UrsuCarpatin Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 (editat) Dragi prieteni, M-am apucat sa desfac Transalpul. Am probleme la axul furcii spate. Am scos piulita dar axul se invarte foarte, foarte greu si nu iese. Bat cu ciocanul (omeneste) in el si nu misca nimic. Credeti ca mai are vreun filet, sau bat in el pana imi vin dracii si iese ? Mentionez ca aproape toate suriburile sunt intepenite, deci e posibil ca si axu sa fie ruginit in bucse. A mai desfacut vreunul din voi un Transalp ? Deci, bat in draci pana iese ? Multumesc. Editat Ianuarie 2, 2008 de UrsuCarpatin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristicbr Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 te-as sfatui sa ti iei in primul rand un spray anti-rugina. dak e sa fie ruginit axul te scuteste mult de ciocanit. si eu unul ma indoiesc sa mai aiba vreo piulita. cea mai simpla solutie mi se pare ca ar fi sa descarci de pe net cartea service a motocicletei sa vezi dak tre sa ciocanesti sau nu.numa' bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 nu are nici o piulita. culca motoru pe o parte si da-i cu spray degripant(WD40). nu esti singurul care a ajuns in situatia asta.succes. 4pistons Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 Daca axul are gaura de centrare bate prin intermediul unui dorn sau punctator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adya76 Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 Dragi prieteni, M-am apucat sa desfac Transalpul. Am probleme la axul furcii spate. Am scos piulita dar axul se invarte foarte, foarte greu si nu iese. Bat cu ciocanul (omeneste) in el si nu misca nimic. Credeti ca mai are vreun filet, sau bat in el pana imi vin dracii si iese ? Mentionez ca aproape toate suriburile sunt intepenite, deci e posibil ca si axu sa fie ruginit in bucse. A mai desfacut vreunul din voi un Transalp ? Deci, bat in draci pana iese ? Multumesc. degripant WD 40 sau 2+2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 Invarte-l in gol pana merge mai usor. Niste WD40 poate sa ajute, mai ales ca e ieftin si se gaseste la orice Brico. (il vei folosi pe urma si la alte lucruri, de exemplu mufe oxidate) Axul sa fie liber, fara apasari pe bucse, centrat in bascula etc. Nu il bate cu ciocanul sau cu dorn, pentru ca va expanda. Pune-i o bucata de lemn in cap si pe urma da-i cat poftesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UrsuCarpatin Postat Ianuarie 2, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 2, 2008 Multumesc pentru sugestii. L-am învîrtit în gol, acum se misca mai usor, i-am dat spray, iar mîine fac rost de o bucată de bronz de pus în capăt si-i mai dau ciocane (am pus lemn si l-am făcut scobitori, fără să se miÂşte axul vreun milimetru). Am luat țeapă cu motorul ăsta. Am dat 2400 pe el, zicîndu-mi că 98 e un an bun. O fi anul bun, dar cred că prăpăditul ăla de neamț l-a tinut în sare, că 9 din 10 suruburi sînt ruginite si întepenite. Încă două întrebări, dacă tot văd că sînteti activi pe aici: 1. Să-i schimb bujiile sau să le las acolo atîta timp cît îmi porneste fără probleme si nu-mi face niciun fel de figuri ?! 2. L-am băgat în casă, deci nu rabdă frig. În conditiile astea e nevoie să-i bag ulei în capul pistonului, sau să-i fac ceva peste iarnă ? Sînt chestii care trebuie făcute obligatoriul peste iarnă (uleiul de anul trecut e în motor, încă nu l-am scos) ? Vă salut cu multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristicbr Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 daca tot il deesfaci poti sa-i faci cadou bujii noi si iti tace capul anul asta mai ales ca il bagi la "revizie"generala din cate vad. ulei in capul pistonului?! asta faceam eu la minsk iarna deci nu-i baga ca la prima ocazie de a-l porni o sa cumpara un aditiv de ala pt benzina de curata carburatoarele si peste tot pe unde trece ,dai o cheie de 15 min. si cu asta b'asta. uleiul daca e vechi schimba-l mai bine la inceputul sezonului ca n-are rost sa-i pui acum si sa stea nefolosit in motor. e super fain dak ai un loc incalzit unde sa poti lucra la el. as avea si eu o gramada de lucruri de facut la el dar din pacate tre sa astept sa se incalzeasca k in garajul in care o tin e cu 1 grad mai cald ca afara. baft Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 1. Să-i schimb bujiile sau să le las acolo atîta timp cît îmi porneste fără probleme si nu-mi face niciun fel de figuri ?! Da de unde vrei sa stie altul cand trebuie sa-ti schimbi bujiile? Le schimbi la 15mii, cand sunt pline de calamina sau cand nu mai dau scanteie ca lumea (le scoti, le bagi in fise, le pui pe cadru si dai la automat). Pornitul greu poate fi din 1000 de cauze. 