Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Ca tot veni vorba (Scuzati calitatea....tel praf la camera):

attachicon.gifIMG_20170312_162909.jpg

Ca sa iasa asa (nu e perfect dar merge):

:mexicanwave:

» Post actualizat in 13 Mar 2017 14:38

chiar deloc... doar ca sunt surprins cum de vreo 2-3 ani incoace, "toate" DR-urile au probleme de carburatie, iar acum 10 ani picau din cauza ungerii deficitare a palierelor din chiuloasa...

 

am vazut (si pe alocuri patit) toate minunile posibile pentru un DR: axa cu came rupta (fara distrugere motor), pistoane gripate (de la schimb de ulei fara sa mai bage ulei il loc), intinzatoare de lant de disttributie cu piulite sudate pe intizator (sa compenseze uzura), patine de lant de distributie roase complete, supape anulate (scoasa 1-2, batut/sudat cep din aluminiu), filete de bujii rupte, bloc motor spart (arbore balansier rupt), colbutori placati cu vidia (d'ala de scule si rectificati), cuzineti din aluminiu in chiuloasa, demaroare bucsate aiurea, cadru/rezrvor ulei rupt, pinioane din cutia de viteza fara dinti (in special treapta a 2-a)..... toate cauzate de exploatare deficitara....

 

dar carburatoare cu probleme am vazut doar acolo unde il manca in "coor" pe vreun mecanic de weekend sa repare ceva ce merge....

 

"dusmanul binelui este mai binele....."

ma bucur ca nu te ataci !

 

Intradevar, cei dintre noi care vor sa incerce sa-si repare motoarele trebuie informati cit mai corect si cuprinzator. Pe de alta parte, fata de un carburator care merge cit de cit si care are nevoie de reconditionare/reglaj si unul reconditionat/reglat prost care nu merge deloc, e de preferat prima varianta. Totusi, e optiunea fiecaruia :)

 

... si a inteles toata lumea la un moment dat ca uleiul in motor este un must ....

 

Legat de experienta ta, nu comentez decit ca "ai perfecta dreptate, sunt criminali printre noi", si nu trebuie sa ne mire ca starea tehnica in general a motoarelor de la noi atinge limite la care nimeni nu cred ca s-a gindit.

 

Radu

» Post actualizat in 13 Mar 2017 14:40

Permiteți să recunosc, eu sunt ăla care a mers vreo 700-800 de km fără șurubul de la patina întinzătorului de lanț distribuție. De fapt, am băgat eu un șurub acolo dar era mult prea scurt. Habar n-am cum a rezistat :) și cum s-a înțepenit patina acolo.

Asta e ca treaba aia cu barza chioară...

Salut,

pai n-ai avut 50 lei pentru o patina folosita .....esti figura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Radu, nu era vorba de bani. Eram în vârf de munte, între două stâne. M-am trezit cu motorul plin de ulei și o gaură suspectă. Am scos un șurub M8 de la șa, l-am băgat acolo, am completat cu ulei și am văzut că merge. După aia am aflat că trebuie un șurub special și m-am speriat. Asta e, inocent să fii...noroc să ai.

Înr-o altă ordine de idei, are careva experiență despre folosirea unei bascule mai lungi sau mutarea axului basculei mai în spate cu câțiva centimetri ? Sau sunt un pionier ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te stressa , stiu ca la noi e ca-n Siberia, :) 7-800km intre stâne

 

Legat de bascule, n-am incercat, dar ce zic altii: mai lunga = greutate/stabilitate mai mare pe fata + tractiune mai slaba, mai scurt=invers. Oricum , restul setarilor pot face diferenta, mai mare decit modarea basculei.

Vezi, totusi, ca in bascula se petrec mai toate chestiile legate de tractiune/stabilitate si orice gafa duce la accidente serioase ... numa' zic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radu, nu era vorba de bani. Eram în vârf de munte, între două stâne. M-am trezit cu motorul plin de ulei și o gaură suspectă. Am scos un șurub M8 de la șa, l-am băgat acolo, am completat cu ulei și am văzut că merge. După aia am aflat că trebuie un șurub special și m-am speriat. Asta e, inocent să fii...noroc să ai.

Înr-o altă ordine de idei, are careva experiență despre folosirea unei bascule mai lungi sau mutarea axului basculei mai în spate cu câțiva centimetri ? Sau sunt un pionier ?

Afectezi ciclistica.

 

Primul efect pe care il vei simti este stabilitatea imbunatatita la viteza si in linie dreapta.

 

Si cam asta este singurul aspect pozitiv...

 

In rest se cam duce naibii manevrabilitatea la viteze mici si in offroad si se va inclina si ridica din viraj, mult mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm..interesant...am mai găsit niște referințe pe la americani, dar sunt legate de motoare foarte puternice, ca să nu mai intre în wheelies. Sau cele speciale, de urcat pe "pereți". Nu e cazul meu. Vă țin la curent cu mersul problemei. Pentru moment, diferența e de doar 5 cm.

