Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

De anul acesta am inceput sa calaresc un Gs500 de prin 94, ca primul meu motor si am o mica nelamurire legata de cumpletarea uleiului.

Dupa achizitie si vreo 2-300 km si urmatorul salar am facut intretinerea de riguare (schimb ulei motul 5100, filtru, si pe la furca semeringurile si un ulei, deoarece erau duse, un lichid de frana). Dupa schimbul de ulei, verificam periodic cam la 300 km nivelul cu motorul pus pe piciorul central si loc cat se poate de drept, cum scrie la carte, si totul ok, nivelul aproape de full. Cam asa vreo 2k KM. Sapt trecuta inainte sa plec prin vacnata am verificat iar, scauze pe la jumatatea tijei si am mai cumpletat cu doar, 200-300g am zis ca e deajuns.

 

Insa, dupa vancata ~1.4k km, unde am dat mai mult gaz (autostrazi cu 120-140 constant si un test de viteza pana la 170 cu motorul incarcat), am venit acasa si dupa o zi de relax la motor am verificat iar uleiul deoarece mi se parea ca se auzea altfel.

BIngo, tija nici macar nu se manjea de ulei (martorul de ulei nu s-a apris, dar functioneaza). Am pus aproape 1l si a ajuns nivelul aproape de limita de LOW :(. Am facut o mica tura si l-am pus iar pe picior, mai verific maine dim.

 

Stiu ca motorul mananca ulei si tipul uleiului care l-am folosit se mananca si singur, dar de ce o asa mare diferenta de consum ? De pierdere am verificat si e ok.

E normal sa manance asa mult? Mi-e ciuda ca am fost prost si n-am verificat in timpul vacantei uleiul deloccc.

Editat de theZip
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 - 6 ture din punctul de strangere maxim

Exact asa era si la mine ca sa mearga frumos, e ok, nu te speria

 

 

Salut

Daca e normal sa manance asa mult ulei? Nu stiu, dar stiu ca a mea manca la fel de mult, poate chiar si mai mult fara sa scoata gram de fum sau sa picure ceva din motor, GS-urile astea sunt cam mancacioase de ulei dupa cate am inteles. Eu la un momentdat nu i-am mai dat ulei de moto, ci de masina care era mai ieftin, merge absolut la fel doar ca il mananca la fel de bine si pe ala...

 

Ulei consuma mai mult in forja, turatii mari, temperatura mare.

 

Asfalt uscat

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, tin minte ca am vazut pe undeva prin topic o schema de scut pentru motor. Il are careva la-ndemana sa -l mai posteze inca odata sau cva indrumari pe unde pot sa-l gasesc?

Daca nu ma insel cred ca exact in acest topic am vazut si eu pe undeva o asemenea schema, dar din pacate nu mai stiu la ce pagina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut

vand motor gs 500 fara capac ambreiaj, carburatoare,capac aprindere, perii electromotor si capacul de la lant.

pret 100 euro

pt poze pm

Ai scris tot ce nu are, dar pentru a si atrage clienti scrie si ce are... compresie, starea lui, e bun, batai, e bun direct de pus sus... etc etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eu verificam nivelul cu joja filetata si mergea la fel de bine ca cel al unui amic de al meu care verifica cu ea nefiletata, cica a gasit el in nu stiu ce manual d'al GS-ului ca nivelul se verifica cu ea nefiletata. Ideea e ca sunt motoare vechi care nu sunt asa sensibile sau pretentioase ca astea noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine in manual (gs500e din 1995) scrie ca se merge cu motocicleta pana ajunge la temperatura mai mare (specificat ca nu se sta pe loc cu motorul pornit, ci se merge cu ea in conditii normale), apoi se aseaza pe cricul central si se lasa un timp sa se aseze uleiul, apoi se masoara cu joja in pozitia desfiletata. Nu mai trebuie sa iti spun ca terenul sa nu fie in panta :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se masoara cu joja in pozitia desfiletata

Exact asta zicea si amicul meu care a citit manualul. Asa o fi... Inseamna ca eu am facut mii de km sub nivel LoL :crack:

Deci e clar... nu are nici pe draq, si cum am facut eu cand aveam GS-ul garantat asa au facut multi si mai fac, noroc ca la astealalte am gemulet de vizitare in care vad nivelul :)

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

 

In timp ce cautam sa cumpar carburator (set) am gasit la vanzare YBR 250/2007. Am fost, am vazut si-am cumparat. Intre timp mi-au sosit si carburatoarele. Din dorinta de a schimba setul si a avea motocicleta, am comandat doua - (generatii diferite 1993 si 2001, ale mele fiind din 1991). In plus am cumparat si legatura dintre carburatoare si motor + furtunele care imi lipseau.

