Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

A picat la fix aceasta informatie pentru mine. Am planificat in primavara aceasta inlocuirea lantului de distributie, prin urmare daca tot dau jos capacul si ambreiajul, numai bine arunc un ochi acolo. Am avut si eu probleme cu acel bec in trecut, insa la mine problema era din partea stanga a motorului, un fir era sectionat si a trebuit sa il inlocuiesc. Atunci chiar m-am uitat dupa un senzor, dar nu am stiut ca "nemernicul" se afla in dreapta. :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Marius a specificat clar - cine are acel tip de DR. Anume DR 650 SE 1996 - 2007+. Restul nu va faceti probleme (din cauza asta :crack:).

 

De fapt, ca sa ne reamintim, o sa ma "quotez" la ce-am zis acu' vreun an si anume:

 

Suzuki DR 650 (1990 - 1995):

 

- daca se merge cu nivel de ulei scazut, apropiat de low (nu mai vorbim daca e sub low) se nenoroceste chiulasa - axa cu came prima;

- ambreiajul e proiectat subdimensionat si se uzeaza frecvent - se remediaza prin achizitionare ambreiaj racing cu kevlar marca EBC;

- multe exemplare au un usor zdranganit din partea stanga a motorului (zona generatorului electric) - este vorba despre lantul care angreneaza arborii balansieri si pe care

proprietarii uita sau nu stiu sa il intinda la fiecare 5000 km / la fiecare schimb de ulei. Deasemenea poate fi si uzat daca zdrangane, dar in cazuri mai putine;

- atentie la sunetul de uzura a lantului distributiei! Se va schimba lantul imediat deoarece "burta" pe care o face de la uzura va lovi o conducta de trecere a uleiului catre ambielaj

si o va indoi, prin urmare accesul complet al uleiului acolo se diminueaza.

 

Suzuki DR 650 SE (1996 - 2003:

 

*s-au facut si dupa 2003 si se fac si astazi dar 99% din probleme au fost remediate, se poate spune ca e un model aproape perfect :)

 

- garnitura dintre cilindru si carter prea subtire - generaza usoare scurgeri de ulei ("transpira" dupa ceva timp); s-a remediat din 2003;

- pinioanele vitezei a 3-a au defecte de proiectare a danturii; se constata un uruit / fluierat in viteza a 3-a pe accelerare; poate merge asa foarte bine sau se poate sparge! Greseala s-a

remediat in 1999;

- mecanismul-ambreiaj de pornire al starterului electric fara limitator de cuplu! La oprirea motorului, datorita fenomenului de "kick-back" se sparge si face franjuri pe-acolo;

DOAR modelele 1998 si 1999 au problema asta. De la jumatatea anului 1999 au revenit la constructia initiala.

- senzorul de neutral fixat slab - au fost cazuri (rare, e drept) in care s-a desprins impreuna cu suruburile aferente si a fost macerat prin cutie, rotile dintate calcand pe suruburi

nu prea suna misto; deci daca da semne ca nu merge indicatorul de neutral (chiar si intermitente) trebuie verificat;

- sudura flansei din chiulasa unde se prinde galeria de evacuare facuta "melteneste" la modelele 1996 - 1999; nu e f deranjant dar impiedica flow-ul "firesc"; se poate indeparta "manual";

- rola superioara a lantului de transmise e pozitionata prost - lantul loveste in ea si o poate rupe cu tot cu suportul cu care se tine in bascula, de multe ori rupand o gramada de material

din bascula; la toate SE-urile pe care le-am vazut, rola nu mai era (ori era data jos de proprietari ca or fi vazut cum face, ori s-a footoot vreodata si e clar ca nu au mai pus-o.

 

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mentionata de mine se intalneste doar la Suzuki DR650 SE (1996 - prezent) si Suzuki Freewind (1998 - 2005 parca). Alte modele de DR nu au acesta problema.

