Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce s-a încins treaba pe aici ! Moșii ăia au adus din Finlanda (?) pistoane Wiseco forjate, s-au făcut oferte diverse...se dorește trecerea la 2V...

Acu' să nu supăr pe nimeni dar cuplul la monocilindru e cam la fel cu V-ul doar că e furnizat la turație mai mică, vreo 5000 rpm în loc de 6000 la Honda.

Da' ce-o fi ăla cuplu ?

E treaba aia cu Europa indiferentă la orientare ?

Până acum mă bag sigur doar la treaba cu gulașul.

La capitolul potcovărie am reușit să-mi montez pinioanele, să fie în linie. (știe lumea despre ce vorbesc) M-a prins totuși iarna fără să apuc să dau o pedală

corciturii născute din bezna minții. Nu e mare brânză dar trebuie să mă laud și eu cu ceva. :)

 

 

 

 

post-86604-0-47711800-1516649631_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până acum mă bag sigur doar la treaba cu gulașul.

Apoi o sa fie cam ca la Dealu Botii..... ma gandesc...

Chucki cu Radu o sa tot repare, surubareasca, noi o sa mancam si o sa bem ;)

Nevestele si MoMo o sa fie suporterii! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce s-a încins treaba pe aici ! Moșii ăia au adus din Finlanda (?) pistoane Wiseco forjate, s-au făcut oferte diverse...se dorește trecerea la 2V...

Acu' să nu supăr pe nimeni dar cuplul la monocilindru e cam la fel cu V-ul doar că e furnizat la turație mai mică, vreo 5000 rpm în loc de 6000 la Honda.

Da' ce-o fi ăla cuplu ?

E treaba aia cu Europa indiferentă la orientare ?

Până acum mă bag sigur doar la treaba cu gulașul.

La capitolul potcovărie am reușit să-mi montez pinioanele, să fie în linie. (știe lumea despre ce vorbesc) M-a prins totuși iarna fără să apuc să dau o pedală

corciturii născute din bezna minții. Nu e mare brânză dar trebuie să mă laud și eu cu ceva. :)

Salut George. La corcitura, cum ai deplasat foaia de lant, spre esterior ma gindesc.. ? Vad acolo ceva disc, suruburi, dar nu inteleg nimica .... lauda-te pina l acapat. :)

 

Cu monocilindru/2V era vorba de confort, ca-i mai odihnitor 2V decit animalul monocilindru.

Cu cuplu, fie punctul de pornire la urmatoarea intilnire :D

 

Eu.

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mă pot opune dorinței maselor largi de admiratori ai mei :)

 

Dar ca înțelegeți contextul, ar trebui început cu începutul. Prin anii '77, elev de liceu fiind, am pus pariu cu niște prieteni că pot să fac un motor cu aburi și să-l montez pe o bicicletă. De ce ?

Simplu, pentru că ei au zis că nu se poate.

Am construit un motor cu 3 cilindri oscilanți, l-am pus pe o bicicletă, l-am alimentat dintr-un căzănel încălzit cu o butelie de aragaz de voiaj și ...voila!

Am câștigat țuica pusă în joc. E drept, drăcia n-a funcționat decât vreo ...2 kilometri...

După câțiva ani, tot în urma unui pariu, am construit o altă drăcovenie cu motor care a mers mult mai mult.

Atât de mult încât s-a lăsat cu dosar penal. Miliția zicea că e autovehcul iar eu spuneam că e bicicletă.O să pun niște poze.

M-am enervat din nou recent, că mai toți posesorii de de TW (Trailway) ziceau că nu se poate monta pe ea alt motor decât cel original.

Ok, să specific, fără flex și sudură !

Pentru cine nu știe modelul, roata din spate e foarte lată, motiv pentru care offsetul pinionului de motor e pe măsură. Adică mai are un lagăr în exteriorul lui.

Bref, am luat un motor de XT250, l-am băgat cu japca și am făcut alți suporți motor.

Nu s-a mai potrivit nici evacuarea, așa că am construit ceva ce n-a văzut Parisul, (poze la cererea maselor) pedala de pornire lovea în cadru, așa că am reinventat-o cu piese de la un Logan.

Bascula a trebuit mutată cu 50 de mm mai înapoi, amortizor, frâne, etc.

Pinionul de pe motor l-am adaptat scoțându-l mai în afară iar pe cel din spate l-am apropiat de roată (spre interior) cu niște discuri suplimentare.

Mai am de pus cablul de ambreiaj și de accelerație.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mă pot opune dorinței maselor largi de admiratori ai mei :)

 

Dar ca înțelegeți contextul, ar trebui început cu începutul. Prin anii '77, elev de liceu fiind, am pus pariu cu niște prieteni că pot să fac un motor cu aburi și să-l montez pe o bicicletă. De ce ?