 

Deoarece am luat YBR-ul si din lipsa de timp, m-am apucat tarziu de curatare. Am inceput cu setul din 1993 deoarece cel din 2001 are suruburile lipite/gripate (nu stiu inca ce si cum) la partea inferioara. Inca nu-l pot demonta pentru curatare dar se poate monta fara probleme pe acest motor din 1991.

 

Am fost foarte incantat de cum merge o motocicleta (YBR-ul) asa ca m-am apucat greu de suzuki. Dupa ce-am inceput sa demontez carburatoarele, am inteles ca setul din 1993 poate fi folosit daca luam toate piesele schimbate de mine in setul vechi (1991).

 

Asa ca am pus ambele seturi pe masa si ... pas cu pas am schimbat garniturile/ oringurile / cuiele pontou (sau cum s-or scrie) inclusiv membranele de vacum (alea erau ale setului vechi. cel nou avea o singura membrana gaurita).

 

Surprizele au inceput sa apara........... Setul meu avea marite duzele, inclusiv duzele din corpul carburatorului (partea de surub amestec aer, etc).

 

Pe partea cuiului de dozaj .... iarasi am gasit surprize. Subarul (partea de plastic care sustine cuiul de dozaj - pozitia 8 din poza atasata) avea lipsa o gaura din doua . este drept ca acest fapt l-am sesizat mai demult cu ajutorul manualului de service "owner" dar n-am avut "tupeul" sa modific nimic.

Evident am lasat subarul celui din 1993.

 

La cuiul de dozaj am avut alta surpriza. La partea inferioara, vine cuiul (poz6), o saiba de teflon (poz5) si siguranta (poz4) care se pozitioneaza la a treia crestatura de sus in jos (setare standard suzuki). Cand l-am vazut in comparatie ......... am ramas fara cuvinte. Saiba mea (poz 5) era aproape la jumatate din grosimea celei din 1993. Si astfel am inteles de ce am avut probleme ...... Fiind mai subtire (diferenta de grosime corespundea cam cu 1-1.5 din distantele de calibrare - pozitiea saibei 4) nu avea alimentare ...... In plus arcul (poz 2) era mai scurt !!!

 

Sa nu lungesc descrierea ..........

 

Am montat carburatoarele si am facut o proba..........

 

Ce sa vezi? N-am cumparat un set de carburatoare ci ... o motocicleta!

 

Pe partea de sincronizare ........ o joaca de copil (raportat la vechiul set).

 

Au fost ceva probleme la partea de reglaj surub amestec aer. carburatoarele cumparate aveau reglajul la 6 ture (asa cum erau si ale mele) fata de 2 si un sfert (setare de baza), dar cu mici corectii (micsorarea surubului de relanti) acum am 1200 turatii si reglajul de aer 2 si un sfert / 2 si jumatare.

Am parcurs 100 de km a doua zi, deoarece am dorit sa vad cum merge. A mers excelent. Nici nu-mi vine sa cred cat de frumos poate merge acest motor (comparativ cu acelasi motor dar carburatoarele initiale).

De mentionat ca imi cam "suge" uleiul. Nu stiu la cati km dar cam 400 ml am completat dupa ce in acest an (august) i-am schimbat uleiul si n-am mers mai mult de 300 Km (estimativ).

 

Morala ............

 

Cei care nu se pricep la reglaje sa lase in pace carburatoarele si sa mearga la meseriasii adevarati. Sa nu faca experiente pe nervii altora (cei care cumpara de buna credinta).

 

Sunt convins ca mai sunt multe de reglat la ea, dar nici nu va imaginati cum era si cum este.

 

Sa ne auzim cu bine.

 

 

 

 



Am uitat sa multumesc tuturor celor care m-au incurajat si mi-au dat din timpul lor pentru a face sa mearga motocicleta.

 

Va multumesc ca aveti rabdare sa explicati si ca o faceti bine.

 

Mentionez ca:

- SUNT INCEPATOR in categoria A (in iulie 2012 am luat examenul) dar am ceva experienta in ale mecanicii si asta datorita Daciei vechi ..... Nu insa in ale "motoarelor" (motociclete). Sunt de formatie tehnica deci inteleg cu ce se "mananca".

 

- Nu sunt fan motocicleta, desi imi place sa merg cu ea, dar mai mult pe campurile patriei (la propriu, nu figurat). Motiv pt care am rezistat >365 zile cu suzuka defecta sau bolnavioara. Insa zilele trecute cand am scos motocicleta la proba (in Bucuresti (orele 18)), am inteles cum cele 40+ de minute in trafic (bara la bara pe 2-3 Km) s-au transformat in circa 10 minute (sunt inca incepator, nu?).

