Remus20 Postat Martie 24, 2014 Share Postat Martie 24, 2014 deoarece vad activitate, revin: cu ce as putea schimba stopul de la GS ul meu, in sens-ul de upgrade? eu stiu pe cineva ca l-a schimbat si intradevar arata foarte bine cu ce l-a schimbat dar din cate imi aduc aminte a fost foarte costisitor gen 80-100 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanim Postat Martie 24, 2014 Share Postat Martie 24, 2014 un stop de pe un gs500f ar da bine acolo.. insa nu am prea gasit baieti care dezmembreaza F-uri prin Ro.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzaviola46 Postat Martie 25, 2014 Share Postat Martie 25, 2014 pai ala de gs500f se potriveste? pt ca sigur ar arata bine. @Remus20 - cel costisitor de 80-100 eur... ce si de unde? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remus20 Postat Martie 25, 2014 Share Postat Martie 25, 2014 pai ala de gs500f se potriveste? pt ca sigur ar arata bine. @Remus20 - cel costisitor de 80-100 eur... ce si de unde? daca o sa cauti aici topic o sa gasesti ci siguranta cu toate explicatiile .nu stiu sa iti zic cu exactitate numarul paginii dar stiu sigur ca cel care si-a schimbat stopul era kanguru sau cva de genu.spor la cautat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
niku 87 Postat Martie 25, 2014 Share Postat Martie 25, 2014 asta a fost a unui prieten. chiar arata bine stopul(facut de kanguru) /index.php?/topic/693762-suzuki-gs500/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Martie 26, 2014 Share Postat Martie 26, 2014 (editat) salutare colegi am si eu o intrebare scurta la voi: daca bag ulei 10W60 in motor in loc de 10W40 (recomandat) ce se poate intampla sau care e diferenta? Diferenta .... este in vascozitate. Motorul (nou/vechi) are nevoie de ungere atat la temperatura mediului (pornire) cat mai ales la cald (in timpul functionarii normale). Vascozitatea nu se pierde cand motorul este incins (asta este si scopul ei, in cifre pentru a fi aleasa), prin urmare este foarte posibil sa NU AI UNGERE CORECTA in anumite zone. Nu uita ca, o diferenta majora intre motociclete si masini este ca in acest ulei avem si cutia de viteza + ambreiaj. Ca si concluzie: 1. poti uza motorul mult mai repede 2. datorita vascozitatii mari se poate crea o presiune mult mai mare (necalculata) asupra anumitor elemente de etansietate atat in motor cat si in transmisie. Rezulta pierdere ulei. Recomandare Respectati pe cat posibil pe acei oameni care au creat acest motor. Ei stiu de ce. Aceia nu fac speculatii. Au zeci de ani de teste si calcule. Nu sunt prosti. Daca sunt si alte comentarii ..... le astept. Cu respect. Editat Martie 26, 2014 de CezarCV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remus20 Postat Martie 26, 2014 Share Postat Martie 26, 2014 Diferenta .... este in vascozitate. Motorul (nou/vechi) are nevoie de ungere atat la temperatura mediului (pornire) cat mai ales la cald (in timpul functionarii normale). Vascozitatea nu se pierde cand motorul este incins (asta este si scopul ei, in cifre pentru a fi aleasa), prin urmare este foarte posibil sa NU AI UNGERE CORECTA in anumite zone. Nu uita ca, o diferenta majora intre motociclete si masini este ca in acest ulei avem si cutia de viteza + ambreiaj. Ca si concluzie: 1. poti uza motorul mult mai repede 2. datorita vascozitatii mari se poate crea o presiune mult mai mare (necalculata) asupra anumitor elemente de etansietate atat in motor cat si in transmisie. Rezulta pierdere ulei. Recomandare Respectati pe cat posibil pe acei oameni care au creat acest motor. Ei stiu de ce. Aceia nu fac speculatii. Au zeci de ani de teste si calcule. Nu sunt prosti. Daca sunt si alte comentarii ..... le astept. Cu respect. am inteles unde bati,dar chiar asa de mult conteaza diferenta asta mica, de la 10W40 la 10W60? