Sari la conținut

Problema Dkv 1938


weebs
 Share

Postări Recomandate

bun! Mai are releul de incarcare? daca nu, itzi trebuie un releu de incarcare pe 6v (de trabant, de ij, etc).

Nu shtiu cum e dinamul la tine, dar din cate imi aduc aminte, ar trebui sa aiba 3 borne:

-masa ("-" se leaga la shasiu )

-plus ("+")

-excitatie ("DF")

Releul are 4 borne:

 

-plus de la baterie (se leaga la un plus care trece prin contact)

-plus dinam(se leaga la borna "+" de la dinam)

-excitatie (se leaga la borna "DF" a dinamului)

-minus (se leaga la shasiul motocicletei)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ce zona din bucuresti e ?

Daca are ceva rabdare, la asemenea piesa ma bag eu sa o refac pe electric, dar cand scap de belele mele.

 

Conditii- sa o tina absolut originala si sa nu isi bata joc de ea.

 

 

 

Sa nu umble la ea. de multe ori saracele nu incarca pentru ca au doar becul ala care indica incarcarea ars (si asta are rol in excitatia primara, trebuie bine ales !!!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ce zona din bucuresti e ?

Daca are ceva rabdare, la asemenea piesa ma bag eu sa o refac pe electric, dar cand scap de belele mele.

 

Conditii- sa o tina absolut originala si sa nu isi bata joc de ea.

 

 

el vrea sa o faca cat mai originala.... ideea e ca unchiu de la care a luat-o a mai schimbat el cate ceva la ea... asta e problema...

 

motocicleta se afla in zona titan, in faur daca stii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

el vrea sa o faca cat mai originala.... ideea e ca unchiu de la care a luat-o a mai schimbat el cate ceva la ea... asta e problema...

 

motocicleta se afla in zona titan, in faur daca stii...

stiu zona. da-mi pe pm id de mess si nr de tel. Cel mai optimist e ca spre sf lui decembrie/inceput ianuarie o sa pot sa fac cate ceva. Oricum, daca dinamul e in stare buna - sigur o fac sa incarce calumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu zona. da-mi pe pm id de mess si nr de tel. Cel mai optimist e ca spre sf lui decembrie/inceput ianuarie o sa pot sa fac cate ceva. Oricum, daca dinamul e in stare buna - sigur o fac sa incarce calumea

 

 

ti-am dat pm... vb pe mess daca e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ce zona din bucuresti e ?

Daca are ceva rabdare, la asemenea piesa ma bag eu sa o refac pe electric, dar cand scap de belele mele.

 

Conditii- sa o tina absolut originala si sa nu isi bata joc de ea.

Sa nu umble la ea. de multe ori saracele nu incarca pentru ca au doar becul ala care indica incarcarea ars (si asta are rol in excitatia primara, trebuie bine ales !!!)

nu mai spune!chiar asha? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.

vad ca te cam mananca pe undeva. sau mi se pare mie?

daca ai vedenii tine-le te rog ptr. matale.ma refeream strict la ideea cu becul cum ca ar fi excitatia primara[ce ar trebui sa insemne si asta;si care ar trebui sa fie aia secundara sau tertiara daca tot suntem la capitolul asta].la orice dinam excitatia initiala este constituita de remanenta magnetica data de fierul moale din care este fabricat corpul statorului.odata debitarea de curent inceputa dinamul isi asigura autoexcitatia[de aceea se poate rula mult si bine doar cu dinam,fara baterie desi nu e chiar indicat].limitarea curentului se face de catre releul regulator care scoate si introduce curentul de excitatie in circuit functie de tensiunea si curentul pe care trebuie sa le regleze.rolul becului indicator este simplu:acela de a indica momentul cuplarii dinamului in paralel cu bateria,moment in care el se stinge deoarece cele doua potentiale sunt egale.becul este legat in paralel intre borna de putere a dinamului[firul de incarcare;de obicei terminalul 51]si contactul aprinderii[15/54].daca contactele realizate la terminale sau rezistenta la masa e mare se poate intampla ca becul sa lumineze slab sau sa palpaie chiar daca este facut contactul intre dinam si baterie de catre conjunctor-disjunctor ptr. ca in acest caz apare o cadere de tensiune[adica o diferenta de potential]simtita de bec.daca ce sugerezi tu ar fi adevarat asta ar insemna ca daca beculetul ala s-ar arde in mers sa zicem[cand ar trebui sa fie stins,deci nu se poate sesiza]ai putea circula pana se goleste bateria ptr. ca nu ai mai avea incarcare.te informez ca am mers bine mersi sezoane intregi fara bec indicator[acesta fie era ars,fie nu facea masa cum trebuie,fie pur si simplu nu exista],dar asta nu insemna ca nu aveam incarcare.

