Tendon Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 ah e ok atunci cred ... pt ca eu nu am reusit sa pornesc motorul maine ma duc sa ii pun 2 -3 l de benzina in burtica ca acum e pe rezerva sa vedem ce iese merci de raspuns daca face ca si cum ar vrea sa porneasca atunci pune-i benzina si lasa-l un pic pe PRI... daca face un fel de tzacanit-clicait asa cand ii dai contact vezi cum te descurci de o baterie noua... sau incearca sa-l porneshti impins... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GDan Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 GS500 este un motor ideal pt incepatori. NU TE TAXEAZA LA FIECARE GRESEALA - as zice ca este cel mai mare avantaj fata de alte modele. Pozitia de mers este comoda. Intr-adevar iti trebuie un parbriz pt ca altfel te cam enerveaza vantul. Consumul: iti consuma chiar si sub 4 (daca iti mananca peste 5 la mers fara excese, e ceva bai mare ). Mie nu imi ia niciodata chiar 4 (daca vrei sa stii exact cata benzina consuma, alimenteaza la 200 km parcursi la aceasi benzinarie, la aceasi pompa, in aceeasi pozitie si pana la acelasi nivel ca si inainte cu 200km - crazy things for crazy people ), de obicei cosuma undeva la 3,6 L/100km mers in oras si afara. Racire: nu se incalzeste motorul, contrar barfelor! In cei 15000km parcursi cu el inca nu am reusit sa-l incalzesc cat sa fie o problema. Am stat si o juma de ora in aglomeratie in oras (conservarii n-au lasat loc nici pentru o bicicleta!!!), nu a avut nimic. Urca dealuri cu mult peste cei 10% (zona Taietura turcului din Cluj) in prima treapta fara probleme. ////Am auzit pareri ca rezista la dealuri unde motorul cu racire pe lichid - ulei si apa - "fierbe apa".//// Succes la examen! Iti multumesc mult pentru raspuns. Chiar mi-ai fost de ajutor. Aceasta motocicleta imi place mult insa aveam o grija cu racirea deoarece nu cred ca voi fi prea curind un vitezoman. La fel si cu pozitia. Ma bucur ca e comoda. Nu mi-ar place sa stau aplecat peste rezervor prea tare. Chiar am oprit un tip pe strada si l-am rugat sa ma lase sa vad care e pozitia. E OK. Cred ca am sa aleg acest motor pina la urma. Oscilez intre acesta si CBF 600 S. Se pare insa ca CBF-ul e cam greu si nu cred ca e un avantaj pentru mine. In plus mai e si pretul..... Oricum, multumesc pentru detalii si urari. Asfalt uscat si numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Attila_the_Hun Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 si ca sa fie si mai comod, se poate schimba ghidonul care sa nu fie ca la speed-uri ci asa dintr-una si mai lata.. am mers cu un gs cu ghidon din ala si e ca m ciudat la inceput da e f comod. ( daca nu ma insel ala e modelul tipic de ghidoane pt streetfighter-e) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GDan Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 Nu cred eu ca osa ajung sa-i schimb ghidonul. Insa daca e intre un speed si un Aprilia Pegaso 650 Strada e OK. Adica sa mai pot vedea ceva si la orizont si sa nu stau cu greutatea in miini. Pe scurt, sa ma pot plimba bucurindu-ma de privelistea inconjuratoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diana.d Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 Si eu am o suzi , am deja 2000 km cu ea si n-am avut probleme mari . Atat ca daca e mai racoare in garaj dimineata trebuie sa respect o procedura de pornire mai deosebita . I dau fara soc vreo 2 secunde si apoi las un pic , si i dau iar cu soc jumate si o ia fara probleme . Dupa aia imi beau cafeaua langa ea pana se incalzeste sa fie gata de drum , vreo 5 min , daca nu se incalzeste nu sta bine la relanti . Ca si consum ... undeva la 5 . Eu merg cam cu 60 in oras si afara cu 100 aprox . 