Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

Depinde ce intelegi tu din banal, eu inteleg, obisnuit,aici recunosc am cam gresit, pentru mine MZ ETZ 250 e un motor foarte bun! Si inteleg eventuala inginerie financiara si anume mergi in anul 1988 in Polonia cu 150 dolari primiti de la unchiu din America si ii schimbi la negru si primesti zloti ca si cum ai schimba oficial 550 dolari adica de trei ori si ceva cursul oficial.

Editat de poetu2007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Depinde ce intelegi tu din banal, eu inteleg, obisnuit,aici recunosc am cam gresit, pentru mine MZ ETZ 250 e un motor foarte bun! Si inteleg eventuala inginerie financiara si anume mergi in anul 1988 in Polonia cu 150 dolari primiti de la unchiu din America si ii schimbi la negru si primesti zloti ca si cum ai schimba oficial 550 dolari adica de trei ori si ceva cursul oficial.

Este simplu si ai inteles cum era cu valoarea valutei vest fata de est si ce putere de cumparare puteai sa ai cu valuta vest in anumite perioade in special

Referitor la valoarea banilor, daca in Romania ne-am obisnuit cu exprimarea " sute de mii de lei" incepand cu anii '90, in Polonia exista deja aceasta exprimare referitor la zloti, la finele anilor '80.

Pentru mine Minsk-ul nu este banal si un motor de acum 100 de ani pentru mine este extrem de interesant, nu are legatura nici pe departe cu banalitatea, fiecare depinde cum percepe ceea ce vede si cum stie sa se bucure de ceea ce vede referitor moto. ETZ am avut la 0 km in acelasi an in care am avut si Jawa 350TS tot la 0 km . Am respect pentru ambele marci de motociclete, fiecare cu specificul ei. Lucru german si lucru cehesc, ambele de admirat.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea imi place sa ma explic dar acum trebuie.... Am permis moto din 1995 si respect orice marca de motocicleta, si nu sint pe ideea ca daca ai Hayabusa esti mai motociclist decit daca ai un Simson, de asemenea respect orice motociclist.

Mai sus am folosit cuvintul banal intr-un context in care vorbeam de milionari in euro si care de la inaltimea banilor nu cred ca pot aprecia unele marci moto, din diferite motive(pret achizitie ... cai putere..),asa ca te rog sa incadrezi cuvintul in ghilimelele de rigoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sint pe ideea ca daca ai Hayabusa esti mai motociclist decit daca ai un Simson

 

:) Adevarat.

I-am facut semn unuia cu Mini-Mobra pe DN1 in 1989 si m-a remorcat cu un cablu sa pot ajunge acasa in Bucuresti, fiind pe un CZ modelul de competitie ( motocross) caruia nu-i mai pornea motorul. Pentru mine cel cu Mini-Mobra era tot un motociclist la fel ca oricare altul orice motocicleta ar fi avut. Referitor la imagine , la mine nu functioneaza "motocicleta da valoare motociclistului" ( stiu ca functioneaza la cei mai multi dar la mine nu a "functionat" asta in trecut si nici acum nu "functioneaza") Poti sa ai Hayabusa , poti sa ai Simson de 50cc, poti sa ai Mobra de 50cc, nu fac nici o diferenta. Sunt depasit :))

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza cu ETZ cumparat cu 150 de dolari nou( sau contravaloarea lor ) din magazin in 88 este foarte plauzibila. Pe de o parte in tarile comuniste bunurile de larg consum nu se gaseau pe piata sau mancarea etc astfel ca pretul lor putea depasii cu mult pretul oficial din magazine ; iar pe de alta parte foamea de valuta era foarte mare iar cei 150 de dolari puteau face pe piata neagra cat un etz nou.

Daca vanzatorul era baiat destept si cu ceva sange in instalatie si te vedea la cu 150 de dolari la magazin iti dadea mz-ul cu 150 de dolari si acoperea paguba din gestiune cu banii lui. Valuta fiind ceva greu de obtiut intr-o tara comunista. La fel daca ii sopteai la ureche ca ai vreo 20, 30 de blugi Levis sau cateva sute de pachete de Kent sau 40, 50 kg de cafea.Valoarea lor pe piata neagra putea face, chiar depasii valoarea unui ETZ nou. Doar banii nu aveau valoare in tarile comuniste , neavand ce sa cumperi cu ei.

A aparut din nou mai sus pe forum idin nou ideea ca rusii au interzis dezvoltarea motoarelor in 4 timpi in Europa de Est.Asta este mai degraba o legenda.Cei din Germania t au incercat diferite prototipuri de motoare in 4 timpi.Motor boxer pe simson awo facut din 2 motoare de awo, awo cu motor de m-72. Dar au abandonat ideea din diferite cauze. Una din ele fiind ca dezvolatrea unor motoare in 4 timpi e mai scumpa, mai dificila etc si ei stateau prost cu finantele.