mai exista cazul special al dinamului cu trei perii[a treia fiind special ptr. excitatie]care intr-un fel se autoregleaza si necesita doar un conjunctor-disjunctor ptr. cuplarea si decuplarea bateriei,dar aici cred ca nu e cazul.

la un dinam e vital sa ai continuitate in infasurarea statorului[fara ca aceasta sa dea la masa],sa ai remanenta magnetica in stator si rotorul sa nu fie in scurtcircuit.un releu se poate adapta si de la alt motor daca cel original este distrus sau nu se mai poate regla.un releu electronic este o alternativa viabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1- ma ocup eu de fier si mai vedem daca merge sau nu.

 

 

rolul becului indicator este simplu:acela de a indica momentul cuplarii dinamului in paralel cu bateria,moment in care el se stinge deoarece cele doua potentiale sunt egale.becul este legat in paralel intre borna de putere a dinamului[firul de incarcare;de obicei terminalul 51]si contactul aprinderii[15/54].da

in sfarsit ai scris o chestie de la care te pot facesa intelegi.

pe scurt - releul pt dinamuri (cojunctor- disjunctor) face doua chestii

a - leaga dinamul direct la instalatie cand valoarea tensiunii debitate de el depasestepe cea a bateriei.

Avand in vedere ca nu exista diode in instalatia pe 6v, daca dinamul nu ar fi deconectat de la circuit cat timp nu produce atunci el ar deveni consumator - adica motor de cc adica exact dynastartul ala de la manet cu care ma futzi la cap )

b - taie excitatia cand valoarea tensiunii depaseste maximum admisibil. O taie in punctul in care se leaga excitatia la masa.

 

Becul se leaga intre + de la baterie si + de la dinam(punct in care se leaga si excitatia aia in paralel si care e intrerupta la capatul celalalt de catre releu atunci cand trebuie)

Smecheria se face in felul urmator:

- la turatie mica de tot sau cu motorul oprit - partea de forta din releul regulator e deschisa. Becul e aprins, prin el trece un curent mic (limitat de valoarea becului) si ajunge la masa prin partea de forta (carbuni si rotor la dinam). In paralel cu partea de forta e excitatia, adica statorul la dinam - care are impedanta mare. fiind in paralel ai o tensiune la bornele ei, deci produce un camp magnetic care va induce in rotor. in momentul asta de doare in pix de magnetizatie remanenta, generatorul va incepe sa incarce.

- la turatie nominala- generatorul incarca si partea de forta a releului se inchide. becul se stinge (fiind scurtcircuitat de contactul asta). Sursa de energie a excitatiei devine partea de forta a dinamului. Controlul la partea superioara a tensiunii generate e explicat la punctul urmator:

- turatia e mare, tensiunea creste la limita superioara - releul taie legatura la masa a excitatiei - moment in care dinamul nu mai produce deloc energie. Taierea asta (choppare) se face foarte rapid, ea va fi reconectata imediat ce tensiunea scade. reluand ciclul. Daca tensiunea la bornele generatorului scade sub valoarea bateriei se va deschide si contactul de forta pt a evita trecerea generatorului in motor. Daca totul merge bine contactul de forta se deschide cand curentul prin el este zero sau ff mic si astfel e protejat si el

 

Clipirea becului apare daca nu sunt curate contactele releului, daca sunt desincronizate reglajele lui, etc. Nu umblati la astea, nu mi-a iesit inca un reglaj perfect al unui releu de cc - e dificil si nu am documentatie - ar fi binevenoita daca aveti vre-o carte. sunt suruburi fine si resoarte de precizie.