Ca idee:

- cele 2 suruburi care fixeaza senzorul se desfac de la vibratii si cad in carter. De acolo pot prin gura de vizitare din partea de jos sa ajunga pe fundul baii unde pot fii antrenate de pinioanele cutiei sau de ambreiaj. Ca rezultat (a se vedea cele 2 imagini).

De obicei cand se desfac in motor pica cele 2 suruburi arculetul de la contactor si un "cap de masa" (ultimele 2 fiind foarte mici 4.5mm diametru cu max 10 mm fiecare)

Problema poate fii rezolvata inlocuid cele 2 suruburi m5x16mm cu m5x20.

Eu ales 2 suruburi m5x16 insa cu cap hexagonal - pe care am pus loctite blocant si le am sigurantat cu o sarma intre ele.

 

Atentie insa, daca suruburile nu mai sunt la locul lor, exista riscul sa fie prin motor si sa nu le vedeti. Mie unul mi a curs cu uleiul si pe unul l am cautat cu un magnet, e destul de complicata si nasoala ca idee toata operatiunea. Asa ca cei care aveti modelul asta - preveniti inainte sa ajungeti acolo.

 

Daca aveti neclaritati ma puteti contacta si pot oferii mai multe detalii

PS: pozele atasate nu sunt ceva ce mi s-a intamplat mie, ci altora ce au postat pe ADV si de unde m am documentat si eu, am adaugat insa pentru a intelege gravitatea situatiei.

 

-------------------------------

Later edit

-------------------------------

 

Aducem informatii noi despre evolutia proiectului.

 

Azi am fost pus in fata situatiei de a da jos vechea garnitura de pe capacul de ambreiaj, situatie de loc usoara dupa cum s-a dovedit. Acum incerc insa varianta alternativa...fierbe si poate are sa pice....mereu a fost asa....

 

Asa ca va prezentam in premiere...supa de capac de ambreiaj. Am sa va tin la curent cu evolutia metodei nou dezolvatate

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

:cheers: :cheers:

multam' de info,

sa traiesti si tu Lupache ca ne-ai "avertizat" cu ceva timp inainte..

tocmai ce urmeaza sa imi bag si eu "destele" in ea si am sa rezolv si treaba asta.

 

:cheers:

Marius, daca mai ai poze "porno", baga mare :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici o data nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici odata nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

In alta ordine de idei, azi am reusit sa desfac si carburatorul si l am curatat complet. Am descoperit ca am acul de dozaj (cred ca asa ii zice - oricum tigania aia ce e infipta in membrana) cam uzat.....

Cateva poze ca sa aibe lumea cu ce isi clatii ochiul in thread ul asta:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu reusesti sa scoti garnitura intreaga, sa nu iti faci griji. Solutia este sa cumperi silicon Gasket Negru cu care sa ungi marginile capacului numai dupa ce le stergi foarte bine cu o carpa curata inmuiata in diluant. La fel procedezi si cu marginea de pe motor. Unge bine capacul cu un strat subtire, evitand pe cat posibil gaurile de la suruburi, dupa care lasa la uscat cam 30 minute. Se va forma o garnitura de cauciuc. Poti testa in timp atingand cu degetul suprafata si sa observi daca da sa se tina de deget. Daca se tine trebuie sa il mai lasi la uscat. Dupa uscarea completa, in momentul strangerii suruburilor tehnica este cea "in cruce" pornind de la suruburile din interior spre exterior.) Am procedat asa la toate capacele motorului meu: stang, drept si cel deasupra de la supape. Am deja un sezon si pot sa iti spun ca s-au mentinut foarte bine.

 

 

Problema mentionata de mine se intalneste doar la Suzuki DR650 SE (1996 - prezent) si Suzuki Freewind (1998 - 2005 parca). Alte modele de DR nu au acesta problema.