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Martie 26, 2014 Share Postat Martie 26, 2014 (editat) am inteles unde bati,dar chiar asa de mult conteaza diferenta asta mica, de la 10W40 la 10W60? Este prea tarziu pentru o discutie ampla. Insa, deoarece am avut candva probleme cu uleiurile [exemplu: ce inseamna 10W40], consider ca este normal sa incerc sa aduc aici ceea ce-au scris altii. Citez [de aici] Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera la rezistenta la scurgere a uleiului. Vascozitatea unui ulei variaza cu schimbarile de temperatura – mai mica atunci cand este cald, mai mare cand este frig. Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici pentru a lubrifia partile interne ale motorului. Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja motorul la temperaturi ridicate. incheiat citat Vascozitatea optima este determinata de fabricantul motorului. Inca un citat [ de aici ] de la un producator PREMIUM si anume CASTROL (vezi nota lor aplicabila la toate uleiurile). Exemplu pt. SAE 10W-40 Condiţii de temperatură: peste -20° C Descriere: Primul ulei multigrad introdus pe piaţă. O alegere bună pentru controlarea uzurii motorului şi prevenirea cedării uleiului din cauza oxidării. Notă: Întotdeauna verificaţi manualul de utilizare sau cerinţele de garanţie înainte de a folosi acest grad de ulei. Ca o idee, intotdeauna m-a frapat ideea schimbului la timp [1 an] . Ideea schimbului la numar de Km este de bun simt. In urma unei discutii cu un inginer chimist, am inteles ca nu este chiar o idee de marketing. Este mai mult o idee de siguranta. In exploatare, uleiul isi schimba proprietatile chimice, devine acid, deci poate coroda parti din motor chiar daca are proprietati de ungere [masurabile chiar]. In fine, fiecare isi poate pune ce ulei doreste, il poate schimba cand crede, dar revin pentru cei care doresc sa aplice anumite informatii. RESPECTATI-VA !!! atat pe Dvs cat si pe cei care au adaugat plus valoare si a rezultat un motor compact care ruleaza in conditii total diferite de ale unui motor auto. In acelasi ulei avem atat motorul cat si transmisia [cutia de viteze, ambreiaj]. Legat de recomandarile producatorului ..... Cum ti se pare ca atunci cand mi-am luat masina dintr-o reprezentanta, am semnat un angajament cum ca voi folosi combustibil minim euro4, altfel puteam pierdeam garantia?! [in caz ca se defecta si se dovedea ca n-am respectat angajamentul] ..... Mult succes in alegerea calitatii uleiului, nu si a vascozitatii, pe aceea a ales-o proiectantul. Nota N-am gasit la castrol decat 20W50 nicidecum ceva cu W60 ( in dreapta literei "W" se noteaza vascozitatea pe timp de vara, iar in stanga cea de iarna). Editat Martie 26, 2014 de CezarCV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remus20 Postat Martie 29, 2014 Share Postat Martie 29, 2014 mc mult pt explicatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Martie 31, 2014 Share Postat Martie 31, 2014 salutare..am si eu nevoie de un parbriz pentru un suzuki gs 500 din 2003 necarenat... recomandari?de unde sa cumpar unul nou sau sh... sau poate aveti pe acasa unul care va incurca.astept raspuns! O seara faina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 (editat) salutare..am si eu nevoie de un parbriz pentru un suzuki gs 500 din 2003 necarenat... recomandari?de unde sa cumpar unul nou sau sh... sau poate aveti pe acasa unul care va incurca.astept raspuns! O seara faina! O idee, nu stiu daca te ajuta concret, ar fi sa te uiti pe ebay ( .it , .co.uk, .es, .fr, .de ... ca astea sunt mai aproape - si sunt siteuri complet independente asa ca merita cautat separat ). Nu e un obiect foarte greu asa ca s-ar putea sa iesi bine cu transportul. Cum am zis mai sus eu am parbriz puig "stock" ca sa-i zic asa, decat nimic merge dar sunt cam nemultumit totusi la drumuri lungi / viteze mari in sensul ca mi-as dori un parbriz mai mare, mai gen touring. Concret n-am exemplu sa-ti dau dar trebuie sa existe ceva sa se potriveasca si la gs de curiozitate "gs500 windshield" pe ebay.co.uk, dau "price + p&p - lowest first, aleg romania" si apare primul asta: (google zice: 21.48 British Pound Sterling equals 115.94 Romanian Leu )http://www.ebay.co.uk/itm/Windshield-WindScreen-Suzuki-Bandit-1200-600-GN-125-250-GS-500-E-VX-800-/121109448001?