 

Intelesesi bre? gata cu teoria. La practica si te prinzi repede ce si cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1- ma ocup eu de fier si mai vedem daca merge sau nu.

in sfarsit ai scris o chestie de la care te pot facesa intelegi.

pe scurt - releul pt dinamuri (cojunctor- disjunctor) face doua chestii

a - leaga dinamul direct la instalatie cand valoarea tensiunii debitate de el depasestepe cea a bateriei.

Avand in vedere ca nu exista diode in instalatia pe 6v, daca dinamul nu ar fi deconectat de la circuit cat timp nu produce atunci el ar deveni consumator - adica motor de cc adica exact dynastartul ala de la manet cu care ma futzi la cap )

b - taie excitatia cand valoarea tensiunii depaseste maximum admisibil. O taie in punctul in care se leaga excitatia la masa.

 

Becul se leaga intre + de la baterie si + de la dinam(punct in care se leaga si excitatia aia in paralel si care e intrerupta la capatul celalalt de catre releu atunci cand trebuie)

Smecheria se face in felul urmator:

- la turatie mica de tot sau cu motorul oprit - partea de forta din releul regulator e deschisa. Becul e aprins, prin el trece un curent mic (limitat de valoarea becului) si ajunge la masa prin partea de forta (carbuni si rotor la dinam). In paralel cu partea de forta e excitatia, adica statorul la dinam - care are impedanta mare. fiind in paralel ai o tensiune la bornele ei, deci produce un camp magnetic care va induce in rotor. in momentul asta de doare in pix de magnetizatie remanenta, generatorul va incepe sa incarce.

- la turatie nominala- generatorul incarca si partea de forta a releului se inchide. becul se stinge (fiind scurtcircuitat de contactul asta). Sursa de energie a excitatiei devine partea de forta a dinamului. Controlul la partea superioara a tensiunii generate e explicat la punctul urmator:

- turatia e mare, tensiunea creste la limita superioara - releul taie legatura la masa a excitatiei - moment in care dinamul nu mai produce deloc energie. Taierea asta (choppare) se face foarte rapid, ea va fi reconectata imediat ce tensiunea scade. reluand ciclul. Daca tensiunea la bornele generatorului scade sub valoarea bateriei se va deschide si contactul de forta pt a evita trecerea generatorului in motor. Daca totul merge bine contactul de forta se deschide cand curentul prin el este zero sau ff mic si astfel e protejat si el

 

Clipirea becului apare daca nu sunt curate contactele releului, daca sunt desincronizate reglajele lui, etc. Nu umblati la astea, nu mi-a iesit inca un reglaj perfect al unui releu de cc - e dificil si nu am documentatie - ar fi binevenoita daca aveti vre-o carte. sunt suruburi fine si resoarte de precizie.

 

Intelesesi bre? gata cu teoria. La practica si te prinzi repede ce si cum

si daca eu iti spun ca dinamul nu are nevoie de curent de excitatie de la o sursa externa ptr. ca se autoexcita[a nu se subintelege masturbeaza de catre unii]atunci cand bobinajul de pe rotor taie liniile de forta ale campului magnetic remanent din stator tu o sa zici ca sunt rautacios.ce sa-i faci,asta e.te inteleg.si mie mi-r place sa fie totul pe lumea asta asa cum vreau eu dar nu e!

nu mai fa talmes-balmes de termeni ptr. ca oricum ii confunzi si derutezi lumea:conjunctor-disjunctor e una,releu de tensiune e alta si releu de curent[sau mai bine zis de limitare a curentului ]e alta.practic intr-un releu-regulator[asta e denumirea corecta]de dinam sunt incluse trei mecanisme electromecanice diferite chiar daca spre usurarea constructiei si limitarea gabaritului se folosesc de obicei doar unul sau doua solenoide ce comanda deschiderea si inchiderea contactelor respectivului releu.

