Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

http://dillypoint.ro/zen/index.php?main_page=product_info&cPath=3248_366_2945_7367_7183&products_id=33&zenid=8l4hquli0gtu260r5olq028q72

 

 

Mcb597 eu din astea mi-am cumparat.....sunt bune.


» Post actualizat in 20 Jul 2016 08:42

Aseara am iesit la un test cu noile tobe, de cand au fost montate nu am iesit deloc cu ea din cauza timpului. De pornit am mai pornit-o, dar fiind intre blocuri, nu mi-am permis de a face mai multe teste , decat acela de a-o tine la relantiu. Primele impresii....Uau...!!!! Parca e alta motocicleta. Am ajuns acasa fara dureri de cap, iar pe drum sunetul scos e foarte frumos, pe accelerari, pe viteza constanta. Am depistat in schimb o problema veche cu care ma confrunt de foarte multi ani si anume sus la capacul cu furcile care sustin culbutorii am iar un pic de umezeala de la ulei. Oricat am incercat se pare ca nu reusesc deloc sa opresc aceasta sapurare de ulei. Am incercat cu rezosil ...cu fel si fel de vraji, insa nimic nu functioneaza sa nu mai vad pe acolo pete de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

http://dillypoint.ro/zen/index.php?main_page=product_info&cPath=3248_366_2945_7367_7183&products_id=33&zenid=8l4hquli0gtu260r5olq028q72

 

 

Mcb597 eu din astea mi-am cumparat.....sunt bune.

» Post actualizat in 20 Jul 2016 08:42

Aseara am iesit la un test cu noile tobe, de cand au fost montate nu am iesit deloc cu ea din cauza timpului. De pornit am mai pornit-o, dar fiind intre blocuri, nu mi-am permis de a face mai multe teste , decat acela de a-o tine la relantiu. Primele impresii....Uau...!!!! Parca e alta motocicleta. Am ajuns acasa fara dureri de cap, iar pe drum sunetul scos e foarte frumos, pe accelerari, pe viteza constanta. Am depistat in schimb o problema veche cu care ma confrunt de foarte multi ani si anume sus la capacul cu furcile care sustin culbutorii am iar un pic de umezeala de la ulei. Oricat am incercat se pare ca nu reusesc deloc sa opresc aceasta sapurare de ulei. Am incercat cu rezosil ...cu fel si fel de vraji, insa nimic nu functioneaza sa nu mai vad pe acolo pete de ulei.

Ai incercat sa faci garnitura din clingherit (fermit, marsit)?

 

Azi pentru mine a fost o zi foarte productiva: Am reusit sa scot masina din service dupa 2 saptamani...sper sa fie ce trebuie si sa nu trebuiasca sa ma-ntorc iar.

Au venit si placutele.. au venit si ieri dar nu pentru dr big. Au gresit comanda. Azi au venit iar. Nici acu nu sunt chiar ce trebuie (ceramice) dar macar am ce sa pun in locul tablelor. Si am primit si reducere pentru ca au gresit comanda. Am dat doar 90 ron pe dansele. Montat. Fericit.

post-72436-0-80571400-1469033390_thumb.jpgpost-72436-0-94216200-1469033402_thumb.jpg

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai aveai putin si ramaneai doar cu urechile de la placute. Astea ar putea fi definitia la "rashket". :)) O sa trebuiasca sa caut ceva foarte subtire sa incerc sa pun sub capac. De capac eu au prinse furcile alea. Curios ca pana acum nu a incercat nimeni cu garnitura.


» Post actualizat in 21 Jul 2016 17:37

 

Nici asta nu a pus nimic, insa ma vad nevoit sa fac ca el peste tot prezoane cu 8 in chiuloasa si 6 in partea de sus. Deja am facute 4 prezoane, cred ca voi face peste tot , dau motorul jos si sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, revin cu update-uri. (DR650 RSE '91)

Am vrut sa intind lantul de balansare asa ca am desfacut capacul de la rotor.Am reusit sa intind lantul ca in manual, am pus totul la loc si cand am dat la cheie electromotorul nu prea a reusit sa invarta motorul. In acelasi timp firul de la releul de pornire la electromotor s-a incalzit f tare de frigea. chiar a iesit un pic de fum de la contacte si aparent s-a stricat si releul de pornire.(am luat altul dup-aia). Intre timp a murit si bateria, am pus-o la incarcat. Am mai demontat o data capacul, m-am mai uitat o data la amplasarea pinioanelor de pornire- posibil sa le fi pus gresit desi nu stiu cum- le-am pus conform cu poza asta dar tot nu a mers. Electromotorul in gol se invarte liber. Oarecum suparat am decis sa desfac tot motorul in bucatele...