Ca idee:

- cele 2 suruburi care fixeaza senzorul se desfac de la vibratii si cad in carter. De acolo pot prin gura de vizitare din partea de jos sa ajunga pe fundul baii unde pot fii antrenate de pinioanele cutiei sau de ambreiaj. Ca rezultat (a se vedea cele 2 imagini).

De obicei cand se desfac in motor pica cele 2 suruburi arculetul de la contactor si un "cap de masa" (ultimele 2 fiind foarte mici 4.5mm diametru cu max 10 mm fiecare)

Problema poate fii rezolvata inlocuid cele 2 suruburi m5x16mm cu m5x20.

Eu ales 2 suruburi m5x16 insa cu cap hexagonal - pe care am pus loctite blocant si le am sigurantat cu o sarma intre ele.

 

Atentie insa, daca suruburile nu mai sunt la locul lor, exista riscul sa fie prin motor si sa nu le vedeti. Mie unul mi a curs cu uleiul si pe unul l am cautat cu un magnet, e destul de complicata si nasoala ca idee toata operatiunea. Asa ca cei care aveti modelul asta - preveniti inainte sa ajungeti acolo.

 

Daca aveti neclaritati ma puteti contacta si pot oferii mai multe detalii

PS: pozele atasate nu sunt ceva ce mi s-a intamplat mie, ci altora ce au postat pe ADV si de unde m am documentat si eu, am adaugat insa pentru a intelege gravitatea situatiei.

 

-------------------------------

Later edit

-------------------------------

 

Aducem informatii noi despre evolutia proiectului.

 

Azi am fost pus in fata situatiei de a da jos vechea garnitura de pe capacul de ambreiaj, situatie de loc usoara dupa cum s-a dovedit. Acum incerc insa varianta alternativa...fierbe si poate are sa pice....mereu a fost asa....

 

Asa ca va prezentam in premiere...supa de capac de ambreiaj. Am sa va tin la curent cu evolutia metodei nou dezolvatate

 

-referitor la acul din membrana, eu am rezolvat simplu folosind un smirghel de 1000 cu ajutorul apei si a unei mandrine de bormasina. Am prins usor acul in mandrina, am pus smirgel pe ac si usor am invartit la mana mandrina eliminand astfel hopurile de pe ac. Dupa operatiune acul aluneca usor in suport si nu se mai bloca.

 

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici o data nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici odata nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

In alta ordine de idei, azi am reusit sa desfac si carburatorul si l am curatat complet. Am descoperit ca am acul de dozaj (cred ca asa ii zice - oricum tigania aia ce e infipta in membrana) cam uzat.....

Cateva poze ca sa aibe lumea cu ce isi clatii ochiul in thread ul asta:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu garnitura nu era ca nu am alta garnitura, ba din contra o am acasa gata cumparata, ideea era ca nu pot da jos garnitura veche ca sa pot monta capacul cu garnitura noua. Chit ca mai muncesc 2 zile sa desfac mizeria aia de pe camapc nu il pun cu mastic; nu imi place mie sa il stiu asa. Oricum de acum in colo am sa mai desfac pe partea aia doar cand va fii sa schimb ambreiajul, care sincer cred ca mai are ceva dupa masuratorile placilor.

Cat despre ac, pe suprafata plana are uzura, nu pronuntata dar are. Nu stiu daca cu smircher puteam sa ii fac ceva. Probabil am sa cumpar un nou ac, si termin balciul...dar asta in iarna tind sa cred ca acum nu mai am randare sa stau cu ea desfacuta...tre sa inceapa sezonul...sunt dealuri de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mastic la capacele motorului exista riscul sa astupi gaurele importante din circuitul de ungere. Doar la capacul chiulasei se foloseste. Vechile garnituri se pot curata cu o racleta improvizata din plastic sau din lemn si se pot inlocui cu succes cu garnituri confectionate din carton de calendar de perete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-referitor la acul din membrana, eu am rezolvat simplu folosind un smirghel de 1000 cu ajutorul apei si a unei mandrine de bormasina. Am prins usor acul in mandrina, am pus smirgel pe ac si usor am invartit la mana mandrina eliminand astfel hopurile de pe ac. Dupa operatiune acul aluneca usor in suport si nu se mai bloca.