o gramada de moto pe dinam[iti dau ca exemplu doar Jawa si MZ]au o pozitie a cheii de contact care folosita iti permite sa pornesti motorul fara baterie impingandul in viteza.subliniez-FARA BATERIE-.astfel circuitul aprinderii[in speta bobina de inductie]este alimentat direct de dinam printr-un fir legat in paralel cu circuitul de excitatie si peria nelegata la masa[spun nelegata la masa si nu pozitiva sau plus ptr. ca de exemplu la Jawa se leaga plusul la masa].

si ca sa vezi exemplul pe care trebuie sa il urmezi o sa recunosc ca aseara s-a strecurat o mica greseala in discursul meu[deh oboseala]:spusei ca becul de indicare a incarcarii[impropriu spus dar sa ramana de dragul discutiei asa]se leaga intre borna de putere a dinamului[de obicei denumita 51]si borna 15/54 de pe contact.de fapt acest bec se leaga intre borna 61[acolo unde vine un capat al infasurarii de excitatie,borna nelegata la masa si un fir de la releu]si borna 15/54.dar repet[si sper ca in cele din urma sa intelegi]acest bec are pur si simplu rol informativ,adica iti arata ca dinamul a fost conectat in paralel cu bateria de catre conjunctor-disjunctor prin stingerea sa datorata egalizarii celor doua potentiale[baterie dinam].ti-am mai spus-o si o repet:eu iti pot demonstra la orice ora ca e asa cum spun eu.tu?

daca ai un rotor in scurcircuit sau un stator cu excitatia intrerupta sau care da la masa poti sa alimentezi din exterior si cu bec de 100w ca tot nu o sa iti incarce,pe cand cu un dinam bun si un releu bine reglat poti sa pornesti fara baterie intr-o jumatate de metru[asta si daca sti cum].astea sunt lucruri pe care le-am experimentat nu elucubratii teoretice ca ale unora,crede-ma! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut shi jawa, am avut shi k175(care are dianmul asemanator cu cel de ij).

Ceea ce spui tu Kyvacka este foarte valabil la jawa, a mea nici nu avea bec pentru incarcare, avea un ampermetru montat pe mijlocul rezervorului.

In schimb la K175 se aplica intocmai ceea ce spune ZIDU.

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica fiecare isi cunoaste motoreta lui preferata :crack:

Pana mea, cand citesc ce posteaza Zidu si kyvacka, parca sunt la sedintele mele si incep sefii cu :"reducerea criminalității stradale", " infractiuni sesizate" si alte dracii care ma fac sa ma uiot pe pereti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut shi jawa, am avut shi k175(care are dianmul asemanator cu cel de ij).

Ceea ce spui tu Kyvacka este foarte valabil la jawa, a mea nici nu avea bec pentru incarcare, avea un ampermetru montat pe mijlocul rezervorului.

In schimb la K175 se aplica intocmai ceea ce spune ZIDU.

:crack:

iti garantez ca si K-175 merge la fel de bine si fara bec incarcare.un var de-l meu a avut varianta cu trei viteze[cea pe dinam G-36,6v45w,dinainte de magnetou]si neavand o baterie prea stralucita atunci cand vroia sa porneasca motocicleta era de ajuns sa impinga ctiva metri in viteza a doua ptr. ca sa porneasca chiar daca acumulatorul era complet descarcat.aaah...si nu avea bec de incarcare pentru ca nu gasise unul de 6v destul de mic.pe far avea bec auto 12v45w si ii ardea mereu filamentul ptr. ca dinamul era reglat sa dea 15-18v.e drept ca schimba cam des arculetele alea ca de pix de la perii dar asta e.

ceea ce incerc eu sa spun e ca TOATE dinamurile genereaza curent fara sursa externa de excitatie[fie bec sau ltceva].dr,ma rog poate cele pe care le-a cunoscut Zidu` nu erau foarte civilizate! :crack:

iata ceva ce ar trebui sa imi confirme spusele:

If your generator has been removed from your car for service work or during a lengthy restoration, you may find that once it has been reinstalled in your car, it may not generate electricity. Automotive generators need a certain amount of "stored" magnetism in the internal field windings to be able to start the flow of electricity in the windings the next time the generator starts spinning.