Dupa ce am avut toate piesele(garnitura de chiulasa noua, garnitura noua capac alternator), am reusit sa reasamblez motorul dupa ce am fost sa-mi planeze chiulasa si sa-mi rectifice supapele(pus simeringuri supape noi). Pus distributia etc. Motorul a pornit impins pentru ca dupa ce am pus chiar si alta baterie buna, tot nu reusea sa invarta arborele...

starter_clutch.png

Acum va intreb pe voi, ce cauze posibile ar putea fi:

- carbuni uzati(am observat ca sunt 4 carbuni in cruce. daca o pereche e uzata, in gol rotorul se invarte dar cand e in sarcina nu mai poate, se blocheaza, trage curent mare si se supraincalzesc firele de alimentare)

- vreo saiba lipsa

- s-a stricat ambreiajul de pornire(torque limiter - piesa care vine imediat langa axul electromotorului se vede in poza in dreapta jos) sau poate alt pinion de legatura.

Maine dimineata sper sa desfac si electromotorul sa inspectez carbunii. Mentionez ca, coroana de pornire merge bine, adica pe sensul de pornire tine contra si invers se invarte liber.

 

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai cum să pui greșit pinioanele alea. Eu cred mai repede că e vorba fie de motor fie demaror. În primul caz, scoate bujia și vezi la pedală (dacă are) să se învârtească ușor. Daca nu are kick starter, bagă într-o viteză mai mare și învârte de roată.

În cazul al doilea, aș bănui joc în lagărele rotorului. Dacă nu există jocuri nici acolo, verifică zona în care carbunii calcă. Dar cel mai bine e să mergi la un electrician pentru că demaroarele au nevoie de niște măsurători care nu se fac cu uneltele obișnuite (avohmetru de amator sau chestii de genul). Nici eu nu mă pricep la electrică, dacă m-aș pricepe aș fi bogat acum :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vazand cele de mai sus. zau ca ma bucur ca a mea are doar kick start. Parca se pierde din farmecul pornirii unui motor, cand pui fundul pe sa si apesi butonul sa o ia. E mai elegant fara indoiala, dar si mai problematic. E posibil sa ai spire in scurt in demaror de aici si lipsa de putere si fire incalzite . Ala trebuie dat jos si masurat. Poti chiar sa il alimentezi aparte sa vezi daca invarte in gol si daca are sunetul normal de demaror. Nu stiu daca e pe baza de carbuni, dar nu ar strica sa arunci un ochi pe ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am reusit sa desfac electromotorul, am gasit carbunii cam mancati si plasticul izolator spart. Am pus carbunii la loc si izolatia am refacut-o cu un carton si un tub de plastic pus pe surubul de plus si motorul se invarte, dar totusi neconvingator. In plus pe unul din magnetii statorului se observa urme de uzura: aparent rotorul a atins in acel loc magnetul, nu-mi explic cum... poate cand s-a mai umblat la el...

As vrea sa va intreb daca stie cine de unde si ce carbuni ar putea fi compatibili cu acest electormotor, nu de alta dar piesa originala e vreo 220 lei. As cumpara doar carbunii si sa ii ajustez cu o freza ceva ca sa intre. exclus carbuni de dacie deoarece au 2 fire.

Uite si cateva poze de la electromotor...

https://goo.gl/photos/wmTRrH1YAKBatwJW8

 

In plus mi-a aparut urmatoarea problema:

Ca sa dau jos EM am dat jos si galeria si intinzatorul de lant. dupa ce le-am pus la loc, motorul a pornit cu greu(cu alta baterie, a mea e cam dusa) si se aude un clantanit puternic care nu se auzea ultima data cand am umblat. Presupunerea mea este ca atunci cand am scos intinzatorul de lant(de distributie) lantul s-a relaxat iar burta rezultata s-a lasat in jos si cumva a sarit un dinte pe pinionul de la arborele cotit cand am mai miscat motorul inainte si inapoi...

