Remus20 Postat Aprilie 18, 2014 Share Postat Aprilie 18, 2014 Remus, Legat de vascozitate.... Poate sa nu fie asa mare diferenta intre 40 si 50 [initial ai spus 60] dar si in articol ai citit fraza: "Care ulei este recomandat de către producător în cartea tehnică, pe acela să-l pui." Aici ma refer strict la vascozitate. Daca producatorul iti RECOMANDA 10W40* atunci il pui pe cel de 40. [nu are asa de mare importanta PRODUCATORUL recomandat cat codul [vascozitatea] uleiului. Restul este marketing (sa nu zic prosteala pe fata)] Am intalnit foarte multi "colegi/prieteni/cunostinte" inclusiv motociclisti care iti fac recomandari si ATENTIE "pe raspunderea lor". Ce fel de raspundere au ei cand tu ramai fara motor? [pentru acest exemplu cu motocicletele, dar exemplele sunt de peste tot]. Cum te ajuta asta?! Mai pe scurt, daca respecti recomandarile lor poti sta linistit. *Pentru a veni in ajutorul nostru, producatorul iti da si un tabel cu mai multe tipuri de vascozitati, functie de temperatura mediului exterior.[il atasez pe cel de la honda, cu mentiunea ca 10w30 este mult mai scump decat 10w40. Datorita tabelului, am folosit in honda 10w40 care este acelasi pe care il pun si in GS500E]. Ideea importanta este ca motorul are ungere si prin stropire/imersie (inundare) iar acel ulei trebuie sa revina rapid in baie pentru un nou ciclu. (Ca idee, nivelul de ulei variaza in baie). Daca este prea vascos [w50 sau w60 (desi n-am gasit acest tip de ulei)] nu revine in acelasi timp ca cel gandit de fabricant si cateva momente [nu stiu cat] pot exista zone/piese fara ungere, fapt care se si intampla la pornire [la rece], la viraje scurte (cand aproape culci motorul pe asfalt),etc. Ca si concluzie, nu pot aprecia daca w50 este mai bun ca w40. Tot ce ti-am impartasit este legat nu atat de practica cat de teorie. Dar intai exista ideea/proiectul [teoria], apoi apare obiectul care este testat si apoi produs in serie. De aici si recomandarile producatorului. Nota 1.Am incercat sa explic, deoarece sunt convins ca nu multi au avut probleme cu alegerea uleiului, mai ales ca acestia merg la mecanic si nici nu retin ce fel de ulei se pune, pentru ca au incredere in el. Altfel ar incerca sa puna ei uleiul. Dar in timp, personal, am cunoscut foarte multi mecanici [auto/moto] si foarte putini au meritat increderea. Nu dau acum exemple, chiar daca am platit pentru NEPRICEPEREA LOR [nu ma refer la plata manoperei ci la piesele puse, stricate, sau alte situatii, etc]. 2.Intrebarea ta este de bun simt si denota ca vrei sa cunosti. Chiar daca ma repet, trebuie sa ai incredere in producator si nu in tot felul de "cunostinte". In articol aparea si ideea expusa de tine 10w40 inlocuit cu 20w50 dar nu-ti recomand. Multe mii de km fara incidente. Ulei_Honda_CBR125R-2005.jpg Cezar multumesc inca odata! Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 (editat) salut , Cezar am lecturat cu atentie ce ai postat! foarte interesant si nu stiam aceste lucruri ca nu am avut de unde sa le iau,dar ma bucur ca le-ai impartasit cu mine (noi),totusi era o simpla intrebare ce am pus eu care nu era de o diferenta asa mare (ex :in loc de 10w40 sa pun 20w50 ) si doar vroiam sa stiu daca schimba foarte mult datele problemei.din ce ai zis mai sus ar trebui sa schimb uleiul exact ca in exemupul dat de mine aidineauri.....lucru de care nu sunt convins........oricum multumesc pt efort. Postez pentru o buna informare. Am cautat in manualul pentru GS500E (vandut odata cu motocicleta). Aici am observat ca ai avut dreptate. Recomandarea producatorului [suzuki] include si folosirea uleiului folosit de tine si anume 20w50 [nu w60]. Atasez poza facuta manualului in limba spaniola. Se intelege simplu. Poate are cineva acest manual in limba engleza ......... Mult succes. Editat Aprilie 30, 2014 de CezarCV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Uite si un link pentru manualul in limba engleza: http://www.zkmc.org/pdf/GS500OwnersManual.