2. L-am băgat în casă, deci nu rabdă frig. În conditiile astea e nevoie să-i bag ulei în capul pistonului, sau să-i fac ceva peste iarnă ? Sînt chestii care trebuie făcute obligatoriul peste iarnă (uleiul de anul trecut e în motor, încă nu l-am scos) ? Uleiul adaugat in capul cilindrilor previne aparitia ruginii ca urmare a formarii condensului la racirea motorului. Daca ai adus-o in casa cu motorul inca fierbinte nu vei avea condens (daca nu stai in iglu ) si nu ai de ce sa-i bagi nimic in cilindrii. Uleiul din motor se schimba la numar de km, functie de mai multi factori (vezi topicurile dedicate). Nu are rost sa faci operatiuni de intretinere gratuite pentru ca nu castigi nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UrsuCarpatin Postat Ianuarie 2, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 2, 2008 Păi l-am urcat în casă. Am tras 5 insi de el pe scări în sus pînă la etajul 2. În garaj nu se poate lucra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Ianuarie 3, 2008 Share Postat Ianuarie 3, 2008 (editat) Depinde cat de tipicar esti tu,daca vrei sa mearga ceas la primavara fa-i o revizie totala:rulmenti roti,la jug,lant spalat,bujiile schimba-le ca nu stii cati km au,uleiul la primavara !! PS:vezi ca axul poate(nu stiu la tine cum e) sa aiba piulita dar si filet in cadru,invarte incet in sensul de desfacere si dai spray !! Editat Ianuarie 3, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Postat Ianuarie 3, 2008 Share Postat Ianuarie 3, 2008 eu in fiecare iarna fac revizie capitala la motor. cand incepe sezonul prefer ca toti banii sa se duca pe benzina,bere si mici si nicidecum pe fiare. avand in vedere faptul ca ai cumparato de curand si nu stii mare lucru despre ea iti sugerez sa faci cateva interventii mecanice sau verificari. inlocuieste bujiile , verifica filtrul de aer , schimba uleiul indiferent de nr. de km.(daca uleiul este uzat va dauna motorului).nu conteaza daca il schimbi acum sau la primavara,important este ca uleiul uzzat sa nu ramana in motor . verifica daca cauciucurile sunt ok , lantul daca este uzat sau suficient intins(3,5cm cursa libera),verifica daca pinioanele de la transmisia finala sunt bune , greseaza rulmentii de la juguri , verifica rulmentii de la roti , etc. . succes . 4pistons Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UrsuCarpatin Postat Ianuarie 3, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2008 E nasoala treaba. Nu iese axul. I-am dat spray, l-am batut de l-am omorat cu dorn de bronz si nici nu misca. Ma tem ca daca bat mai tare loveste in blocul motor si-l sparge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 3, 2008 Share Postat Ianuarie 3, 2008 (editat) E nasoala treaba. Nu iese axul. I-am dat spray, l-am batut de l-am omorat cu dorn de bronz si nici nu misca. Ma tem ca daca bat mai tare loveste in blocul motor si-l sparge. S-ar putea sa aiba un opritor sau inca un filet, asa ca poate bati degeaba. Eu zic sa faci rost de fisele tehnice si sa vezi cum se desface, ca nu ciocanul e de baza in mecanica... Incearca de exemplu la http://www.repairmanualclub.com/, eu mi-am gasit acolo cat de cat ce imi trebuia (adica manualul de utilizare la ceva asemanator in engleza si fisele tehnice in franceza - dar la Kawa fisele tehnice au text doar in titlul paginii - ca nu prea pricep mare lucru din manualul original in germana)... Relativ la bujii, daca tot desfaci motorul eu zic sa le verifici intai. Daca sunt deja NGK Iridium si sunt OK (izolator alb curat si buza acoperita de un praf subtire brun-rosiatic) pune-le la loc, daca nu cred ca merita sa le schimbi oricum ca cele cu iridium sunt mai bune si niste bujii obosite/murdare nu sunt de prea mare folos, mai ales pe vreme mai proasta... Partea nasoala e ca bujiile cu iridium sunt cam scumpe in Europa pentru ca NGK e firma americana, asa ca platesti si transportul si o gramada de taxe vamale (eu tocmai mi-am comandat unele cu mare discount de pe louis.de la 16,95EUR bucata in timp ce pe Amazon.com sunt la $9.95 plus transportul, dar la astia transportul spre Europa e numai cu DHL pornind de pe la $45 in sus). Editat Ianuarie 3, 2008 de pmoldovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UrsuCarpatin Postat Ianuarie 3, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2008 Am cartea tehnica si in carte nu arata sa fie si alte filete. Axul se invarte in gol relativ usor, dar de iesit nu iese. Dau cu spray si curge rosu de pe acolo, deci e ruginit la greu. Teama mea e ca dand cu ciocanul in halul in care e nevoie sa dau, nu cumva sa loveasca furca in blocul motor si sa-l sparga. Partea nasoala e ca probabil si bucsele de plastic de pe furca amortizeaza loviturile si de asta nu-si da drumul... --- Mesaj completat în 03 Jan 2008 22:07 -------------M-am uitat si la bujii. Sunt NGK. Sa le desfac ? Se pot curata cum se curatau pe vremuri bujiile la Dacie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 3, 2008 Share Postat Ianuarie 3, 2008 Mai insista cu spray degripant mai multe zile la rand si apoi incearca sa scoti axul. Nu te grabi si mai ales nu lovi prea tare. Insista dar cu rabdare. Bafta cu noua achizitie. Problemele tale sant relativ minore, odata rezolvate nu o sa te mai supere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UrsuCarpatin Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 A iesit dupa 3 zile de spray si ciocaneala. Multumesc tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 A iesit dupa 3 zile de spray si ciocaneala. Multumesc tuturor. Asa e cu SH-urile ! pana nu desfaci nu stii ce ai luat. Motorul sa mearga,in rest se rezolva !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristicbr Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 fain sa ai un garaj cu de toate iarna e ''sanatate curata'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.