Au preferat solutia mai ieftina si mai simpla motorul in 2 timpi. In marea majoritate a cazurilor in tarile comuniste se preferea varianta cea mai ieftina .

La fel s-a spus si la noi ca rusii au interzis fabricarea de motocicletela la ARO.De fapt conducerea de atunci nu a considerat ca este o prioritate fabricarea de motociclete ci de masini pentru institutiile statului, armata etc. Asa ca proiectul cu motocicletele a ramas la stadiul de prototip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iulian, cand mai scoti Minskul la plimbare?

:) a intrat in program de hibernare

 

Daca intreaba Mihai atunci e vorba de un Minsk din '53 sau gresesc ? :peace:

Este doar un Minsk din 1991 :peace:

» Post actualizat in 08 Oct 2014 08:59

Faza cu ETZ cumparat cu 150 de dolari nou( sau contravaloarea lor ) din magazin in 88 este foarte plauzibila. Pe de o parte in tarile comuniste bunurile de larg consum nu se gaseau pe piata sau mancarea etc astfel ca pretul lor putea depasii cu mult pretul oficial din magazine ; iar pe de alta parte foamea de valuta era foarte mare iar cei 150 de dolari puteau face pe piata neagra cat un etz nou.

Multe lucruri sunt mai greu de inteles azi despre situatii precum cea de mai sus.

Tot in 1988, o tara din Est, pe teritoriul careia se afla armata URSS,oferea azil politic, celor care fugeau din .....Est

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarta-mi ignoranta

 

Ma refeream la M1A care din 1951 s-a produs la Minsk MotoVelo Zavod si pe al carei rezervor scrie "Minsk" din acel an. Daca "Minsk" a fost inregistrat ca brand sau nu in 1953 asta e o subtilitate care ma depaseste.

 

http://minsk-moto.com/en/pages/about.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In link-ul postat de tine, in prima imagine, arata motocicleta M1A ce s-a fabricat in Moscova, pe rezervorul careia este inscriptionat MOCKBA ( Moscova - unde s-a si fabricat ).

M1M este motocicleta ce s-a fabricat la MMVZ, in Minsk. La MMVZ s-au fabricat mai multe modele de motocicleta printre care si motocicleta M1M, aceasta fiind primul model de motocicleta fabricata acolo si primul model pe rezervorul caruia era inscriptionata localitatea unde s-a fabricat, modelele ulterioare nemaiprimind "botezul" asta.

Ambele motociclete au fost dotate cu motoare de 125 cc, motoare copiate dupa vestitul DKW RT 125.

In pozele de mai jos vezi diferentele dintre M1A si M1M :

post-47416-0-69907000-1413123514_thumb.jpg

post-47416-0-50706200-1413123582_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din cauza unor probleme de sănătate un domn mai în vârstă vinde un ETZ 250, din 86, în stare bună cu actele în regulă.

Prețul este undeva la 1600 lei, iar motocicleta se află la M-Ciuc.

Tel.: 0742069008post-61874-0-49501900-1414176540_thumb.jpgpost-61874-0-87011500-1414176573_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Aș avea nevoie de un cric central pentru MZ-ul meu. Are unul făcut din inox, dar e cam înalt și ridici mai greu motocicleta pe el. Poate dacă îi pun unul original, va mai putea lua și tata MZ-ul la plimbare, acum motivând problema cu cricul. Eu nu prea am mai scos-o la plimbare, și parcă îmi pare rău de ea să stea degeaba, mai ales că pornește și merge foarte bine.

Aștept oferte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti din Policiori. Du-te in zi lucratoare peste deal in Paclele, cauta-l pe nea Coada Petre Stefan, ca e fan MZ ES, are niste ES-uri si cel mai probabil daca nu are ce vrei, macar il cunosti si tot e ceva.

Sa mergi calare pe ES, ca altfel stii si tu, nu faci impresie la astia batrani.

 

bafta

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am cunoscut pe nea Coadă acum câțiva ani, lucra la ITP la atelier la Berca. Tata a fost coleg cu el și mai mult de-atât cu fiul, care a era inginer la Schela Berca, la Garaj Ușor, unde a lucrat tata ca maistru auto. E o idee bună! Are cumva și cont aici?

Mulțumesc!


» Post actualizat in 11 Nov 2014 19:42

Asta e motocicleta pe care o avea atunci la atelier.

Cum atașez poze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...