4 5 6 7 mii ture , cam pe aici ma invart . Am folosit max 9000 si doar la demaraj pt o sec max 2 . Am mai mers si pe alte motoare , 4 ani pe comuniste , si acuma de curand pe un cbr de 1000 a unui amic , care e un monstru si imi place parca mai mult . Are cuplu la turatie mai joasa si e mai stabil pe la 100 la ora . Cred ca in sezonu urmator o sa schimb suzi . O intrebare am : cand imping motorul in garaj , oprit .... se aude un sunet de la lant . e normal ? adica asa ca si cum ar trece peste ceva , e mai greu de explicat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Septembrie 5, 2007 Share Postat Septembrie 5, 2007 daca face ca si cum ar vrea sa porneasca atunci pune-i benzina si lasa-l un pic pe PRI... daca face un fel de tzacanit-clicait asa cand ii dai contact vezi cum te descurci de o baterie noua... sau incearca sa-l porneshti impins... Doua lucruri: il pui pe PRI doar daca electromotorul se invarte de zor dar nu se intampla nimic. Nu cumva sa-l uiti pe PRI ca risti surprize (daca cuiul pontou din carb nu obtureaza perfect, o sa ai dimineata o foarte simpatica balta de benzina in airbox si/sau cilindru). daca electromotorul se invarte cam un sfert de tura sau mai putin (se aude pornind incet si f repede moare ca si cum s-ar opinti) si apoi se aude un tzacanit rapid e bateria descarcata. Nu neaparat insa ca e dusa, ci s-a descarcat de la tentativele anterioare de pornit motorul. N.B. bateria aia de 10-12 Ah se descarca foarte repede de la electromotor, nu-i ca la masina. Cel mai simplu legi (cu cablurile speciale pt asta, cabluri subtiri nu duc curentul necesar la pornire) o baterie de masina in paralel si dupa ce porneste o deconectezi. Mergi ceva mai turat apoi si gata. Atentie sa nu lasi cumva motorul pornit fara baterie ca risti sa afli cat costa un CDI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anescu Postat Septembrie 5, 2007 Share Postat Septembrie 5, 2007 e bateria descarcata. Nu neaparat insa ca e dusa, ci s-a descarcat de la tentativele anterioare de pornit motorul. Sal, eu am avut asta primavara aceeasi problema, se pare ca erau 2 cauze cumulate: 1) baterie slaba 2) Lipsa benzina in carburator La prima tentativa am reusit sa descarc complet bateria . Asta pt ca uitasem sa comut si pe PRI indicatorul de la rezervor. Cand mi-am adus aminte deja bateria era aproape descarcata, adevarul e ca se duce repede, din cateva tentative . Am luat un redresor de masina si apa demineralizata (se gaseste la pungi de plastic de 2L) si am pus bateria la incarcat o zi. Dupa aia am reusit sa pornesc trotineta. Si la mine face la fel, daca o las cateva sapt fara sa o pornesc face fitze. Trebuie trecut rezervorul pe PRI, lasat 1-2 minute, si dupa aia incercata o pornire. Eventual mai trag si de acceleratie putin cand fac tentativa. Intreba cineva de moto pt 100kg/187cm. Eu am cumparat-o cand aveam 80kg si mi s-a parut ok. Acum am 100kg, mai car si o pasagera de 50kg, si drept sa zic a inceput sa mi se para prea usoara. Parca a devenit un pic instabila. Parerea mea. Si a mea se incinge, cel putin asta vara in Bucuresti, sa megi pe linia lui 41 sau iesirea dinspre Baneasa in weekend, simti ca ai supa de oooo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gombocka Postat Septembrie 5, 2007 Share Postat Septembrie 5, 2007 Consum: consum redus poti scoate mixt, dar fara urcusuri schimbari la 6mii sau peste!!! De aceea am mentionat cu cateva pagini inainte, ca la primul meu drum lung am scos 3,2L/100km, PERFORMANTA NEREUSITA DE ATUNCI! Cauza? Clar: mi-e cam "lene" sa ma duc cu 90km/h, si sa schimb la 4mii. Bagajele si pasagera ridica mai putin consumul (nu e la fel, dar nici prea mult nu difera!), in schimb dealurile si viteza da: sa nu uitam ca este o suza, si ii place sa fie "turat". Se observa la urcare ca trebuie schimbat inapoi ca sa ai putere. (exceptia este noul motor in V (v-strom), care urca dealul "subturat" - urmatorul cal) atentie mare: NU E BINE LA MOTOR DACA MERGI SUBTURAT, MAI BINE CATEVA PICATURI DE BENZINA IN PLUS!