 

Numai bine

Editat de mihneawalker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa cum ziceam, verifică să nu ai jocuri în bucșe/rulmenți. Altfel nu are cum să se atingă statorul de rotor.

Poți folosi orice cărbuni care se apropie cât de cât de ai tăi, să fie mai mari. Tai cu pânză de bomfaier și îi ajustezi la cota care care îți trebuie ție.

Așa am procedat și eu, am folosit cărbuni de la un ARO pentru un Renault 18. Ai grijă ca partea cu firul să rămână centrată.

Dacă dai jos întinzătorul,lanțul n-are cum să sară un dinte, dacă chiar o face, poți să-l arunci liniștit.

Ca să-ți faci o idee cât e jocul în lanț, eu am mers fără patina întinzătorului cam 700 de kilometri. Ok, mergea prost, dar mergea...

Poate trec să arunc un ochi week-endul celălalt, că ăsta plec. Urcăm la 2600 metri pe ”Drumul morții” ...așa că dacă nu mai dai semne de viață, știi de ce :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai aveai putin si ramaneai doar cu urechile de la placute. Astea ar putea fi definitia la "rashket". :)) O sa trebuiasca sa caut ceva foarte subtire sa incerc sa pun sub capac. De capac eu au prinse furcile alea. Curios ca pana acum nu a incercat nimeni cu garnitura.

» Post actualizat in 21 Jul 2016 17:37

 

Nici asta nu a pus nimic, insa ma vad nevoit sa fac ca el peste tot prezoane cu 8 in chiuloasa si 6 in partea de sus. Deja am facute 4 prezoane, cred ca voi face peste tot , dau motorul jos si sanatate.

 

don't...

 

adaugarea de garnitura iti va face probleme foarte mari - vei "ovaliza" pe verticala palierele axului cu came.

 

scurgerile pe la imbinarea capacului de chiuloasa cu chiuloasa se pot lamuri definitiv doar prin planarea zonei de contact (atat pe capac cat si pe chiuloasa) urmata de o re-alezare a palierelor la cota nominala, dar cu elementele asamblate (capac montat pe chiuloasa) si cu aliniere pe verticala cu referinta axul gaurii vechiului alezaj.

 

operatia este foarte migaloasa si necesita indemanare si cunostinte de frezare foarte bune ...

 

altfel, curatat bine de tot urmele de silicon, si re-etansat cu un silicon ok calitativ (recomand REINZOSIL) si repetat ocazional.

» Post actualizat in 02 Aug 2016 12:37

Salut, revin cu update-uri. (DR650 RSE '91)

Am vrut sa intind lantul de balansare asa ca am desfacut capacul de la rotor.Am reusit sa intind lantul ca in manual, am pus totul la loc si cand am dat la cheie electromotorul nu prea a reusit sa invarta motorul. In acelasi timp firul de la releul de pornire la electromotor s-a incalzit f tare de frigea. chiar a iesit un pic de fum de la contacte si aparent s-a stricat si releul de pornire.(am luat altul dup-aia). Intre timp a murit si bateria, am pus-o la incarcat. Am mai demontat o data capacul, m-am mai uitat o data la amplasarea pinioanelor de pornire- posibil sa le fi pus gresit desi nu stiu cum- le-am pus conform cu poza asta dar tot nu a mers. Electromotorul in gol se invarte liber. Oarecum suparat am decis sa desfac tot motorul in bucatele...

Dupa ce am avut toate piesele(garnitura de chiulasa noua, garnitura noua capac alternator), am reusit sa reasamblez motorul dupa ce am fost sa-mi planeze chiulasa si sa-mi rectifice supapele(pus simeringuri supape noi). Pus distributia etc. Motorul a pornit impins pentru ca dupa ce am pus chiar si alta baterie buna, tot nu reusea sa invarta arborele...

starter_clutch.png

Acum va intreb pe voi, ce cauze posibile ar putea fi:

- carbuni uzati(am observat ca sunt 4 carbuni in cruce. daca o pereche e uzata, in gol rotorul se invarte dar cand e in sarcina nu mai poate, se blocheaza, trage curent mare si se supraincalzesc firele de alimentare)

- vreo saiba lipsa

- s-a stricat ambreiajul de pornire(torque limiter - piesa care vine imediat langa axul electromotorului se vede in poza in dreapta jos) sau poate alt pinion de legatura.