 

Sa ne auzim cu bine.

post-69331-0-93446600-1381745961_thumb.jpg

Editat de CezarCV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Tovarasi, broblem la GS. Stiu ca e frig afara, tocmai de aia motorul e in casa la caldurica.

Am incercat sa-l pornesc si nu mai vrea nicicum. Are scanteie, bateria e fresh, are benzina ( poate prea multa?! ) Zic prea multa pentru ca am scos bujiile si erau ude. In primul rand am zis ca poate l-am inecat eu asa ca le-am scos, le-am lasat sa se usuce si am incercat a doua zi. Tot nu a vrut sa porneasca, am scos bujiile ude din nou.

 

Suspecti? Ma gandesc la cui pontou/ scaun defect si rezultatul e rauri de benzina in cilindri.

Sa ma uit la altceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tovarasi, broblem la GS. Stiu ca e frig afara, tocmai de aia motorul e in casa la caldurica.

Am incercat sa-l pornesc si nu mai vrea nicicum. Are scanteie, bateria e fresh, are benzina ( poate prea multa?! ) Zic prea multa pentru ca am scos bujiile si erau ude. In primul rand am zis ca poate l-am inecat eu asa ca le-am scos, le-am lasat sa se usuce si am incercat a doua zi. Tot nu a vrut sa porneasca, am scos bujiile ude din nou.

 

Suspecti? Ma gandesc la cui pontou/ scaun defect si rezultatul e rauri de benzina in cilindri.

Sa ma uit la altceva?

 

Din cate spui ai verificat (sau trebuie sa verifici) + cateva idei generale aplicate:

- nivel benzina in carburatoare (cu furtunul legat la evacuare, trebuie ca nivelul sa fie constant, la nivelul capacului inferior [partea cu suruburi]. Daca acest nivel variaza, atunci este cuiul pontou [se blocheza fie pe deschis fie pe inchis]). Pui robinetul pe direct si asa se verifica nivelul constant static (fara actionarea demaror) si atunci cand dai la demaror; + [neimportant dar trebuie verificat si vacumul. Este acel furtun care duce la robinetul de benzina].

- scanteia. Se scoate fiecare bujie si legata la sistemul de aprindere se da la demaror. Normal ar trebui sa ai scanteie pe fiecare. Se poate intampla ca o bujie sa nu functioneze corespunzator. Ca precautie, micsorezi distanta la maxim 0.6 (normal este 0.7-0.8 - parca). Uzual 0.4 -0.5 pentru bujii uzate pana ajungi sa le schimbi. Este bine si sa le speli un pic cu benzina si nu uita sa le usuci (prin suflare, chiar si cu flacara de la aragaz sau cu o bricheta, etc).

- chiar daca bateria invarte demarorul, este obligatoriu s-o pui la incarcat minim 7 ore cu un redresor de acumulatori auto. Daca este automat iti spune cand este incarcata. Daca ai un voltmetru, acumulatorul se considera minim incarcat cand cu redresorul la borne ai un 14.5 V si maxim incarcat cand ai 16.2 V (cazul unui banal redresor - transformator de 12 V + punte redresoare dublu alternanta).

- daca poti, verifica si presiunea in cilindrii. Nu trebuie sa fie egala, trebuie sa fie. In caz contrar, ai supapele care nu inchid. (vezi mai jos).

 

Ca idee, daca toate acestea le-ai facut si tot nu porneste, trebuie sa scoti filtrul de aer si sa folosesti un spray de curatat bujiile si sa spreyezi in locul filtrului. Daca carburatorul este infundat sau cu probleme, ar trebui sa dea sa porneasca atunci cand dai imediat la demaror. Caz in care trebuie sa scoti carburatorul si sa-l cureti.

 

Daca nici asa nu porneste, problema este mai complicata si nu te pot ajuta. Probabil ceva in legatura cu lantul de distributie, cu momentul de aprindere, supapele , etc. Pe scurt, probleme mecanice (adica cu motorul).

Editat de CezarCV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

Ai furnizat informatii utile dar parerea mea este ca nu are rost sa se apuce sa modifice reglaje sau sa se gandeasca pana la probleme la distributie etc.

 

Tovarasi, broblem la GS.

Incarca bine bateria pe redresor, asigurate ca ai bujiile uscate si curate si daca tot le uda incearca sa dai la automat cu acceleratia deschisa la maxim, din moment ce ai oprito normal fara probleme tot asa ar trebui sa-ti si porneasca, poate putin mai greu daca sta o perioada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...