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Uite si un link pentru manualul in limba engleza: http://www.zkmc.org/pdf/GS500OwnersManual.pdf Iti multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 salut baieti..dupa ce am fost luat la rost de un baiat ca vezi doamne exista topicul acesta...postasem la service si intretinere curenta...ca la asta se referea postul meu...in fine...revin aici cu intrebarea...am masurat compresia la suzi si jocul la supape si am obtinut asa 0.10 mm pe admisie si 0.15 pe evacuare...si compresia de 120psi pe fiecare cilindru...pe cel din dreapta era putin mai mult parca...sunt ok ? e in toate mintile sau? astept un raspuns multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 salut baieti..dupa ce am fost luat la rost de un baiat ca vezi doamne exista topicul acesta...postasem la service si intretinere curenta...ca la asta se referea postul meu...in fine...revin aici cu intrebarea...am masurat compresia la suzi si jocul la supape si am obtinut asa 0.10 mm pe admisie si 0.15 pe evacuare...si compresia de 120psi pe fiecare cilindru...pe cel din dreapta era putin mai mult parca...sunt ok ? e in toate mintile sau? astept un raspuns multumesc 1. Incep cu compresia. Din memorie imi aduc aminte ca din fabrica este de 14 atm/cilindru (14 kg/cmp). Dupa 10 atm pana in 8 atm trebuie schimbat setul motor [eventual segmentat]. Deci, conform cu masuratorile tale stai bine. Nota: Am verificat in manual si am atasat tabelul. 2. pentru distanta supape cauta in manual service [ un exemplu aici] . Daca imi fac timp, verific si-ti spun care sunt acele distante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 1. Incep cu compresia. Din memorie imi aduc aminte ca din fabrica este de 14 atm/cilindru (14 kg/cmp). Dupa 10 atm pana in 8 atm trebuie schimbat setul motor [eventual segmentat]. Deci, conform cu masuratorile tale stai bine. Nota: Am verificat in manual si am atasat tabelul. 2. pentru distanta supape cauta in manual service [ un exemplu aici] . Daca imi fac timp, verific si-ti spun care sunt acele distante. am cautat eu in manual si am gasit 0.03 admisie si 0.06 evacuare ?? wtf?? si eu am 0.10 admisie si 0.15 evacuare..hmmm...nu stiu ce sa zic dar cred ca e mai bn sa ai distanta mai mare putin...cand se dilata sa aiba unde...si sa ai compresie buna ( sa inchida bine supapele)...acum nu stiu ce sa zic.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 (editat) ...si compresia de 120psi pe fiecare cilindru...pe cel din dreapta era putin mai mult parca...sunt ok ? e in toate mintile sau? astept un raspuns multumesc Legat de compresie. Imi cer scuze. Nu m-am uitat corect la unitatea de masura. Am citit 12 bari. Daca asa este ai o presiune corespunzatoare. Insa daca ai 120 PSI atunci ai probleme cu compresia. [Nota: presupunand ca ai masurat asa cum scrie in manual] 120 psi=8.273694 bari (convertor aici)[1 psi = 0.06895 bar]; [1 atm = 1 bar]. Am sa verific daca este corecta distanta citita de tine. Ca idee, daca distanta este prea mare, ai putina aspiratie de combustibil (valva admisie / vacum mic) si evacuarea se produce defectuos (valva evacuare). Am revenit. Uite si o veste buna legata de compresie. M-am uitat in manualul service de la haynes. Iti atasez copia. Am subliniat cu rosu ceea ce te intereseaza. Acum trebuie sa revizuiesti informatiile. Legat de distante, trebuiesc ajustate corespunzator. Distantele sunt mari. Iti recomand sa mergi la un mecanic pentru reglat distante si apoi citire compresie motor. Editat Mai 4, 2014 de