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flusturel Postat Septembrie 5, 2007 Share Postat Septembrie 5, 2007 ok, in spiritul subiectului. daca las motorul nepornit mai mult de 5 zile imping la el de imi sar capacele - electromotorul nu face nici cir. ieri a fost cel mai rau, am impins cam 15 min dar dupa ce am facut vre-o 60 km, azi dimineata a pornit ok. io sincer nu cred ca e bateria dar nici alceva nu stiu ce ar fi. pt necunoscatori - cind o impingi o pornesti cu viteza a II-a. daca inercati cu I-a riscati sa faceti sport si sa nu o porniti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Septembrie 5, 2007 Share Postat Septembrie 5, 2007 vezi ca probabil ai un aproape-scurt pe undeva (e.g. un fir cu izolatia roasa care atinge doar f. putin). Verifica curentul scurs cu contactul oprit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Attila_the_Hun Postat Septembrie 5, 2007 Share Postat Septembrie 5, 2007 referitor la suieritul ala de care ai pomenit .. la impins in garaj.. se aude si la mine dar cerd ca e normal.. pune motorul pe cricul central si invarte roata cu mana sa vezi cum se invarte lantul si unde si de ce suna.. totusi verifica sa ie lubrifiat lantul cum trebuiesi sa nu fie prea larg sa atinga pe bratul furcii din spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calinbac Postat Septembrie 6, 2007 Share Postat Septembrie 6, 2007 (editat) intrebare: marti cand a fost furtuna. o creanga s a gandit ca ar fi bine sa cada din pom ..si a cazut pe rezervor si mi l a remodelat , adica acum am o frumoasa curba de nivel in partea superioara ..exista vreo solutie ca sa l pot indrepta? Editat Septembrie 6, 2007 de calinbac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rookie Postat Septembrie 6, 2007 Share Postat Septembrie 6, 2007 Salutare frati GS-isti! Am si eu o nelamurire....de ceva vreme Suzi a mea nu mai vrea sa porneasca dimineata decat cu socul tras la maxim. Chiar si asa, dupa ce porneste, sta cateva secunde bune pe la 2000 de ture, apoi mai oscileaza cateva secunde intre 2500-3000 de ture si daca o mai las un pic, ajunge sa se tureze constatn cu 3500. Daca se incalzeste suficient, sta bine si la ralanti si intra frumos in ture, dar nu imi place deloc cum porneste dimineata. E ceva normal? Voi ati mai patit asa ceva? Cam de unde mi se trage?(filtrul de aer e nou, beznina e de calitate...e tinut in garaj) Cineva spunea ca poate e bateria de vina, sau bujile slabe.... Multumesc anticipat! Asfalt uscat tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Septembrie 6, 2007 Share Postat Septembrie 6, 2007 @calinbac: La orice atelier cat de cat de tinichigerie auto. N-ai cum sa-l faci acasa - ma rog, daca ai avea sculele necesare in mod sigur n-ai mai fi pus intrebarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Septembrie 6, 2007 Share Postat Septembrie 6, 2007 La mine asa porneste de cand o am. Mai ales cand e mai rece porneste numai cu socul tras la maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 6, 2007 Autor Share Postat Septembrie 6, 2007 @Rookie , dupa simptome seamana cu ce mai pateam cu a mea: erau carbuartoarele imbacsite de mizerie. DUpa ce le curata mecanicul, nu mai aveam asa probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahonen Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 La mine asa porneste de cand o am. Mai ales cand e mai rece porneste numai cu socul tras la maxim. @rookie. Subscriu postul de mai sus. Toate gs-urile pe care le stiu fac asa. Pe mine nu ma enerveaza deloc. Daca astea-s regulile ei, aia tre sa facem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rookie Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 (editat) Multumesc tuturor pt sfaturi! I-am dat de cap problemei pana la urma! Nu ma deranja faptul ca trebuie sa o pornesc cu socul tras, ca stiam ca face asa, dar a ajuns sa nu mai porneasca deloc, nici cu socul tras la maxim si nici macar cu gazul la maxim si socul tras...nicicum, doar dupa slujbe si rugaciuni...bine ca m-a tinut bateria. Pana la urma a fost vorba de o combinatie de cauze: in primul rand, am ramas in "pana prostului" zilele trecute (shame on me, eu vroiam sa fac 200 si ceva de km cu mai putin de 8 litri, in oras!) si am terminat inclusiv rezerva....si toata mizeria si prostiile din "benzina" au ajuns la carburatoare. In al doilea rand, dupa ce am ajuns acasa cu niste benzina imprumutata de la