Sau, dacă nu vă țin la curent, înseamnă că am greșit la calcule :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut.

Sunt un "tanar" posesor de Suzuki DR 650 RSE din 1992.

Motocicleta a fost adusa din Gremania, la sfarsitul anului trecut si sunt primul proprietar in Romania.

Am luat aceasta motocicleta, pentru a putea iesi de pe sosea si a ma bucura de natura.

De cand am luat-o am uns si vopsit bascula spate (motocicleta are ceva rugina pe ea), am schimbat placutele de frana de pe spate, am servisat etrierii fata/spate, am schimbat cauciucul pe fata si bujiile, am verificat rulmentii de la roti, am uns si gresat ce mai trebuia.

Ca dotari suplimentare motocicleta avea cric central, manere incalzite si crash bar.

De la inceputul acestei saptamani am reusit sa ies de trei ori cu motocicleta si am facut aproximativ 300 km.

Sunt foarte multumit de achizitie, dar am aconstatat anumite lucruri de care nu sunt sigur ca sunt normale:

- motocicleta nu porneste decat cu maneta de ambreiaj trasa, daca incerc sa pornesc motocicleta fara ambreiaj aceasta nu invarte, este ca si cum ar fi bagata in viteza;

- cu motocicleta pe cricul central am constatat ca in momentul in care bag in viteza, fara a da drumul la ambreiaj, roata incepe sa se invarta si nu se opreste decat in momentul in care scot din viteza (in punctul mort).

Cred ca nu este normal si ma gandesc ca poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi.

Va multumesc anticipat si astept sa ne vedem in trafic

Asfalt uscat si un sezon fara evenimente probleme!


» Post actualizat in 25 Mar 2017 20:25

Cateva poze cu "bestia":

post-8465-0-06685400-1490473456_thumb.jpgpost-8465-0-34862200-1490473468_thumb.jpgpost-8465-0-98008300-1490473478_thumb.jpgpost-8465-0-47830800-1490473492_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Sa va stăpâniţi reciproc sănătoşi :)

 

Pe suportul manetei de ambreiaj este un contact care se închide atunci cînd tragi de manetă. CDI-ul/electrica nu dă scânteie sau nu lasă să pornească demarorul dacă contactul nu este închis. Deci este normal. Logica este de a te proteja, să nu pornească demarorul dacă eşti cumva în viteză şi s-o ia motorul din loc. Acelaşi lucru e şi cu cricul lateral dat jos, dacă bagi în viteză se va opri. Cei care au experienţă îşi şuntează contactul, că e enervant. După ce te-ai obişnuit cu comuniste o grămadă de ani, şi ai şi tras câteva trânte pe tema asta te-ai învăţat să verifici că eşti în PM ...

 

La motociclete ambreiajul este umed, adică are ulei între discurile din care e făcut ambreiajul, iar debreierea nu se poate face în totalitate, de aceea fenomenul pe care l-ai observat e perfect normal.

 

Cu drag,

Baftă !

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru ca am promis ca scriu dar pentru ca m-a futut o lene munumentala am sa scriu pentru 3 saptamani.

Inca de cand m-am apucat de mobra mi-am dat ca termen sfarsitul lui februarie - maxim 18 martie. Dincauza diferitelor probleme (refuzul doamnei de a primi axa cu came, frig,etc...) era sa depasesc acest termen si probabil as fi facut asta daca nu aveam nevoie de mobra. Ideea era ca imi trebuia sa plec la plimbare prin tara.

Cand ma apropiam de termen (inceput de martie) totul era ok. Motorul mergea bine, carburatie ok (conform filmuletului) trebuia doar sa o echipez. Cand ma apuc de echipare la dansa nu mai vrea sa porneasca. Desi pana atunci o facea foarte ok. Verific: scanteie este, benzina venea ceva miros pe esapament. Deci ce are? Verific jocul supapelor: praf. Atunci am avut un singur gand: a sarit distributia. Desfac tot motorul verific distributie (nu era sarita), verific si iar verific si iar fac joc supape, il barai pe @RaduCod 2 ore la telefon ca sa constat, dupa aproximativ 2 zile de munca si scremeala ca furtun ce duce benzina la carburator e gatuit.

Morala 1: verifica intai lucrueile usoare si pe urma desfa tot.