CezarCV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Legat de compresie. Imi cer scuze. Nu m-am uitat corect la unitatea de masura. Am citit 12 bari. Daca asa este ai o presiune corespunzatoare. Insa daca ai 120 PSI atunci ai probleme cu compresia. [Nota: presupunand ca ai masurat asa cum scrie in manual] 120 psi=8.273694 bari (convertor aici)[1 psi = 0.06895 bar]; [1 atm = 1 bar]. Am sa verific daca este corecta distanta citita de tine. Ca idee, daca distanta este prea mare, ai putina aspiratie de combustibil (valva admisie / vacum mic) si evacuarea se produce defectuos (valva evacuare). Am revenit. Uite si o veste buna legata de compresie. M-am uitat in manualul service de la haynes. Iti atasez copia. Am subliniat cu rosu ceea ce te intereseaza. Acum trebuie sa revizuiesti informatiile. Legat de distante, trebuiesc ajustate corespunzator. Distantele sunt mari. Iti recomand sa mergi la un mecanic pentru reglat distante si apoi citire compresie motor. ok ms mult ...legat de compresie eu am masurat-o asa : carburatoarele erau date jos pt curatare...am montat aparatul de masurat si am dat la automat cateva secunde ...pana sa stabilizat indicatorul la aparat la valoarea maxima...si imi arata 120 psi ....cu precizarea ca aparatul nu este unul profesional ...este imprumutat de la un prieten care l-a luat de prin dragonu rosu sau ceva gen...am masurat insa sa imi fac o idee despre motor ca abia este achizitionat....porneste bine la rece si usor...insa papa putin ulei...la rece scoate cateva secunde fum albastru apoi isi revine...avand in vedere vechimea eu zic ca e normal e din 91.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacro Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Din cat am citit eu prin manuale, distanta pe evacuare e indicata sa fie de 0.08-0.10. Daca e e 0.10 e riscul unei supape arse mai mic. Iar pe admisie cred ca e maxim 0.08. Vezi ca gasesti manualul Haynes pe aci pe undeva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 ...insa papa putin ulei...la rece scoate cateva secunde fum albastru apoi isi revine...avand in vedere vechimea eu zic ca e normal e din 91.... Legat de ulei. Si a mea papa ceva ulei. Inca nu ma deranjeaza. Tot din '91 este. Din pacate am reusit [octombrie-noiembrie 2013] s-o fac sa mearga cum cred ca ar trebui, desi in august face 2 ani de cand am cumparat-o. Legat de presiune, daca diferenta dintre cilindrii este sub 2 atm, chiar daca masoara in jur de 8.2 atm, se pare ca este ok. Legat de valve ..... N-am reusit sa stapanesc procedura din manual, dar parca imi aduc aminte [din experienta] ca trebuie sa pui niste elemente calibrate pentru micsorat distantele. Din acest motiv te-am trimis la un mecanic care trebuie sa-ti fie recomandat ca a mai facut asa ceva. In plus trebuie sa schimbi si ceva garnituri de chiloasa [parca]. Procedura este scumpa dar merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Legat de ulei. Si a mea papa ceva ulei. Inca nu ma deranjeaza. Tot din '91 este. Din pacate am reusit [octombrie-noiembrie 2013] s-o fac sa mearga cum cred ca ar trebui, desi in august face 2 ani de cand am cumparat-o. Legat de presiune, daca diferenta dintre cilindrii este sub 2 atm, chiar daca masoara in jur de 8.2 atm, se pare ca este ok. Legat de valve ..... N-am reusit sa stapanesc procedura din manual, dar parca imi aduc aminte [din experienta] ca trebuie sa pui niste elemente calibrate pentru micsorat distantele. Din acest motiv te-am trimis la un mecanic care trebuie sa-ti fie recomandat ca a mai facut asa ceva. In plus trebuie sa schimbi si ceva garnituri de chiloasa [parca]. Procedura este scumpa dar merita. pentru distanta la valve se schimba doar pastilele ...nu e nimic complicat dar le las asa ca multi mecanici mi-au recomandat asta...e mai bn sa fie mai mare putin distanta decat sa fie mai mica si la cald cand se dilata sa stea supapa atacata si sa pierzi compresie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sei Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Gasesc asa ceva la cineva, din dezmembrarea unui Gs500F? Sau nou, la vreun magazin? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susinfumuri Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 (editat) CDI se poate verifica exact cu un tester special. Sunt verificari care se fac la echivalenta turatiilor de relanti (echivalent 1) si pana la plaja de maxim (echivalent 2). Dar el se poate verifica si in echivalent. Nu foarte exact dar se poate. Principiul de verificare este simplu. Model echivalent 1. Scoti bujiile (amandoua) si cu fisa conectata la ambele bujii, verifici daca ai scanteie la fiecare bujie. Daca ai scanteie, treci la verificare echivalent 2. Daca nu se observa scanteie la una sau ambele, respectivul / respectivele canal/canale sunt arse. Model echivalent 2. Scoti bujiile pe rand. Exemplu. Scoti bujia din dreapta. Bujia stanga montata. Pornesti motorul si observi daca la turatii diferite poti observa scanteie. Daca nu exista scanteie, ai probleme cu CDI-ul pe respectivul canal. Cele doua metode sunt metode aproximative cu ajutorul carora iti formezi o parere. CDI este un montaj electronic, care produce scanteie (echivalentul platinei de la dacia 1300) cand primeste semnal de la un senzor . Sunt doi senzori, un CDI, doua bobine, doua bujii, doua scantei [doua canale]. Daca nu ai scanteie pe un canal, trebuie sa verifici mai intai bujia [sa nu fie in scurt], senzorul, apoi bobina si in final CDI-ul. Si ca sa nu uit. Lipsa semnalului de aprindere poate fi data si de contactul [senzorul] de la cricul mic. Prin urmare trebuie sa pui in scurt cele doua fire care intra in senzor. Este o mufa si acolo se pune "un strap" [un fir in locul senzorului]. La motoarele mai noi, nu porneste demarorul cand senzorul detecteaza cricul mic lasat. Este o protectie contra accidentarilor. Astept raspuns cum o rezolvi. PS Motorul poate functiona [nu in parametrii initiali] daca ai pierderi de ulei si chiar de presiune. Nu poate functiona daca bujiile sunt in scurt, daca senzorul detecteaza cricul lasat, daca sistemul de aprindere [senzori, bobine, cabluri, CDI sunt defecte]. Motorul poate functiona si pe un singur canal foarte bine, adica cu un singur cilindru. Deci este bine sa verifici chiar si incarcarea bateriei. O tensiune mai mare de 15V iti poate distruge CDI-ul [primul], senzorii [de aprindere dar nu numai] si in final bobinele. Ca idee, consider ca ai o problema mixta. Aprindere [bujii in scurt, senzori, etc] dar si carburatie [ carburator dereglat, infundat, etc]. Am uitat sa adaug ca daca o componenta electronica este defecta [senzor, CDI] acea componenta nu mai functioneaza niciodata. Deci este si cazul tau. Nu poti merge 500 m cu motorul bine ca apoi sa nu-ti mearga. Din aceasta cauza am spus ca fie ai problema cu bujiile [ele iti pot face asemenea probleme] sau cu carburatorul sau cu senzorul de cric. Sau toate. Sau ai mers cu un canal si bujia s-a terminat si din cauza uleiului. Cauta temeinic problema/problemele. Intr-un final am ajuns cu ea la mecanic si luand in considerare si alte simptome mai vechi pe care nu le-am precizat deoarece nu am crezut ca conteaza, solutia ar fi un reglaj de supape sau rectificare de chiuloasa.Motorul este momentan la service, pe sapt viitoare voi sti cu exact care ii problema.Pana acuma rezolvarea pare sa fie un reglaj de supape.Voi reveni cu alte detalii. Editat Mai 8, 2014 de susinfumuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor[frate] Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 