nu te supara, incerc doar sa dau sfaturi... nu rezolvi nimic daca dai cu smirghel pe acul de dozaj, din contra. in timp tubul emulsor, acela in care intra acul se ovalizeaza si acul se uzeaza, rezultant amestec bogat la viteza de croaziera. deci tu practic ai inrautatit cand ai dat cu smirghel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti imagina ca am stat 30 minute si am frecat la el ca sa il fac la loc rotund. La mine dupa cum am spus era ceva mai simplu, de suprafata. Nu am avut intentia de a rectifica acul ci doar de a-l curata putin.

 

Ps: Nu ma supar deloc, aici incercam sa invatam si sa ne corectam. Operatiunea facuta pe carburatorul meu nu a inrautatit. In doua persoane cu bagaje si mers pana in 100km/h am scos un consum de 4.8L. Pornirea este usoara, nu da sa se innece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pornirea nu are legatura cu acul de dozaj. ci doar cu turatia de croaziera, deschiderea gazului de la 1/4 la 3/4....la pornire tine doar de pilot screw(surubul de amestec). asfalt uscat si hai cu vara! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit in sfarsit motocicleta si am facut o tura!

 

Am pus la lock ambreiaul, noua garnitura, carburatorul a fost curatat si tot ce mai era pe acolo. Insa problema pentru care am dat jos carburatorul sa il curat persista!....

Cand pornesc motocicleta, totul merge perfect, insa chiar si cu motorul cald.....cand vreau sa plec de pe loc, moare. Daca ii dau soc cam 25% merge. Nu stiu ce sa ii fac...daca aveti idee va rog ajutati ma si pe mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa facea si a mea si a trebuit sa umblu putin la surubul de relantiu si sa il reglez la cald, ca motorul sa stea la 1400-1500 ture. Ai sa vezi ca nu o sa se mai opreasca de la plecarea de pe loc.

Asa se intampla la relatiu foarte mic.

 

[parca aud: "ba, iau si eu DR ca nu are probleme; astia cand se plictisesc slefuiesc putin acul de dozaj..." ]

 

pai daca asta e adevarul :))

 

Daca nu se strica ele, le stricam noi cand ne bagam nasurile :))

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa ca m-a chinuit ieri a mea da am crezut ca-i dau foc...am dal la pedala de am facut febra musculara si nu a vrut....

Unde mai pui ca mi s-a retezat filetul de la o bujie in blocul motor de am crezut ca fac cu nervii

Si era bujie noua.

 

Mai incerc sambata sa vad de ce mama zmeului nu vrea sa o ia..

Editat de Louis Cyphre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca e de la bujii. Am avut in trecut bujii care dadeau scanteie afara, iar cand le montam "cariciu". Oare daca s-a retezat filetul nu e posibil sa scape presiune pe langa ?

 

Azi o sa ma duc si eu in depozit sa ii sterg o pedala sa vad daca porneste !

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa-i scot filetul, am infipt o surubelnita si....a mers rotit.

Deja ma vedeam cu tarozi si filiere....nasol moment.

 

Acum are bujii noi, benzina de anu' trecut, dar nu vrea, vaca.Las' ca-i vin eu de hac!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

parca aud: "ba, iau si eu DR ca nu are probleme; astia cand se plictisesc slefuiesc putin acul de dozaj..." :blbl:

 

am intrat sa va citesc un pic... am citit numai ultima pagina si m-ati convins! :friends:

nu-mi iau frate DR - nu aveti decat sa le bibiliti cat vreti! :crack: :crack:

Editat de Eliadar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, Eliadare, nu iti luaDR.

Da' ia macar numarul de telefon al unui DR-ist, sa te scoata daca ramai cu BMW-ul prin noroaie :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...