatii electrice moto ca esti praf la asa ceva) - hai arata macar cunostinte generale de electrica si urme de kreier - > baga descriere sumara

 

p.s. daca nu scriai ultimu post poate te credea lumea baiat serios :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

opaaaaaa!au tabarat carutasii pe mine.naspa. ce stiti voi despre motoare ba iobagilor? sunte-ti tantalai rau,chiar nu aveti habar de motoare.nu pricepe-ti ca sunt mai destept ca voi,ba taranoilor. la vaci cu voi. am experienta mai multa decat voi toti la un loc si din aceasta cauza voi nu intelege_ti ce se intampla,vacarilor.LA STANA CU VOI. :) :hug: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

opaaaaaa!au tabarat carutasii pe mine.naspa. ce stiti voi despre motoare ba iobagilor? sunte-ti tantalai rau,chiar nu aveti habar de motoare.nu pricepe-ti ca sunt mai destept ca voi,ba taranoilor. la vaci cu voi. am experienta mai multa decat voi toti la un loc si din aceasta cauza voi nu intelege_ti ce se intampla,vacarilor.LA STANA CU VOI. :hug: :D :what:

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piticul terorist:

"sunt bujiile proaste", " de la benzina proasta", "regulatorul ma, daca v-am zis ca e regulatorul", "baga ulei 20W40 Castrol"

ce vrei sa spui , ca nu inteleg? si tu esti priceput la motoare sau doar torni gaz pe foc? asteptati sa repare motocicleta si veti vedea ca am avut dreptate.

in tot ceea ce spun am dreptate. este atuul meu. asa a fost sa fie,eu nu am nici o vina. :hug: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

opaaaaaa!au tabarat carutasii pe mine.naspa. ce stiti voi despre motoare ba iobagilor? sunte-ti tantalai rau,chiar nu aveti habar de motoare.nu pricepe-ti ca sunt mai destept ca voi,ba taranoilor. la vaci cu voi. am experienta mai multa decat voi toti la un loc si din aceasta cauza voi nu intelege_ti ce se intampla,vacarilor.LA STANA CU VOI. :) :hug: :D

 

 

vorbesti un pic mai rau decat mine cand sunt beat! :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce vrei sa spui , ca nu inteleg? si tu esti priceput la motoare sau doar torni gaz pe foc? asteptati sa repare motocicleta si veti vedea ca am avut dreptate.

in tot ceea ce spun am dreptate. este atuul meu. asa a fost sa fie,eu nu am nici o vina. :D :)

cred ca ai baut gaz statut, sa dea dracii :hug:

 

ai niste impresiii in tine de pute la 5 km

ia da link la topicul asta pe topicu ala in care ai anunt ca faci service la mobre sa vedem cine te mai suna -> cand or vedea cum diagnostichezi fiare cu destu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu imi mai purta tu de grija ba,sinistratule. si cu asta am terminat cu tine ca se vede treaba ca esti prost rau si in plus mai esti si incapatanat. oricum astept cu interes rezolvarea problemei(ma refer la motocicleta) ca sa ma pot bucura din nou de o reusita. citeste cu atentie ce scriu acum:REGULATORUL ESTE DEFECT.

sa nu uiti asta.,si mai ales ca ai stat de vorba cu un om cu mult mai inteligent decat tine. intr-o zi poate am sa-ti dau voie sa ma atingi,in comparatie cu tine sunt ZEU. :hug: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu imi mai purta tu de grija ba,sinistratule. si cu asta am terminat cu tine ca se vede treaba ca esti prost rau si in plus mai esti si incapatanat. oricum astept cu interes rezolvarea problemei(ma refer la motocicleta) ca sa ma pot bucura din nou de o reusita. citeste cu atentie ce scriu acum:REGULATORUL ESTE DEFECT.

sa nu uiti asta.,si mai ales ca ai stat de vorba cu un om cu mult mai inteligent decat tine. intr-o zi poate am sa-ti dau voie sa ma atingi,in comparatie cu tine sunt ZEU. :hug: :)

esti la fel de inteligent ca viermele care mananca din rahat de vaca expirat

si in plus ai dovedit singur prin ce ai zis ca esti un rahat cu ochi si kreier cat o musca neted ca picatura de apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...