Maine dimineata sper sa desfac si electromotorul sa inspectez carbunii. Mentionez ca, coroana de pornire merge bine, adica pe sensul de pornire tine contra si invers se invarte liber.

 

Multumesc frumos.

 

ai garnitura intre capac si carter? acolo trebuie sa fie o garnitura si nu etansat cu silicon.

 

1-2 zecimi fac diferenta intre un mecanism blocat sau nu.

 

eu cand am incercat sa inlocuiesc garnitura deteriorata cu silicon, am avut aceleasi simptome (nu invartea sau invartea greu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri



» Post actualizat in 02 Aug 2016 12:37


 

ai garnitura intre capac si carter? acolo trebuie sa fie o garnitura si nu etansat cu silicon.

 

1-2 zecimi fac diferenta intre un mecanism blocat sau nu.

 

eu cand am incercat sa inlocuiesc garnitura deteriorata cu silicon, am avut aceleasi simptome (nu invartea sau invartea greu)

 

 

 

Da, am cumparat garnitura noua pt capacul de la rotor... N-am mai avut chef sa desfac inca o data azi electromotorul sau sa vad ce e cu zgomotele. Maine seara. Sa vedem cum gasesc niste carbuni cat de cat compatibili. Deocamdata ma ingrijoreaza tacanitul care pare sa vina din zona lantului de distributie. Evident, am lasat-o sa mearga cateva secunde, am mai pornit o data, am oprit si asta a fost. iau la cercetat intinzatorul de lant, sa vedem ce e cu el. Din pacate m-am descurajat, problemele vin una din alta :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un mic secret pentru ajustarea carbunilor. Faci rost de o bucata de sticla pe care lipesti un smirghel de 400-600 finetea. Apoi cu atentie incepi sa freci carbunele pe laterale tinand carbunele in mana si miscandu-l pe sticla. Sticla este perfect plana iar carbunele se va modela exact la cotele dorite de tine. Nu iti trebuie freza ci doar rabdare.... Succes !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca sunt in concediu de 2 saptamani si altceva nu am facut decat sa muncesc, m-am suparat. Facut rezervare pentru saptamana viitoare (12,13,14,15) Nessebar ma rog...pe aproape. Se mai baga cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam multe zile in acelasi loc, daca nu iti place sa stai ca pisica la soare te plictisesti repede :) prima zi/noapte in nessebar o sa iti placa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o pisica la profil. Imi place asta. Scuze sunt relayiv beat si dupa maimult de 12 ore de munca. Si mai scriu si dupa telefon. Deci vine cineva in Nessebar. Prima zi plimbare, a doua somn. A trei a somn, si ultima intoarcere. Poate suferi modificari. Stima.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motiv in plus sa pleci cat mai departe :) . Glumesc. Distractie placuta. Sa punem rotele in miscare zic. Pe vremea asta nici nu mai am nevoie de baie cand ajung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit, lucrurile par sa mearga mai bine:

Electromotorul l-am reparat pana la urma la un atelier: s-a dovedit ca nu carbunii erau problema, ci bucsa din spatele rotorului era un pic sparta, si de aceea rotorul atinge intr-un punct magentul statorului.

In plus, se pare ca am pus gresit saibele la pinioanele de pornire si cand stangeam capacul, strangeam si un pinion. astfel electromotorul nu mai putea sa se invarteasaca. M-am prins pana la urma deoarece se incalzea o anumita zona a capacului de la rotor, cam pe unde erau pinioanele.

 

In plus, ambreiajul cam agata. Mi-am adus aminte ca am vazut pe youtube cum cineva a pilit bratele care tin discurile ambreiajului. De-a lungul timpului, discurile fac niste santuri in acele brate si cand apesi pe ambreiaj, acestea stand in acele santuri, nu mai debreiaja cum trebuie. Acum pleaca f smooth de pe loc, nu are tendinte sa plece cand bag in viteze, nici nu patineaza, dar din pacate schimbarea vitezelor e oarecum dificila, mai ales din 1 in N sau din 2-3. De obicei cand vreau sa scot din viteze, din 1 sare direct in 2 si dupa apas usor catre netru. Sa zicem ca sunt oarecum multumit. Ar trebui sa mentionez ca piulita centrala am lasat-o stransa la mana, pare o problema/cauza comuna a ambreiajului care agata.