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1c32af8541 O fi mult o fi putin nu stiu, pare mai mare decat al meu dar nici de asta nu-s sigur doar dintr-o poza. Mai sunt altele aici: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=gs500+windshield&_sop=15 Sau poate pe ebay-ul celorlalte tari. Din experienta proprie pe ebay am gasit o gramada de chestii ce nu prea le gaseam pe la noi, pentru ca sunt mult foarte mari siteurile astea si au cam de toate ( si pe la noi nu prea vad sa dea anunt pe okazii motociclistii asa mult ); dar asta nu inseamna ca si merita problema principala fiind transportul "fiarelor" care-s grele si te cam rup la taxe de transport Sau cautari la dezmembrari, mai merge uneori, is cateva siteuri sau chiar pe forum mai sunt topicuri de dezmembrari. LE: parbrizul meu este precum cel din poza atasata, cam micut.. Editat Aprilie 1, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susinfumuri Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Salutare posesori de gs .Am si eu un gs din 95 cu care am o problema.Ieri am vrut sa ies cu el ptr prima data anul asta si dupa ce i-am conectat bateria proaspat incarcata a pornit din prima, dar dupa 200m a inceput sa piarda din turatii pana cand a ajuns sa nu treaca de 2000 rpm (cu gazul tras la maxim), dupa inca 50m s-a oprit brusc.N-a mai vrut sa porneasca pana nu a venit un prieten cu masina sa-mi dea curent (precizez ca bateria era incarcata, aveam curent, iar bujiile desi erau curatate in dimineata aceea, erau tare innegrite).Dupa 1 min de cand am primit curent de la masina motorul a pornit, mergea bine, iar dupa cateva sute de metri iarasi m-a lasat balta la fel ca prima data.Bun.Iarasi i-am dat curent de la masina, a pornit si iarasi dupa un timp m-a lasat.Tot asa am tinut-o pana am ajuns acasa. Stie cineva din ce cauza ar putea fi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor[frate] Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 (editat) Bateria varza dar chiar si asa trebuia sa tina, deci urmatorul pe lista ar fi releul de incarcare.mai asteptam sa vedem ce zic si alti.Un electrIcian ar putea sa verifice daca iti incarca sau chiar tu daca ai un aparat de masura.Nu imi mai aduc aminte cat trebuia sa fie incarcarea. Parca intre13.5 la relanti si 14,5 accelerat.bafta Editat Aprilie 1, 2014 de pogor[frate] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 (editat) Am avut si eu probleme de genul asta la gs-ul meu. Ar trebui sa verifici asa: - bateria - incarcarea - aprinderea ( cdi, bobina ) - probleme in instalatia electrica ( fir in scurt, fir cu contact imperfect, etc ) La mine pornea si dupa o vreme se oprea si nu mai putea fi pornita, in final a trebuit sa inlocuiesc cdi-ul si un fir care facea contact imperfect. Problemele electrice prin natura lor is destul de aiurea, migaloase si greu de depanat, daca nu se rezolva simplu cred ca ar fi o idee buna sa mergi la cineva sa-ti verifice instalatia electrica. Din ce spui pare ca la tine, motorul nu mai incarca bateria, si merge pana ramane fara curent, pana descarca complet bateria. Verifica ce a zis pogor[frate], cu motorul pornit sa-ti arate intre 13.5 si 14.5 pe baterie ( lasa sa se incalzeasca un pic motorul si tureaza pana la un 4000 asa si ar trebui sa fie in jur de 14 ). Ai grija sa nu fie nici mai mult, adica uneori cand sunt probleme cu incarcarea ai tensiuni de genul 17.. si astea distrug bateria. Sa fie in plaja speficicata Editat Aprilie 1, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Salutare posesori de gs .Am si eu un gs din 95 cu care am o problema.Ieri am vrut sa ies cu el ptr prima data anul asta si dupa ce i-am conectat bateria proaspat incarcata a pornit din prima, dar dupa 200m a inceput sa piarda din turatii pana cand a ajuns sa nu treaca de 2000 rpm (cu gazul tras la maxim), dupa inca 50m s-a oprit brusc.N-a mai vrut sa porneasca pana nu a venit un prieten cu masina sa-mi dea curent (precizez ca bateria era incarcata, aveam curent, iar bujiile desi erau curatate in dimineata aceea, erau tare innegrite).Dupa 1 min de cand am primit curent de la masina motorul a pornit, mergea bine, iar dupa cateva sute