un prieten(slava Domnului ca m-a vazut pe drum facand gesturi disperate), nu am avut de unde alimenta decat de la noi din oras(la 15 km de Sibiu) si benzina este execrabila(1/2 benzina si 1/2 apa).... Asadar, am cam incercat s-o fac pe Suzi a mea sa mearga si cu apa(involuntar). Pana la urma, am aflat de suruburile de golire de pe carburatoare si le-am golit complet, am pus benzina mai buna in rezervor, am stans din dinti si am pornit-o. Normal ca nu a pornit din prima pt ca am uitat sa pun pe PRI....dar pana la urma a luat-o (si din nou...bine ca m-a tinut bateria) si m-am invatat minte: nu mai plec la drum fara sa verific nivelul de benzina si nu mai iau veci benzina de la mine din oras. Cu ocazia asta am verificat si bujiile si bateria si sunt super-ok! Si totusi mai am o intrebare: in cartea tehnica scrie ca sunt o gramada de suruburi care trebuie stranse la fiecare 6000 km(de la chiuloasa si altele) la o anumita forta(presupun ca folosind o cheie dinamometrica, sau cum i-o zice). Voi respectati aceste intervale? Eu am numai 1500 de km pe acest motor, dar ma gandesc sa fac chestia asta in curand, cand o sa ma apuc sa schimb si uleiul si filtrul. Editat Septembrie 8, 2007 de Rookie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calinbac Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 Asadar, am cam incercat s-o fac pe Suzi a mea sa mearga si cu apa(involuntar). Pana la urma, am aflat de suruburile de golire de pe carburatoare si le-am golit complet, am pus benzina mai buna in rezervor, am stans din dinti si am pornit-o. Normal ca nu a pornit din prima pt ca am uitat sa pun pe PRI....dar pana la urma a luat-o (si din nou...bine ca m-a tinut bateria) si m-am invatat minte: nu mai plec la drum fara sa verific nivelul de benzina si nu mai iau veci benzina de la mine din oras. zi mi si mie pe unde sa ma uit dupa ele, suruburile de golire --- Mesaj completat în 08 Sep 2007 22:38 ------------- ok, in spiritul subiectului. daca las motorul nepornit mai mult de 5 zile imping la el de imi sar capacele - electromotorul nu face nici cir. ieri a fost cel mai rau, am impins cam 15 min dar dupa ce am facut vre-o 60 km, azi dimineata a pornit ok. io sincer nu cred ca e bateria dar nici alceva nu stiu ce ar fi. pt necunoscatori - cind o impingi o pornesti cu viteza a II-a. daca inercati cu I-a riscati sa faceti sport si sa nu o porniti. da jos electromotorul si vezi sa nu fie ceva fire dezlipite de pe rotor eu am avut problema asta, cand se oprea intr o anumita pozitie nu mai pornea decat impinsa.. am dat jos electromotorul ( se da jos f.usor) si l am dus la un electrician care l a cositorit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rookie Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 @calinbac: am atasat o schema cu un carburator desfacut pe componente....ca deh..asta e mai la indemana acum, nu am poze cu carburatoarele mele, dar se vede f bine despre ce e vb. Surubul cu pricina este surubul nr. 18. Il desfaci pur si simplu si lasi sa se scurga benzina intr-un recipient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hawk Postat Septembrie 9, 2007 Share Postat Septembrie 9, 2007 (editat) Apropo de pornit dimineata. In ultimele dimineti care au fost ceva mai reci, in jur de 10 grade, am avut neplacerea sa observ ca motoreta mea a pornit din a2a desi avea socul tras la maximum. Nu ma deranjeaza foarte mult lucrul asta, dar ma sperie cand vad ca urca destul de greu in ture, ii ia cateva secunde pana trece de 2.000 rpm. Pe timp de vara, adica pana acum 2 saptamani, pana sa schimb ulei, filtru de ulei si de aer imi dadea impresia ca porneste imediat si urca imediat in ture cand e socu tras. Pe deasupra, tot in perioada asta mai friguroasa am observat ca nu trage la fel de bine in primele minute dupa ce o pornesc. Poate ca n-o las destul sa se incalzeasca. Ar putea fi si variantele de genu carburatoare necuratate sau bujii folosite ce trebuie schimbate? Filtrul de aer repet, este nou... Tot ce vreau eu e sa previn momentu in care ma duc la garaj