proprietari de gs-uri cu janta de 4.5 si cauciuc de 160 sunt?am o nelamurire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Salutare tuturor posesorilor de GS 500 E.Acum cativa ani conduceam si eu un frumos GS din 1993.De ceva vreme merg cu ceva mai mare si mai tare iar GS -ul sta degeaba.Il mut de colo-colo.L-am pus pe Mercador la vanzare pentru modica suma de 900 E.Nu-l vrea nimeni.Asa ca ,cu mare parere de rau,m-am hotarat sa-l vand pe bucati.Mototcicleta are 55.000 km,cauciucuri noi si fata si spate ,placute noi si fata si spate,este completa si perfect functionala.Este inscrisa pe numele meu deci vand ,cui doreste si are nevoie si actele .Pentru orice componente sau chiar motocicleta intreaga se poate apela la nr. 0725.934.947.Dodu.In privinta preturilor,ca la taraba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 M-ar interesa oglinzile. In special cea stanga. Ce forma au si evident la ce pret. Astept raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evil_Alien Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 (editat) Salut, m-ar interesa saua, se potriveste si pt modelul 2003? Multumesc! Ah si inca ceva, ai evacuarea stock pe ea? Editat Mai 29, 2014 de Evil_Alien Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 (editat) sa-l vand pe bucatie topic aici pentru dezmembrare: /index.php?/topic/713319-vand-motocicleta-gs-500-ean-1993900-e/&do=findComment&comment=3759836m-ar interesa saua, se potriveste si pt modelul 2003?nu, nu se potriveste. Editat Mai 29, 2014 de warlock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evil_Alien Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 OK, merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 Oameni buni,am pus untelefon pentru a fi utilizat.O convorbire scurta costa numai 50 bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theZip Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 (editat) Salutare, Am vrut astazi sa fac schimbul la ulei ca aveam deja 6k cu el si peste o saptamana mai planuiam o tura, dar cand sa desfac suruburile de la carcasa 2 au mers bine, iar unul s-a rupt in 2 cand sa-l desfac :| mda.Am pus mai jos o poza cu surubul care a cazut, jumatate din el e inauntru. Stie cineva cum as putea sa-l scot ? Editat Mai 30, 2014 de theZip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remus20 Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 cu un burghiu de dimensiune mai mica ,usor fara sa te grabesti sa nu atingi filetul interior,bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theZip Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 mda, cam greu de ajuns acolo, trebuie sa dau roata si cred ca si furca jos. Pentru cei care mai intampina astfel de bucurii, am gasit un filmulet destul de fain: -> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CezarCV Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 (editat) mda, cam greu de ajuns acolo, trebuie sa dau roata si cred ca si furca jos. Pentru cei care mai intampina astfel de bucurii, am gasit un filmulet destul de fain: -> Dragut film. Multumesc! Am reusit sa desfac tija-surub fara sa demontez nimic, dar in pozitie incomoda (era partea dreapta sus, parca] . Daca iti este mai usor sa scoti furca .... scoate-o dar eu prefer sa dau motorul jos pentru a nu gresi [in cazul in care chiar nu pot]. Intrebare: De unde se cumpara tijele-suruburi pentru filtru? Am cam acelasi tip de problema. Imi trebuiesc trei asemenea tije-suruburi. Am cumparat motocicleta cu 1 surub si unul l-am pus eu din lipsa de piesa OEM ceea ce inseamna ca voi distruge carcasa motorului la urmatorul schimb de ulei [anul acesta]. Editat Iunie 2, 2014 de CezarCV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.