 

If the generator has been worked on, or removed from service for a long period of time, it can sometimes lose this magnetic field. Once the magnatism has decreased enough or lost entirely, the current direction will not be established, and it will not be able to produce a current flow. In these cases, the generator will need to be polarized. When the generator is being used on a regular basis this magnatism remains stored in the field of the internal windings after the generator stops spinning (engine shut off), and when the generator starts spinning again (engine started), this small amount of magnatism is enough to start the flow of electricity again. Polarizing restores this magnetism and establishes the proper magnetic direction. Before you decide this might be the problem, make sure your electrical system is in perfect order (generator, switches, terminals, wiring, regulator, etc...).

 

To polarize the Lucas generator, a short jumper connected to the Armature "A" and battery "B" terminals for a very short period of time (one or two seconds) will restore the magnetic field in the generator field windings.

 

Below are several web sites that help explain this procedure. As always, be sure to fully educate yourself prior to any service work, and keep safety a top priority.

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceea ce incerc eu sa spun e ca TOATE dinamurile genereaza curent fara sursa externa de excitatie[fie bec sau ltceva].dr,ma rog poate cele pe care le-a cunoscut Zidu` nu erau foarte civilizate! :D

iata ceva ce ar trebui sa imi confirme spusele:

Man esti irecuperabil.

Cand o sa intelegi ca se folosesc chestii sigure, nu scheme care merg necontrolabil ? Din gandire din asta cu "merge si asa" stau multe comuniste pe bara pentru ca ba incarca, ba nu incarca, ba incarca de la jumatatea turelor in sus si raman fara baterie cand mergi incet - etc

 

Solutia cu ampermetru a fost abandonata in favoarea becului de incarcare deoarece cu ajutorul becului vezi mai multe chestii decat doar daca incarca sau nu (si bineinteles e mai robust si mai ieftin :crack: ):

- daca carbunii si firele panal a ei sunt in regula (daca becul e stins cu contactul pus - e de rau)

- daca rotorul e in regula (daca becul clipeste mult si are puncte in care sta stins cand dai usor la pedala - ai sectiuni de rotor intrerupte)

- daca s-au lipit contactele de forta ale releului (daca nu se aprinde cand pui contactul - poate fi unul din motive)

- bineinteles - daca incarca :crack: - se poate sa nu din mai multe motive.

 

@rat jawa - daca ai un ampermetru ca indicator optic - poti inlocui becul asta cu o rezistenta de 100- 120 ohmi / 0.5w plasata in paralele cu contactele de putere ale releului de incarcare (chiar as fi curios daca releele originale de la mobrele fara bec de incarcare au asa ceva sau nu).

 

 

 

 

<small>--- Mesaj completat în 07 Dec 2007 21:55 -------------</small><br/>

vai... si eu care am facut liceul de electronica.... sunt paralel cu ce scriu baietii astia pe aici :lol:

pai draciile astea de care vb noi sunt preistorice, inainte sa se nasca dioda si tranzistorul.

 

Lasa ca sunt mult mai usor de inteles cu exemplul in fata. Ai sa vezi. Au fost facute sa fie reparate in orice conditii si de catre soldati cu pregatire zero.

 

Comunistele vechi pe 6v cu dinam sunt vehicole care se puteau realiza si cu tehnologia existenta acum 2000 de ani. Doar metal, fara plastic si siliciu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Fratilor, bagati la mare, din disputa voastra cistigam toti, niciodata nu e tirziu sa inveti ceva. Personal va multumesc la amindoi. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...