Simplu, pentru că ei au zis că nu se poate.

Am construit un motor cu 3 cilindri oscilanți, l-am pus pe o bicicletă, l-am alimentat dintr-un căzănel încălzit cu o butelie de aragaz de voiaj și ...voila!

Am câștigat țuica pusă în joc. E drept, drăcia n-a funcționat decât vreo ...2 kilometri...

După câțiva ani, tot în urma unui pariu, am construit o altă drăcovenie cu motor care a mers mult mai mult.

Atât de mult încât s-a lăsat cu dosar penal. Miliția zicea că e autovehcul iar eu spuneam că e bicicletă.O să pun niște poze.

M-am enervat din nou recent, că mai toți posesorii de de TW (Trailway) ziceau că nu se poate monta pe ea alt motor decât cel original.

Ok, să specific, fără flex și sudură !

Pentru cine nu știe modelul, roata din spate e foarte lată, motiv pentru care offsetul pinionului de motor e pe măsură. Adică mai are un lagăr în exteriorul lui.

Bref, am luat un motor de XT250, l-am băgat cu japca și am făcut alți suporți motor.

Nu s-a mai potrivit nici evacuarea, așa că am construit ceva ce n-a văzut Parisul, (poze la cererea maselor) pedala de pornire lovea în cadru, așa că am reinventat-o cu piese de la un Logan.

Bascula a trebuit mutată cu 50 de mm mai înapoi, amortizor, frâne, etc.

Pinionul de pe motor l-am adaptat scoțându-l mai în afară iar pe cel din spate l-am apropiat de roată (spre interior) cu niște discuri suplimentare.

Mai am de pus cablul de ambreiaj și de accelerație.

Ahaaa, deci n-ai stare, de mic. Boala grea. Ma simt si eu bolnav. :D

 

Oricum, e ceva sa construesti la virsta/vremea aceea un motoras cu aburi . Daca ai poze, ar fi super sa le putem vedea si noi (te mai speli de pacatul placutelor de frina de scuter care te urmareste indeaproape, cu ajutorul nepretuit a colegului hahahaha)

Chestia cu fara flex sau sudura arata a improvizatie de scurta durata, 2-3km ... Eu incerc sa evit cit pot de mult improvizaiile. Stiu ca denota inteligenta inginereasca bogata si rezolva o problema punctual, dar e pe termen scurt sau cu riscuri considerabile. Traditionala sirma de gard care se afla in aproape oricare garaj, portbagaj de dacie, sertar sau buzunar, rezolva o gramada de probeme. Este si va ramine asa. Sa sti ca n-am gasit prin vest cutuma asta estica, cred ca n-au avut niciodata garduri de sirma oamenii aia hahahahaa.

Oricum, mi-a venit iar pofta de povesti cu gulash.... Sa fim sanatosi .....

 

Radu

» Post actualizat in 26 Jan 2018 06:45

ok. E bicicletă sau autovehicul ?

Hint : Nu are pedale și nu se poate deplasa ca bicicletă.

Depinde cine intreaba . Daca-i militian, zi-i ca-i a lui tata, da-i un poc de KENT si tai-o :D ... si sa nu te mai prind p'aici copchile ca-ti rup urechile ! cu micicleta ta cu tot ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele pe vremea aia erau mai rare ca in ziua de azi. Din păcate, garajul ne-a fost spart și bicicleta furată, printre alte lucruri. Pot depune mărturie doar colegii și prietenii (care or mai fi) Pot însă să-l desenez din memorie oricând.

Chestia din prezent nu e chiar legată cu sârmă :) Are suporți zdraveni.


» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:21

Evacuare cu trecere de pe rotund pe sectiune dreptunghiulară. Bernoulli, viteze de trecere, bla..bla..

Mostră de inginerie ...:)


» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:22

Ce nu face omu' pentru o țuică....

post-86604-0-08439500-1516950291_thumb.jpg

post-86604-0-34752500-1516951180_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele pe vremea aia erau mai rare ca in ziua de azi. Din păcate, garajul ne-a fost spart și bicicleta furată, printre alte lucruri. Pot depune mărturie doar colegii și prietenii (care or mai fi) Pot însă să-l desenez din memorie oricând.

Chestia din prezent nu e chiar legată cu sârmă :) Are suporți zdraveni.

» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:21

Evacuare cu trecere de pe rotund pe sectiune dreptunghiulară. Bernoulli, viteze de trecere, bla..bla..

Mostră de inginerie ... :)

» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:22

Ce nu face omu' pentru o țuică....

