cosminx11 Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 (editat) Salut tuturor. Reconditionez un mz es250/0 1961 si as vrea s-al modific in 250/1 adica cutiile leterale sa le pun de la 250/1.Pt. cine cunoaste necesita ceva modificari pe cadru,ca din cate vad eu pe net nu,dar am intrebat ca sa fiu sigur si as vrea sa cumpar capacele si prinderi daca are.Dca este cazul dau piese la schimb. Editat Aprilie 4, 2013 de cosminx11 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Nu necesita modificari pe cadru. diferite sunt : - filtrul de aer - bride prindere releu - aripa spate - capace laterale De ce renunti mai exact la versiunea 0? Nu ai piesele de caroserie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminx11 Postat Aprilie 5, 2013 Share Postat Aprilie 5, 2013 Nu necesita modificari pe cadru. diferite sunt : - filtrul de aer - bride prindere releu - aripa spate - capace laterale De ce renunti mai exact la versiunea 0? Nu ai piesele de caroserie ? Salut.Am toate piesele de caroserie ,dar imi place m-ai mult varianta250/1,pt. ca se vede furca spate ,mai mult din roata si pare mai putin incarcata,eu am si atas la ea si m-i sar parea ca arata mai bine 250/1.Multumesc de informatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Salut tuturor. Reconditionez un mz es250/0 1961 si as vrea s-al modific in 250/1 adica cutiile leterale sa le pun de la 250/1.Pt. cine cunoaste necesita ceva modificari pe cadru,ca din cate vad eu pe net nu,dar am intrebat ca sa fiu sigur si as vrea sa cumpar capacele si prinderi daca are.Dca este cazul dau piese la schimb. Piese s-ar mai găsi dar deocamdată ale mele sunt blocate de o mierlă și de soțul ei care și-au făcut cuib peste ele, au făcut 4 ouă, le-au clocit cu grijă și au "fătat" 4 pui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Incredibil..cred ca e cu noroc .Cam neprevazatoare pasarea aia, a facut cuibul neobisnuit de aproape de sol si de oameni, nu am mai vazut asa decat la randunici. Sa nu lasati nimic pe langa cuib pe jos, mai incolo cand fac puii galagie atrag pisicile.De cand am gasit o pisica dormind in cuibul puilor de gugustiuc din fata geamului..cam totul este posibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_the1 Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 In pozele de mai jos o sa gasesti tot ce-ti trebuie. 0,75 in cazul firelor secundare. Succes ! multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 multumesc Daca vei folosi 6V la instalatie te sfatuiesc sa folosesti 1.5 pe circuitele principale si 1 pe secundare. Nu vei regreta garantat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_the1 Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Daca vei folosi 6V la instalatie te sfatuiesc sa folosesti 1.5 pe circuitele principale si 1 pe secundare. Nu vei regreta garantat. instalatia o fie pentru 6 volti dar daca o schimb dinamul actula de 6 volti cu un magnetou de mink pe 12 v v-a fi o problema pentru instalatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 Nu, pe 12 V poti folosi si 0,75 mm la circuitele secundare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 L-ai nenorocit pe sharky 12V e mai multi decat 6V, daca pui sarma de 6, 6 volti intra si 6 raman afara. Deci trebuie sarma din instalatia de 12V sa incapa toti 12 voltii. Aulio si amperii aia care danseaza in jurul becului. Ah, aia trebuie sa stea in acumulator. Cat e diametrul firului pe instalatia de minsk, ala sigur v-a f-i bun. Radem glumim, daca sharky vrei sa stii si de ce ti-a recomandat red_bandit asa, sa zici, si-ti explic fara misto, ca red_bandit ti-a spus bine. Daca nu te intereseaza, da-i inainte ca o sa mearga. Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminx11 Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 Piese s-ar mai găsi dar deocamdată ale mele sunt blocate de o mierlă și de soțul ei care și-au făcut cuib peste ele, au făcut 4 ouă, le-au clocit cu grijă și au "fătat" 4 pui. 