 

Acum merge ok, cu exceptia altor probleme minore si una mai importanta:

Cand accelerez intr-a 2-a(si a 3-a etc) pe la 4000 rot incepe sa dea in nas si sa smuceasca. Nu prea mi-e clar ce se intampla, presupun ca e de la carburatie. O sa incerc zilele astea sa mai umblu la ac(am inteles ca trebuie sa fie la jumate din cele 5 semne)... Daca mai aveti si alte sugestii. sau alte cauze posibile... ar fi interesant ca sincer nu prea stiu ce sa-i mai fac sa mearga bine....

A, si compresia, dupa ce am pus segmenti noi, rectificat supape etc e tot 9. cam putin. Cred ca cilindrul/pistonu e cam uzat. probabil ar merge segmenti de reparatie, dar pt asta ar trebui alezat cilindrul ceea ce mi se pare deja prea mult pt cat am muncit la el. Partea asta cred ca ramane asa.

Va multumesc pentru atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresia pare ok, în manual pentru motorul P409 pentru DR650 e dată fix la 9, nici mai mult nici mai puțin. Eu aș zice că e bine așa cum e.

Întreruperile alea apar la 4000 rot/min oricând, inclusiv în gol sau numai între a doua și a treia ?


» Post actualizat in 12 Aug 2016 12:40

Verifică dacă se alimentează cum trebuie, să nu ai robinetul înfundat parțial sau nivelul prea mic în carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresia (dupa manualul meu, original Suzuki) e la limita de jos 9. normal e intre 11-15. In sfarsit, sa zicem ca merge.

Problema se intampla in sarcina. pe loc, cand nu ceri forta de la el, se tureaza fara probleme pana peste 6 mii... Una din masuri o sa fie inlocuirea cu totul a carburatorului (pentru probe) cu a unui coleg cu motor aproape identic, si, de ce nu, bobinele de inductie. poate au ceva particularitati la anumite regimuri de functionare sau poate au o problema intermitenta fisele...

 

Compresia pare ok, în manual pentru motorul P409 pentru DR650 e dată fix la 9, nici mai mult nici mai puțin. Eu aș zice că e bine așa cum e.

Întreruperile alea apar la 4000 rot/min oricând, inclusiv în gol sau numai între a doua și a treia ?


» Post actualizat in 12 Aug 2016 12:40

Verifică dacă se alimentează cum trebuie, să nu ai robinetul înfundat parțial sau nivelul prea mic în carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresia (dupa manualul meu, original Suzuki) e la limita de jos 9. normal e intre 11-15. In sfarsit, sa zicem ca merge.

Problema se intampla in sarcina. pe loc, cand nu ceri forta de la el, se tureaza fara probleme pana peste 6 mii... Una din masuri o sa fie inlocuirea cu totul a carburatorului (pentru probe) cu a unui coleg cu motor aproape identic, si, de ce nu, bobinele de inductie. poate au ceva particularitati la anumite regimuri de functionare sau poate au o problema intermitenta fisele...

 

in gol se tureaza ok/are ezitari?

contactul de cric (si eventual neutral) functioneaza bine?

supapele sunt reglate bine?

motorul se incinge?

orice diagnoza "clasica" incepe de la scanteie si benzina....

 

sunt stranse bine bujiile? etans...

scoate bujiile si arunca o privire la ele - au culoare ok? sunt identice ca si model? au aceiasi culoare pe electrod?

inverseaza fisele de la bujii - merge la fel?

curata toate mufele si reaseaza-le.

 

daca astea sunt ok, treci la carburatie...

benzina este ok (calitativ)?

ai racorduri/flansa carburatoare ok/fara crapaturi?

in ralanti este ok?

filtru de aer este curat?

ai excess de ulei pe epuratorul de gaze din carter?

mizerie in carburatoare?

socul functioneaza ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite ca se pot face pllimbari faine si fara boxere si nush'ce motorizari exagerate ca sa nu iti vibreze sub coor....

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...