Sari la conținut

MOTOR IN 2 TIMPI CU UNGERE?


Postări Recomandate

daca studiati principiul de functionare a motorului in 2T, o sa va dati seama ca nu are cum sa aiba baie de ulei

motoarele mai noi in 2T au un mixer ulei/benzina care "prepara" amestecul carburant si au un rezervor separat de ulei "de amestec"

mai multe detalii la http://science.howstuffworks.com/two-stroke1.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal

Acea baie de ulei la te te referi este pt uleiul din cutia de viteze ....

sal........omu' intreba de baie de ulei..............pai are, ca in ce altceva inoata cutia de viteze?!?..........discutand de baie de ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista studii pentru construirea unui motor in doi timpi cu baie de ulei

 

cele doua pistoane fac precompresie incrucisata iar gazul nu mia trece prin baie

caut schema si o bag mai apoi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la fel e si cu turbodiesel 2t. ele functioneaza datorita turbosuflantei care baga aer in pistoane, iar combustibilul vine de la pompa de injectie. Nu au carter ca motocicletele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cu baie de ulei sunt doar unele scutere. E cam impropriu zis baie. Au un rezervor, din care prin intermediul unei pompe, se amesteca uleiul cu benzina si asigura ungerea. Si sa mai lamurim un lucru, nu exista motor fara ungere. Fiecare motor are sistemul lui de ungere. Iar la un 2T nu se poate face o baie in genu celui in 4T datorita ferestrelor din cilindru.....

Apropo dau 3 note de 10 celui care imi explica si mie ungerea la un motor Wankel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo dau 3 note de 10 celui care imi explica si mie ungerea la un motor Wankel

 

 

The Wankel engine requires a small amount of lubricating oil to be mixed into the incoming fuel-air mixture. This oil is deposited on the walls of the rotor housing, lubricates the seals, and is ultimately burned off. Because of this, oil must be continuously

 

 

 

 

amestec nenea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit si eu treaba aia, dar daca te uiti pe www.howstuffworks.com, acolo au un motor wankel demontat (de mazda rx7) care are un IMENS filtru de ulei.....

sa fie oare echivalentul catalizatorului de la motoarele normale? adica un recuperator de gaze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:banana: hmmm

nu cred, tot pe acolo pe undeva scria ca motoarele wankel nu intrunesc "U.S. regulations" cu privire la poluare....

probabil ca japonezii au gasit cumva o modalitate de ungere, ceea ce ar fi mai aproape de adevar, intrucat motorul ala chiar a fost montat pe o masina (mazda rx7) si trebuia sa fie cat mai fiabil, nu-i vad eu pe japonezi amestecand ulei la pompa ca trabantistii :grinbandit: , sau avand pompe cu combustibil special (cum aveau ddr-istii pt trabant)

 

PS

despre rezervor de ulei separat si mixer s-a mai discutat si pe alte topicuri, eu personal nu cred ca se folosea asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, se foloseste rezervor separat de ulei de amestec si pompa de dozaj (controlata chiar de calculator :banana: ). Am citit insa pe site-urile de proprietari de mazda ca mai totzi renuntza la dozajul ala si prefera sa puna ulei in rezervor. Principala problema de care se plangeau ei - uleiul dozat de pompa de ulei nu apuca sa se amestece ca lumea cu benzina si creaza depuneri de calamina, fatale pentru modul de functzionare a segmentzilor ala - vedetzi ca segmentzii aia sunt impinsi ma intr-o parte, ba in alta, in canalul lor de lucru, pentru a fi presatzi pe peretele apex-ului. La un moment dat insa apasarea laterala a segmentului e zero (cand presiunea din doua "camere" vecine este egala), moment in care segmentul nu mai e impins pe cilindru si produce scurt-circuit de gaze. Poate ca avansul tehnologic (zicea cineva de segmentzi de titan) o sa elimine necesarul de ulei la segmentzi.

 

Filtrul ala de ulei din poza de pe howstuffworks are alta treaba, este pentru alimentarea circuitului de ungere al arborelui si coroanelor dintzate din motor. Pe langa segmentzii aia, motorul mai are inca un rand de etansari, de o parte si de alta a pistonului. Partea buna este ca motorul nu are supape, controlul gazelor se face prin porturi, ca la 2 timpi, deci iarasi - un lucru bun. Este clar ca motorul nu are viitor in productzia de serie, insa ma intreb de ce nu se implementeaza pe scara larga pe masinile/motocicletele de curse ??? Probabil nu s-ar mai putea face "clasele" de concurs pe principiul capacitatzii cilindrice.... - antichitatea aia de motocicleta ati vazut ca scotea 100 de cai din 1000 cmc.... Ma intreb cati s-ar scoate cu tehnologia din ziua de azi... Nu am gasit nicaieri nici o referintza la cati cmc are Mazda. Probabil ca nu ar da bine sa zici ca ai motor de "1.2 litri" si sa te lauzi cu 200 de cai :grinbandit:))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite pe cineva care stie mai multe...

oricum, eram aproape sigur ca nu foloseste amestec.....

probabil ca puterea mare o realizeaza la turatii mari, ca altfel....

 

PS

au fost facute motoare wankel inclusiv pt aeromodele, cu raport f bun greutate/putere, insa pierdeau "puncte" la cap. fiabilitate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MUTLUMESC PT RASPUNSURI DAR IDEEA ERA CA LA KAWASAKI KR 250 SE BAGA IN "BAIE" 1.8 L DE ULEI 10W 30/40 SI ARE REZERVOR SEPARAT DE ULEI DE 2T CU VARIATOR SI NU INTELEGEAM PT CE SUNNT CEI 1.8 L DE ULEI

 

CRED CA PENTRU AMBREIAJ SI CUTIE

 

 

MULTUMESC MULT

 

 

 

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la fel e si cu turbodiesel 2t. ele functioneaza datorita turbosuflantei care baga aer in pistoane, iar combustibilul vine de la pompa de injectie. Nu au carter ca motocicletele

Da??? si????? Expica-mi si mie cum se face admisia la pornire ca eu stiam ca turbosuflanta este actionata de gazele arse care ies in viteza pe evacuare si de aceea are un pic de intarziere la raspuns si nu prea este eficienta supraalimentarea de cat de pe la 2000 de ture in sus???????????? si cum etansezi camera de ardere si faci admisie si evacuare daca nu ai carter la 2T Supraalimentati???

De "baleaj" ai auzit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil ca locomotivele (si vapoarele, cum zicea cineva pe aici) au sisteme speciale de pornire, doar nu sunt motociclete, au o gramada de "agregate" pe langa motorul principal...

Au unul sau doua motoare auxiliare pentru pornire .Si la unele buldozere au motor de pornire auxiliar Romanesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da??? si????? Expica-mi si mie cum se face admisia la pornire ca eu stiam ca turbosuflanta este actionata de gazele arse care ies in viteza pe evacuare si de aceea are un pic de intarziere la raspuns si nu prea este eficienta supraalimentarea de cat de pe la 2000 de ture in sus???????????? si cum etansezi camera de ardere si faci admisie si evacuare daca nu ai carter la 2T Supraalimentati???

De "baleaj" ai auzit?

ma interesez si iti spun. stiu ca au o constructie foarte speciala si ca in general lucreaza la turatie constanta, iar pornirea se face (la vapoare ) in jumate de ora.

La locomotive - alea pleaca direct in ture. poate au turbocompresor mecanic, nu actionat de gazele de evacuare, caz in care se aduce motorul la turatia necesara cu motorul auxiliar si se da drumul la motorina.

Imediat ce gasesc documentatie iti arat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...