de metri iarasi m-a lasat balta la fel ca prima data.Bun.Iarasi i-am dat curent de la masina, a pornit si iarasi dupa un timp m-a lasat.Tot asa am tinut-o pana am ajuns acasa. Stie cineva din ce cauza ar putea fi ? Verifica carburatorul. Vezi daca ii vine benzina.Verifica traseul benzinei. Este foarte probabil sa se fi fisurat vreun furtun, sa se fi infundat ceva. Curata si filtrul de aer. Electrica daca ar fi fost de vina n-ar fi pornit deloc, sau ai firele slabite si/sau mancate de soricei si se pun in scurt [mai greu asa ceva, la explicatiile tale]. Verifica acest topic. Undeva la 2-3 pagini in urma sunt ceva explicatii referitoare la cauzele care ar putea duce la nefunctionarea motorului, plecand de la ideea ca acesta a functionat bine si dupa iarna are probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susinfumuri Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Bateria nu se descarca.Cand se opreste motorul pot da la automat pana ma satur, nu porneste dar curent este.porneste cand ii dau curent de la masina, desi baterie este aproape plina. PS. Bobinele de inductie le-am schimbat cu ale unui prieten. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanim Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 aveti idee cate zale trebuie sa aibe lantu de la Gs500e din 2000 , cod motor gm51a ? 110 sau 112 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 aveti idee cate zale trebuie sa aibe lantu de la Gs500e din 2000 , cod motor gm51a ? 110 sau 112 ? Daca nu ai modificat pinioanele, lantul este de 110 zale. Al meu asa este (GM51B, GS500E /1991), dar consider ca toate asa sunt . Uite si niste modele/oferte de la motorai.ro (anul trecut) 1. Lant transmisie DID X-RING G&B 520VX2/110 - deschis cu nit / inchis - 360 lei JMT X-RING 520X2 GOLD 110 - deschis cu nit - 330 lei RK X-RING 520KRX/110 - inchis/deschis cu nit - 310 RK X-RING GB520KRX/110 - inchis/deschis cu nit - 360 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanim Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 110 zale i-am lasat , pinioanele 16 dinti fata respectiv 39 spate. ce m-a uit e ca fostu lant era de 112 zale ... si pinioanele 16-39 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Se inchide lantul si se poate regla? Daca da, asta este. La 112 zale/lant, unde ajungea semnul pentru intindere ? Nu era la maxim?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanim Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 cel vechi era reglat pana la penultima liniuta de pe bascula, acum cu 110 se inchide lantu , si e inca larg, maine cand ma trezesc sa aplic cu presa zala aceea , si sa-l reglez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 adrian_mirea multumesc pentru raspuns si sugestii...la ebay chiar nu ma gandisem sincer...o sa ma uit pe acolo...o seara faina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susinfumuri Postat Aprilie 4, 2014 Share Postat Aprilie 4, 2014 Salutare posesori de gs .Am si eu un gs din 95 cu care am o problema.Ieri am vrut sa ies cu el ptr prima data anul asta si dupa ce i-am conectat bateria proaspat incarcata a pornit din prima, dar dupa 200m a inceput sa piarda din turatii pana cand a ajuns sa nu treaca de 2000 rpm (cu gazul tras la maxim), dupa inca 50m s-a oprit brusc.N-a mai vrut sa porneasca pana nu a venit un prieten cu masina sa-mi dea curent (precizez ca bateria era incarcata, aveam curent, iar bujiile desi erau curatate in dimineata aceea, erau tare innegrite).Dupa 1 min de cand am primit curent de la masina motorul a pornit, mergea bine, iar dupa cateva sute de metri iarasi m-a lasat balta la fel ca prima data.Bun.Iarasi i-am dat curent de la masina, a pornit si iarasi dupa un timp m-a lasat.Tot asa am tinut-o pana am ajuns acasa. Stie cineva din ce cauza ar putea fi ? Am fost la electrician si singura problema pe partea electrica ar putea fi CDI-ul.Stie cineva daca se poate testa cumva CDI-ul ? Ar putea fi o problema pe partea mecanica ?Garnitura de la cilindru trebuie schimbata si am un pic de pierdere de ulei pe acolo, daca ajuta la ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Aprilie 5, 2014 Share Postat Aprilie 5, 2014 (editat) Am fost la electrician si singura problema pe partea electrica ar putea fi CDI-ul.Stie cineva daca se poate testa cumva CDI-ul ? Ar putea fi o problema pe partea mecanica ?Garnitura de la cilindru trebuie schimbata si am un pic de pierdere de ulei pe acolo, daca ajuta la ceva. CDI se poate verifica exact cu un tester special. Sunt verificari care se fac la echivalenta turatiilor de relanti (echivalent 1) si pana la plaja de maxim (echivalent 2). Dar el se poate verifica si in echivalent. Nu foarte exact dar se poate. Principiul de verificare este simplu. Model echivalent 1. Scoti bujiile (amandoua) si cu fisa conectata la ambele bujii, verifici daca ai scanteie la fiecare bujie. Daca ai scanteie, treci la verificare echivalent 2. Daca nu se observa scanteie la una sau ambele, respectivul / respectivele canal/canale sunt arse. Model echivalent 2. Scoti bujiile pe rand. Exemplu. Scoti bujia din dreapta. Bujia stanga montata. Pornesti motorul si observi daca la turatii diferite poti observa scanteie. Daca nu exista scanteie, ai probleme cu CDI-ul pe respectivul canal. Cele doua metode sunt metode aproximative cu ajutorul carora iti formezi o parere. CDI este un montaj electronic, care produce scanteie (echivalentul platinei de la dacia 1300) cand primeste semnal de la un senzor . Sunt doi senzori, un CDI, doua bobine, doua bujii, doua scantei [doua canale]. Daca nu ai scanteie pe un canal, trebuie sa verifici mai intai bujia [sa nu fie in scurt], senzorul, apoi bobina si in final CDI-ul. Si ca sa nu uit. Lipsa semnalului de aprindere poate fi data si de contactul [senzorul] de la cricul mic. Prin urmare trebuie sa pui in scurt cele doua fire care intra in senzor. Este o mufa si acolo se pune "un strap" [un fir in locul senzorului]. La motoarele mai noi, nu porneste demarorul cand senzorul detecteaza cricul mic lasat. Este o protectie contra accidentarilor. Astept raspuns cum o rezolvi. PS Motorul poate functiona [nu in parametrii initiali] daca ai pierderi de ulei si chiar de presiune. Nu poate functiona daca bujiile sunt in scurt, daca senzorul detecteaza cricul lasat, daca sistemul de aprindere [senzori, bobine, cabluri, CDI sunt defecte]. Motorul poate functiona si pe un singur canal foarte bine, adica cu un singur cilindru. Deci este bine sa verifici chiar si incarcarea bateriei. O tensiune mai mare de 15V iti poate distruge CDI-ul [primul], senzorii [de aprindere dar nu numai] si in final bobinele. Ca idee, consider ca ai o problema mixta. Aprindere [bujii in scurt, senzori, etc] dar si carburatie [ carburator dereglat, infundat, etc]. Am uitat sa adaug ca daca o componenta electronica este defecta [senzor, CDI] acea componenta nu mai functioneaza niciodata. Deci este si cazul tau. Nu poti merge 500 m cu motorul bine ca apoi sa nu-ti mearga. Din aceasta cauza am spus ca fie ai problema cu bujiile [ele iti pot face asemenea probleme] sau cu carburatorul sau cu senzorul de cric. Sau toate. Sau ai mers cu un canal si bujia s-a terminat si din cauza uleiului. Cauta temeinic problema/problemele. Editat Aprilie 5, 2014 de CezarCV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susinfumuri Postat Aprilie 6, 2014 Share Postat Aprilie 6, 2014 Bun.Senzorul de cric l-am verificat, nu ala face probleme, iar bujiile sunt NGK si au 3000km, drept ii ca pana acuma de 2 ori le-am scos si le-am curatat de cand am problema asta, si de fiecare data erau tare innegrite.Motorul dupa ce se opreste, nu porneste decat daca primeste curent, asta ii motivul care m-a facut sa cred ca este o problema de natura electrica.Bobinele le-am schimbat cu bobinele de la GS-ul unui prieten,deci nici ele nu pot fi de vina, iar daca tu spui ca motorul nu ar putea functiona deloc cu CDI-ul defect, atunci problema trebuie sa fie de natura mecanica. Iti multumesc mult ptr reply-ul detaliat, cat de curand posibil voi merge cu motorul la mecanic.Voi posta si aici care a fost buba,de indata ce o voi descoperi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.