Trece timpul si mobra e aproape gata. Mai exact a fost aproape gata pe 18 martie ora 19.00. Ultimile retusuri au fost facute pe 19 martie cand am fost sa o iau si cand as fi vrut sa dau ceva ture (Giurgiu ceva) cu ea pentru a ma reacomoda si pentru a observa eventuale defecte (reglaje, suruburi nestranse, etc). Nu a fost sa fie pentru ca in seara ce trecu am baut ca un porc. Ziua porcului. D-aci si termenul. Cadou de ziua porcului. Deci o iau, merem impreuna acasa.

post-72436-0-16885100-1490551481_thumb.jpgpost-72436-0-09074800-1490551483_thumb.jpgpost-72436-0-80659800-1490551484_thumb.jpgpost-72436-0-67429300-1490551486_thumb.jpg

Pe drum imi face o impresie foarte buna. Trage ca animala, se aude relativ ok. Luni plec cu ea la servici iar la ora 10,30 ma pornesc spre Brasov. Mare greseala. Am ajuns doar poana la Campina, unde speriat de manevra unui BMW-ist cu remorca ma dau spre dreapta, tot spre dreapta pana ciupesc bordura de mai multe ori curoata fata. Asta cumulat cu 60-70 km/h rezulta o cascadorie de toata frumusetea. Multiple rostogoliri (una impreuna, pe urma ne-am vazut fiecare de drumurile noastre) ne oprim. Ma ridic intai eu si ca un cavaler ce sunt o ridic si pe dansa. Evaluez defecte si posibilitatea de a continua drumul (ori spre Brasov ori spre Bucuresti) sau sa chem ajutoare. Am dat 15 secunde la automat si a pornit. Trag de fiare si indrept ce se poate. Abandonez o cutie iar pe ailalta o leg in spatele meu. Cumpar ceva becuri din benzinarie si ne pornim la Bucuresti unde ajungem fara probleme. Asa ca pe 25 martie intra din nou in reparatii dar iese doar o zi mai tarziu.

Morala 2 : Nu pleca la drum intins din prima. Iesiti de cateva ori de acomodare.

Morala 3 : nu pleca la drum intins decat echipat full. Pe mine m-a salvat. Probabil ca si echipat full daca nu aveam cutiile si suportii de cutiii nu mai aveam picior sau era rupt in multe bucati.

post-72436-0-51289700-1490551488_thumb.jpg

Acum mobra functioneaza ok si arata destul de ok. NU am avut rabdare pentru finisaje fine si am sarit operatiuni si piese (rezervor, jug, amortizor spate, bascula....). Are si ceva kg mai putine din cauza fiarelor care nu s-au putut recupera dupa incident.

 

Morala 4: Nu te apuca de o asemenea operatiune daca nu esti sigur ca ai tot ce-ti trebuie: TIMP, TIMP, RABDARE, RABDARE, Bani.

Poze cu ea acum nu am. Am sa-i fac zilele astea.


» Post actualizat in 26 Mar 2017 18:12

hahaha :)

Las ca vedem noi la vara ce stiu cauciucurile alea. Si apropo..... sa sti ca nici Clujul nu-i grozav. aglomeratie mare, poluare si mai mare, gagici uratele si ciudate cu ciorapi roz cu dungulite verzi si mi-am oparit ouale cautand ceva bun de mancare (ceva local.... ca de pizza e plin.... si nici saorma buna n-aveti).

Da macar oamenii sunt foarte ok. Hai sa ne vedem la vara ziua pe motoare si seara la bere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valoarea se păstrează. E de groază ce țin ăștia prețul pe afară dar nici înăuntru nu mi-e rușine. Lucrez la un XT250 și mai caut unele mărunțișuri. Găsesc unul cu 200 de dolari în SUA. Căzut, dar avea cam totul pe el. După care apare unul din UK cu...1600 lire ! E drept, buniciel...restaurat, totuși, 1600 de lire!

La ăla din State fac calcule, TVA, transport, vamă etc...dezastru.

Pân' la urmă îmi comand din State două capace de șapte dolari. Când am ajuns să pun laba pe ele prețul lor a crescut la șaptezeci de dolari (transport, taxe vamale, tva). Ori am fost țepuit ca fraier ori nu merită să aduci nimic din SUA.

O seară plăcută, domnilor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, pe aceasta cale vreau sa va anunt ca motorul meu e de astazi disponibil pt vanzare. Cativa dintre voi il cunosc/vazut, ii stiu istoricul... Inca nu am apucat sa-i fac poze sa-l pun pe OLX - urmeaza si asta zilele urmatoare. Asigurarea e valabil pana pe 1 apr inclusiv, ITP pana in 2018 vara. Mai am de reparat un cablu ceva pe la o semnalizare si in rest e in parametri.

De ce? Mi-am luat transalp. Nu inseamna ca renunt la DR. Intentionez sa-mi iau unul probabil la anul, modelul nou(dupa 96). Nici nu stiu ce pret sa-i pun, avand in vedere ca este destul de obosit, in ciuda multelor piese schimbate, masurate etc. Actele, bineinteles sunt impecabile, am tot la el. Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din 98. cu 2 discuri pe fata, motor de 600. sa speram ca e bun, ca a fost verificat pe cat posibil, inclusiv la un mecanic

Sa o stapanesti sanatos. Totusi cam la ce pret te-ai gandit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...