Nu te ataca. De sirma ziceam ca exemplu general al improvizarilor...

 

Adaptarea facuta de tine dreptunghiulara > circulara nu CRED ca are nici o problema. Daca era un unghi drept pe directia de curgere, da, ar fi fost ... In schimb adaptarea diametrului circular la dimensiunea profilului dreptunghiular nu e facuta treptat si probabil ca asta, daca ai face o evidentiere a turbulentelor s-ar vedea ca acolo se creeaza turbioane care impiedica curgerea optima a aerului.

DAR, eu am inteles de ceva ani in urma ca ORICE impresie as avea eu (laic) despre aer poate fi total falsa. Cei care se ocupa cu aer si-s profesionisti trebuie ascultati in liniste, caci ei stiu ce vorbesc !!!

Bernoulli nu cred ca ar fi zis ceva ... nu ai nici o gituire acolo care sa-ti creasca viteza !!

 

Oricum, la performantele nemasurate ale motorului ala cred ca problema asta este insesizabila :) Mai mult conteaza ce filtru pui !!

 

cu drag

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost forțat de distanța foarte mică rămasă între țeava cadrului și evacuare.

Singura soluție ca să păstrez debitul constant a fost să mă limitez la lățimea fantei rămase și să cresc pe înălțime.

Am evitat toate schimbările de direcție bruște. Am citit niște chestii despre dinamica fluidelor și la sfârșit am constatat că eram mai prost decât înainte de a citi.

Concluzia autorului era că practica experimentală poate da peste cap tot felul de calcule.

În poza de mai jos altă mostră de potcovărie, dintr-o bieletă și un cap de bară, donate de un Logan.

Cum ar spune Arghezi : Din bube, mucegaiuri și noroi, făcut-am pedale potrivite pentru voi.

post-86604-0-04409600-1516960834_thumb.jpg

post-86604-0-14032000-1516960841_thumb.jpg

post-86604-0-70223900-1516960845_thumb.jpg

post-86604-0-16465600-1516960858_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost forțat de distanța foarte mică rămasă între țeava cadrului și evacuare.

Singura soluție ca să păstrez debitul constant a fost să mă limitez la lățimea fantei rămase și să cresc pe înălțime.

Am evitat toate schimbările de direcție bruște. Am citit niște chestii despre dinamica fluidelor și la sfârșit am constatat că eram mai prost decât înainte de a citi.

Concluzia autorului era că practica experimentală poate da peste cap tot felul de calcule.

În poza de mai jos altă mostră de potcovărie, dintr-o bieletă și un cap de bară, donate de un Logan.

Cum ar spune Arghezi : Din bube, mucegaiuri și noroi, făcut-am pedale potrivite pentru voi.

"la sfârșit am constatat că eram mai prost decât înainte de a citi." Cu totul adevărat ! Doar studiind un lucru/domeniu îţi dai seama cât de multe sunt de aflat şi de puţine ştiai înainte, adicătelea cât prostovan te regăseşti .... :eek:

 

... şi unde zici fără flex şi sudură ??!

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radu, trăim în România. Cu trotineta aia trebuie să merg la ITP. Nu-mi permit să mă prezint în fața organului cu modificări structurale. Sau poate vreau să o vând, deși nu vreau.

Anul trecut se ruga un coleg de pe forum să i-o vând.

Ideea era să demonstrez ceva (mie în primul rând) că nu există ”nu se poate”. Sună cam ceaușist dar asta e.

De-aici,ideea de : fără flex, fără sudură. Oricând am chef, trec la versiunea standard, oficială.Dacă mă enervez, într- o zi (sau mai puțin) mă dezvolt ca Hulk.

Știu, nu e cușer, dar de-aia suntem atât de drăguți și interesanți, pentru că putem. :)

 

Uite, un model de piesă care nu se poate cumpăra de nicăieri.

 

post-86604-0-31766700-1517085680_thumb.jpg

Editat de Muretto Grundieg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce, vrei să facem Lego prin taiga ?

Mai întâi va fi testată 10 metri (prin curte).

Apoi 100 de metri (pe stradă)

Apoi 1 kilometru (până în Voluntari)

Apoi 100 de kilometri (Până la Bușteni)

Și tot așa...dacă nu cade nimic din ea, multiplicăm cu zece de fiecare dată :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai tu norocul ăsta, Georgică! O aduc cu roaba dacă se strică și tot n-o las pe mâna dușmanului. Exemplare mai valoroase ca ale mele nu găsești decât la Jay Leno's Garage.


» Post actualizat in 28 Jan 2018 14:58

P.S. Nu trebuie ratat bustul lui Vladimir Ilici Lenin din Svalbard, în caz că ajungi înaintea mea, :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...