dau sa pornesc si n-o ia. Tin sa spun ca iarna trecuta, la -10 grade pornea din prima. Uleiul folosit este acelasi, mobil 1 full sintetic 15w50. Editat Septembrie 9, 2007 de FilthyAnimal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flusturel Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 OK sa zicem ca am o curgere de curent. cam cit de mare este asta - sa stiu si eu ce aparat sa cercesc daca cumva al meu nu indica nimic. iar daca am fire dezlipite in electromotor se pot vedea cu ochiul liber sau trebuie specialist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 O scurgere de curent o poti masura cu orice multimetru uzual, nu are cum sa fie mai mare de cativa amperi, ca altfel ar aparea semne evidente. Electromotorul e bobinat cu sarma foarte groasa (peste 1 mm, masurat la ochiometru), deci orice defecte le vezi cu ochiul liber. Oricum, o intrerupere la electromotor sau (ma probabil) un carbune tocit incat face contact imperfect au niste simptome specifice. Nu stiu cum sa le descriu prea bine, auzi/simti ca motorul incearca sa se invarta dar ramane intepenit in campul magnetic. Apropos, vezi ca magnetii electromotorului sunt foarte puternici, trebuie sa ai grija cand il asamblezi la loc sa nu scapi ceva metalic (de ex rotorul) in ei ca se pot sparge sau prinde degete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexLau_81 Postat Septembrie 11, 2007 Share Postat Septembrie 11, 2007 (editat) OK sa zicem ca am o curgere de curent. cam cit de mare este asta - sa stiu si eu ce aparat sa cercesc daca cumva al meu nu indica nimic. iar daca am fire dezlipite in electromotor se pot vedea cu ochiul liber sau trebuie specialist? Cel mai probabil ai bateria slaba - pune-o pe redresor o noapte. asa am patit eu cand am incercat sa o pornesc dupa 2 sapt..am dat de 2 ori la demaror si a murit...am incarcat'o pe "redresor" si e ca noua Daca totusi vrei sa verifici vreo scurgere(tentativa de scurt circuit) - Ia'i contacul, api da borna (+) jos de pe baterie leag'o de unul din capetele unui ampermetru (multimetru digital) iar celalalt fir de la multimetru leaga'l inapoi la baterie (+) Ampermetrul inseriat ar trebuii sa'ti arate daca ia "ceva" curent din baterie fara sa ai contactul pus. daca zici ca se descarca la ordinul "zile" nu e vb de amperi...zeci sau maxim sute de miliamperi in cel mai rau caz...daca iti papa amperi ar muri in cateva ore. @FilthyAnimal GS'ul trebuie incalzit BINE...cand e rece "da in nas"....are o temp de functionare destul de ridicata...eu sunt la al doilea GS500 asa e motorul conceput...la plecare stau cam 4...5 min sa il incalzesc la 1700-2000 RPM. Asfalt uscat ! Editat Septembrie 11, 2007 de AlexLau_81 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C motor Postat Septembrie 11, 2007 Share Postat Septembrie 11, 2007 Apropo de pornit dimineata. In ultimele dimineti care au fost ceva mai reci, in jur de 10 grade, am avut neplacerea sa observ ca motoreta mea a pornit din a2a desi avea socul tras la maximum. Nu ma deranjeaza foarte mult lucrul asta, dar ma sperie cand vad ca urca destul de greu in ture, ii ia cateva secunde pana trece de 2.000 rpm. Pe timp de vara, adica pana acum 2 saptamani, pana sa schimb ulei, filtru de ulei si de aer imi dadea impresia ca porneste imediat si urca imediat in ture cand e socu tras. Pe deasupra, tot in perioada asta mai friguroasa am observat ca nu trage la fel de bine in primele minute dupa ce o pornesc. Poate ca n-o las destul sa se incalzeasca. Ar putea fi si variantele de genu carburatoare necuratate sau bujii folosite ce trebuie schimbate? Filtrul de aer repet, este nou... Tot ce vreau eu e sa previn momentu in care ma duc la garaj dau sa pornesc si n-o ia. Tin sa spun ca iarna trecuta, la -10 grade pornea din prima. Uleiul folosit este acelasi, mobil 1 full sintetic 15w50. trebuie incalzita mai bine...plus ca, acum ca s-a mai racit afara pune si tu 10w40.....si a mea facea la fel pana i-am pus bujii de iridiu..acum nu mai are probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.