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg Si cand te gandesti ca si o mierla isi poate face rost de piese de mz ..... si eu tot fara carcasa lant . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 Daca va interesaza, cand o sa am timp am sa va explic putin despre electricitate(intensitate, putere, tensiune, rezistenta...) Apoi totul o sa devina simplu... ...ce grosime trebuie sa aiba cablu? Curentul maxim(in conditii normale) la conductor de Cu este de 4A/mm patrat(4/1) in sectiune. Avand in vedere faptul ca instalatia auto/moto este supusa la conditii si regimuri mai grele de lucru se ia o marja de siguranta. Astfel 3/1 este ok. Stiind curentii maximi din instalatie poti calcula grosimea conductorului. Daca vei folosi 6V la instalatie te sfatuiesc sa folosesti 1.5 pe circuitele principale si 1 pe secundare. Nu vei regreta garantat. Evident ca acolo unde puterea este aceiasi dar tensiunea scade intensitate creste invers proportional - deci si grosimea cablului. Insa sectiunea este aleasa functie de intensitatea curentului, nu are legatura cu tensiunea. Astfel pentru aceeasi putere la 6V sectiunea devine dubla fata cea pentru 12V. instalatia o fie pentru 6 volti dar daca o schimb dinamul actula de 6 volti cu un magnetou de mink pe 12 v v-a fi o problema pentru instalatie? Daca treci pe 12V instalatia poate ramane aceeasi. ...12V e mai multi decat 6V, daca pui sarma de 6, 6 volti intra si 6 raman afara.. Nu ai dreptate. Daca schimbi bobinajul pentru 12V inseamna spire mai multe dar cu sarma mai subtire - vezi calculul transformatoarelor, unde volumele sunt dependente de putere. Puterea ramane aceiasi, creste tensiunea si scade intensitatea(legea lui ohm). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 Curentul maxim(in conditii normale) la conductor de Cu este de 4A/mm patrat(4/1) in sectiune. Avand in vedere faptul ca instalatia auto/moto este supusa la conditii si regimuri mai grele de lucru se ia o marja de siguranta. Astfel 3/1 este ok. Stiind curentii maximi din instalatie poti calcula grosimea conductorului. O mica observatie !! 4A/mm patrat se ia in conditii grele de racire (bobinaje). In conditii normale se poate lua si 10A/mm patrat. Exista insa un alt motiv pentru care este bine sa luam in calcul o sectiune mai mare. Caderea de tensiune pe circuit care la tensiuni mici devine o problema. Sa luam un exemplu, o sirma care are 0,1ohmi si este parcursa de un curent de 10A va produce o cadere de tensiune de 1V. Concluzia ? Din tabele se ia rezistenta pe metru a conductorului, se stabileste lungimea circuitului, calculam curentul ce strabate circuitul si aflam caderea de tensiune(delta U=R x I ) Caderea de tensiune nu ar trebui sa fie mai mare de 5% (la 12V aprox. 0,4V) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 (editat) O mica observatie... Asa este, nu am intrat in amanunte... si nu ma deranjaza daca interveniti cu completari. Cat despre legea lui ohm, este primul capitol cu care trebuie inceputa expunerea, altfel nimeni nu o sa inteleaga nimic. Urmand apoi sa discutam de rezistivitate si contacte. Caderea e tensiune este foarte importanta! Alternatoarele moderne includ si stabilizatoarele, astfel te poti trezi ca desi la bornele alternatorului sunt 14V, la bornele bateriei ajunge doar 13, 4V, ceeace nu este tocmai bine. ==== PS. cred ca aceste explicatii ar fii mai bine daca s-ar face pe topicul lui @planeta V "Sa explicam aici!" Editat Aprilie 13, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Si cand te gandesti ca si o mierla isi poate face rost de piese de mz ..... si eu tot fara carcasa lant . O carcasă de lanț din aluminiu îți dau eu. Nu e originală, e turnată de un turnător. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nedelcu. Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Domnilor, Am nevoie de suportul original pe care vine semeringul!eu il am facut de pe vremea cand lucra taicamiu la 1Mai! insa acum am observat ca are o toleranta in lacasul lui si cred ca pe acolo imi suge uleiul din cutie! in 120 de km imi trage 1 litru de ulei din cutie! daca are cineva si doreste sa il vanda ,rog sa ma contacteze! Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Si cand te gandesti ca si o mierla isi poate face rost de piese de mz ..... si eu tot fara carcasa lant . Am eu carcase si cam orice piesa de ES/1 rezultate din dezmembrarea a 4 mz-uri. @ mz125,cred ca tu ai nevoie de un semering mai mare in diametru acolo.Original de fabrica nu cred sa fi existat acea bucsa in care ai bagat tu semeringul.Poate a fost frezat carterul.O sa ma uit intrun motor de-al meu ca sa ne lamurim.Poate gasesc si o lista exacta cu piese de schimb si o sa stim sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nedelcu. Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 deja am luat dimensiunie pt un semering! maine ma duc la Buc si opresc la depozit sa vad ce gasesc! insa o sa caut distantierul acela intre rulmenti se poate sa fie o improvizatie! am desfacut un alt motor sa vad ce si cum,nimic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 (editat) ...Original de fabrica nu cred sa fi existat acea bucsa in care ai bagat tu semeringul... Ba da! Cel original era plasat intr-o colivie din aluminiu ce avea rol de distantier intre rulment si siguranta. Sti tu ceva, exista intradevar si simering cu diametrul exterior cat cel al rulmentului dar fabrica nu l-a folosit niciodata. PS. @mz125 are dreptate. Editat Aprilie 14, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 O carcasă de lanț din aluminiu îți dau eu. Nu e originală, e turnată de un turnător. Si ce turnator....la securitate. El cred ca a turnat si prezenta puisorilor de mierla si..... s-au dus . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 (editat) Domnilor, Am nevoie de suportul original pe care vine semeringul!eu il am facut de pe vremea cand lucra taicamiu la 1Mai! insa acum am observat ca are o toleranta in lacasul lui si cred ca pe acolo imi suge uleiul din cutie! in 120 de km imi trage 1 litru de ulei din cutie! daca are cineva si doreste sa il vanda ,rog sa ma contacteze! Multumesc anticipat! ai mare grija la pozitia in care este montat acel semering. Trebuie montat cu fata (partea plina) spre ambielaj. Altfel se intampla fenomenul de care ai zis tu cu uleiul. Am patit si eu acelasi lucru.Este posibil sa am si eu eu o astfel de colivie de semering dar nu pot spune sigur decat atunci cand voi mai ajunge acasa. Nu are oricum mare importanta toleranta care o are acel suport pentru ca poate fi montat cu silicon(victor reinz- rezistent la benzina) si elimini orice transfer de fluide pe acolo. Editat Aprilie 14, 2013 de sharky_boy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nedelcu. Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 (editat) semeringul era pus bine! colivia e cu problema,diametrul interior al coliviei este mai mic decat diametrul exterior al semeringului, semeringul intra fortat insa se deformeaza! Editat Aprilie 15, 2013 de mz125 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Nu ai dreptate. Daca schimbi bobinajul pentru 12V inseamna spire mai multe dar cu sarma mai subtire - vezi calculul transformatoarelor, unde volumele sunt dependente de putere. Puterea ramane aceiasi, creste tensiunea si scade intensitatea(legea lui ohm). Eu glumeam acolo cu 6V care incap in sarma si 6V care nu mai incap, cu amperii care danseaza in jurul becului :-) Dar vad ca @sharky nu e interesat deci "alles klar" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Eu glumeam acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 (editat) Am un mz rt 125/2 din 1957 si anul asta l-am facut ca a stat mai mult timp nefunctional si as vrea sa-l dau sau sa fac schimb cu un mz es 175.Schimb sau bani . Ceva oferte???Am acte pe el Editat Aprilie 16, 2013 de emy15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.